Die had ik ook meteen gezienquote:Op dinsdag 24 april 2012 11:36 schreef Gwywen het volgende:
Ja, maar niet iedereen had dat meteen door.![]()
Dat Daenerys een miskraam kreeg nadat Quentyn doodgegaan was had ook niet iedereen door.
Daar weet ik allemaal nix vanquote:Op dinsdag 24 april 2012 11:36 schreef Gwywen het volgende:
Ja, maar niet iedereen had dat van Abel meteen door.![]()
Dat Daenerys een miskraam kreeg nadat Quentyn doodgegaan was had ook niet iedereen door, en dat daarmee de prophecy van Mirri Maz Duur uitgekomen was.
Of dat die ene maester uit Oldtown haar heeft gekend, en dingen over de Mummer's Dragon en de (zogenaamde?) prins Aegon, enzovoorts.
Alleen daarom al is het herlezen zo leuk.
Dat snapte ik nou weer wel meteenquote:Op dinsdag 24 april 2012 11:36 schreef Gwywen het volgende:
Dat Daenerys een miskraam kreeg nadat Quentyn doodgegaan was had ook niet iedereen door, en dat daarmee de prophecy van Mirri Maz Duur uitgekomen was.
quote:De verborgen voorspelling. Iets wordt minimaal twee keer genoemd in totaal verschillende omstandigheden/context en bij herlezing kunnen oplettende lezers ontdekken dat ze het ‘hadden kunnen weten’.
Bijvoorbeeld: Jaime, zonder hand, vraagt zich af of hij met zijn andere hand Vargo Hoat zijn keel zal uitrukken.
In een heel andere context peinst Davos over zijn ontbrekende vingers, en concludeert hij dat hij zeker wel in staat is met die kapotte hand iemand te doden.
quote:Wat GRRM ook graag doet is de lezer op het verkeerde been zetten. Dingen melden die aanvankelijk op de meest logische manier opgevat worden, maar bij nader inzien twee tot drie andere betekenissen kunnen hebben.
Bijvoorbeeld Marillion, op een morgen ziet Sansa dat de hemelcel leeg is. Conclusie: de man is dood, eruit gerold, geëxecuteerd, iets van dien aard. Later komen er geruchten dat Marillion een Faceless Man is, dan ga je denken: er stond niet dat hij dood is, er stond alleen maar dat die cel leeg is.
Joh, ik heb het schrijven van mijn scriptie ook twee weken stil gezet om te lezenquote:Op dinsdag 24 april 2012 11:59 schreef Wihakayda het volgende:
Misschien moet ik boek 5 maar eerst uitlezen, voordat ik hier roep dat ik het allemaal niet snap![]()
Heb er geen tijd voor momenteel, strax in juni is mn stage af; dan lees ik verder
quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:01 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Joh, ik heb het schrijven van mijn scriptie ook twee weken stil gezet om te lezen
quote:The greatest mistake we could make in these books, is to assume that a character is a non-important one. As we can see during the series, any quite unimportant looking person could suddenly turn into a very important character. On the other hand, characters that seem large and important, suddenly die in these books.
Ik heb nog meer dan drie maanden, dus zit niet veel consequenties aan vast. Sommige dingen hebben prioriteit.;)quote:
Volgens mij is Cold Hands veel en veel ouder dan Benjen. Ik denk dat hij zo een paar eeuw oud kan zijn.quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:12 schreef Angelof9 het volgende:
Is er nog iemand die denkt dat "cold hands" Benjen Stark is?
Vermistquote:Op dinsdag 24 april 2012 14:38 schreef Angelof9 het volgende:
Maar wat is er dan met Benjen gebeurd? Ik houd het voorlopig op Cold Hands = Benjen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |