Oeh, nieuwe episode gezien. Best veel afwijkingen van het boek! Maar zolang het nog lekker loopt vind ik dat wel prima.
HIERONDER MASSIVE SPOILERS T/M BOEK 4, mocht een onoplettende seriekijker zonder boekkennis per ongeluk in dit topic kijken.
Shae als kamermeisje van Sansa: denk dat Lady Tanda en arme Lollys dus hun entree niet meer gaan maken. No harm there. Ben eigenlijk wel benieuwd wat ze met deze verhaallijn gaan doen, want in principe heeft Sansa al Ser/Fool Dontos als vertrouweling (als die ooit nog terugkomt in de serie), dus wat ze met Shae als haar sidekick willen doen is me ook niet duidelijk. Tenzij ze geen Tyrion/Shae scenes meer willen hebben en dus op deze manier maar Shae-reminders blijven geven. Oeh, en ik bedenk me opeens dat Sansa nog met Tyrion gaat trouwen. Dat kan nog wel interessant zijn, als Shae dan nog haar kamermeisje is.
En Littlefinger die gaat socializen met Renly; ook wel een leuke move. Zit hij alvast mooi in de positie om Highgarden achter de Lannisters te scharen zodra Renly dood is.
Theon die nog een brief schrijft aan Robb vind ik ook al een mooie afwijking. Een simpele manier om zijn twijfel en uiteindelijke beslissing te laten zien. Misschien wat obvious, maar er is nu eenmaal niemand in zijn omgeving tegen wie hij die twijfels hardop zou kunnen uitspreken. Ik vind hem wel wat sympathieker dan in het boek, wat hetgeen er komen gaat alleen maar des te bitterder zal maken. Ben benieuwd naar hoe ze zijn verhaal uitwerken!
Margaery, ook al een toppertje. Ik vind haar een leuk koppie hebben; misschien niet de grootste beauty van het koninkrijk, maar in ieder geval wel mooie tetten

En het feit dat ze al weet van Renly en Loras (maar daar niet echt een probleem mee heeft) past wel bij haar personage zoals ik dat had verwacht. Echt een game-player. Vond het nog wel shocking dat Loras zo en passant over haar zegt dat ze "officially" een maagd is. Terwijl dat later nog best belangrijk gaat worden!
Ben verder benieuwd wat er met Arya verder gaat gebeuren. Op zich wel een efficiënte manier om haar in 1 aflevering Yoren te laten verliezen, de drie in de kooi te laten bevrijden en weer gevangen te laten nemen. Maar was dat nu de Mountain of (nog) niet? Ik weet niet meer hoe die er uitziet.
Vond de resolutie van de cliffhanger van vorige week wel lame, beetje Kippevel-kwaliteit (voor wie die boeken nog kent). Ik snap hoe dit de verhaallijn voortbeweegt, maar als cliffhanger was het een zwaktebod.
Al met al erg tevreden over de aflevering, en eigenlijk ook wel content met alle afwijkingen van het boek... al moet de toekomst nog uitwijzen hoe dat uit gaat pakken.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(