abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110257807
De Red Wedding ja ;( Ik zat natuurlijk helemaal te verwachten dat uiteindelijk alles goed zou komen en Robb koning zou worden, en de familie weer bij elkaar komt. Blijkt iedereen dood te gaan :(
  donderdag 12 april 2012 @ 23:39:44 #52
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_110257850
Echt verschrikkelijk om te lezen, hoe Catelyn ook helemaal gek wordt naar het einde toe. ;(

En Arya. ;(
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_110257906
Jup; de schrijver was echt zo van: "Hmm, laat ik nu iedereen maar van kant maken."
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_110257991
Ik vond het ook zo erg hoe ze met die lijken omgingen. Ik zag het helemaal voor me ;(
pi_110258086
quote:
3s.gif Op donderdag 12 april 2012 23:39 schreef Bellatrix het volgende:
Echt verschrikkelijk om te lezen, hoe Catelyn ook helemaal gek wordt naar het einde toe. ;(
Daar was ik juist wel blij om. Ik kon die hoofdstukken echt niet meer aan. Robb had niet dood hoeven gaan, Catelyn hadden ze eerder aan een einde mogen brengen.
  donderdag 12 april 2012 @ 23:50:09 #56
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_110258257
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 23:45 schreef Littlecreep het volgende:

[..]

Daar was ik juist wel blij om. Ik kon die hoofdstukken echt niet meer aan. Robb had niet dood hoeven gaan, Catelyn hadden ze eerder aan een einde mogen brengen.
Catelyn is een van mijn favorieten.

Met Robb had ik juist minder. Waarschijnlijk omdat ie geen pov heeft, voelde weinig voor hem.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_110258301
Catelyn vond ik een beetje irritant worden uiteindelijk, met steeds haar gezeur over haar kinderen... Maar nee, zo'n einde had ze niet verdiend ;(
pi_110258358
quote:
3s.gif Op donderdag 12 april 2012 23:50 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Catelyn is een van mijn favorieten.

Met Robb had ik juist minder. Waarschijnlijk omdat ie geen pov heeft, voelde weinig voor hem.
Mijn favoriete hoofdstukken zijn die van Arya, Jon en Tyrion denk ik. Sansa en Cersei zijn ook wel leuk in a Feast for Crows. Vooral Cersei die compleet paranoia wordt.

Catelyn werd nogal irritant naar mijn idee.
  donderdag 12 april 2012 @ 23:54:42 #59
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_110258410
Catelyn, Cersei, Sansa, Jaime en Tyrion en Arya qua boek 2, 3 en 4.

In boek vijf valt Tyrion af voor mij. :')
pi_110258459
Mijn favorieten zijn Arya en Tyrion van de POVs en Blackfish en Asha van de niet POVs. BOek 5 nog niet gelezen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_110258472
Jaime, die moest er inderdaad nog bij ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
edit: Boek 5 even in spoiler gedaan.
pi_110258474
Ik ben wel benieuwd of ze Blackfish nog gaan introduceren, het lijkt erop alsof hij er helemaal uit is geschreven.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_110258562
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 23:55 schreef Felagund het volgende:
Mijn favorieten zijn Arya en Tyrion van de POVs en Blackfish en Asha van de niet POVs. BOek 5 nog niet gelezen.
Asha wordt een POV in boek 5 :)
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 23:56 schreef Felagund het volgende:
Ik ben wel benieuwd of ze Blackfish nog gaan introduceren, het lijkt erop alsof hij er helemaal uit is geschreven.
De makers zeggen dat de introductie van bepaalde personages is uitgesteld, omdat er al zoveel in seizoen 2 bijkomen. Waarschijnlijk dat de Blackfish er in seizoen 3 of 4 komt, pas dan wordt hij pas een beetje belangrijk.

Jon, Tyrion, Arya, Sansa (boek 3/4) en Jaime trouwens :)
  donderdag 12 april 2012 @ 23:59:48 #64
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_110258588
Ja sommige worden inderdaad naar later geduwd.

Reeds hoop ik ook, en de Tully's dus.
pi_110258973
quote:
3s.gif Op donderdag 12 april 2012 23:59 schreef Bellatrix het volgende:

Riverrun is in ieder geval al genoemd, en ze zullen de Tully's ook nodig hebben voor de RW (tenzij ze dat herschrijven zoals eerder gezegd).

Bran in 3/5 is trouwens ook erg leuk, vooral vanwege de Reeds idd :)
pi_110259055
quote:
3s.gif Op donderdag 12 april 2012 23:59 schreef Bellatrix het volgende:

Je kan de Reeds bijna niet achterwege laten lijkt me. Rickon en Osha gaan weg en het lijkt me niet logisch dat Bran alleen gaat met Hodor. (Dat lijkt me een fantastische POV trouwens ;) )
pi_110259422
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 00:12 schreef Littlecreep het volgende:

[..]

Je kan de Reeds bijna niet achterwege laten lijkt me. Rickon en Osha gaan weg en het lijkt me niet logisch dat Bran alleen gaat met Hodor. (Dat lijkt me een fantastische POV trouwens ;) )
Stiekem is hij gewoon heel intelligent.
Album top 100 2024
pi_110319326
"Hodor," he thought, and he walked on with Bran on his back.

Ik ga nu The Mystery Knight lezen, in de hoop nog wat achtergrondinfo tussen de regels te vinden :)
  zaterdag 14 april 2012 @ 18:47:14 #69
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_110321168
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 00:12 schreef Littlecreep het volgende:

[..]

Misschien sturen ze Rickon met iemand anders op pad en gaat Osha met Bran en Hoder mee?
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  zondag 15 april 2012 @ 00:18:15 #70
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_110335431

Kwam dit tegen in het GoT topic.
In vergelijking met de serie is The Eyrie hierin veel meer zoals ik het me had voorgesteld.
  zondag 15 april 2012 @ 20:35:13 #71
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_110365582
Ja, volgens mij was iedereen wel een beetje verbaasd toen the Eyrie voor het eerst in beeld kwam. De Moon Door was in het boek ook aan het eind van die zaal, geen gat in het midden op de grond. Het idee is wel leuk maar in het boek vond ik het toch toffer, het verrassingselement (gaat u maar door die deur daar) was groter.

De tekeningen komen van een kalender en zijn gemaakt door Ted Nasmith (vooral bekend van Lord of the Rings tekeningen), hier zijn site, daar nog wat meer tekeningen, van Harrenhal en zo.
pi_110372103
The Eyrie ziet er idd niet uit alsof het een dag klimmen is om er te komen, op zijn hoogst 2 uurtjes. Overigens heeft GRRM zelf toegegeven dat hij het idee van gat in de grond veel gaver vindt en baalt hij dat het niet zelf heeft verzonnen.
  maandag 16 april 2012 @ 22:59:19 #73
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_110421077
Oeh, nieuwe episode gezien. Best veel afwijkingen van het boek! Maar zolang het nog lekker loopt vind ik dat wel prima.

HIERONDER MASSIVE SPOILERS T/M BOEK 4, mocht een onoplettende seriekijker zonder boekkennis per ongeluk in dit topic kijken.

Shae als kamermeisje van Sansa: denk dat Lady Tanda en arme Lollys dus hun entree niet meer gaan maken. No harm there. Ben eigenlijk wel benieuwd wat ze met deze verhaallijn gaan doen, want in principe heeft Sansa al Ser/Fool Dontos als vertrouweling (als die ooit nog terugkomt in de serie), dus wat ze met Shae als haar sidekick willen doen is me ook niet duidelijk. Tenzij ze geen Tyrion/Shae scenes meer willen hebben en dus op deze manier maar Shae-reminders blijven geven. Oeh, en ik bedenk me opeens dat Sansa nog met Tyrion gaat trouwen. Dat kan nog wel interessant zijn, als Shae dan nog haar kamermeisje is.

En Littlefinger die gaat socializen met Renly; ook wel een leuke move. Zit hij alvast mooi in de positie om Highgarden achter de Lannisters te scharen zodra Renly dood is.

Theon die nog een brief schrijft aan Robb vind ik ook al een mooie afwijking. Een simpele manier om zijn twijfel en uiteindelijke beslissing te laten zien. Misschien wat obvious, maar er is nu eenmaal niemand in zijn omgeving tegen wie hij die twijfels hardop zou kunnen uitspreken. Ik vind hem wel wat sympathieker dan in het boek, wat hetgeen er komen gaat alleen maar des te bitterder zal maken. Ben benieuwd naar hoe ze zijn verhaal uitwerken!

Margaery, ook al een toppertje. Ik vind haar een leuk koppie hebben; misschien niet de grootste beauty van het koninkrijk, maar in ieder geval wel mooie tetten :P En het feit dat ze al weet van Renly en Loras (maar daar niet echt een probleem mee heeft) past wel bij haar personage zoals ik dat had verwacht. Echt een game-player. Vond het nog wel shocking dat Loras zo en passant over haar zegt dat ze "officially" een maagd is. Terwijl dat later nog best belangrijk gaat worden!

Ben verder benieuwd wat er met Arya verder gaat gebeuren. Op zich wel een efficiënte manier om haar in 1 aflevering Yoren te laten verliezen, de drie in de kooi te laten bevrijden en weer gevangen te laten nemen. Maar was dat nu de Mountain of (nog) niet? Ik weet niet meer hoe die er uitziet.

Vond de resolutie van de cliffhanger van vorige week wel lame, beetje Kippevel-kwaliteit (voor wie die boeken nog kent). Ik snap hoe dit de verhaallijn voortbeweegt, maar als cliffhanger was het een zwaktebod.

Al met al erg tevreden over de aflevering, en eigenlijk ook wel content met alle afwijkingen van het boek... al moet de toekomst nog uitwijzen hoe dat uit gaat pakken.
  maandag 16 april 2012 @ 23:09:02 #74
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_110421591
Oh, en komisch dat Tyrion dat laxerende drankje bij Pycelle heeft geregeld dat hij nog gaat gebruiken om iemand tijdelijk uit te schakelen :P Weet niet of dat echt nog gaat gebeuren, maar sowieso een leuke knik naar het boek.
pi_110422420
Gregor Clegane wordt dit seizoen toch gespeeld door een andere acteur dan in het eerste seizoen? Maar ik geloof dat dat Lorch was, niet Clegane.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')