Zoals ik het zie is die "paal" niet nodig, omdat de verticale balk op de horizontale balk rust. Die horizontale balk zal geplaatst zijn op 2 draagmuren (links en rechts) en heeft verder geen functie, behalve de ondersteuning dus van de verticale balk.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:25 schreef brulaap112 het volgende:
De stippellijn is de balk en de ingekleurde delen wel degelijk een kolom.
Voor zover ik kan zien is de muur van de slaapkamer iets de keuken in geplaatst ten opzichte van de eerste schets. Hierdoor staat hij nu echt in de kamer.
Ik heb gisteren met een opzichter op de locatie zelf gesproken. De stippellijnen zijn inderdaad draagbalken die in de vloeren/plafonds zijn verwerkt. De dubbele stippellijn die door de keuken heenloopt geeft ook aan waar vroeger de buitenmuur zat. Het balkon stak in de de oude situatie iets het pand in. Volgens die opzichter is die kolom een belangrijk deel van de draagconstructie.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:28 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Zoals ik het zie is die "paal" niet nodig, omdat de verticale balk op de horizontale balk rust. Die horizontale balk zal geplaatst zijn op 2 draagmuren (links en rechts) en heeft verder geen functie, behalve de ondersteuning dus van de verticale balk.
Er zitten ook nog woningen boven hoor grapjas.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:28 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Zoals ik het zie is die "paal" niet nodig, omdat de verticale balk op de horizontale balk rust. Die horizontale balk zal geplaatst zijn op 2 draagmuren (links en rechts) en heeft verder geen functie, behalve de ondersteuning dus van de verticale balk.
Al zou het een paal zijn, dan zal die ook ergens op moeten rusten, en niet zomaar op de vloer.
Er loopt 1 stippellijn dwars door (eigenlijk boven) de woonkamer; deze gaat van de ene draagmuur naar de andere draagmuur, dus die balk is nu ook een 'draagmuur'. In de badkamer ter hoogte van de wastafel begint de tweede balk en die gaat tot aan de rechter buitenmuur, boven de slaapkamer, dus ook een 'draagmuur' geworden.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:32 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik heb gisteren met een opzichter op de locatie zelf gesproken. De stippellijnen zijn inderdaad draagbalken die in de vloeren/plafonds zijn verwerkt. De dubbele stippellijn die door de keuken heenloopt geeft ook aan waar vroeger de buitenmuur zat. Het balkon stak in de de oude situatie iets het pand in. Volgens die opzichter is die kolom een belangrijk deel van de draagconstructie.
Niet boos worden!quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:33 schreef brulaap112 het volgende:
[..]
Er zitten ook nog woningen boven hoor grapjas.
Ik heb geen verstand van bouwkunde. Als een opzichter of uitvoerder op een bouwplaats mij verteld dat die kolom mijn toekomstige huis overeind houdt, dan geloof ik de beste man op zijn blauwe ogen. Het gaat mij er vooral om of ik kans maak om alsnog af te dingen op de koopsom.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:36 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Er loopt 1 stippellijn dwars door (eigenlijk boven) de woonkamer; deze gaat van de ene draagmuur naar de andere draagmuur, dus die balk is nu ook een 'draagmuur'. In de badkamer ter hoogte van de wastafel begint de tweede balk en die gaat tot aan de rechter buitenmuur, boven de slaapkamer, dus ook een 'draagmuur' geworden.
Dan is die 'kolom' natuurlijk ook niet nodig, aangezien er genoeg draagkracht is op die balk zelf.
Hebben ze hier ook gedaan, en hierboven zit ook nog een 2-laags appartement. Die balken dat zijn geen houten balken voor een tuinhuisje, dat zijn bilsen van een paar honderd kg per stuk!quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:41 schreef brulaap112 het volgende:
Het zou kunnen hoor, maar denk dat er dan wel erg serieuze stalen balken in moeten. Buigt ook zichtbaar door anders. Ook moet je werken met de bestaande draagmuren waar dat alles op komt.
LEzen, het moest nog verbouwt worden. Er stond een muur waar nu de balk is...quote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:27 schreef _VoiD_ het volgende:
Sorry, je hebt een appartement GEKOCHT en geeneens even binnengekeken?
....
Deze niet zwaar genoeg http://www.meistersbouw.nl/cms/pages/plaatsen-stalen-balk.php ?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 23:05 schreef tieske88 het volgende:
Ga er maar wel van uit dat daar wel degelijk een kolom staat. Constructief moeten het hele zware balken zijn als die anders de boel overeind willen houden.
Niet als deze in het midden een andere balk moet steunen waar redelijk wat gewicht op komt. Kijk ik wil niet zeggen dat die constructie die jij voorstelt niet mogelijk is, echter is het niet erg waarschijnlijk bij de plattegrond en de omschrijving van TS. Bovendien is deze dan op de tekening niet goed aangegeven. Ik durf dus wel te beweren met mijn basiskennis constructie vanuit mijn opleiding dat die kolom daar gewoon komt. En als de TS het vaan de uitvoerder gehoord heeft denk ik ook wel dat daar van uit gegaan kan worden aangezien die beste man het moet maken dus die weet ook wel wat hij moet maken.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 23:12 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Deze niet zwaar genoeg http://www.meistersbouw.nl/cms/pages/plaatsen-stalen-balk.php ?
Dat ben ik met je eens, maar het kan ook zijn dat TS eea verkeerd geinterpreteerd heeft, of hoorde wat hij 'wilde' horen.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 23:34 schreef tieske88 het volgende:
Toch mag je er wel vanuit gaan dat wanneer de uitvoerder zegt dat de kolom blijft staan, dat deze ook blijft staan. Hij is degene die de hele bouw aanstuurt en daarvoor ook weet wat er moet gebeuren en wwat het eindresultaat moet zijn.
Dat is mijn vraag: moet ik die kolom voor zoete koek slikken? Ik wil weten of het zin heeft om een lagere koopprijs te bedingen dan in het voorlopig koopcontract staat (wat al getekend is). Of dat dit soort afwijkingen tussen brochures/offerte en daadwerkelijke uitvoering normaal is in de bouw.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 23:05 schreef tieske88 het volgende:
....
Want ze kunnen wel zeggen dat er geen rechten aan ontleend kunnen worden, dat wil niet zeggen dat dat uiteindelijk juridisch ook echt zo is....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |