Skidmarks.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:30 schreef Ulx het volgende:
Overigens is Check-1-2 voortgekomen uit de restanten van de Skidmarks.
Klopt. Ik baalde er ook van toen ik het hoorde. Ik had ze ooit in de Fantasio gezien, tijdens de presentatie van Come and Get It. Won gelijk een exemplaar. Check-1-2 heb ik nog niet gezien. Ik ga donderdag toch maar effe kijken.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:20 schreef belsen het volgende:
[..]
Skidmarks.
Nog steeds doodzonde dat die toen gekapt zijn, ik zag ze graag.
M'n ouwe drummertje..quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:06 schreef Ulx het volgende:
Laat ik dan maar zoveel mogelijk bandjes uit de scene van Amsterdam en omstreken posten. Hebben die mensen er ook nog iets aan.
quote:Op woensdag 11 april 2012 12:16 schreef ranja het volgende:
sowieso bands wiens naam begint met Thee ipv The.
quote:Op zondag 15 april 2012 19:31 schreef Ulx het volgende:
nu bij de Puta Madre Brothers in de OT301. Erg goed. Ronnie Splinter van de Outsiders staat trouwens naast me.
quote:Ter gelegenheid van het diamanten troonjubileum van de Britse koningin Elizabeth II wil de legendarische Britse punkgroep Sex Pistols nog een keer hun seventies-hit 'God Save the Queen' uitbrengen, zo heeft platenmaatschappij Universal Music aangekondigd.
Fans zullen proberen de omstreden en destijds gedeeltelijk geboycotte song op nummer één van de Britse hitparade te hijsen.
Met het nummer 'God Save the Queen', waarvan de tweede regel 'het fascistisch regime' luidt, zorgden de Pistols in 1977 voor ophef, toen de koningin haar zilveren troonjubileum vierde. Op de hoes is het gezicht van het staatshoofd gedeeltelijk zwart gemaakt. Volgens de songtekst zou Engeland geen toekomst hebben.
Uit loyaliteit aan de Windsors weigerden de meeste radiostations het liedje te draaien. Tot vandaag houden de Sex Pistols vol dat zij de eerste plaats van de hitparade hadden bereikt, maar naar plaats twee werden verwezen.
Fans willen naar aanleiding van het diamanten jublieum het nummer met dezelfde titel als het Britse volkslied op nummer één krijgen. 'Tijd voor revanche', schreef een fan op Facebook. Bron
Ik denk dat ie nog beter hier past: Sex Pistolsquote:
Misschien dat deze dan beter past hierquote:Op maandag 16 april 2012 07:58 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik denk dat ie nog beter hier past: Sex Pistols
Jeff Dahl, de Zingende Haarbaal, aldus Nozems a Gogoquote:
Daar heb ik deel 1 en 2 van. Is bij vlagen zelfs best een goede serie.quote:
serie? volgens mij is het gewoon een coverband...quote:Op maandag 4 juni 2012 21:26 schreef belsen het volgende:
Daar heb ik deel 1 en 2 van. Is bij vlagen zelfs best een goede serie.
Punk chartbusters, waar dit schijnbaar opstaat.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:32 schreef ranja het volgende:
[..]
serie? volgens mij is het gewoon een coverband...
mooie aanleiding om dit juweel te posten; geen scheurende gitaren of dreunende drums, maar wát een stem...quote:Op maandag 4 juni 2012 21:50 schreef Ulx het volgende:
The Urges ken ik van een of andere franse garagerock compilatie.
[ afbeelding ]
Je hebt toch ook de hele Pebbles reeks ?quote:Op maandag 4 juni 2012 21:50 schreef Ulx het volgende:
The Urges ken ik van een of andere franse garagerock compilatie.
[ afbeelding ]
Nee. Die niet. Ik heb wel de Nuggets sets (Original, II en Children), de Rubble 10 cd boxset (met daarop een deel met alleen Nederlands werk.), de Mindrocker 10 cd box, een paar Nederbeat verzamelaars, wat Back to the Grave spul, een paar Northwest Battle of the Bands (sixties Seattle punk) en wat ander los spul liggen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 10:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je hebt toch ook de hele Pebbles reeks ?
Ik wil wel een keer aan de Pebbles verzameling beginnen.... heb de collectie Girls in the Garage wel al aardig compleet.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 12:19 schreef Ulx het volgende:
Om nou nog de Pebbles aan te schaffen is wat overdreven, het meeste zal ik toch al hebben.
Deze single is zo goed.. blijft een knaller als ik hem draai.quote:
Tis gewoon goed! wat een nummerquote:
ZO JA! De tieefus! wat een band is datquote:Op maandag 16 juli 2012 14:23 schreef ralfseltje het volgende:
Hey dit is leuk, topic nooit gezien. Dump ik ook maar met de beste garagepunkband van het moment
Ik heb ze twee keer in Vera gezien. Eerste keer werd het publiek zo gek dat ze maar door bleven spelen. Maar ze hadden toen nog maar een nummer of 10 (van twee minuten per stuk). Hebben ze sommige nummers tot drie keer toe gespeeld. Legendarisch.quote:Op maandag 16 juli 2012 14:25 schreef LuciferRising het volgende:
[..]
ZO JA! De tieefus! wat een band is datecht ALLES is goed van hun. Hoop dat ze snel weer eens nederland aan doen. Laatste keer dat ik ze gezien heb is in de OCCII Amsterdam.
Aah ja de vera boekt leuke showtjes. Ik woon zelf in Rotterdam dus het is me iets te ver. Laatst was er ook een Slovenly label avond met Bazooka enz. Was je erbij?quote:Op maandag 16 juli 2012 14:27 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Ik heb ze twee keer in Vera gezien. Eerste keer werd het publiek zo gek dat ze maar door bleven spelen. Maar ze hadden toen nog maar een nummer of 10 (van twee minuten per stuk). Hebben ze sommige nummers tot drie keer toe gespeeld. Legendarisch.
Nu ga ik hun LP weer opzetten. Kan ook niet kiezen welke plaat ik beter vind. Elk nummer is briljant.
Ja vooral JC Satan was briljant.quote:Op maandag 16 juli 2012 14:36 schreef LuciferRising het volgende:
[..]
Aah ja de vera boekt leuke showtjes. Ik woon zelf in Rotterdam dus het is me iets te ver. Laatst was er ook een Slovenly label avond met Bazooka enz. Was je erbij?
Nederlandse klassiekerquote:Op maandag 16 juli 2012 13:48 schreef LuciferRising het volgende:
[..]
Deze single is zo goed.. blijft een knaller als ik hem draai.
Is Peter Weening nog steeds de programmeur ? Ik woon in Gelderland maar was voor 15 gulden per jaar lid van het Vera-krantje. Via Weening en het krantje ontdekte ik veel goeie nieuwe bands. Altijd er als eerste bij.quote:Op maandag 16 juli 2012 14:27 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Ik heb ze twee keer in Vera gezien.
Ik was er één keer net als in de Simplon. The Nozems waren en zijn vrienden van me. Reed ik mee in hun busje. In de Vera openden ze de Keiweek.quote:Op maandag 16 juli 2012 14:43 schreef LuciferRising het volgende:
Laatste keer dat ik in de vera was speelde The Gories & The ObliviansDat was GEWELDIG
GVD wat een leuk topic is dit tochquote:Op maandag 16 juli 2012 14:47 schreef LuciferRising het volgende:
1 VAN DE BESTE R&R NUMMERS OOIT:
LYRES - HOW DO YOU KNOW
Uiteraard. Hier kun je nog wat verhalen van hem lezenquote:Op maandag 16 juli 2012 17:14 schreef tong80 het volgende:
[..]
Is Peter Weening nog steeds de programmeur ? Ik woon in Gelderland maar was voor 15 gulden per jaar lid van het Vera-krantje. Via Weening en het krantje ontdekte ik veel goeie nieuwe bands. Altijd er als eerste bij.
Bedankt zal later eens kijken. Beste programmeur van Nederland. Zal ook de jongste niet meer zijn.quote:Op maandag 16 juli 2012 17:21 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Uiteraard. Hier kun je nog wat verhalen van hem lezen
quote:Op maandag 16 juli 2012 17:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Bedankt zal later eens kijken. Beste programmeur van Nederland. Zal ook de jongste niet meer zijn.
Waarschijnlijk draagt ie nog steeds een petje.
Die cover van Gene Pitney's Backstage is echt geweldig.quote:Op maandag 16 juli 2012 18:20 schreef LuciferRising het volgende:
Hoopt nog eens op een showtje van deze band te zien. Die hebben gave nummers gemaakt.
Msschien. Ik zie dat de West Hell 5 ook gaat spelen.quote:Op maandag 16 juli 2012 13:36 schreef LuciferRising het volgende:
Zaterdag 4 augustus is Kliko fest in het Patronaat.
met oa :
Ty segall
Jc thomaz & the missing slippers
Traumahelikopter
Anomalys
Nog mensen die daar heen gaan ?
https://www.facebook.com/events/428373047183852/
[ afbeelding ]
Ga ik denk ik wel even heen.quote:Amsterdam BeatClub, 9th Anniversary Festival at Paradiso: 4 stages, 4 bands, 4 deejays!
live: The Timeflies (sixties beat)/WestHell 5 (mod & crime)/The Stubbs (hammond soul)/The Reaction (sixties beat)
deejays:Ir.Vendermeulen/Charley Rhythm/Marquee/Müter
vj's: The Scopi-Tonics
Amsterdam BeatClub, 9th Anniversary Festival at Paradiso!
Sinds ruim 9 jaar organiseert Amsterdam BeatClub op verschillende lokaties veelbesproken feesten en dat moet maar eens groots gevierd worden.. dus viert Amsterdam BeatClub zijn 9-jarig bestaan op donderdag 30 augustus met een prachtig festival in Paradiso!
De avond zal om 20:30 in de Grote Zaal aanvangen met een battle tussen 4 top-bands uit het Nederlandse 60's circuit: The Timeflies, WestHell 5, The Stubbs & The Reaction!
Speciaal hiervoor zal Paradiso worden omgebouwt tot een zaal met meerdere podia: iedere zijkant krijgt een eigen podium en het publiek staat in het midden! Als in een rollercoaster zullen de bands om-en-om ultra-korte sets spelen, waardoor voor het publiek een zeer gevarieerde luister ervaring ontstaat: Beat, Hammond-Soul, R'n'B, Vegas Grind, 60's Garage en Spy-Fi Tunes wissellen elkaar in hoog tempo af.. De dansvloer zal na afloop gegarandeert opnieuw in de lak moeten!
Rond een uur of 24:00 zet het feest zich voort in de Beat-Kelder,
alwaar deejays Ir.Vendermeulen, Charley Rhythm, Müter & Marquee een battle achter de platenspelers houden..
The Scopi-Tonics verzorgen de cult-visuals!
muziekgengres: Soul/Beat/R'n'B/Instrumentals/Garage/Boogaloo/Mod/60's
Dance Crazes!
www.AmsterdamBeatClub.nl
20:00 Grote Zaal open / dj
20:30 band-battle: 4 bands!
23:30 dj
24:00 Beat-Kelder: 4 deejays!
20:00 - 24:00 Grote Zaal
24:00 - 03:00 Beat-Kelder
toegang E12,50 (ex lidmaatschap)
Paradiso
Weteringschans 6-8
Amsterdam
pre-sale for this FAB Festival at AUB Ticketshop, Concerto & www.Paradiso.nl!
quote:
Is dat niet met elk genre waar jezelf niks mee hebt? Ik heb dat met veel indie bandjes van tegenwoordig. Lijkt allemaal op elkaar. Luister trouwens ook niet alleen maar naar een soort muziek dat scheelt ook.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is allemaal wel geinig maar wel erg dertien in een dozijn vind ik. Ik heb niet alles in dit topic beluisterd, maar wat ik beluisterd heb verrast me eigenlijk nooit. The Stooges (en The Sonics) heb ik al, dan ben ik eigenlijk wel voorzien en voegt de rest niet zoveel toe.
Zo'n beetje het eerste live-optreden waar ik heen geweest ben, los van de stadionconcerten.
Ik heb wel wat met het genre, gitaren kunnen mij niet vies, vet en vuig genoeg zijn. Ik hou van het geluid en hou van de agressie in die muziek. Maar dat wil niet zeggen dat het me niet kan vervelen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:58 schreef LuciferRising het volgende:
[..]
Is dat niet met elk genre waar jezelf niks mee hebt?
Klopt. En zo niet dan lijkt het wel veel op dingen die lang geleden al gemaakt zijn. Of ze vinden daar dan weer een variatie op of combineren het met iets anders, en dan gaan ze dat trucje albums lang uitmelken samen met tig andere bands. Maar dat is slechts mijn oppervlakkig indruk want ik haak snel af.quote:Ik heb dat met veel indie bandjes van tegenwoordig. Lijkt allemaal op elkaar.
Geen voorkeur. Het kan me geen flikker schelen op welk label een band zit.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:02 schreef ralfseltje het volgende:
. Wat is jullie favoriete label trouwens? _
Zodra ik het In The Red-logo op een Lp zie staan kan ik hem haast blind kopen. Label boeit natuurlijk niet, maar wel vaak een goede graadmeter voor of een band de moeite waard is.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Geen voorkeur. Het kan me geen flikker schelen op welk label een band zit.
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:20 schreef LuciferRising het volgende:
The Gun club draai ik veel. Wat een geweldige band blijft dat.
Crypt is idd ook erg gaaf. Heb vorig jaar nog gedanst op de 7inches die Tim Warren draaide tijdens een dj-set. Geweldig was dat. Maar die zijn allebei niet heel actief meer toch?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:25 schreef LuciferRising het volgende:
Crypt records heeft geweldige platen uitgebracht. En ben erg gesteld op VOODOO RHYTHM records.
Tim Warren draait bijna niet meer nee. Zn honden moeten ook mee elke keer.. Ik was een keer op een festival in Italie om plaatjes te draaien, hij draaide daar ook. Die gast heeft echt geweldige Exotica r&b collectie. Was echt tof. Een van de weinige dj's ook die met onbekende platen toch iedereen aan het dansen krijgt.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:29 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Crypt is idd ook erg gaaf. Heb vorig jaar nog gedanst op de 7inches die Tim Warren draaide tijdens een dj-set. Geweldig was dat. Maar die zijn allebei niet heel actief meer toch?
Ja fantastisch. Was bij mij tijdens een Crypt avond In Veraquote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:37 schreef LuciferRising het volgende:
[..]
Tim Warren draait bijna niet meer nee. Zn honden moeten ook mee elke keer.. Ik was een keer op een festival in Italie om plaatjes te draaien, hij draaide daar ook. Die gast heeft echt geweldige Exotica r&b collectie. Was echt tof. Een van de weinige dj's ook die met onbekende platen toch iedereen aan het dansen krijgt.
Kom je ook nog weleens buiten groningen??quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:39 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Ja fantastisch. Was bij mij tijdens een Crypt avond In Vera
Waarom zou ik? over twee weken OFF in Polen, oa Ty Segallquote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:52 schreef LuciferRising het volgende:
[..]
Kom je ook nog weleens buiten groningen??
Jij moet volgens mij echt eens naar Man Man luisteren. Nou is dat bandje zeer recentelijk aan mij blijven kleven en dat is een zo zeldzame gebeurtenis dat het enthousiasme het nog wel eens wil winnen van mijn beoordelingsvermogen en ik het irritant aan mensen ga opdringen. Maar ik zie wel lichtjes overeenkomsten met bovenstaande en het is in ieder geval bijzonder.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:20 schreef LuciferRising het volgende:
Ja precies. In elk genre zitten rotte appels. Meer rotte appels dan pareltjes. Zowiezo is het lang geleden dat een hele garage plaat me kan bekoren. Het is meestal een of twee nummers die eruit springen en derest mwuah mwuah is.
De laatste tijd luister ik meer naar dit soort muziek:
Heb laatst de nieuwe plaat van Ziya Ertekin aka Blue Flamingo gekocht : CMS African Recordings.
Geweldige plaat. Zowiezo zijn CONGO JAZZ LP is een lp die ik grijs draai. Wat een geweldige smaak heeft die man!
Wat ook een tip is zijn The Dead Brothers. waarvan Wunderkammer de beste plaat is.
The Gun club draai ik veel. Wat een geweldige band blijft dat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 14:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jij moet volgens mij echt eens naar Man Man luisteren. Nou is dat bandje zeer recentelijk aan mij blijven kleven en dat is een zo zeldzame gebeurtenis dat het enthousiasme het nog wel eens wil winnen van mijn beoordelingsvermogen en ik het irritant aan mensen ga opdringen. Maar ik zie wel lichtjes overeenkomsten met bovenstaande en het is in ieder geval bijzonder.Ik heb gelijk wat albums gedownload. Klinkt inderdaad leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.thnx.
“My ambition is handicapped by laziness” (C.Bukowski)
Als het begint met 'Walking down the street' ben ik altijd al verkocht.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:14 schreef LuciferRising het volgende:
Een van de beste 60's garage nummers
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:17 schreef ralfseltje het volgende:
Als het begint met 'Walking down the street' ben ik altijd al verkocht.
Oké niet per definitie, maar wel als het om garage gaatquote:
Die trek ik wel beter jaquote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:25 schreef ranja het volgende:
Toch zijn de Bangles minder offtopic als je misschien zou denken... wel meer rock dan punk natuurlijk.
beste 70s glam revival band uit Spanjequote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:25 schreef LuciferRising het volgende:
Beste 60's revival band uit Spanje:
Misschien moet er maar eens een apart topicje komen voor wat vernieuwende of in ieder geval andere of vreemde muziek.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:08 schreef ralfseltje het volgende:
Erg goeie liveband ook. Maar nu infiltreert de indie het mooie topic
Heb ze twee keer gezien. In Den Bosch, was bagger, allemaal ladder zat.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is allemaal wel geinig maar wel erg dertien in een dozijn vind ik. Ik heb niet alles in dit topic beluisterd, maar wat ik beluisterd heb verrast me eigenlijk nooit. The Stooges (en The Sonics) heb ik al, dan ben ik eigenlijk wel voorzien en voegt de rest niet zoveel toe.
Zo'n beetje het eerste live-optreden waar ik heen geweest ben, los van de stadionconcerten.
Hoezo? Is toch ook garage? Plus er worden genoeg dingen gepost van nu.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:06 schreef ralfseltje het volgende:
Ja wel een beetje jammer dat het beperkt blijft tot oude bands als The Sonics ed. in dit topic. Terwijl er zoveel moois uitkomt momenteel:
Zou hem wel live willen ziem eigenlijk.quote:
Ik heb ze begin dit jaar in Haarlem gezien. Erg goed was dat.quote:Op woensdag 18 juli 2012 00:14 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zou hem wel live willen ziem eigenlijk.
Patronaat, Haarlem 2012-01-13quote:Op woensdag 18 juli 2012 04:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik heb ze begin dit jaar in Haarlem gezien. Erg goed was dat.
Mja das waar, maar anders wordt het zo snel een oude-lullenn-topic, zijn er al zoveel van en zonde als er zoveel leuks uitkomtquote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:41 schreef LuciferRising het volgende:
[..]
Hoezo? Is toch ook garage? Plus er worden genoeg dingen gepost van nu.![]()
Zo ongeveer de laatste muzikant die echt rock'n'roll ademdequote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:00 schreef LuciferRising het volgende:
Schande dat nog niks van Jay Reatard gepost is.
Bij deze.
Briljante band, jammer dat ze ermee zijn gestopt. Gelukkig nog twee keer live kunnen zien. Met een gast die alleen tamboerijn speelt en wat mee schreeuwt.quote:
Patronaat. ?quote:Op woensdag 18 juli 2012 04:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik heb ze begin dit jaar in Haarlem gezien. Erg goed was dat.
Ja dusquote:Op woensdag 18 juli 2012 05:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Patronaat, Haarlem 2012-01-13
Ik heb de opnames daarvan liggen als je interesse hebt
KLopt. Die laatste plaat is geweldig!quote:Op woensdag 18 juli 2012 12:24 schreef ralfseltje het volgende:
En dan mag de ultieme garageband van de afgelopen 15 jaar niet achterblijven:
Maar zeker niet alleen die laatstequote:Op woensdag 18 juli 2012 19:01 schreef LuciferRising het volgende:
[..]
KLopt. Die laatste plaat is geweldig!
Rudeboy als in Patrick Tilon (UDS)?quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:14 schreef Ulx het volgende:
Vrijdag nog even naar Paradiso.
[ afbeelding ]
en
Instrumentale set dit keer, geen Rudeboy/Arguido die meedoet.
Speelt al een tijdje met Phantom Four mee. Phantom Frank was overigens vroegah leadgitarist van The Treble Spankers.quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Rudeboy als in Patrick Tilon (UDS)?No Kid(ding)?
Wist ik helemaal niet!quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Speelt al een tijdje met Phantom Four mee. Phantom Frank was overigens vroegah leadgitarist van The Treble Spankers.
Dit was gewoon de Nederpopshow. Normaal spelen ze geen Earring nummers, maar dat moest van de producenten. New Order's Leave Me Alone, Undertones' Teenage Kicks of Ever Fallen in Love van Buzzcocks zullen wel te obscuur zijn geweest voor de VPRO.quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Wist ik helemaal niet!
Wat is 'ie rustig. Ik herinner me Patrick als iemand die met de UDS van stack naar stack vloog zonder de grond te raken, onderwijl wat stagedivers ontwijkenkend. TNT.
Die grijns van mij past niet op een breedbeeld-beeldschermquote:
Ik ga MUZ weer eens wat beter bijhoudenquote:Op woensdag 18 juli 2012 21:49 schreef Ulx het volgende:
The Phantom Four & The Arguido/Rudeboy
Effuh spemme met een oud topik.
Je zit teveel in het geld jijquote:Op woensdag 18 juli 2012 21:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik ga MUZ weer eens wat beter bijhouden
quote:
quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:52 schreef LuciferRising het volgende:
Die rudeboy, wat een uitslover is dat. Laatste keer dat ik hem zag was met een iggy & the stooges tribute.
Wat was hij slecht..!
Kan Rudeboy wel waarderen, maar volgens mij heb ik nogal een ander idee van 'garage' dan veel in het topicquote:Op woensdag 18 juli 2012 21:52 schreef LuciferRising het volgende:
Die rudeboy, wat een uitslover is dat. Laatste keer dat ik hem zag was met een iggy & the stooges tribute.
Wat was hij slecht..!
Meer garage kan niet. Urban Dance Squad is in een oude garage begonnen. De Vrije Vloer in Utrecht.quote:Op donderdag 19 juli 2012 02:32 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Kan Rudeboy wel waarderen, maar volgens mij heb ik nogal een ander idee van 'garage' dan veel in het topic
Coldplay is vast ook in een garage begonnen. Maar hoor weinig garage in Phantom Four bijvoorbeeld. En voor het gros van het werk van UDS komt de term garage nergens in me oplos van dat het heel tof isquote:Op donderdag 19 juli 2012 02:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Meer garage kan niet. Urban Dance Squad is in een oude garage begonnen. De Vrije Vloer in Utrecht.
Was dan ook maar een grapje.quote:Op donderdag 19 juli 2012 02:50 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Coldplay is vast ook in een garage begonnen. Maar hoor weinig garage in Phantom Four bijvoorbeeld. En voor het gros van het werk van UDS komt de term garage nergens in me oplos van dat het heel tof is
quote:Op donderdag 19 juli 2012 02:50 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Coldplay is vast ook in een garage begonnen. Maar hoor weinig garage in Phantom Four bijvoorbeeld. En voor het gros van het werk van UDS komt de term garage nergens in me oplos van dat het heel tof is
LOLquote:
Cool. Ik was er ook bij. Heb er nog een videoband van.quote:Op donderdag 19 juli 2012 03:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
LOL
6:47 komt een Dinosaur_Sr voorbij gezeild. Mijn enige en echte TV optreden. Serieus
BIJ DEZE:quote:Op donderdag 19 juli 2012 02:32 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Kan Rudeboy wel waarderen, maar volgens mij heb ik nogal een ander idee van 'garage' dan veel in het topic
Garage is ook geen echte muzikale stijl. Meer een idee. In ieder geval is het punk zonder politiek gezanik. Het enige wat ze gemeen hebben is een bepaalde fifties/sixties "feel" in de muziek. (vandaar dat ik niet begrijp wat Bad Brains en Minor Threat in dit topic doen.) Bij sommige bands blijft het bij puristisch sixtiesbands naspelen, anderen gooien er een bak nieuwere invloeden doorheen. Zoiets.quote:Op donderdag 19 juli 2012 02:32 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
jaquote:
Ben het in grote lijn met je eens hoor. Maar garagerock moet voor mij a. niet te strak zijn gespeeld b. niet te helder klinken c. een zo simpel mogelijk liedje zijn (riffje, zanglijntje, eventueel een kleine gitaarsolo, niet veel meer) en d. geen gecompliceerde tekst hebben. Daar zijn The Mummies en White Stripes (op de eerste platen) perfecte voorbeelden van, Sham69 is weer veel te punk. Het draait om de lol, zonder al teveel stoerdoenerij. New Garage Explosion is echt een must see, die vat precies het hele gevoel samen dat ik zoek in garagerockquote:Op donderdag 19 juli 2012 09:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Garage is ook geen echte muzikale stijl. Meer een idee. In ieder geval is het punk zonder politiek gezanik. Het enige wat ze gemeen hebben is een bepaalde fifties/sixties "feel" in de muziek. (vandaar dat ik niet begrijp wat Bad Brains en Minor Threat in dit topic doen.) Bij sommige bands blijft het bij puristisch sixtiesbands naspelen, anderen gooien er een bak nieuwere invloeden doorheen. Zoiets.
The Mummies vind ik ook niet op de White Stripes lijken. En the Zipps lijken niet op the Outsiders. En The Glass Menagerie lijkt niet op The Move. Toch zijn het allemaal garagebandjes. Of waren het.
The Beatles waren het ook in hun Hamburgse periode. Jammer dat het na Love Me Do snel afgelopen was en ze heel commercieel voor het geld kozen. Ze hadden nog zo veel moois kunnen maken.
Veel ruiger dan dat had je ze in de sixties niet denk ik.quote:
quote:Op donderdag 19 juli 2012 19:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Veel ruiger dan dat had je ze in de sixties niet denk ik.
Je hebt gelijk. Beetje dom van me.quote:Op donderdag 19 juli 2012 09:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Garage is ook geen echte muzikale stijl. Meer een idee. In ieder geval is het punk zonder politiek gezanik. Het enige wat ze gemeen hebben is een bepaalde fifties/sixties "feel" in de muziek. (vandaar dat ik niet begrijp wat Bad Brains en Minor Threat in dit topic doen.)
Hehe, jep die heb ik. En ook hij heeft een goeie muziek smaak.quote:Op donderdag 19 juli 2012 20:22 schreef Ulx het volgende:
Die draaide ik eergisteren ook nog even heel hard, goeie smaak, LR. Heb je een vriendje?
Blijkbaar. Houwe die vent.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 11:12 schreef LuciferRising het volgende:
[..]
Hehe, jep die heb ik. En ook hij heeft een goeie muziek smaak.
Nou ja, maakt niet uit. Dump hem gewoon. Ik ben toch veel leuker.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 11:12 schreef LuciferRising het volgende:
[..]
Hehe, jep die heb ik. En ook hij heeft een goeie muziek smaak.
Jij hebt gewoon verwerkingsvlees nodigquote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou ja, maakt niet uit. Dump hem gewoon. Ik ben toch veel leuker.
Mooie uitdrukking. Maar nee, het is gewoon pure, oprechte, eerlijke, dinges.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 14:45 schreef tong80 het volgende:
[..]
Jij hebt gewoon verwerkingsvlees nodig
Wat is er eigenlijk van Kruup geworden? Die reus met zijn Rickenbackers?quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Speelt al een tijdje met Phantom Four mee. Phantom Frank was overigens vroegah leadgitarist van The Treble Spankers.
Nee, maar deze Supercharger wel.quote:
Alle bands die daarin zitten zijn ook echt fantastischquote:
Leuke live band. Meer ook niet..quote:Op donderdag 2 augustus 2012 23:31 schreef Ulx het volgende:
Deze wezens uit de toekomst zijn ook weer op aarde. Ze hebben onlangs zelfs weer een rapport gemaakt voor hun onderzoek naar de aardbewoners en dit op een geluidsdrager gezet.
Lul niet. Een van de beste concerten die ik ooit zag en op plaat ijzersterk.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:58 schreef LuciferRising het volgende:
[..]
Leuke live band. Meer ook niet..
Smaken verschillenquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 12:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Lul niet. Een van de beste concerten die ik ooit zag en op plaat ijzersterk.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 00:54 schreef LuciferRising het volgende:
Ik was in Haarlem. Was een toffe avond.
As donderdag ga ik naar Antwerpen: The Monsters, Ty Segall, Kid Congo & the monkeybirds...
Oh cool, ik ken ze ook wel, grappig. Altijd goed.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:06 schreef LuciferRising het volgende:
Ja gezien. Super vaak ook. Zijn vrienden
Ze zijn een stuk beter geworden de laatste tijd. Ook de nieuwe drummer is een aanwinst.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:15 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Oh cool, ik ken ze ook wel, grappig. Altijd goed.
Mij een worst waar het over gaat... lekker raggen.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:08 schreef Ulx het volgende:
Het grote voordeel vind ik dat ze gewoon zingen over meisjes. En niet over politiek en zo.
ben er bij! op dezelfde dag als Reigning Sound ook Mark Sultan, The Men en Japandroids!quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 13:08 schreef LuciferRising het volgende:
GAAT ER IEMAND NAAR INCUBATE FESTIVAL ?
http://incubate.org/2012/
o.a Reigning sound treden daar op..
Ja klopt.. ben benieuwd..quote:Op donderdag 16 augustus 2012 18:34 schreef Ulx het volgende:
http://www.facebook.com/p(...)sion/457464677619968
Men wil dus blijkbaar ook een docu gaan maken over de nederlandse garagerockgeschiedenis/scene/explosie.
Ow leuk. Maar even zien. De viering van 9 jaar Amsterdam BeatClub in Paradiso op 30 Augustus ga ik iig wel bezoeken.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 17:46 schreef EddySpaghetti het volgende:
[..]
ben er bij! op dezelfde dag als Reigning Sound ook Mark Sultan, The Men en Japandroids!
Dat is zo'n gave clip. Niet normaalquote:
Hier bij Letterman :quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:29 schreef LuciferRising het volgende:
Ian van the black lips zn nieuwe band. Over bier. kan niet fout gaan denk ik zo
quote:Ir.Vendermeulen is alsoknow as "the man with the golden arm". I don't think he really has a golden arm. At least he never showed it in Pacific parc, but maybe that's just because he deems it to dangerous since Pacific parc is so far into the wild west of Amsterdam.... Anyhow he is known for promoting the sound of what he calls “The Golden Era of Music”: the rare and beautiful lost treasures of the 50's-early 70's.He does this through his deejaying and by being one of the driving forces behind the infamous Amsterdam Beat Club and he also blows. The saxophone that is
Hoe was het? Paciffic parc is echt een toffe plek om garage bandjes te zien.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 20:25 schreef Ulx het volgende:
Zo maar even naar Amsterdam. Misschien even Ir. Vendermeulen verblijden met een bezoekje aan zijn dansavond in de Pacific Parc.
[..]
mag wel iets meer in gezongen wordenquote:Op zondag 2 september 2012 12:28 schreef Ulx het volgende:
Zag ik gisteren op het Huiskamerfestival in de Wilhelminastraat in onze geliefde hoofdstad. Was leuk.
Ja was zo raar. Hij was in Europa om zijn boek te promoten, ook hiero in Rotterdam.quote:
Jah. Agree.quote:Op zondag 2 september 2012 16:40 schreef LuciferRising het volgende:
OBLIVIANS. Een van de beste garage bands OOIT.
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:29 schreef LuciferRising het volgende:
Ian van the black lips zn nieuwe band. Over bier. kan niet fout gaan denk ik zo
Welcome!quote:Op zondag 9 september 2012 13:40 schreef Ulx het volgende:
Gisteren het album van Diamond Rugs gekocht. Wow. Wat goed. Wat lekker. Het klinkt alsof ze het in een keer hebben opgenomen na een ochtend zuipen.
Goeie tip, LuciferRising. Thanks.
quote:Op maandag 10 september 2012 20:17 schreef LuciferRising het volgende:
\
GERMS - LEXICON DEVIL.
DANSKNALLER! jawel! IK draai Zaterdag 22 SEPT in Den haag en deze zit er zekers tussen.
Hoe zit het eigenlijk met de garagepunk in Utrecht? Leeft dat een beetje? Ik krijg er om eerlijk te zijn nooit echt wat van mee hiero.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:42 schreef trabant het volgende:
Hans uit Oog in Al! Die boomlange gitarist had een voorliefde voor rare Burnsgitaren, dat staat me nog bij.
Af en toe spelen er best toffe dingen in Utrecht.. in november heb je weer LE GUESS WHOquote:Op dinsdag 11 september 2012 10:03 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Hoe zit het eigenlijk met de garagepunk in Utrecht? Leeft dat een beetje? Ik krijg er om eerlijk te zijn nooit echt wat van mee hiero.
Le Guess Who ben ik bekend mee, maar alles wat ik van de line up ken is alles behalve garagepunkquote:Op dinsdag 11 september 2012 10:19 schreef LuciferRising het volgende:
af
[..]
Af en toe spelen er best toffe dingen in Utrecht.. in november heb je weer LE GUESS WHO
[ afbeelding ]
En hou de db's website in de gaten. Daar spelen ook best vaak toffe bandjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |