richting aarde vallen waar het ver onder nul is lijkt me, ook al kleed je je warm genoeg aan, nog steeds heel heftig.quote:een gemiddelde snelheid van 590 kilometer per uur
Snap ik niet, de druk van de zuurstoffles is toch zeker groter?quote:
De druk in je longen is idd een stuk groter dan de druk van de lucht om je heen. Dat kan dus goed fout gaan.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 16:56 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Snap ik niet, de druk van de zuurstoffles is toch zeker groter?
Als jij zuurstof vanuit een fles rechtstreeks met die druk in je longen zou krijgen dan ga je haske dood. Nadat je intern leeggebloed bent doordat je longen aan stukken zijn gegaan. Daarom hebben die flessen drukverdelers zodat de zuurstof er gecontroleerd uitkomt.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 16:56 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Snap ik niet, de druk van de zuurstoffles is toch zeker groter?
Klopt, net zoals met duikers. Wat is dan het probleem?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:23 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Als jij zuurstof vanuit een fles rechtstreeks met die druk in je longen zou krijgen dan ga je haske dood. Nadat je intern leeggebloed bent doordat je longen aan stukken zijn gegaan. Daarom hebben die flessen drukverdelers zodat de zuurstof er gecontroleerd uitkomt.
Dat de druk in je longen op die hoogte groter is dan de luchtdruk en ze dus net als een ballon gaan uitzetten. En daar houdt longweefsel niet zo van.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:36 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Klopt, net zoals met duikers. Wat is dan het probleem?
quote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:36 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Klopt, net zoals met duikers. Wat is dan het probleem?
Ik mis de *splet*quote:Op vrijdag 16 maart 2012 18:02 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Maar dan met je longen in plaats van met een ballon.
Beste NLtalige song ooit !!!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |