5,5 maanden geleden. Helemaal gecheckt en oke. Why?quote:Op maandag 9 april 2012 00:35 schreef 2cv het volgende:
Wanneer heeft 'ie voor het laatst onderhoud gehad ?
In de stad rijdt ie 1/15 en op de snelweg 1/19-20. Hoe hij nu rijdt weet ik niet want ik heb de tank nog niet leeggereden sinds het probleem, ik heb hem laten staan sinds afgelopen week, aangezien het steeds erger te lijkt worden.quote:Op maandag 9 april 2012 11:26 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
Ik vind je idee van de choke niet gek, ik gok dat deze auto nog een carburateur heeft maar weet het niet zeker.
Hoe rijdt hij in de stad, en wat verbruikt hij gemiddeld? Ik zou ook eens naar het brandstoffilter kijken en alle ontstekingsdelen nalopen: bougies zoals je zelf al zei, bougiekabels, rotor, verdeelkap.
Een gemiddelde handige Sjaak moet het wel kunnen oplossen. Ik wil best voor je kijken maar weet niet waar je woont
Ik zou naar die laatste gaan en daar m'n auto laten keuren.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:45 schreef skunkasaur het volgende:
Ben ik weer.
Ik heb een nieuwe remcilinder gekocht + olie, het wiel er afgehaald en toen afgehaakt. Alles moest eraf namelijk, ook de remschoenen. Gebrek aan reserve onderdelen en gesloten winkels op zondag hielpen niet.
Nou heb ik een paar garages gebeld en de laatste beweerde dat mijn cilinder waarschijnlijk helemaal niet lek is. De trommel was kurkdroog, de enige olie die te vinden is zit onder het ontluchtingsnippel en dat is nog geeneens een hele druppel. Nou weet ik het niet meer, maar hij moet komende zaterdag apk gekeurd zijn...
Gedaan. Goedgekeurdquote:Op woensdag 11 april 2012 08:33 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik zou naar die laatste gaan en daar m'n auto laten keuren.
Kwikfit is gewoon een baggertent die onwetende mensen opzadelen met allerlei volstrekt overbodige vervangingen om zo geld binnen te harken.
Het enige wat ik me kan bedenken is dat de startmotor al een hele tijd niet goed was en mee bleef draaien toen de motor liep.quote:Op vrijdag 13 april 2012 19:23 schreef deadly_kiss het volgende:
haha... nee er was helemaal niks te zien te ruiken of te horen.
ten eerste gaat het om een oude auto, dus ALLES onder de motorkap heeft dezelfde kleur... zwart zou nieteens weten waar de startmotor zit...
de auto deed hetzelfde als wanneer ik probeer te starten in D of N (bedenk me net dat ik niet heb gezegt dat het een automaat is, dus aanduwen kon ook niet)
alles doet het, lampjes gaan gewoon branden op dashboard alleen verder deed de auto helemaal NIKS.
dus de blower ging niet aan enzo, en helemaal geen tikje te horen onder de motorkap. echt helemaal niks.
de auto heeft weleens last van een na-brom (zo noem ik het maar) na het uitzetten van de motor... dan geeft ie dus nog een brom onder de motorkap en de auto trilt wat.. maar dit heeft ie altijd al gedaan alleen afgelopen week kwam dit 2x voor.
we hebben de auto in zn P wat heen en weer proberen te schudden in de hoop dat een tandwieltje ofzo (geen idee hoe het heet, maar soms staat dat in een verkeerde stand ook met bijvoorbeeld motor uitzetten en dan doet ie zo'n na-brom en start ie daarna moeilijk) ook op advies van de garage..
maar niks hielp.
het gekke was wel dat de auto afgelopen dagen gewoon lekker reed en starte normaal ect..
wat het ook kan zijn blijkbaar is het contactslot, die doet heel soms weleens moeilijk maar dat was vandaag ook niet het probleem, dus misschien dat die dan helemaal kapot is?
Ik ben uit gegaan van een revisie-exemplaar. Een tweedehandsje zou ik alleen doen als je niet zo veel meer met de auto gaat rijden omdat hij binnen nu en een half jaar weg gaat.quote:Op vrijdag 13 april 2012 19:30 schreef Mikkie het volgende:
Als het contactslot kapot was, had je niet kunnen doordraaien en waren de lampjes op je dash ook niet gaan branden.
Startmotor hoeft niet meer dan 100 euro te kosten. Voor zo'n oude auto zou ik voor een tweedehandsje van de sloop gaan.
Ik heb uitgelegd waarop hij was afgekeurd, en hij zou het voor me repareren. Hij vertelde me van tevoren nog dat er een vrij groot risico was dat de remleidingen stuk zouden gaan bij het demonteren, als die rot waren. Ik heb hem toestemming gegeven te doen wat er nodig was, mits hij eerst belde voordat er extra kosten bijkwamen. Een paar uurtjes later belde de monteur me dat er niets lekte en dat hij de auto ook gelijk wel af kon melden.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:44 schreef 2cv het volgende:
Heb je zelf gezien of er ergens remolie zit waar dat niet hoort ? Ook garages zien wel eens iets over het hoofd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |