SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
Geen idee. Bij Vodafone Bel+SMS+Web Smart staat er expliciet bij dat het mag/kan.quote:Op donderdag 15 maart 2012 13:29 schreef Doodloper het volgende:
http://www.pdashop.nl/pro(...)ey.html#abonnementen
Daar kun je relatief makkelijk vergelijken.
Volgens mij mag je overal gewoon Skype en Whatsapp gebruiken. Of nouja, het mag niet van ze, maar ze mogen het niet verbieden toch?
Een nieuwe klant is interessanter dan een bestaande klant.quote:Op donderdag 15 maart 2012 13:37 schreef mighty_myte het volgende:
Waarom moet ik geld bijbetalen voor het toestel als ik mijn abo verleng, en niet als ik een nieuw abo afsluit.
Je hebt gelijk. Als ik de klantenservice bel krijg ik wel korting. Daar kan ik hem echter nog niet bestellen, want hij is er nog niet. Op de website kan ik hem al wel pre-orderen.quote:Op donderdag 15 maart 2012 13:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Een nieuwe klant is interessanter dan een bestaande klant.
Soms valt er nog wat direct te regelen met de klantenservice, dat zou je ook nog kunnen proberen.
Dat is dan weer het nadeel van de klanten'service', die krijgen nieuwe toestellen zo ongeveer pas door wanneer de eerste expemplaren tweedehands op marktplaats staan.quote:Op donderdag 15 maart 2012 14:02 schreef mighty_myte het volgende:
Je hebt gelijk. Als ik de klantenservice bel krijg ik wel korting. Daar kan ik hem echter nog niet bestellen, want hij is er nog niet. Op de website kan ik hem al wel pre-orderen.
Ik wil geen bak geld neerleggen. Abo is goedkoper.quote:Op donderdag 15 maart 2012 15:10 schreef .Neovo. het volgende:
Koop het toestel los en gebruik je oude abbo
Ow, Ik heb mijn Desire S ook gewoon los gekocht. Prepaid kaartje erin en gaan. Ik ben 120 euro per jaar kwijt. (mobiel internet, en elke keer als ik opwaarder krijg ik bonus tegoed.quote:Op donderdag 15 maart 2012 22:37 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
Ik wil geen bak geld neerleggen. Abo is goedkoper.
8 maanden 24 euro = 192 +
16 maanden 48 euro = 768 = 960 euro.
960 - 550 nieuwprijs telefoon = 410 euro abonnementskosten in twee jaar.
410 / 24 = 8.75 per maand aan abo. Rest is telefoon.
Met mijn huidige abonnement zou dat me 768 euro aan abonnement kosten in twee jaar.
768 + 550 nieuwprijs telefoon = 1318 euro totaal in twee jaar.
Tering, wat is een mobiel toch duur.
Anyhow. 1318 - 960 = 358 euro goedkoper uit door een nieuw abo te nemen.![]()
Ik heb nu ook de Desire met hetzelfde abo bij Vodafone.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 01:36 schreef Iemand91 het volgende:
Ik ben zelf ook zeer geinteresseerd in de One X. Of ik 'm ook daadwerkelijk koop is een tweede. Want wat zijn die prijzengeworden zeg.
Maar wat nog het meest "aantrekkelijk" is het volgende van Vodafone:
Vodafone Bel+SMS+Web Smart 100 2 jarig. (100 min, praktisch onbeperkt sms, 1GB data)
8 maanden ¤21.25.
16 maanden ¤42.50
Toestelprijs ¤80. (zowel bij nieuws abonnement als verlenging, ik althans)
Totaal: ¤930
Opgeteld is dat gemiddeld ¤38.75 p/maand.
Ik weet het nog niet. Ik betaal nu ¤30 p/maand met betere voorwaarden (150 min/sms en onbeperkt data). Dat was 6 maanden 50% korting plus gratis (!) toptoestel destijds; de HTC Desire.
Dat was totaal dus ¤630 (¤300 minder dan nu!) en dus gemiddeld ¤26.50 p/maand.
Dat wordt nu dus ¤10 p/maand hoger.
Ik weet het niet. Belachelijke prijzen![]()
...
Belachelijk duur eigenlijk, en toch heb ik dit abbo vandaag besteldquote:Op vrijdag 16 maart 2012 01:36 schreef Iemand91 het volgende:
Ik ben zelf ook zeer geinteresseerd in de One X. Of ik 'm ook daadwerkelijk koop is een tweede. Want wat zijn die prijzengeworden zeg.
Maar wat nog het meest "aantrekkelijk" is het volgende van Vodafone:
Vodafone Bel+SMS+Web Smart 100 2 jarig. (100 min, praktisch onbeperkt sms, 1GB data)
8 maanden ¤21.25.
16 maanden ¤42.50
Toestelprijs ¤80. (zowel bij nieuws abonnement als verlenging, ik althans)
Totaal: ¤930
Opgeteld is dat gemiddeld ¤38.75 p/maand.
Ik weet het nog niet. Ik betaal nu ¤30 p/maand met betere voorwaarden (150 min/sms en onbeperkt data). Dat was 6 maanden 50% korting plus gratis (!) toptoestel destijds; de HTC Desire.
Dat was totaal dus ¤630 (¤300 minder dan nu!) en dus gemiddeld ¤26.50 p/maand.
Dat wordt nu dus ¤10 p/maand hoger.
Ik weet het niet. Belachelijke prijzen![]()
...
Wat je ook zou kunnen doen bij studentmobiel is 1-jarig KPN (waar je omlaag en omhoog kunt in je abonnement, én ook van Bel-SMS-Web naar Bel-SMS-WebXL, dat laatste kan 1x geloof ik, je kunt niet van Bel-SMS-WebXL terug naar Bel-SMS-Web), en wel dit:quote:Op zaterdag 24 maart 2012 22:14 schreef doxtase het volgende:
[..]
Belachelijk duur eigenlijk, en toch heb ik dit abbo vandaag besteldhopelijk krijg ik m binnen die 2 weken binnen via studentmobiel!
Deze optie had ik ook al bekeken, alleen is het probleem dan dat je maar 500 MB hebt na de wijziging. Dit is voor mij veels te weinig. Ik ga daar sowieso overheen zitten.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 22:44 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Wat je ook zou kunnen doen bij studentmobiel is 1-jarig KPN (waar je omlaag en omhoog kunt in je abonnement, én ook van Bel-SMS-Web naar Bel-SMS-WebXL, dat laatste kan 1x geloof ik, je kunt niet van Bel-SMS-WebXL terug naar Bel-SMS-Web), en wel dit:
3 maanden Bel-SMS-Web 1000 à ¤25 p/maand (1000 min/sms en 1.5GB data).
9 maanden Bel-SMS-WebXL 150 à ¤35 p/maand (150 min/sms en 250MB data).
Voor jaar 2 zoek je dan een sim-only met vergelijkbare specs. 150 min/sms en 1GB data is wel voor ¤15 p/maand te vinden.
Dan betaal je: 3x¤25 + 9x¤35 + 12x¤15 + ¤101 (toestelprijs) + ¤30 (aansluitkosten) = ¤701.
Da's gemiddeld ¤29 p/maand.
Eventueel kun je nog voor ¤5 p/maand 250mb extra data krijgen, die ¤5 betaal je alleen als je daarvan gebruik maakt (dus over de 250MB gaat van de Personal Sim Bel-SMS-WebXL 150).
Dan kom je op een totaalbedrag van ¤761, gemiddeld ¤31.70 p/maand.
Voordeel van deze constructie is:
- Je bespaart heel veel geld (afhankelijk waar je precies besteld; het is een warboel van aanbieders en abonnement constructies)
Na 1 jaar kun je óf:
- Toestel verkopen, dan kun je dat weer van je totaalbedrag aftrekken wat je gemiddelde maandkosten voor dat 1e jaar lager maakt. En kun je dus weer een nieuw toestel nemen volgend jaar.
- Toestel behouden en een sim-only nemen voor 2e jaar. Gemiddeld maandkosten zijn dan uiteindelijk laag.
Het mooie is, is dat je bovenstaande beslissing over 1 jaar pas hoeft te maken, dan kun je kiezen of je een nieuwe telefoon wil of nog een jaartje doorgaat.
EDIT: het is handig om dit topic op Tweakers bij te houden, topic speciaal voor de One X i.c.m. abonnementen e.d.
Daar heb je een punt. Maar voor mij (en vele anderen) is 500MB ruim voldoende. En i.v.m. een Vodafone 2-jarige Smart abonnement scheelt het over 2 jaar zo'n ¤170. Sterker nog, met die KPN constructie betaal ik per maand nog minder dan ik nu doe.quote:Op zondag 25 maart 2012 05:43 schreef doxtase het volgende:
[..]
Deze optie had ik ook al bekeken, alleen is het probleem dan dat je maar 500 MB hebt na de wijziging. Dit is voor mij veels te weinig. Ik ga daar sowieso overheen zitten.
Volgende week maandag in de winkels!twitter:
Bij Hi werken ze nu met 'toestel-lease'. Je sluit bijvoorbeeld een abonnement af van ¤23,50 maar dan betaal je maandelijks ook een bedrag (Voor de One X ¤17,50 dacht ik) om het toestel te huren. Na de looptijd van je abo kan je het toestel weer inleveren of van ze afkopen.quote:Op zondag 25 maart 2012 20:53 schreef andreas612 het volgende:
wat ik me nou afvraag he, want snap er nu vrij weinig van.
mijn abbo loopt af in augustus, dan zeggen ze: je mag een nieuwe uitzoeken...
wat betekent dit, is dit gewoon in andere woorden "nieuw toestel, nieuwe abbo, dus in feite nieuwe klant?" of "nieuw toestel, zelfde abbo, en evt. bijbetaling van nieuwe toestel?"
want heb nu een htc desire, en heb nu 150min/sms + onbeperkt internet voor 23.50 bij hi.. zo'n abbo zie ik nu nergens meerals ik dan bijv. die htc one x wil.. hoe gaat dat dan in zijn werk
oke, ik ben hoe dan ook screwed dus?quote:Op zondag 25 maart 2012 20:56 schreef n0ir het volgende:
[..]
Bij Hi werken ze nu met 'toestel-lease'. Je sluit bijvoorbeeld een abonnement af van ¤23,50 maar dan betaal je maandelijks ook een bedrag (Voor de One X ¤17,50 dacht ik) om het toestel te huren. Na de looptijd van je abo kan je het toestel weer inleveren of van ze afkopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |