abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109161697
Oh Marrije, spannend trouwens! Gewoon al heel snel je beeb!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_109161702
Een vriendin van mij had dat ook, dan lag ze al om 19 uur in bed en voelde ze zich schuldig naar haar man.
Maar ja, zo is het nu eenmaal. En zelfs al duurt het 9 maanden, dan nog is het maar 9 maanden. ;)
Ik snap het wel hoor, die vermoeidheid in het begin is killing.
En zeker als je nog moet autorijden.
Hopelijk kun je met je leidinggevende wel tot een mooi compromis komen toch?
En inderdaad goed voorbereid het gesprek ingaan. :Y

Misschien kijk ik ook met een andere blik, ik ben zelfstandige, als ik niet werk heb ik ook geen geld. Letterlijk. Ook als ik ziek ben.
Dan zijn je drijfveren om door te werken gewoon anders. En deze overpeinzing is niet persoonlijk naar jou toe, maar wel naar hoe ik mensen vaak hoor praten over werkgevers.
Maar het is gewoon heel fijn dat het voor werknemers allemaal goed geregeld is in de wet, en dat je dus het recht aan je kant hebt staan. En daar moet je ook gebruik van maken. :Y
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_109161738
Oeh ja Marrije, gewoon al over 2-3 weken! Kunnen we misschien een datumtweeling doen. :D O+
pi_109161761
Hm, dan loop ik wel weer lang overtijd he? }:|
Toch maar iets eerder bevallen denk ik. :P
pi_109161878
Ik snap het ook heel goed hoor, dat het lastig is. Ook de hele situatie naar het werk toe (hell en of ik weet dat dat lastig is :') , en dan heb ik nog wel een erg mee werkende werkgever..) maar dat is iets wat je moet accepteren en je overheen moet zetten en aktie over moet ondernemen. Met 'afwachten' bereik je daarin niet zoveel!

Dus hup! Arbo bellen. Geven ze je het nummer niet, gewoon het algemene Arbo nummer bellen en doorvragen naar welke Arbo bij jouw werkgever is aangesloten.
pi_109161893
Ik dacht precies hetzelfde Oeks.
pi_109161900
Ik voel me nooit ongezellig. Als ik op ben ben ik natuurlijk de gezelligste die hij zich maar kan wensen ( :D ) en ik lig ook wel eens op een normale tijd op bed, en dan komt ie er ook pas rond 2en aangehuppeld. Heb hem nog nooit gehoord dat ie zich daar schuldig over voelt, dus ik andersom ook niet ;)
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_109161918
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 09:40 schreef Marrije het volgende:
Gebera jarig? Gefeliciteerd!

Asy, beterschap.

Hier alles wel zn gangetje.
Gisteren afspraak met de gyn gehad en het is nog steeds met 38 w inleiden of met 39 w ks, hangt nog van wat dingen af, dat gaan we volgende week opnieuw bekijken.
Over 2 of 3 weken heb ik mijn meisje in mijn armen O+
Whaaaaa! *O*
pi_109161936
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 11:03 schreef clauwheee het volgende:
Ik voel me nooit ongezellig. Als ik op ben ben ik natuurlijk de gezelligste die hij zich maar kan wensen ( :D ) en ik lig ook wel eens op een normale tijd op bed, en dan komt ie er ook pas rond 2en aangehuppeld. Heb hem nog nooit gehoord dat ie zich daar schuldig over voelt, dus ik andersom ook niet ;)
Wat ben jij aardig! O+

Ik ben regelmatig het donderwolkje in huis O+ 't is niet anders :P (maar vooral als ik moe ben, meneer laat me dan lekker met rust en dan is het vlot weer voorbij ;))
pi_109162001
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 11:03 schreef Kuukske het volgende:
Ik dacht precies hetzelfde Oeks.
haha, ja he? Het duurde even voor het kwartje viel. :P

Ik krijg mijn schoenen niet goed meer aan. :(
Dus de rest van de dag maar even met de voetjes omhoog, nog even naar buiten voor wat lekkers en brood en dan luieren. O+
pi_109162004
Dat is ook de kunst Gerb, hij weet vaak wanneer hij me met rust moet laten. Dus mede mogelijk gemaakt door :P
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  vrijdag 16 maart 2012 @ 11:11:14 #212
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_109162063
Ja ik vind het zelf ook spannend en O+ en whaaaa! ) *stuiter de stuiter*
Maar ik moet nog ff kalm blijven, rustig aan doen komende weken. Alvast wat krachten sparen 8-)
pi_109162071
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 11:08 schreef oeke het volgende:

[..]

haha, ja he? Het duurde even voor het kwartje viel. :P

Ik krijg mijn schoenen niet goed meer aan. :(
Dus de rest van de dag maar even met de voetjes omhoog, nog even naar buiten voor wat lekkers en brood en dan luieren. O+
Klinkt als een prima plan. Ik ga me zo es storten op een computerspelletje. Vanmiddag komt een collega op de koffie. Of nouja, thee. En dan is het weer etenstijd :).
pi_109162116
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 11:11 schreef Marrije het volgende:
Ja ik vind het zelf ook spannend en O+ en whaaaa! ) *stuiter de stuiter*
Maar ik moet nog ff kalm blijven, rustig aan doen komende weken. Alvast wat krachten sparen 8-)
Ik bedoel het niet lullig hoor, maar ik ben stiekem wel een beetje jaloers. :@.
Gisteren een stevig potje gejankt in bed, terwijl dat nergens over gaat, want ik heb niks tot nauwelijks te klagen in de zwangerschap so far. Ik ben gewoon echt kei kei KEI nieuwsgierig naar het hele proces, ons jongetje, ons leven dat compleet overhoop ligt over een x aantal dagen. Ik ben hormonaal denk ik.

Sigh. :P
  vrijdag 16 maart 2012 @ 11:18:32 #215
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_109162250
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 11:13 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Ik bedoel het niet lullig hoor, maar ik ben stiekem wel een beetje jaloers. :@.
Gisteren een stevig potje gejankt in bed, terwijl dat nergens over gaat, want ik heb niks tot nauwelijks te klagen in de zwangerschap so far. Ik ben gewoon echt kei kei KEI nieuwsgierig naar het hele proces, ons jongetje, ons leven dat compleet overhoop ligt over een x aantal dagen. Ik ben hormonaal denk ik.

Sigh. :P
Oh nou ik kan het me wel voorstellen, het heeft zo zn charme niet te weten wat je te wachten staat, maar als dat wat lang duurt voor je gevoel dan heeft zo'n 'datum' toch wel iets. Maar troost je, ik heb 3 x een bevalling met complicaties gehad, ik ben niet te benijden :D ;)
  vrijdag 16 maart 2012 @ 11:19:37 #216
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_109162272
Marrije, wordt je daarom al zo vroeg ingeleid? Of krijg je een ks? Heb het niet helemaal meegekregen geloof ik...
  vrijdag 16 maart 2012 @ 11:21:04 #217
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_109162311
Klinkt relaxt Kuuks en Oeke, jullie plannen. Ik mag nog ff een paar keer heen en weer om mn oudste van school op te halen, weer weg te brengen en weer op te halen. Maar gelukkig heb ik mn rijbewijs dus net gehaald en kan ik dat met de auto doen *O* En verder relax ik ook :P
  vrijdag 16 maart 2012 @ 11:22:56 #218
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_109162378
quote:
17s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 11:19 schreef Kyara het volgende:
Marrije, wordt je daarom al zo vroeg ingeleid? Of krijg je een ks? Heb het niet helemaal meegekregen geloof ik...
Welke van de twee het wordt is ook nog niet besloten, maar dat is inderdaad om de risico's te beperken.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 12:01:44 #219
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_109163692
Ik ben kei- en keihard aan het poetsen... Ik poets Pieter er gewoon uit :P
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_109163768
Respect Fluug. Ik moet echt niet meer aan poetsen denken :'). Alleen de was nog opruimen.
pi_109164461
Ik ga even keihard wat choco-soesjes naar binnen proppen :Y) :9 en dan keihard even een uurtje of 2 slapen :Z :z
pi_109165276
Zo, daar ben ik weer eens een keertje.
Hier gaat alles goed, hoewel ik wel heel erg moe ben. Wel 'fijn' om te lezen dat ik niet de enige ben die daar last van heeft, ik ga ook al mijn hele zwangerschap om 8 uur naar bed en ik ben bang dat dat tot mijn verlof er niet beter op gaat worden (nog maar 6 weken werken en dan is het al zover *O* ). Gelukkig lukt het me nog wel om te blijven werken (werk maar 4 dagen). Heb wel bedacht dat ik maar gewoon een luchtbedje mee ga nemen naar werk om die op een rustig plekje neer te kunnen leggen, dan kan ik hopelijk heerlijk eventjes een half uurtje liggen in mijn pauze, ik denk dat dat wel zou schelen. Wel weer op tijd wakker worden anders zit mijn kleuterklas zonder juf, haha.

Verder druk bezig met mijn lijstje van dingen om te doen. Wel heel fijn om dingen af te kunnen strepen, scheelt weer een stuk in mijn gemoedsrust. Kamertje is bijna klaar en dan kan ik lekker beginnen met wassen en inruimen, heb ik zin in.

Lekker hoor, even flink poetsen Flugel, dan komt ie vast snel.
Kuuks ook nog eventjes vol houden, hoop dat je niet te lang hoef te wachten.
Ben nu al jaloers op de choco soesjes en dat terwijl ik sinds ik zwanger ben geen chocola meer binnen hou, haha.
Oeke, wat fijn dat je nu lekker kan luieren, moet wel echt een heel fijn gevoel zijn, volgens mij heb je echt heel hard moeten werken de afgelopen tijd.
Fieder, ik zal ook aan je denken vanmiddag, dat ik je verhaal las was ik al aan het hopen dat het nog goed zou komen, ik hoop zo dat je bij die 5% hoort :*
Coco, wat ontzettend verdrietig, en dan is het ook nog eens niet de eerste keer. Hoop dat je je hier snel weer kan melden en dan na 40 weken een prachtig kindje :* heel veel sterkte dit weekend.
Twinkle, veel sterkte met je vermoeidheid, ik weet uit ervaring hoe lastig dat is. Ik geloof dat het lastig was met autorijden, kun je niet met het ov? Dat scheelt misschien al. En vroeg naar bed helpt echt al een heel stuk kan ik uit ervaring vertellen. Je lichaam is hard bezig een klein kindje te maken en daar heeft het energie voor nodig, voel je niet schuldig, schrap gewoon alles en zorg dat je lekker uitgerust naar werk gaat, het geeft veel voldoening als je je werk gewoon kunt blijven doen. Laat je man/vriend maar lekker koken en het huishouden doen. En ook je vrienden snappen het echt wel als je even een tijdje wat rustiger aan doet. Dat waren voor mij wel de dingen die hielpen om toch te kunnen blijven werken. En een luchtbedje is snel ergens neer gelegd, dan kun je toch nog even in je pauze rusten.

Nou dames (en een verdwaalde heer zo af en toe ;)) ik lees echt nog heel veel mee, maar kom gewoon niet altijd aan reageren toe. Ik hoop met mijn verlof nog even lekker mee te kunnen schrijven en zal tot die tijd zo af en toe eens laten weten hoe het gaat. :*
pi_109165500
Coco wat verdrietig. Heel veel sterkte!

Fieder succes van,iddag, ik duim voor een wondertje!

Twinkle... Lastige situatie met je werk. Maar weet je zeker dat het bedrijf zich verzekerd heeft tegen ziektekosten van de werknemers? Dat is niet verplicht. Dat is een risico dat ze ook zelf kunnen dragen. Als er dan iemand ziek is kost hun dat geld. Dan is er dus ook geen arboarts waar je naar toe kunt. Dat zou dus een reden kunnen zijn dat ze zeggen we halen het van je vakantieuren af.
In ons bedrijf hebben we er ook voor gekozen de ziektekosten niet te verzekeren. Zo'n verzekering kost een hoop geld aan premie. Dus tja, het is voor een wergever gewoon een afweging.
Mijn baas krijgt wel mijn zwangerschapsverlof uitgekeerd van het UWV omdat elke burger daar gewoon recht op heeft.

Gerberaatje ik begrijp dat je jarig bent? Gefeliciteerd!

Ik ben 25 weken vandaag! :)
pi_109165804
Bijtje, wat je daar zegt klopt niet helemaal ;) elke werkgever krijgt vanuit het UWV een vergoeding bij ziekte door zwangerschap. zie hier dit is in de Wet zo opgenomen.

Het zou kunnen dat de werkgever niet bij een Arbo is aangesloten, dan wordt er direct door het UWV contact opgenomen.

En ja ik ben jarig :D O+ dank!
pi_109166887
Gefeliciteerd Gerberaatje! *O*

:* Bedankt allemaal!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')