abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109160202
Fieder, ik denk aan je vandaag. Balen dat je nog zo lang moet wachten!

Gerberaatje, gefeliciteerd!! *O* * Marjolijntje heeft nu zin in taart..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_109160288
:@ :D heb de muziek hard aanstaan (opzich wel rustige muziek verder) en buikbaby wordt helemaal druk,. vind ze 't dan leuk of niet :@

zometeen zit ze zich te irriteren in mn buik haha dat zou ook zielig zijn toch :@
  vrijdag 16 maart 2012 @ 10:12:03 #178
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_109160372
Zoe, alleen het wiegje (voorlopig geen eigen kamertje, eerst komt ze een paar maanden bij ons op de kamer en we moeten we nog een zolder verbouwen -grote dakramen plaatsen als het een tijdje mooi weer is- en de slaapkamers opnieuw indelen).

Lang wachten nog Fieder.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 10:12:54 #179
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_109160400
Geen idee Zoe. . .
pi_109160458
ah ok :)
beeb komt ook eerst bij ons naast t bed met n wiegje,

hebben jullie ook tips? ik heb nu alles op haar eigen kamertje staan
weet niet wat handig is om bij de hand te hebben als ze op onze kamer slaapt

:D haha nouja die muziek heb ik wel vaker op, ze is er vast wel aan gewend
:@
  vrijdag 16 maart 2012 @ 10:16:05 #181
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_109160512
Ik wil vanavond/vannacht eigenlijk wel bevallen. Willem is logeren bij oma in Zeeland, het huis wordt vandaag weer helemaal gepoetst door m'n werkster en mezelf en het wordt niet zo'n heel mooi weer dit weekend en maandag. Vanaf dinsdag/woensdag wordt het juist weer wél heel mooi weer, dus de tweede helft van de kraamweek kan ik dan lekker buiten genieten van het mooie weer...

Nu nog effe een manier verzinnen om die bevalling voor elkaar te krijgen :P
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  vrijdag 16 maart 2012 @ 10:17:27 #182
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_109160553
Ik vind het zelf fijn om een verschoningsmatje, luiers, billendoekjes en een schoon setje kleding bij ons op de kamer te hebben. Ivm nachtelijke poepluiers enzo.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 10:18:07 #183
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_109160566
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 10:16 schreef flugeltje het volgende:
Ik wil vanavond/vannacht eigenlijk wel bevallen. Willem is logeren bij oma in Zeeland, het huis wordt vandaag weer helemaal gepoetst door m'n werkster en mezelf en het wordt niet zo'n heel mooi weer dit weekend en maandag. Vanaf dinsdag/woensdag wordt het juist weer wél heel mooi weer, dus de tweede helft van de kraamweek kan ik dan lekker buiten genieten van het mooie weer...

Wonderolie toch?
pi_109160837
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 10:17 schreef Marrije het volgende:
Ik vind het zelf fijn om een verschoningsmatje, luiers, billendoekjes en een schoon setje kleding bij ons op de kamer te hebben. Ivm nachtelijke poepluiers enzo.

& fluug
sex,pannekoeken enz? :P
pi_109160930
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 09:59 schreef Troeta het volgende:
Coco, wat erg, veel sterkte!
En fieder ook natuurlijk! Ik duim toch nog voor je.

Gerbera gefeliciteerd en een welkom voor de nieuwe zwangeren!

Twinkle, waarom meld je je niet gewoon eerst een weekje ziek? Gewoon even bijtanken kan wonderen doen, ff niks moeten...en dat gezeik nu helpt ook niet mee.
En van daaruit is het veel makkelijker om die 2 uurtjes minder te werken.
Dat dus
Plus als k dan lees over behendigheid enzo dan denk k ook doe dat dan niet, hang lekker thuis op de bank.
Vind t wel erg makkelijk t allemaal op je werkgever aan te laten komen eigenlijk :@
pi_109161016
quote:

Gewoon heel hard gaan persen? Breinaald?
pi_109161032
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 10:05 schreef Marjolijntje het volgende:
Fieder, ik denk aan je vandaag. Balen dat je nog zo lang moet wachten!

Gerberaatje, gefeliciteerd!! *O* * Marjolijntje heeft nu zin in taart..
* Gerberaatje Schuift een choco soesje richting Marjolijntje :9
pi_109161115
quote:

Gheghe, dat kun jij wel! Geloof in de kracht van positief denken! :P
Oja en gewoon hard persen vind ik ook wel een goeie! :D
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 10:31 schreef Sonnetje85 het volgende:
Plus als k dan lees over behendigheid enzo dan denk k ook doe dat dan niet, hang lekker thuis op de bank.
Vind t wel erg makkelijk t allemaal op je werkgever aan te laten komen eigenlijk :@
Hm, dat dacht ik ook, als je om 20.00 naar bed gaat, dan heb je die slaap-uurtjes in de middag misschien veel minder nodig.
Misschien is de insteek anders als je voor een baas werkt ipv voor jezelf, maar ik vind dat je als werknemer ook de moeite moet doen om dan thuis ook zoveel mogelijk rust te pakken.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_109161126
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 09:19 schreef Twinkle20 het volgende:
Coco.... -O- .. Heel veel sterkte meis! Baal zo ontzettend voor je!

Voortgang van de zaken hier: Contact opgenomen met personeelszaken en zij blijven bij hun standpunt dat ik maar vakantieuren in moet leveren. Mijn werkzaamheden zullen anders ingedeeld moeten worden. Echter er is maar heel weinig speling aangezien ik al fulltime werk. Vraag me af hoe we dat dan moeten gaan herverdelen :?

Kan wel janken ....

Vriendin van mij die 7,5 maanden zwanger is zei al: maandag gewoon bellen dat je de ziektewet in duikt.

Maar dat vind ik niet de oplossing! Het gaat om fucking twee uurtjes per dag die ik in mijn ogen minder kan werken. Ik heb een verklaring en ze kunnen het ZO aanvragen bij UWV.

Wat zou het belang van mijn werkgever zijn dat ze zo aandringen op het opnemen van vakantieuren?

Wat moet ik nou? :? ;( .... Kan serieus wel janken.

Direct leidinggevende is er niet vandaag en neemt zijn telefoon ook niet op.
Gewoon een gesprek bij een Arbo arts aanvragen. Zo snel mogelijk. Je hebt het geprobeerd in overleg te doen, dat werkt dus niet. Dan maar via de 'officiele' weg. Daarmee in gesprek en om tafel om te kijken welke uren je wel kunt werken en wat mogelijk is. Zij hebben zich dan aan het advies van de arbo in combi met het UWV te houden.

Meteen doen. Niet langer wachten. En nog niet kijken naar de lange termijn inderdaad maar wat nú niet kan.
pi_109161184
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 09:50 schreef flugeltje het volgende:
Twinkle, het is eigenlijk heel erg simpel. Als jij 2 uur per dag minder MOET werken, moeten ze je ziek melden voor die uren. Het is echt compleet van de gekke dat ze je er vrije uren voor in willen laten leveren. Kan me echter ook voorstellen dat je het niet een heel groot arbeidsconflict wilt laten worden. Heb je het UWV al eens gebeld? Je mag zelf je arboarts ook bellen he...
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 10:38 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Gewoon een gesprek bij een Arbo arts aanvragen. Zo snel mogelijk. Je hebt het geprobeerd in overleg te doen, dat werkt dus niet. Dan maar via de 'officiele' weg. Daarmee in gesprek en om tafel om te kijken welke uren je wel kunt werken en wat mogelijk is. Zij hebben zich dan aan het advies van de arbo in combi met het UWV te houden.

Meteen doen. Niet langer wachten. En nog niet kijken naar de lange termijn inderdaad maar wat nú niet kan.
Dit dus.

En desnoods contact zoeken met het Juridisch loket. Daar kun je naartoe bellen of je kunt binnen wandelen voor gratis advies. Dat vond ik, toen ik het nodig had, heel fijn.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_109161222
Behendigheid gaan we ook niet meer doen.. Of ja, mijn man doet dat nog eens in de twee weken omdat hij ene week vroege andere week late heeft. Maar ik red dat niet meer. Zelfde als vanmorgen... moet 4 trappen lpen naar mijn afdeling. Kom ik hijgend boven aan :') ... Dus dat wordt vanaf nu ook de lift.

Ik wil het ook helemaal niet op een conflict laten uit lopen maar ze mogen wel weten dat het menens is. Ik heb een laag ziekteverzuim. Zij weten ook dat ik mij niet om het minste of geringste ziek meld. Dan moet er echt wel wat aan de hand zijn.

Vanmorgen speelde de gedachte ook op om me ziek te melden .. maar niet gedaan want dat moetj e pas doen als het echt echt echt niet meer gaat. Als het toch een beetje gaat, dan moet je het toch proberen vind ik zelf. Dat vertrouwen moet je niet misbruiken.

Ik ben inderdaad lid van rechtsbijstand. Mijn man van de vakbond maar volgens mij heb ik daar niet heel veel aan? :? .. Die komen dan toch alleen voor zijn belangen op?

Ik val onder de CAO van detailhandel/kantoorvakhandel, maar zit op kantoor.

Flugel de gedachte speelde inderdaad ook bij mij op om zelf de arboarts te bellen. Alleen moet ik dat nummer adn weer via HRM verkrijgen... WAar ik dus net van te horen heb gekregen dat ik het van mijn vakantieuren moet doen. Dus die zullen dan ook wel denken ... :') .

Ik heb zoveel mensen achter me staan die allemaal hetzelfde advies geven, dat geeft me heel veel steun. Dat geeft mij het gevoel dat ik het niet verkeerd zie, dat ik echt voor mezelf op moet komen. Dat heb ik wel nodig.

Ik wacht het gesprek af wat ik maandag met leidinggevende en personeelszaken ga hebben. Zie er wel een beetje tegenop.. maar het enige wat ik kan doen is afwachten.

Bedankt voor jullie steun in ieder geval!

Fieder ik duim voor je!
pi_109161277
Of je nou op kantoor zit of waar dan ook. Als jij onder die CAO valt, dan val je onder die CAO hoor. Lijkt mij dan. Ik val ook onder een onderwijs-CAO, maar zit ook op kantoor. :)
pi_109161300
quote:
17s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 10:38 schreef oeke het volgende:

[..]

Gheghe, dat kun jij wel! Geloof in de kracht van positief denken! :P
Oja en gewoon hard persen vind ik ook wel een goeie! :D

[..]

Hm, dat dacht ik ook, als je om 20.00 naar bed gaat, dan heb je die slaap-uurtjes in de middag misschien veel minder nodig.
Misschien is de insteek anders als je voor een baas werkt ipv voor jezelf, maar ik vind dat je als werknemer ook de moeite moet doen om dan thuis ook zoveel mogelijk rust te pakken.
Oeke, daarh eb je een goed punt en dat ga ik vanaf vandaag ook doen. Gisteren al mee gestart eigenlijk.

Overigens is het niet zo dat ik gisteren meegerend heb he.. behendigheid was van 19.15 tot 20.15. Ik heb daar op een stoel gezeten en gekeken. Thuis gaan douchen en om 9 uur was ik in dromenland.

Dus misschien dat ik dat beeld verkeerd schetste naar jullie.. hopelijk is dat nu een beetje bijgesteld.

zit misschien ook nog een klein beetje schuldgevoel richting mijn man... omdat ik dan voor mijn gevoel 'ongezellig' ben om zo vroeg te gaan slapen.

Dat probeer ik nu ook van me af te zetten!
  vrijdag 16 maart 2012 @ 10:46:56 #194
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_109161390
quote:

Voetmassage :9 ! En heel, HEUL erg boos worden })
En sex :Y
pi_109161419
Koop de beeb om! "Als je er vandaag uitkomt dan... "

:6 voor alle gemene werkgevers die er niks van snappen!
pi_109161420
En lekker boeien wat HRM ervan vind, ze zijn verplicht eraan mee te werken. Dus aangeven dat je een afspraak bij de Arbo wilt. En als ze dat niet geven kun je áltijd nog besluiten je ziek te melden zodat je een oproep krijgt voor de Arbo..

En tja, heel vervelend als je zo vroeg gaat slapen en het 'ongezellig' is voor je man... maar dat is dan maar niet anders hè? Ik heb de eerste weken sowieso bijna alleen maar geslapen :') zou er nog bij moeten komen dat ik me op dat moment had moeten bedenken dat het 'ongezellig' zou zijn voor mijn man. Tja, alle zorg voor de muppet kwam op dat moment op hém terecht. Dat is dan ook maar niet anders, hij is ook papa (in mijn geval, in jouw geval is dat dan maar zijn deel dat hij in moet schikken in jouw zwangerschap nu).....

Je geeft op zich geen verkeerd beeld hoor! Maar veel mensen (ik gooi hem even algemeen) hoor ik 'klagen' over van alles, maar vervolgens niks concreets doen om e.e.a. te verbeteren/aan te passen... Dan is het een beetje aan jezelf...
pi_109161512
Volgens mij is het bij de meesten vroeg in de zwangerschap heel normaal om al heel vroeg naar bed te gaan. Nu heb ik nog niet zo vreselijk last van intense vermoeidheid maar stort op m'n werk toch echt al wel in halverwege de middag en ga 's avonds daarom eerder naar bed (nog niet om 19.30 uur zoals op het hoogte-/dieptepunt vorige keer en al voor del op de bank hangen terwijl m'n man het eten maakte. Socializen was voorbehouden aan het weekend). Ben me daar nu vast op aan het voorbereiden. Voor mij heel belangrijk om de lat voor mezelf minder hoog te leggen in eigenlijk alles wat ik doe en dat is vreselijk moeilijk (en gaat me slecht af)
pi_109161534
Pff, ik heb allerlei vage krampjes af en toe. Ik word er heel ongeduldig van :'). Fluug, laat even weten hoe je Pietertje eruit werkt vanavond/vannacht. Dan ga ik dat hier ook proberen. :7
pi_109161562
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 10:34 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Gewoon heel hard gaan persen? Breinaald?
Ook voor Kuuk?
  vrijdag 16 maart 2012 @ 10:56:19 #200
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_109161656
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 10:41 schreef Twinkle20 het volgende:

Ik wacht het gesprek af wat ik maandag met leidinggevende en personeelszaken ga hebben. Zie er wel een beetje tegenop.. maar het enige wat ik kan doen is afwachten.

Nou nee :) Je zou ook wél de arbo-arts kunnen bellen en om advies kunnen vragen. Vandaag alvast, zodat je maandag misschien ook beter weet hoe te reageren. Dat je je wat zekerder voelt over waar je staat. Juist omdat je er tegenop ziet, dat begrijp ik wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')