Idd. Fischer heeft (denk ik) goed geluisterd naar Eriksen en naar Boilessen. Boilessen heeft op zijn beurt weer goed naar Eriksen geluisterd. Ajax heeft een top jeugd en dan willen talenten (als ze slim nadenken) daar graag spelen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:32 schreef Tyron het volgende:
[..]
Gelukkig is bijvoorbeeld Fischer een verstandige jongen, volgensmij had hij ook grotere clubs voor het uitkiezen dan ajax. Denen zijn altijd verstandig. Heerlijke voetballers zoals Eriksen en Boilessen.![]()
![]()
Hopen dan ze slim genoeg zijn om eerst bij Ajax te willen slagen voor ze Europa in gaan...quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:33 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Okee. Dat belooft niet veel goed...
Ouassim Bouy?quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:43 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Idd. Fischer heeft (denk ik) goed geluisterd naar Eriksen en naar Boilessen. Boilessen heeft op zijn beurt weer goed naar Eriksen geluisterd. Ajax heeft een top jeugd en dan willen talenten (als ze slim nadenken) daar graag spelen.
Wat zal die gast (ben zn naam kwijt) die naar Juve is gegaan nou balen zeg!
[..]
Hopen dan ze slim genoeg zijn om eerst bij Ajax te willen slagen voor ze Europa in gaan...
Maar, ehm dan staan er 14 spelers op t veld...quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:45 schreef Dven het volgende:
Die eerste goal trouwens, damn.. Als we ze zo nou eens in het eerste zien..
Frank, stel de A1 op samen met Verthongen, Anita en Eriksen en we worden sowieso kampioen!
Daarom is het vreemd dat Ajax nog niet bezig lijkt te zijn met Andersson en Olssen. Vooral die Olssen past in het rijtje Fischer en Eriksen. Denemarken is goed bezigquote:Op woensdag 14 maart 2012 22:45 schreef LuckyLuQ het volgende:
Als ik een Deen was zou ik ook liever bij een club met andere landgenoten proberen door te ontwikkelen, Ajax is daar een goede club voor natuurlijk.
Vanzelfsprekend zullen er drie spelers van de A1 moeten afvallen!quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:46 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Maar, ehm dan staan er 14 spelers op t veld...
Zeker als het enig sinds leeftijds genoten zijn.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:45 schreef LuckyLuQ het volgende:
Als ik een Deen was zou ik ook liever bij een club met andere landgenoten proberen door te ontwikkelen, Ajax is daar een goede club voor natuurlijk.
Wie dan?quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend zullen er drie spelers van de A1 moeten afvallen!
Bouy wilde dit seizoen al een vaste plek in het eerst (na de winterstop). De Boer wilde pas volgend seizoen daarmee beginnen. Toen kwam Raiola met het ludieke idee om Bouy onder te brengen bij zijn huis club, Juve. Tja eeuwig zonde. Maar ik laat er geen traan minder om. Deze jongen kiest duidelijk voor het snelle geld.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:46 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Hij ja. Ik denk dat hij dit graag had willen mee maken.
Rits, Klaassen en Denswilquote:
Duidelijk een Oulidatje dus. Groot talent maar veel te vroeg weg gegaan....quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:49 schreef wolferl het volgende:
[..]
Bouy wilde dit seizoen al een vaste plek in het eerst (na de winterstop). De Boer wilde pas volgend seizoen daarmee beginnen. Toen kwam Raiola met het ludieke idee om Bouy onder te brengen bij zijn huis club, Juve. Tja eeuwig zonde. Maar ik laat er geen traan minder om. Deze jongen kiest duidelijk voor het snelle geld.
Klaassen is een copy van Bergkamp, Denswil heeft enorm veel potentie om nog beter te worden. Rits twijfel ik over. Dan kies ik eerder voor Schoop, Ligeon en Lukoki.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Rits, Klaassen en Denswil
Denswil was vanavond niet best, normaal gesproken wel goed maar moet het natuurlijk wel afleggen tegen Verthongen
Schoop is spits, Lukoki buitenspeler en Ligeon een rechtsback. Zijn dus niet inwisselbaar voor de drie eerder genoemde A-spelers. Overigens vind ik het een schande dat je Klaassen een copy van Bergkamp noemt. Deze had in zijn jonge jaren natuurlijk nog niet de klasse als waarvan we hem kennen maar Klaassen is meer een veredelde De Jong. In potentie net wat beter.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:53 schreef wolferl het volgende:
[..]
Klaassen is een copy van Bergkamp, Denswil heeft enorm veel potentie om nog beter te worden. Rits twijfel ik over. Dan kies ik eerder voor Schoop, Ligeon en Lukoki.
Ik ken de A1 nog niet goed genoeg om er wat zinnigs over te zeggen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Rits, Klaassen en Denswil
Denswil was vanavond niet best, normaal gesproken wel goed maar moet het natuurlijk wel afleggen tegen Verthongen
En dat zie je nu in het eerste niet?quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:57 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik ken de A1 nog niet goed genoeg om er wat zinnigs over te zeggen.Ik zag vandaag (in t 1e half uur zeker) veel spelers zomaar de bal in de voeten schuiven van een Liverpool speler.... Hoef je niet te doen in de eredivisie.
Het is en blijft de A1. Dat ze nu zo makkelijk winnen van Barca en Liverpool zegt meer over de zwakte van de tegenstander dan de kracht van Ajax A1.
Dat heeft dus ook veel met de tegenstander te maken. In het eerste kun je niet altijd een keer raken etc.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:59 schreef Dven het volgende:
[..]
En dat zie je nu in het eerste niet?
Natuurlijk is het lichtelijk overdreven maar de A1 is zoveel meer in de filosofie van dan dat het eerste dat is. Druk zetten, één keer raken, niet nodeloos breien maar doelgericht naar een oplossing zoeken en deze dikwijls ook vinden.
Ook maar dit viel me wel heel erg op. Bv een lange breedte pass van rechts naar links (op het midden veld) zo in de voeten van een tegenstander.... Dat zie ik niet bij het 1e hoor want zo een bal over de grond is gewoon te risico vol en doe je dat niet als je wat meer ervaring hebt.quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:59 schreef Dven het volgende:
[..]
En dat zie je nu in het eerste niet?
Natuurlijk is het lichtelijk overdreven maar de A1 is zoveel meer in de filosofie van dan dat het eerste dat is. Druk zetten, één keer raken, niet nodeloos breien maar doelgericht naar een oplossing zoeken en deze dikwijls ook vinden.
Wanneer je goed positie kiest kan je altijd en overal één keer raken. Het gebeurde ook niet continue natuurlijk. Maar ze hebben wel de intelligentie om de momenten te zoeken en ze proberen driehoekjes te maken. Allemaal dingen die ik in het eerste mis.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:04 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Dat heeft dus ook veel met de tegenstander te maken. In het eerste kun je niet altijd een keer raken etc.
Ook dat. Teams weten dat ze tegen Ajax moeten en dan nemen ze net dat ene stapje meer. Zou een compliment moeten zijn naar Ajax. Maar het maakt t vaak wel lastiger om je spel te spelen wat je wil. Zonder echte leider (als bv Danny Blind toen hij nog voetbalde) in het veld is het blijkbaar voor die jonge gasten lastig om te blijven gaan.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:04 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Dat heeft dus ook veel met de tegenstander te maken. In het eerste kun je niet altijd een keer raken etc.
Een De Sa, Lukoki, Gravenberch en Schoop zijn veel te licht voor het eerste natuurlijk. Maar de rest zullen het in het eerste zo slecht nog niet doen. Juist omdat ze dan onbevangen zijn en er echt voor gaan.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:07 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ook maar dit viel me wel heel erg op. Bv een lange breedte pass van rechts naar links (op het midden veld) zo in de voeten van een tegenstander.... Dat zie ik niet bij het 1e hoor want zo een bal over de grond is gewoon te risico vol en doe je dat niet als je wat meer ervaring hebt.
Lichtelijk?Qua filosofie heb je 100% gelijk.
Helaas hebben de gasten in t 1e een aardig tikkie gehad en voor jonge spelers is dat lastig. (verliezen en terug zakken naar de 6e plek oa) Ook omgaan met blessures van andere speelt mee. Je gaat je je als jong ventje toch sneller (bewust of onbewust) druk maken over het team.
De prestatie blijft een puike, laat ik dat voorop stellen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Wanneer je goed positie kiest kan je altijd en overal één keer raken. Het gebeurde ook niet continue natuurlijk. Maar ze hebben wel de intelligentie om de momenten te zoeken en ze proberen driehoekjes te maken. Allemaal dingen die ik in het eerste mis.
Verkijk je trouwens niet op de jeugd van Liverpool. Gewoon een topteam in Engeland en zeker geen team dat het gewend is om thuis te verliezen. Laat staan met deze cijfers.
Ik hoop het. Dat zou betekenen dat we weer een leuke lichting krijgen zoals in 94 \ 95. Ik ken ze all1 niet goed genoeg om er een eerlijke mening over te kunnen geven. Deze wedstrijd was heel erg leuk maar Liverpool was zeg maar van t niveau FC Emmen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Een De Sa, Lukoki, Gravenberch en Schoop zijn veel te licht voor het eerste natuurlijk. Maar de rest zullen het in het eerste zo slecht nog niet doen. Juist omdat ze dan onbevangen zijn en er echt voor gaan.
Leuke uitdaging als je de huidige A1 lichting bij elkaar kan houden. Zo niet, is t onrealistisch als de buitenlandse clubs maar zulke verliezen mogen blijven maken.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:16 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
De prestatie blijft een puike, laat ik dat voorop stellen.
Maar de vraag blijft over: waar gaat het mis? Ajax wint met de A1 van Barca en Liverpool, maar Ajax 1 zou dat op dit moment niet voor elkaar krijgen, laat staan met deze cijfers. Dáár ligt de uitdaging.
Goed verhaal.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:23 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Deze wedstrijd was heel erg leuk maar Liverpool was zeg maar van t niveau FC Emmen.Dat geeft geen echt duidelijk beeld waar die gasten staan. Alles wat tegenvalt in t 1e zou het ook schitterend hebben gedaan deze wedstrijd.
Omdat de jeugd van Ajax in de jeugd bij Ajax speelt. En wanneer ze het spelletje echt onder de knie hebben gaan ze naar het buitenland. Naar de teams waar ze zelf eerst van winnen. Waarom? Het grote geld. Met de competitie heeft het weinig meer te maken. Of het moet de Engelse of Duitse zijn. Want die zijn in de breedte wel sterk.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:16 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Maar de vraag blijft over: waar gaat het mis? Ajax wint met de A1 van Barca en Liverpool, maar Ajax 1 zou dat op dit moment niet voor elkaar krijgen, laat staan met deze cijfers. Dáár ligt de uitdaging.
Laten we hopen dat Financial Fairplay op den duur écht zijn werk gaat doen, maar dat kan jaren duren en dan nog: sommige landen knijpen graag een oogje toe ten faveure van de lokale of nationale trots.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:26 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Leuke uitdaging als je de huidige A1 lichting bij elkaar kan houden. Zo niet, is t onrealistisch als de buitenlandse clubs maar zulke verliezen mogen blijven maken.
Ik weet dat mensen dat niet graag horen. Zeker niet in de euforie nu. Mja de waarheid is hard. De "mannen" competities zijn heeel anders dan de jeugd. Zeker als je dan zo een zwak team als Liverpool treft in de halve finales. Het lijkt heel mooi en goed. Maar dat zegt niet veel over de kwaliteiten van onze jongens in verhouding met de eredivisie. Meer over het ontbreken van een goede jeugd opleiding bij Liverpool.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:29 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Goed verhaal.![]()
Maar dit is niet wat de mensen graag horen.![]()
Euforie is natuurlijk gepast na een overwinning als deze, maar het zou de moeite waard zijn om eens te onderzoeken of jeugdteams van Ajax, Twente, PSV, Feyenoord niet in de hoofdklasse kunnen uitkomen. Ik had daar ooit een waterdicht plan voor.![]()
Er komt een extra topklasse bij. Alle teams worden worden eerlijk verdeeld. Jeugdteams kunnen niet promoveren. "Volwassen" teams spelen aan het eind van het seizoen play-offs om promotie naar de Jupiler League, jeugdteams spelen play-offs voor een jeugdkampioenschap van Nederland.
KNVB, leest u mee?
Zo krijg je als het goed is "weerbaardere" jeugdspelers. Van spelen tegen mannen word je snel volwassen.
Spelers van de leeftijd van der Vaart, Sneijder, Afellay - dat is nog te doen. Vertonghen. Als je ze tot ongeveer 23 kunt vasthouden ben je al spekkoper. Dan heb je er al snel 3, 4 jaar plezier van en die stabiliteit heb je nodig om een team te bouwen.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Omdat de jeugd van Ajax in de jeugd bij Ajax speelt. En wanneer ze het spelletje echt onder de knie hebben gaan ze naar het buitenland. Naar de teams waar ze zelf eerst van winnen. Waarom? Het grote geld. Met de competitie heeft het weinig meer te maken. Of het moet de Engelse of Duitse zijn. Want die zijn in de breedte wel sterk.
Als je kijkt wat voor een elftal de Nederlandse topclubs op hadden kunnen stellen wanneer ze de spelers hadden kunnen behouden dan heb je hier een competitie die top 5 van Europa speelt. En daarom is het goed dat er in de komende jaren juist daaraan veel gaat gebeuren
Allemaal goede ideeën maar eehm dat kan pas als die verdomde RvC eens oprot! Leuk hoor zeggen dat je weg gaat zonder datum te stellen...quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:32 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Laten we hopen dat Financial Fairplay op den duur écht zijn werk gaat doen, maar dat kan jaren duren en dan nog: sommige landen knijpen graag een oogje toe ten faveure van de lokale of nationale trots.
Daar heb je, als Ajax zijnde, weinig tot geen invloed op. Probeer je te richten op andere zaken, zoals goede begeleiding, scholing, meer persoonlijke aandacht, een sportpsycholoog? Zorgen dat Ajax zo'n fijne club wordt dat je er nooit meer weg wilt.![]()
En regel die contracten op tijd!
Ze zijn toch aan het zoeken naar geschikte kandidaat-leden? Wie doet dat eigenlijk?quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:39 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Allemaal goede ideeën maar eehm dat kan pas als die verdomde RvC eens oprot! Leuk hoor zeggen dat je weg gaat zonder datum te stellen...
Pleur gewoon meteen op als je zegt dat je weg gaat en blijf niet nog weken (straks misschien maanden) zitten...
Die hebben ze al. Mja zolang de opgestapte RvC niet echt opzout kunnen ze nooit aangesteld worden.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:41 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Ze zijn toch aan het zoeken naar geschikte kandidaat-leden? Wie doet dat eigenlijk?![]()
Een waarom draagt Johan een shirt aan met "Bimbo" erop?
En die bepalen zelf wanneer ze opstappen? Dat lijkt me heel sterk.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:45 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Die hebben ze al. Mja zolang de opgestapte RvC niet echt opzout kunnen ze nooit aangesteld worden.
Ja, anders moet Ajax weer een leden vergadering houden en\of een aandelenhouders vergadering om ze te kunnen ontslaan. Zeggen dat je weg gaat is 1 maar werkelijk opstappen is 2.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:45 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
En die bepalen zelf wanneer ze opstappen? Dat lijkt me heel sterk.
Okee, kom op. Dat was meer dan zes weken geleden, toen Ten Have opstapte. Toch?quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:48 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ja, anders moet Ajax weer een leden vergadering houden en\of een aandelenhouders vergadering om ze te kunnen ontslaan. Zeggen dat je weg gaat is 1 maar werkelijk opstappen is 2.
Nee, hij zei dat hij zou opstappen. Hij is nog niet weg.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:50 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Okee, kom op. Dat was meer dan zes weken geleden, toen Ten Have opstapte. Toch?
Man, man, die statuten en reglementen altijd.![]()
Misschien wil Liverpool de hele A1 overnemen voor 100 miljoen - kan Ajax van de beurs.
Laten we dat doen. Op bestuurlijk niveau wacht ik het rustig af.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:52 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Nee, hij zei dat hij zou opstappen. Hij is nog niet weg.
Ja, drama in zo een geval ja...![]()
Van de beurs ok. Maar liever gewoon weer een lichting als 94 \ 05.
Ik wacht t ook rustig af maar ik word het nou toch wel een beetje heel erg zat. Je zit Cruijff zo bewust in de weg dat het een rechtszaak word, die verlies je en dan zeg je, ok ok we gaan weg. Ja leuk maar we zijn goffer 6 weken verder en je zit er nog bokkelul! Als je dat zegt rot dan ook per direct op!quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:55 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Laten we dat doen. Op bestuurlijk niveau wacht ik het rustig af.
Ajax... We weten in ieder geval weer wie Ronald is en wie Frank.
Kon jij t voorheen niet zien dan?quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:06 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Ronald is zichzelf te lijf gegaan met een tondeuse.
geld.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:16 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Maar de vraag blijft over: waar gaat het mis?
Helaas is er geen 1 Nederlander hier bij dus wat hebben wij hieraan?quote:Op woensdag 14 maart 2012 22:41 schreef wolferl het volgende:
Fischer (en ook Boilessen en Eriksen) konden kiezen uit ManU, ManC, Liverpool, Tottenham (praat ik alleen over Engelse interesse).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |