Op dit moment probeer ik een planning te maken met behulp van Microsoft Project 2010. Ik ben hier niet erg bekend mee. Heb wat video's bekeken en gelezen maar kom niet uit een probleem waar ik tegenaan loop.
Mijn project wordt uitgevoerd in 2 dagen per week. Ik heb een nieuwe kalender aangemaakt (via Project > Werktijd wijzigen) waarbij ik 5 dagen als vrij heb gemarkeerd en 2 dagen 1 periode van enkele uren heb opgegeven.
![350338k.png]()
Probleem is nu dat wanneer ik taken inplan, er geen rekening gehouden wordt met mijn 'werkdagen'. Als een taak 4 dagen duurt, dan moet ie dat over de beschikbare werkuren inplannen (bij de eerste taak dus de eerste vrijdag+zaterdag en de tweede vrijdag + zaterdag). Helaas gaat daar iets mis.
Iemand een idee welke instelling ik over 't hoofd zie? Mijn nieuw aangemaakte agenda lijkt niet te worden geactiveerd. Als ik opnieuw terugga naar Project > Werktijd wijzigen, zie ik dat de standaardkalender weer als actieve kalender is aangemerkt.
Kan iemand mij op weg helpen?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."