Ik wilde er ook wel heen, ironisch genoeg had ik net die dag dat het 3D print event was afgesproken om zelf te gaan printenquote:Op zondag 28 oktober 2012 19:33 schreef Gitank2 het volgende:
Vandaag ook weer gezien op de dutch design week.
Kerel was een klein sculptuur aan het printen (duurde blijkbaar wel uren) en had ook wat kleine varkentjes, een escherpuzzel (met die hagedissen) en onderdelen voor een apparaat (geloof ik) geprint.
De rode rol is omdat hij een rode printer wilde. Het kunststof is in verschillende kleuren te krijgen. Van zichzelf is ABS gewoon wit, ik heb een witte rol.quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:16 schreef RobertoCarlos het volgende:
Kun je eigenlijk dit soort plastic verven? Ik bedoel: als je een handvat voor een koelkast wilt printen, dan moet die eigenlijk niet felrood zijn op een witte koelkast
Ik heb er nu een spuitkop van 0,5mm op zitten, dus horizontaal kan hij minimaal 0,5mm breed printen. Alhoewel het de vraag is of je dat moet willenquote:Op zondag 28 oktober 2012 20:17 schreef Gray het volgende:
DeZwabber, wat zijn de dunste lijnen die je kan printen? Zowel in breedte als in hoogte?
Duidelijk, bedanktquote:Op zondag 28 oktober 2012 20:21 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
De rode rol is omdat hij een rode printer wilde. Het kunststof is in verschillende kleuren te krijgen. Van zichzelf is ABS gewoon wit, ik heb een witte rol.
Sowieso is alles schuurbaar, en verfbaar. En als je het kort in aceton dompelt worden de ribbels ook minder zichtbaar.
Amen. Begin dat angst en sensatie gedoe inmiddels een beetje zat te worden.quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik voorzie een grote toekomst in het leveren van vervangende onderdelen die kapot zijn en niet meer geleverd worden. 3D copie, etc.
De angst voor wapens printen is absurt en typisch voor de media die technologie niet begrijpen. In de woorden van Mart Smeets, dat Internet is maar eng.
Das best netjes.quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:21 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Ik heb er nu een spuitkop van 0,5mm op zitten, dus horizontaal kan hij minimaal 0,5mm breed printen. Alhoewel het de vraag is of je dat moet willen. Ik wil binnenkort overstappen op 0,3mm zodat ik wat fijner kan printen.
De hoogte van de lagen doet hij nu op 0,4mm, die wil ik ook omlaag brengen. Er zijn mensen die met 0,1mm laaghoogte printen.
Sowieso is alles schuurbaar, en verfbaar. En als je het kort in aceton dompelt worden de ribbels ook minder zichtbaar.
Das best een goed idee, een onderdelen wiki, waar iedereen de maten van allerlei zaken in kan zetten.quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:31 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Amen. Begin dat angst en sensatie gedoe inmiddels een beetje zat te worden.
En inderdaad, ga je bij de garage langs, onderdeel voor je auto hoeft niet op voorraad te zijn. Of besteld te worden. Gewoon de printer aan, en hoppa. Een vriendin begon er al over dat er een database zou moeten komen met alle batterijklepjes van alle afstandsbedieningen
www.thingiverse.comquote:Op zondag 28 oktober 2012 20:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Das best een goed idee, een onderdelen wiki, waar iedereen de maten van allerlei zaken in kan zetten.
Ik zie in mijn glazen bol... een kopieerheffing op plasticquote:Op zondag 28 oktober 2012 21:21 schreef kanovinnie het volgende:
Tof! Zit er niet een markt in om zelf 3D printers te maken en die te verkopen? Uiteindelijk verpest je wel je eigen markt, maar daar moet toch wel wat geld uit te halen zijn?
Er zijn veel mensen die een webwinkel of naar ebay stappen en dat doen. Ik heb daar echt geen zin in persoonlijk. Vind het leuk om zo'n ding steeds beter te maken, en er leuke ontwerpen mee te maken. Hoef er geen geld mee te verdienen.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:21 schreef kanovinnie het volgende:
Tof! Zit er niet een markt in om zelf 3D printers te maken en die te verkopen? Uiteindelijk verpest je wel je eigen markt, maar daar moet toch wel wat geld uit te halen zijn?
quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zie in mijn glazen bol... een kopieerheffing op plastic
http://tweakers.net/nieuw(...)oor-3d-printers.htmlquote:Op zondag 28 oktober 2012 21:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zie in mijn glazen bol... een kopieerheffing op plastic
Dat moet toch ontzettend makkelijk te omzeilen zijn?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 02:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
http://tweakers.net/nieuw(...)oor-3d-printers.html
Haha, I see what you did there!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:49 schreef Resistor het volgende:
Op The Piratebay al een hele categorie Physibles![]()
'You wouldn't download a car'
Hell yeah I would![]()
Ten minste, zeker als de auto's in de toekomst ook 5 minuten onzin gaan verkondigen over wat je er wel en niet mee mag, en een paar trailers over waar je allemaal naartoe kan gaan. Ik wil gewoon instappen en wegrijden
Die batterijklepjes hebben een speling van 0.1 mm maximaal, die resolutie halen de huis tuin en keuken 3d printers nu nog niet eens dus of het klepje past niet, of zit er met een werppassing in en ziet er niet uit, nog afgezien van het kleurverschil wat je gaat krijgen.quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:31 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Amen. Begin dat angst en sensatie gedoe inmiddels een beetje zat te worden.
En inderdaad, ga je bij de garage langs, onderdeel voor je auto hoeft niet op voorraad te zijn. Of besteld te worden. Gewoon de printer aan, en hoppa. Een vriendin begon er al over dat er een database zou moeten komen met alle batterijklepjes van alle afstandsbedieningen
Die resolutie is een kwestie van oefenen, al heeft het natuurlijk wel een limiet. Je kan met wat werk achteraf het product nog wat verfijnen, zoals schuren en polijsten. Een graatstructuur kan echter wel sterker zijn dan spuitgieten, al vraag ik me af hoe je zoiets echt zou kunnen vergelijken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die batterijklepjes hebben een speling van 0.1 mm maximaal, die resolutie halen de huis tuin en keuken 3d printers nu nog niet eens dus of het klepje past niet, of zit er met een werppassing in en ziet er niet uit, nog afgezien van het kleurverschil wat je gaat krijgen.
Veel kunstofonderdelen zijn vaak ook zo ontworpen dat ze stevig zijn omdat ze gespuitgiet worden, als de ribben in die onderdelen als laagjes opgebouwd zijn zal de kopie uiterlijk wel een benadering van het product zijn, maar qau belastbaarheid kan het zijn dat die object veel minder stevig zijn dan het orgineel.
Ander verdienmodel, verdienen aan de printmaterialen, service & support,quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:21 schreef kanovinnie het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |