Idd, heb het gevoel dat ze alleen maar thuis zitten.quote:Op maandag 26 maart 2012 22:12 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Studeren ze nog dan? Dat komt tijdens de serie eigenlijk nooit aan bod.
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat in het verenigingsleven tentamens zeker wel een rol spelen, tijdens de tentamenperiode's zijn de meeste mensen meestal druk met studeren.quote:Op maandag 26 maart 2012 22:15 schreef themole het volgende:
[..]
Idd, heb het gevoel dat ze alleen maar thuis zitten.
Ik haat de laatste post op een pagina...quote:Op maandag 26 maart 2012 22:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja dat vind ik wel een beetje suf eigenlijk. Ook leden studeren natuurlijk. Ze zouden best wel eens wat scènes kunnen doen dat ze in de bieb aan het leren zijn voor een tentamen bijvoorbeeld.
Inderdaad. Ik snap dat de serie zich niet op de educatieve kant van het studeren focust, maar je kan in tussenscenes best wel wat universiteitsgerelateerde dingen opnemen.quote:Op maandag 26 maart 2012 22:18 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat in het verenigingsleven tentamens zeker wel een rol spelen, tijdens de tentamenperiode's zijn de meeste mensen meestal druk met studeren.
En het woord "tentamen" of "studeren" heb ik het hele seizoen 2 niet één keer gehoord.
Dat kan ik beamen, tijdens een tentamenweek is het op de vereniging significant rustiger.quote:Op maandag 26 maart 2012 22:18 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat in het verenigingsleven tentamens zeker wel een rol spelen, tijdens de tentamenperiode's zijn de meeste mensen meestal druk met studeren.
En het woord "tentamen" of "studeren" heb ik het hele seizoen 2 niet één keer gehoord.
quote:Op maandag 26 maart 2012 22:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik haat de laatste post op een pagina...
Wat je dus zegt, als zouden ze maar 1 keer zeggen dat ergens geen tijd voor is omdat er tentamens zijn of vragen hoe de tentamens zijn gelopen.quote:Op maandag 26 maart 2012 22:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik snap dat de serie zich niet op de educatieve kant van het studeren focust, maar je kan in tussenscenes best wel wat universiteitsgerelateerde dingen opnemen.
Subtiel verwerkt zoals hierboven beschreven zou best goed klinken.quote:Op maandag 26 maart 2012 22:28 schreef DeSchrijvert het volgende:
Waarom zou je in godsnaam willen zien hoe Bram zijn punten haalt of Marie-Claire de Rector magnificus versierd? .
..Wacht.. dat laatste klinkt best vet eigenlijk
Heb al soggend gisteren nog seizoen 1 een keer teruggekeken, een daarin stelt Keller (advocaat van de familie de Ruyter) dat Bram een ambtsgenoot is, naardat Bram zei dat hij rechten studeerde.quote:Op maandag 26 maart 2012 22:29 schreef themole het volgende:
[..]
Subtiel verwerkt zoals hierboven beschreven zou best goed klinken.
Is er in het begin duidelijk gemaakt wat Bram studeerde? Ik dacht rechten, maar ik weet het niet zeker.
Zit zelf op kamers en heb ook geen sleutel van ouderlijk huis bij me. M'n eigen sleutel ligt binnen daar en als ik er kom is er altijd wel iemand. Vind het niet heel raar dusquote:Op maandag 26 maart 2012 21:27 schreef Nielsch het volgende:
Hoezo heeft Bram geen sleutel van zijn ouderlijk huis?
Eens, het 'echte' studeren ontbreekt wel volkomen. Had best af en toe naar verwezen kunnen worden, ook op een stereotype manier met bijvoorbeeld zo'n Ithaca gast die langsrent omdat 'ie zich heeft verslapen voor een tentamen.quote:Op maandag 26 maart 2012 22:23 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
[..]
Wat je dus zegt, als zouden ze maar 1 keer zeggen dat ergens geen tijd voor is omdat er tentamens zijn of vragen hoe de tentamens zijn gelopen.
Maar goed, het verbaasd me dan ook niet dat burgers denken dat studenten alleen maar zuipen, neuken en hartpatiënten vermoorden.
Serieus? Ik heb eigenlijk m'n gehele studietijd een sleutel van mijn ouderlijk huis gehad terwijl ik op kamers zat. Sterker nog, zelfs nu ik al vele jaren een eigen woning heb bezit ik nog steeds die sleutel.quote:Op maandag 26 maart 2012 22:49 schreef Slickk het volgende:
[..]
Zit zelf op kamers en heb ook geen sleutel van ouderlijk huis bij me. M'n eigen sleutel ligt binnen daar en als ik er kom is er altijd wel iemand. Vind het niet heel raar dus
Ik bezit nog steeds wel een eigen sleutel, alleen die ligt in m'n ouderlijk huis en ik die gebruik ik alleen als ik daar in het weekend ben.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Serieus? Ik heb eigenlijk m'n gehele studietijd een sleutel van mijn ouderlijk huis gehad terwijl ik op kamers zat. Sterker nog, zelfs nu ik al vele jaren een eigen woning heb bezit ik nog steeds die sleutel.
Jeugd van tegenwoordig hè, heeft geen geduld meer.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:16 schreef Nielsch het volgende:
Okee dan, het zal wel. Dan nog stom dat hij al na 2 seconden begint te piepen dat er nog niet open is gedaan. Die man had bijvoorbeeld best net even kunnen zitten schijten ofzo.
Ja we gaan een minuut kijken hoe hij staat te wachten...quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:16 schreef Nielsch het volgende:
Okee dan, het zal wel. Dan nog stom dat hij al na 2 seconden begint te piepen dat er nog niet open is gedaan. Die man had bijvoorbeeld best net even kunnen zitten schijten ofzo.
Wat is daar naar aan?quote:Op maandag 26 maart 2012 22:31 schreef von_Preussen het volgende:
naardat Bram zei dat hij rechten studeerde.
Ja,quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:49 schreef DeSchrijvert het volgende:
Iemand trouwens enig idee hoe het seizoen af gaat lopen? En komt er nog een seizoen eigenlijk? (buiten die film)
Maar dat komt er wel hoor.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:45 schreef W00fer het volgende:
Ik denk dat er geen seizoen 3 komt, of de film moet een prequel zijn. Na de film houd het gewoon op.
Anders wordt het gewoon uitmelken.
hij liet zich achterover vallen jaquote:Op maandag 2 april 2012 20:53 schreef Molkoholic het volgende:
[..]
Shit, doordat ik dit typte heb ik het moment gemist, ging hij nou springen of niet?
Je zag dat hij zijn ogen dichtdeed en zich liet vallen.... Meer zag je niet.quote:Op maandag 2 april 2012 20:53 schreef Molkoholic het volgende:
[..]
Shit, doordat ik dit typte heb ik het moment gemist, ging hij nou springen of niet?
c'est la viequote:Op maandag 2 april 2012 20:55 schreef Rahl het volgende:
Niet echt een happy end zeg. Drie mensen ongelukkig en één gewond/dood zodat er twee kunnen winnen. Moraal van het verhaal?
Dat de bad guys winnen, met gekonkel, leugens, machtsmisbruik en chantage.quote:Op maandag 2 april 2012 20:55 schreef Rahl het volgende:
Niet echt een happy end zeg. Drie mensen ongelukkig en één gewond/dood zodat er twee kunnen winnen. Moraal van het verhaal?
Zo... Jaloers? Persoonlijk probleem met 'm?quote:Op maandag 2 april 2012 22:20 schreef kurk_droog het volgende:
Manuel Broekman![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jammer dat die laatst in Deux Alpes niet in een ravijn gestort is.
Ja, en van genugtenquote:Op maandag 2 april 2012 22:00 schreef Dos37 het volgende:
En te weinig Noordzij deze laatste afleveringen. Ik vind hem een baas.
Met hermelijnen mantel?quote:Op maandag 2 april 2012 23:18 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Zo... Jaloers? Persoonlijk probleem met 'm?
Die koning is inderdaad het slechts gecast. Erg vreemd.. Kleed hem dan iig nog geloofwaardig aan.
Ik was niet de enige die een probleem met hem had inderdaad.quote:Op maandag 2 april 2012 23:18 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Zo... Jaloers? Persoonlijk probleem met 'm?
Die koning is inderdaad het slechts gecast. Erg vreemd.. Kleed hem dan iig nog geloofwaardig aan.
weheheh mijn gedachte, alsof royals de hele dag met kroon etc rondlopen, een pak is prima geloofwaardig.quote:
Meerdere:quote:Op maandag 2 april 2012 20:55 schreef Rahl het volgende:
Inderdaad, dat vooral.quote:Op dinsdag 3 april 2012 01:33 schreef FrankRicard het volgende:
Een minder slecht einde dan na het eerste seizoen.
You win some, you lose some. Die Jurg heeft het ook niet netjes gedaan; hij heeft gegokt en verloren.quote:Op dinsdag 3 april 2012 00:16 schreef Meneerik2 het volgende:
[..]
Meerdere:
- Het is makkelijk om te vallen voor macht.
- Machtslust en de top bereiken kan als je het zeer ranzig wil spelen.
- Kleine slechte daden (Olivier niet aangeven voor eigen gewin) kunnen/zullen leiden tot grotere slechte daden.
Zijn misschien niet klassieke 'moralen', maar wel dingen die je kan leren als je een jaar of 3 bent.
Zo worden er wel vaker dingen opeens even snel afgeraffeld. Net als die pa van die ex-praeses die opeens dood is en je ook niks meer van ziet.quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:11 schreef TheGOAT het volgende:
Het s sws een open einde waardoor een vervolg, seizoen 3 makkelijker wordt, dat was gelijk wat ik dacht. Enige wat ik wel vreemd vind is dat dat artikel 'opeens' uit de lucht is, omdat Olivier en Wagtmans met die 'nazi-foto' naar de koning zijn gestapt. Die belt de krant en zegt dat dat artikel over z'n zoon niet gepubliceerd mag worden. Dan zegt de redacteur toch; 'welke foto van u zoon?' Lijkt mij dat dat bedroggelijk uit zou komen maarja. Jammer dat het de laatste aflevering was, heb wel genotenEerste paar afleveringen waren niet zo goed maar werd steeds beter
Vaak zie je niets meer van dode mensen hequote:Op dinsdag 3 april 2012 12:19 schreef Palomar het volgende:
[..]
Zo worden er wel vaker dingen opeens even snel afgeraffeld. Net als die pa van die ex-praeses die opeens dood is en je ook niks meer van ziet.
Volgend seizoen zal wel weer een geheel ander verhaal worden.
Nee, dankzij het belletje van de pa van Alex werd bekend dat het vorige artikel over de prins niets van klopte. Hoofdredacteur wordt boos en vraagt dan maar voor de zekerheid om bronnen voor het nieuwe artikel. Goed, Charlie erbij en zij lult een mooi verhaaltje dat ze van niks weet.quote:Op dinsdag 3 april 2012 12:11 schreef TheGOAT het volgende:
Het s sws een open einde waardoor een vervolg, seizoen 3 makkelijker wordt, dat was gelijk wat ik dacht. Enige wat ik wel vreemd vind is dat dat artikel 'opeens' uit de lucht is, omdat Olivier en Wagtmans met die 'nazi-foto' naar de koning zijn gestapt. Die belt de krant en zegt dat dat artikel over z'n zoon niet gepubliceerd mag worden. Dan zegt de redacteur toch; 'welke foto van u zoon?' Lijkt mij dat dat bedroggelijk uit zou komen maarja. Jammer dat het de laatste aflevering was, heb wel genotenEerste paar afleveringen waren niet zo goed maar werd steeds beter
En Bram de slechtstequote:Op dinsdag 3 april 2012 14:50 schreef Ties02 het volgende:
Olivier is sowieso de grootste baas van de serie (en beste acteur)
Power, van Kanye Westquote:Op woensdag 4 april 2012 05:04 schreef Seamonkey- het volgende:
Gaaf einde! Hoe heet dat laatste nummer eigenlijk wat ze draaiden? Toen Alex sprong.
Jurgen (of was het Jurg?) is ook gewoon een klootzakje in die serie, dus dat maakt mij niet zoveel uit. Vieze streken om dat soort verhalen boven water te halen en als het aan hem lag was de Prins ook uit de vereniging geschopt. Hij wilde namelijk mooie verhalen over Prins Alex en dan het liefst verhalen waar het Koningshuis niet van blij van wordt. Oftewel, als de foto van SS'er Alex nou uitgelekt was via Charlie of via Bram/Olivier; dat had niets uitgemaakt.quote:Op woensdag 4 april 2012 17:44 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wat een lelijk einde trouwens.. Jurgen zijn carrière kapot en Alex gewoon dood.,
Had liever Olivier en Bram zien hangen dan.., Nu hebben ze na Freek Bolhuis eigenlijk nog twee extra slachtoffers gemaakt.,
Zou ik wel leuk vinden. Vond hem echt wel goed gecast, niet zozeer als prins maar vooral als eerste jaar student die bij het Corps gaat.quote:Op donderdag 5 april 2012 15:19 schreef ejiraM het volgende:
Het is trouwens toch niet zeker dat Alex dood is? Misschien dat dit juist (hopelijk) zijn vader doet inzien dat Alex niet gelukkig wordt van opgesloten worden en dat hij in seizoen 3 gewoon weer naar Ithaka mag
Ik zat ook al te zoeken, vond seizoen 1 wel leuk wegkijken. Ze zullen wel streng controleren op youtube enzo.quote:Op woensdag 4 april 2012 00:14 schreef Bastiefcg het volgende:
Is seizoen 1 nog ergens online te bekijken?
Daar hebben ze de piratenbaai voor uitgevonden.quote:Op vrijdag 6 april 2012 15:12 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik zat ook al te zoeken, vond seizoen 1 wel leuk wegkijken. Ze zullen wel streng controleren op youtube enzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |