Jij wilt hypotheekrente aftrek alleen voor verhuurders? Liever huisjesmelkers dan dat mensen hun eigen woning bezitten?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:08 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat komt omdat we miljoenen scheefleners subsidieren, daardoor is er geen goed alternatief voor huren in de vrije sector.
Het zou beter zijn als je rechten verwerft ipv krijgt bij je geboorte...quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:43 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Oud worden is geen recht, zoiets valt nl. ook niet af te dwingen. Wel heeft iedereen recht op een menswaardig bestaan en daar horen gewoon bepaalde voorwaarden bij. O.a. onderwijs, onderdak, voeding en bescherming tegen onderdrukking en discriminatie. Lees anders de "Universele verklaring van de rechten van de mens" eens door.
[..]
Waarom zou je een te duur huis kopen? Om andere leden van het Ponzi spel een bail out te geven?
Een auto kopen kan iedereen naar zijn budget en er is voldoende marktwerking, vandaar dat zelfs mensen met een bijstandsuitkering gewoon in een auto kunnen rondrijden.
Ja.... te duur voor zo'n oude woning.quote:
Ik wil helemaal van de hypotheekrenteaftrek af, overheden horen geen mening te hebben over hoe mensen horen te wonen m.b.t. huur of koop. Waarom kopen met geleend geld stimuleren?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:12 schreef malleable het volgende:
[..]
Jij wilt hypotheekrente aftrek alleen voor verhuurders? Liever huisjesmelkers dan dat mensen hun eigen woning bezitten?
Het ging je er toch om dat iedereen een dak boven zijn hoofd kan veroorloven? Dat kan met deze woning. Het is niet de allerbeste woning inderdaad maar met een beetje onderhoud gaat die nog wel 30 jaar mee.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:15 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ja.... te duur voor zo'n oude woning.
700 euro voor een villa was zeker wel prima geweest? Als je geen 700 euro kunt ophoesten kun je dat niet, of 't nu voor een garage of voor een kasteel isquote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:15 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ja.... te duur voor zo'n oude woning.
Dat zou dus betekenen dat iedereen die geboren word en niet kan voldoen aan de gestelde criteria geen rechten heeft? Dat is volgens mij niet een situatie die je moet willen als 'beschaafde' samenleving.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:13 schreef Sjabba het volgende:
Het zou beter zijn als je rechten verwerft ipv krijgt bij je geboorte...
Ligt eraan waar je woont...quote:Daarbij is het niet mogelijk een auto te rijden als je een bijstandsuitkering ontvangt (en dan niet zwart werkt of de boel anders tilt). I know...
Dit. Maar nu blijkt toch wat ik straks al zei? Het moet ook nog aan zijn eisen voldoen. Hij heeft nogal wat noten op z'n zang voor iemand die blijkbaar geen cent te makken heeft.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:17 schreef malleable het volgende:
[..]
Het ging je er toch om dat iedereen een dak boven zijn hoofd kan veroorloven? Dat kan met deze woning. Het is niet de allerbeste woning inderdaad maar met een beetje onderhoud gaat die nog wel 30 jaar mee.
Het ging mij niet enkel over een dak boven je hoofd, het gaat er ook om of je waar krijgt voor je geld.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:17 schreef malleable het volgende:
[..]
Het ging je er toch om dat iedereen een dak boven zijn hoofd kan veroorloven? Dat kan met deze woning. Het is niet de allerbeste woning inderdaad maar met een beetje onderhoud gaat die nog wel 30 jaar mee.
Dus.... als je wel die 700 euro kan ophoesten voor een krot moet je niet zeuren? Dak == dak? Volgens mij weet jij wel beter...quote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
700 euro voor een villa was zeker wel prima geweest? Als je geen 700 euro kunt ophoesten kun je dat niet, of 't nu voor een garage of voor een kasteel is
Wat is er mis met kwaliteit en prijsbewust zijn? Ooh wacht... dat is natuurlijk taboe als het om woningen gaat.... je mag immers God op je blote knieën danken dat je uberhaupt een huisje MAG kopenquote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:18 schreef CoolGuy het volgende:
Dit. Maar nu blijkt toch wat ik straks al zei? Het moet ook nog aan zijn eisen voldoen. Hij heeft nogal wat noten op z'n zang voor iemand die blijkbaar geen cent te makken heeft.
Das jouw bewering hequote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:19 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dus.... als je wel die 700 euro kan ophoesten voor een krot moet je niet zeuren? Dak == dak? Volgens mij weet jij wel beter...
Oh niks, maar jij wil heel veel voor heeeeeel erg weinig, en de reden is niet omdat je prijsbewust bent, maar omdat je gewoon geen cent te makken hebt.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:21 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Wat is er mis met kwaliteit en prijsbewust zijn? Ooh wacht... dat is natuurlijk taboe als het om woningen gaat.... je mag immers God op je blote knieën danken dat je uberhaupt een huisje MAG kopen
Aangezien steeds minder mensen 'dat geld' nog hebben zal de prijs flink gaan dalen...quote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:22 schreef CoolGuy het volgende:
maar dat kost dan ook meer, en als je dat geld niet hebt heb je dikke vette pech.
Voor diverse rechten is het beter dat deze eerst verworven worden net als de WW bijvoorbeeld. Maar ook een uitkering voor die gasten die elke dag op bankjes zitten te zuipen. WTF moet ik daaraan meebetalen. Ik wil wel betalen voor een moeder die alleen 4 kids moet opvoeden maar niet die alcoholic die zo nodig elke dag een tasje met blikken bier nodig heeft.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:18 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat zou dus betekenen dat iedereen die geboren word en niet kan voldoen aan de gestelde criteria geen rechten heeft? Dat is volgens mij niet een situatie die je moet willen als 'beschaafde' samenleving.
[..]
Ligt eraan waar je woont...
Goeie vraag, kennelijk vinden we dat het teveel kost of dat het teveel moeite is om elke situatie afzonderlijk te behandelen. Ik ben het met je eens dat we mensen soms wat meer moeten stimuleren om hun steentje bij te dragen, helaas mag dat ook weer niets kosten.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:24 schreef Sjabba het volgende:
Voor diverse rechten is het beter dat deze eerst verworven worden net als de WW bijvoorbeeld. Maar ook een uitkering voor die gasten die elke dag op bankjes zitten te zuipen. WTF moet ik daaraan meebetalen.
Waarom zou ik willen meebetalen aan een alleenstaande moeder die zich laat bezwangeren? Waarom moet dat mens zo nodig 4 kinderen willen terwijl ze de hele dag niks bijdraagt aan de maatschappij? Doe mij die dronkenlap maar... die koopt tenminste nog iedere dag bier en voorziet daardoor bierbrouwers van werk.quote:Ik wil wel betalen voor een moeder die alleen 4 kids moet opvoeden maar niet die alcoholic die zo nodig elke dag een tasje met blikken bier nodig heeft.
Je denkt als een huurderquote:
Godzijdank bén ik er geenquote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je denkt als een huurder![]()
WTF is dat toch met naar de "maandlasten" kijken als je een gruwelijk dure stapel oude stenen koopt? Kijk naar de totaalprijs!
Wacht even... je hebt er dus geen moeite mee dat we geen bail outs gaan geven aan scheefleners en banksters? Dus gewoon die mensen met een onverantwoord hoge hypotheek op straat? Gewoon de HRA afschaffen? Hadden die mensen maar niet zoveel geld moeten lenen m.b.v. een subsidie?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:25 schreef Sjabba het volgende:
Woning zijn idd te duur, net als een Ipad. Je hoeft het ook niet te kopen. Alternatieven zat. Alleen als je dan uit je gesubsidieerde woning wordt gezet moet je niet klagen.
Ik ben geen masochist, ik zie liever dat we de middelen gewoon eerlijker verdelen.quote:Helaas steekt de wereld zo in elkaar. Ik ben dan meer van de pijn nemen en doorgaan. Kopen, aflossen en straks klaar.
Omdat ik kan kiezen om elke maand een bedrag aan huur te betalen, of elke maand een bedrag aan rente/aflossing/sparen.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je denkt als een huurder![]()
WTF is dat toch met naar de "maandlasten" kijken als je een gruwelijk dure stapel oude stenen koopt? Kijk naar de totaalprijs!
Het is weer lente dus xeno zal binnenkort wel weer in zijn doos onder de brug te vinden zijn, lurkend aan een blik Schultenbrauquote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
offtopic: OMG, straks maakt Xenobinol ook nog een rentree
wat heeft de HRA niet afschaffen te maken met een bailout?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:33 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Wacht even... je hebt er dus geen moeite mee dat we geen bail outs gaan geven aan scheefleners en banksters? Dus gewoon die mensen met een onverantwoord hoge hypotheek op straat? Gewoon de HRA afschaffen? Hadden die mensen maar niet zoveel geld moeten lenen m.b.v. een subsidie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |