16" is vaak 205 17" 225 is toch even 2cm breeder. Vervolgens is de hoogte van de band een percentage van de breedte.quote:Op zaterdag 14 april 2012 22:28 schreef Andyy het volgende:
[..]
Niet persé, afhankelijk van wat voor band eronder ligt.
vaak blijven de banden ook dezelfde hoogte, maar zijn de wangen gewoon dunner.
merk je veel verschil als het nat is?quote:Op zondag 15 april 2012 14:48 schreef Gokhan03 het volgende:
Had destijds onder mn oude E39 dit:
Voor: 245/35/19
Achter: 275/30/19
Reed/verbruikte als een tank
Nu onder mn compact rondom 205/60/15
Met die 19 inch had ik op nat asfalt minder grip dan met mijn 15 inch die ik nu heb.quote:Op zondag 15 april 2012 17:07 schreef Matty___ het volgende:
[..]
merk je veel verschil als het nat is?
Imitatievelgen? Ik had originele Alpina velgen :' ) Met een ingestempelde alpina logo en naafkappen met slot en sleutel.quote:Op zondag 15 april 2012 17:46 schreef Mikkie het volgende:
Of Linglong, ook topbanden!
Geniaal...wel 1.000 euro uitgeven voor 19" imitatievelgen, maar vervolgens besparen op banden. En dan zuur zijn als je in een regenbui twee wielen kapot rijdt omdat je tegen de stoep aan bent geboemeld
Ik heb het niet specifiek over jou.quote:Op zondag 15 april 2012 23:43 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Imitatievelgen? Ik had originele Alpina velgen :' ) Met een ingestempelde alpina logo en naafkappen met slot en sleutel.
Tevens voldoen door de EU goedgekeurde banden aan de norm lijkt mij. Natuurlijk er zijn betere banden maar om nou 300-600 euro per band uit te geven :' )
In Nederland hebben wij geen gevaarlijke situaties zoals berggebieden of extreme weersomstandigheden.
een Wanli mag hier verkocht worden... maar het is echt absurd hoe weinig grip je daarmee hebt in de regen....quote:Op zondag 15 april 2012 23:43 schreef Gokhan03 het volgende:
Tevens voldoen door de EU goedgekeurde banden aan de norm lijkt mij.
http://www.anwb.nl/auto/t(...)8/195-65-R-15-V.htmlquote:Slechtste band ooit getest
Ook in deze bandenmaat hebben we banden uit verschillende prijssegmenten gekocht om een zo groot mogelijk deel van de markt af te dekken.
De goedkoopste, de Wanli, is overigens wel de slechtste band die we ooit getest hebben.
Jammer genoeg hebben we geen slechter oordeel dan ‘slecht en niet aan te raden’, want dit is eigenlijk nog te goed voor deze band!
quote:Op maandag 16 april 2012 09:07 schreef rival het volgende:
[..]
http://www.anwb.nl/auto/t(...)8/195-65-R-15-V.html
Ik neem het risico niet met zulke shit, ik houd ook niet van langzaam rijdenquote:Op maandag 16 april 2012 10:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, onder een cabrio kan je dus wel wanli of nankang plaatsen. Meestal scoren deze banden gewoon oke tijdens normaal weer, alleen bij regen (sneeuw) is het een gevaar op de weg.
Ik heb zelf nankang onder m'n E23. Tijdens nat weer rij ik als een bejaarde de meters remweg die je verliest, hef je door 20% langzamer te rijden wel weer op
Daarom ga ik voorlopig geen twee inches groter rijden... banden gaan er zo al snel genoeg doorheen, als ze per stuk dan ook nog eens twee keer zo duur zijn als nu is de grap er snel vanafquote:Op maandag 16 april 2012 10:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik tegenwoordig wel met de benzineprijzen, maar rij nauwelijks in de 7-serie, daarom vind ik het zonde om er ¤800 aan banden onder te knallen om misschien 5.000 per jaar te rijden. E46 gebruikte ik dagelijks dus dan wil je gewoon goed spul eronder. Verdrietig word je wel, als je 25.000 rijdt in een jaar en je er dan weer nieuwe onder kan knallen
Ik ben denk ik pas ergens eind juni in Thailand.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |