Wat zegt die verkopende partij er zelf van?quote:Op zondag 29 april 2012 01:31 schreef Alicey het volgende:
Ben ik weer met een vraagje.
We zijn bezig om weer een BMW aan te schaffen. Ons oog is gevallen op een E38 740iL uit 1995. De auto ziet er goed uit en alles lijkt ook goed te werken. Er is echter wel een probleem dat vrij serieus is en wat we dus ook direct na aankoop op zouden willen lossen.
Bij het snel remmen gaat het schokkerig en dit lijkt vooral uit de wielen te komen. De remschijven zien er goed uit en de blokken zijn nieuw. Wij zitten zelf te denken aan problemen met de wielophanging of stabilisatie. Hebben jullie misschien meer suggesties wat het zou kunnen zijn en hoe makkelijk of moeilijk zoiets is op te lossen voor een garage?
We zouden het niet erg vinden om er iets van 1000 dollar extra aan uit te geven, maar het moeten geen duizenden dollars worden.
Alle input is dus welkom.
Haal een E38 750iquote:Op zondag 29 april 2012 01:31 schreef Alicey het volgende:
Ben ik weer met een vraagje.
We zijn bezig om weer een BMW aan te schaffen. Ons oog is gevallen op een E38 740iL uit 1995. De auto ziet er goed uit en alles lijkt ook goed te werken. Er is echter wel een probleem dat vrij serieus is en wat we dus ook direct na aankoop op zouden willen lossen.
Bij het snel remmen gaat het schokkerig en dit lijkt vooral uit de wielen te komen. De remschijven zien er goed uit en de blokken zijn nieuw. Wij zitten zelf te denken aan problemen met de wielophanging of stabilisatie. Hebben jullie misschien meer suggesties wat het zou kunnen zijn en hoe makkelijk of moeilijk zoiets is op te lossen voor een garage?
We zouden het niet erg vinden om er iets van 1000 dollar extra aan uit te geven, maar het moeten geen duizenden dollars worden.
Alle input is dus welkom.
Helemaal mee eens en ik rij er met plezier inquote:Op zondag 29 april 2012 12:19 schreef Mikkie het volgende:
Wel zulke bazenbakken hè, die E38's. Fuckin' stijlvol, vind ik. Vooral de neus.
Kost dat? En bestaat dat ook voor die oude, ronde aansluiting?quote:Op zondag 29 april 2012 12:30 schreef Goddelijker het volgende:
Van de week een leukigheid besteld voor mijzelf:
Autel MaxiScan® MS309
[ afbeelding ]
http://www.auteltech.com/ms309.htm
De MaxiScan MS309 is klein van formaat en van prijs maar is krachtig genoeg om een betrouwbare en volledige diagnose te stellen bij OBD2 ondersteunde voertuigen vanaf 1996. Dankzij de de weergave van foutcodes met omschrijving in het display is de MaxiScan MS309 een tijdbesparende oplossing.
Functionaliteiten van de MaxiScan MS309:
Ondersteunt alle OBD2 ondersteunde voertuigen vanaf 1996 tot 2012
Leest en wist universele en fabrikantspecifieke foutcodes
Reset het check engine lampje
Status van het (MIL) storingslampje
Review de emissie status van de OBD monitoren
Status van het (MIL) storingslampje
Leest voertuig informatie VIN, CVN en CIN
Leest bevroren Data
Eenvoudig in gebruik, plug and play
Storingscodes worden met omschrijving weergegeven op het display
Stroomvoorziening via het voertuig, batterijen zijn niet nodig.
Vast wel, maar als het nu helemaal goed rijdt, dan betekent dat ook niet dat je geen risico loopt dat er binnen een week iets zichtbaar wordt wat duur is.quote:Op zondag 29 april 2012 10:37 schreef mitchelll0181 het volgende:
Is er niet anders te koop wat wel goed rijdt dan ?
De verkoper zelf zegt dat hij vermoed dat het een stuurstang of verzwakte wielophanging kan zijn. Maar ja, het blijft natuurlijk wel een autoverkoper.quote:Op zondag 29 april 2012 11:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat zegt die verkopende partij er zelf van?
't is inderdaad een prachtige auto.quote:Op zondag 29 april 2012 12:19 schreef Mikkie het volgende:
Wel zulke bazenbakken hè, die E38's. Fuckin' stijlvol, vind ik. Vooral de neus.
Bedankt! Het is voor ons goed om te weten dat er waarschijnlijk geen hele spectaculaire dingen mee aan de hand zijn.quote:Op zondag 29 april 2012 12:21 schreef Fer het volgende:
Heb ik weleens gehad, toen was het gewoon onbalans in de banden. Zou natuurlijk ook een kromme velg kunnen zijn. Kan me voorstellen dat een gare draagarm ook aan de hand kan zijn. Maar zal nooit echt kostbaar zijn lijkt me.
Ik heb er ook één, rijdt geweldig, je mag hem niet na laten kijken bij een BMW garage of iemand die er verstand van heeft, als je maar van te voren weet hoeveel je er aan moet versleutelen.quote:
Vast wel, maar ik vrees dat ik daar te lui voor ben.quote:
Dat laatste is dus wat we een beetje probleren in te schatten. We gaan het waarschijnlijk niet zelf doen, maar hebben van andere BMW-eigenaren een adres gekregen van een garage die BMW's goed en vakkundig zou doen en bovendien niet duur zou zijn.quote:Op zondag 29 april 2012 17:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb er ook één, rijdt geweldig, je mag hem niet na laten kijken bij een BMW garage of iemand die er verstand van heeft, als je maar van te voren weet hoeveel je er aan moet versleutelen.
Hier is USA?quote:Op zondag 29 april 2012 17:20 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat laatste is dus wat we een beetje probleren in te schatten. We gaan het waarschijnlijk niet zelf doen, maar hebben van andere BMW-eigenaren een adres gekregen van een garage die BMW's goed en vakkundig zou doen en bovendien niet duur zou zijn.
Het risico wordt dan wat groter omdat er ook arbeidskosten bij komen kijken. Nu weten we niet precies hoe hoog die zijn hier, maar het lijkt er op dat die ook hier het grootste deel van de rekening uitmaken. Belangrijk voor ons dus om goed geinformeerd te zijn.
goeie site voor E38 in the VS: http://www.e38.org/quote:
Bedankt!! Dat kan ook nog wel eens heel nuttig zijn voor ons.quote:Op zondag 29 april 2012 17:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
goeie site voor E38 in the VS: http://www.e38.org/
32 dollar. Daarvoor kun je een verloopkabel krijgen.quote:Op zondag 29 april 2012 16:54 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Kost dat? En bestaat dat ook voor die oude, ronde aansluiting?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |