Ik zou vanavond naar huis rijden en na een kleine 50 meter viel me al op dat er iets anders was. Het zicht was wel een stuk minder dan normaal. Dus ff uitgestapt, voor kijken en toen viel me op dat beide koplampen niet brandden. Allerlei andere verlichtingen deden het nog wel zoals parkeerlichten, achterlichten, groot licht, etc.
Nu is het me wel eens overkomen dat er 1 koplamp niet deed of achterlamp stuk is. En die lampen zijn gelukkig (met daglicht helaas) wel makkelijk te vervangen. Het is me alleen nooit overkomen dat beide koplampen tegelijk stuk gaan. En puur uit nieuwsgierigheid ben ik benieuwd of dit vaker voorkomt en vooral ook hoe dit kan gebeuren en hoe ik dat voorkomen. Want zoals gezegd, de koplampen kun je onmogelijk in het donker vervangen (+ dat ik maar 1 reserve heb en niet eens weet of dat de juiste is (bad, bad me

)) dus ik moest het rit verder in het donker of met groot licht verder rijden. Gelukkig langs een korte (5 min) en erg goed verlichte weg, maar ik heb nog nooit zoveel tegenliggers zien seinen op dit korte rit.
Maar om samen te vatten: de vraag is dus: is er een specifieke reden waardoor beide koplampen tegelijk stuk gaan en kun je hier iets aan doen? Of had ik gewoon de jackpot te pakken hier en was het puur toeval dat ze allebei stuk gingen.