Hallo.
Ik ben al een tijdje samen met mijn vriendin(ik weiger te trouwen) en verwachten binnenkort een kind.
Nu wil ik jullie de volgende discussie voorleggen(deze discussie is geen ruzie en wordt soms gevoerd en voor de rest gedoogd, er zijn dus geen relatieproblemen)
Vanaf mijn 14e ken ik een zeer leuke vrouw waar ik al gauw een relatie mee kreeg, mijn grote (jeugd)liefde, op mijn 30ste heb ik haar in frankrijk te huwelijk gevraagd, ik had een mooie gouden ring(met haar naam erin gegraveerd) gekocht met een diamant(10 duizend gulden toen er tijd) maar zoals iedereen al kon voorspellen zei ze nee.(mijn eigen schuld.
We gingen al snel uit elkaar maar zijn altijd super goede vrienden gebleven, en ook leiden we nog steeds samen ons bedrijf(ieder heeft 50% belang) en ik ben(na wat aansporen van mijn huidige vrouw) zelfs getuige geweest op haar bruiloft.
Nu komt het discussiepunt in de huiskamer hangt een mooi schilderij van mijn ex(vanaf de nek omhoog zeg maar) geschilderd door de dochter van een bekende schilder, ik vond en vind het nog steeds een vreselijk mooi schilderij en wil niet dat het van de muur afgaat.
Mijn huidige vrouw heeft in onze begin periode mij wel 100 keer verteld dat er een mooi schilderij hangt, totdat ze een oud fotoboek vond en erachter kwam, dat het een schilderij van mijn ex is.
Sindsdien is het een lelijk oud schilderij wat absoluut weg moet volgens haar, Ze heeft het al meerdere keren laten verdwijnen tijdens verhuizingen.
Een ander punt is dat ik de betreffende ring nog altijd in de kluis heb liggen en graag wil bewaren(of liever zie ik dat mijn ex hem alsnog accepteerd zonder verder bij bedoeling, misschien als een soort vriendschapsring.)
U zult begrijpen dat mijn ex een zeer belangenrijk persoon was(toch een zeer lange tijd samen) en nog steeds is(een bedrijf samen en een zeer goede vriendschap), ik zeg altijd mijn vrouw is 1 mijn ex2 en als er brand is weet ik niet wie ik eerst red, volgens de regel gaat vriendschap voor liefde en dat is hier ook.
1.Is het raar dat ik een prachtig schilderij van een vrouw heb ophangen in de woonkamer? Wat maakt het uit welke vrouw is afgebeeld, het gaat om de schoonheid van het werk het schilderij zelf, ik heb nog meer schilderijen ophangen met vrouwen erop(van een bekende kunstenaar), een totaal onbekende vrouw en daar doet ze niet moeilijk over, wat is dat toch?
2.Is het raar dat ik de ring altijd bewaard heb in een kluis waar mijn huidige vrouw geen toegang toe heeft? ze wil het liefst dat ding gisteren nog laten omsmelten, maar ik ben er aan gehecht, het is een symbool voor een pijnlijk deel van me leven, is dat zo raar?
mvg