abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108951917
Hallo.

Ik ben al een tijdje samen met mijn vriendin(ik weiger te trouwen) en verwachten binnenkort een kind.
Nu wil ik jullie de volgende discussie voorleggen(deze discussie is geen ruzie en wordt soms gevoerd en voor de rest gedoogd, er zijn dus geen relatieproblemen)

Vanaf mijn 14e ken ik een zeer leuke vrouw waar ik al gauw een relatie mee kreeg, mijn grote (jeugd)liefde, op mijn 30ste heb ik haar in frankrijk te huwelijk gevraagd, ik had een mooie gouden ring(met haar naam erin gegraveerd) gekocht met een diamant(10 duizend gulden toen er tijd) maar zoals iedereen al kon voorspellen zei ze nee.(mijn eigen schuld.

We gingen al snel uit elkaar maar zijn altijd super goede vrienden gebleven, en ook leiden we nog steeds samen ons bedrijf(ieder heeft 50% belang) en ik ben(na wat aansporen van mijn huidige vrouw) zelfs getuige geweest op haar bruiloft.

Nu komt het discussiepunt in de huiskamer hangt een mooi schilderij van mijn ex(vanaf de nek omhoog zeg maar) geschilderd door de dochter van een bekende schilder, ik vond en vind het nog steeds een vreselijk mooi schilderij en wil niet dat het van de muur afgaat.

Mijn huidige vrouw heeft in onze begin periode mij wel 100 keer verteld dat er een mooi schilderij hangt, totdat ze een oud fotoboek vond en erachter kwam, dat het een schilderij van mijn ex is.

Sindsdien is het een lelijk oud schilderij wat absoluut weg moet volgens haar, Ze heeft het al meerdere keren laten verdwijnen tijdens verhuizingen.

Een ander punt is dat ik de betreffende ring nog altijd in de kluis heb liggen en graag wil bewaren(of liever zie ik dat mijn ex hem alsnog accepteerd zonder verder bij bedoeling, misschien als een soort vriendschapsring.)

U zult begrijpen dat mijn ex een zeer belangenrijk persoon was(toch een zeer lange tijd samen) en nog steeds is(een bedrijf samen en een zeer goede vriendschap), ik zeg altijd mijn vrouw is 1 mijn ex2 en als er brand is weet ik niet wie ik eerst red, volgens de regel gaat vriendschap voor liefde en dat is hier ook.

1.Is het raar dat ik een prachtig schilderij van een vrouw heb ophangen in de woonkamer? Wat maakt het uit welke vrouw is afgebeeld, het gaat om de schoonheid van het werk het schilderij zelf, ik heb nog meer schilderijen ophangen met vrouwen erop(van een bekende kunstenaar), een totaal onbekende vrouw en daar doet ze niet moeilijk over, wat is dat toch?

2.Is het raar dat ik de ring altijd bewaard heb in een kluis waar mijn huidige vrouw geen toegang toe heeft? ze wil het liefst dat ding gisteren nog laten omsmelten, maar ik ben er aan gehecht, het is een symbool voor een pijnlijk deel van me leven, is dat zo raar?

mvg
pi_108952061
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 22:06 schreef sl44 het volgende:
1.Is het raar dat ik een prachtig schilderij van een vrouw heb ophangen in de woonkamer? Wat maakt het uit welke vrouw is afgebeeld, het gaat om de schoonheid van het werk het schilderij zelf, ik heb nog meer schilderijen ophangen met vrouwen erop(van een bekende kunstenaar), een totaal onbekende vrouw en daar doet ze niet moeilijk over, wat is dat toch?

2.Is het raar dat ik de ring altijd bewaard heb in een kluis waar mijn huidige vrouw geen toegang toe heeft? ze wil het liefst dat ding gisteren nog laten omsmelten, maar ik ben er aan gehecht, het is een symbool voor een pijnlijk deel van me leven, is dat zo raar?
Wacht ff.. MEEN je dit nou? Gok eens waarom je vrouw daar moeilijk over doet... 1 keer raden. Als je het fout hebt, kan je beter meteen scheiden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_108952104
1) over smaak valt wel degelijk te twiaten
2) moet jezelf weten, maar waarom in een kluis? zeg gewoon dat je er aan gehecht bent.
....stiekem toch wel....
pi_108952114
1. Ja, dat vind ik vrij raar, vooral omdat het om je ex gaat, waarom kan daar geen mooi schilderij hangen van een (ik noem maar iets) schip, of landschap?

2. Ja, ook dat vind ik vrij raar, het lijkt alsof je het verleden en je ex niet los kan laten.

In dit geval vind ik het niet raar dat je huidige vriendin dit niet accepteert. Vooral omdat je nu aangeeft niet te willen trouwens, maar wel een verlovingsring (het is geen trouwring) bewaart die voor een ander was bedoelt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 22:10 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Wacht ff.. MEEN je dit nou? Gok eens waarom je vrouw daar moeilijk over doet... 1 keer raden. Als je het fout hebt, kan je beter meteen scheiden.
Hij is nu niet getrouwd begrijp ik, maakt het nog kwalijker imho.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2012 22:11:36 ]
  PR/Manusje van alles zaterdag 10 maart 2012 @ 22:11:47 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_108952127
quote:
ik zeg altijd mijn vrouw is 1 mijn ex2 en als er brand is weet ik niet wie ik eerst red, volgens de regel gaat vriendschap voor liefde en dat is hier ook.
en dat zeg jij ook tegen je vriendin? En dat pikt ze? :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_108952152
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 22:10 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ja tuurlijk meen ik dit serieus, ik ben zeer geintereseerd in kunst en heb de afgelopen jaren een collectie van rondom de 150 schilderijen aangekocht en daar zijn er toch minimaal 10 van waar een vrouw op staat, so be it? whats the problem?

Het is gewoon een zeer mooi schilderij, van een zeer getalenteerde kunstennaar, niks mis mee, en dat toevallig mijn ex heeft geposeerd, nou en? en zowiezo ze is een deel van mijn leven geweest en nog steeds.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 22:12:18 #7
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_108952157
Dit meen je toch niet he? Een schilderij van jou en je ex in huis hebben hangen, op een prominente plek notabene, en niet snappen waarom je vriendin dat niet prettig vindt? Ik weet niet of ik moet lachen of huilen.
pi_108952195
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 22:12 schreef sl44 het volgende:

[..]

Ja tuurlijk meen ik dit serieus, ik ben zeer geintereseerd in kunst en heb de afgelopen jaren een collectie van rondom de 150 schilderijen aangekocht en daar zijn er toch minimaal 10 van waar een vrouw op staat, so be it? whats the problem?
Waarom niet een ander, niet eerder gebruikt, schilderij daar ophangen?
  zaterdag 10 maart 2012 @ 22:13:44 #9
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_108952214
quote:

[..]

Als je er zoveel hebt, wat is dan het probleem om deze in de kast te zetten en een andere op te hangen?
pi_108952245
quote:
You are.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_108952246
+1 met kwiwi
Death is my calling, vengeance my creed -- Kratos
pi_108952260
weet je wat je zou moeten doen? opbiechten dat je nog steeds vol hartstocht bent van je ex.
....stiekem toch wel....
  PR/Manusje van alles zaterdag 10 maart 2012 @ 22:15:17 #13
Toezicht is gezond!
pi_108952261
Waarom laat je niet een schilderij van je vriendin maken? Hang dat lekker in je woonkamer. :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_108952268
Ahem. Waar bemoeit jouw vriendin zich mee? Als jij dit graag wilt is daar neit mis mee.

Dat ze het schilderij niet prettig vind snap ik nog. Maar die ring, dat is aan jou, wat maakt haar dat uit? Ik zie er geen kwaad in, je hecth soms waarde aan zaken uit bepaalde tijden in je leven, terwijl je zelf wel verder bent.

Met of zonder schilderij en ring, je verandert er toch niets aan je gevoelens en verleden mee?
Whatever...
pi_108952270
pi_108952275
vrouwen :')
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zaterdag 10 maart 2012 @ 22:15:44 #17
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_108952279
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 22:15 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Waarom laat je niet een schilderij van je vriendin maken? Hang dat lekker in je woonkamer. :D
Ik zie TS er voor aan om te zeggen: ze is niet mooi genoeg.

:')
pi_108952295
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 22:15 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wel een maatje kleiner dan dat van de ex he? En gedeeltelijk achter de kast of gordijn hangen.
pi_108952306
Laat je vriendin zoenen met je ex en maak daar een schilderij van. Hoef je niet meer te kiezen.
pi_108952314
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 22:15 schreef Beach het volgende:
vrouwen :')
vrouwen? niets mis mee
....stiekem toch wel....
  zaterdag 10 maart 2012 @ 22:16:59 #21
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_108952326
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 22:15 schreef kwiwi het volgende:

[..]

_O_
Neerkomen wel!
  PR/Manusje van alles zaterdag 10 maart 2012 @ 22:17:00 #22
Toezicht is gezond!
pi_108952327
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 22:15 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat moet het ook wel zijn ja... kan niet anders. :')

TS, heb je je huidige vriendin ooit al eens een duur cadeau gegeven?
pi_108952357
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 22:17 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
TS, heb je je huidige vriendin ooit al eens een duur cadeau gegeven?
TS: "Jawel, de ring in m'n kluis, maar die wilde ze niet aannemen. WHY NOT?! What's the problem?!"
  Licht Ontvlambaar zaterdag 10 maart 2012 @ 22:18:11 #24
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_108952367
Nee hoor, helemaal niet raar... Net zo min als het feit dat je huidige relatie zeer waarschijnlijk geen lang leven beschoren zal zijn. Alleen zo jammer dat er een onschuldig kind in betrokken wordt.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_108952414
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 22:16 schreef Franknfurter het volgende:
Laat je vriendin zoenen met je ex en maak daar een schilderij van. Hoef je niet meer te kiezen.
Het is geen kwestie van kiezen, het is gewoon smaak, het is gewoon een zeer mooi schilderij gemaakt door de dochter van een bekende schilderaar, dat is een kans van een op duizend, ik ga toch niet een schilderij weg doen omdat er toevallig mijn ex op staat?

In de gang hangt bijvoorbeeld meisje aan het water, een mooie vrouw(goed gevuld) die aan de zee loopt, so be it het is gewoon een prachtig schilderij met een onbekende vrouw erop, thats it en daar doet ze nooit moeilijk over.

Daarnaast vond ze het een prachtig schilderij toen ze nog niet wist wie het was!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')