abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108844561
Hai,

Heb voor het komende verhaal even een kloontje aangemaakt. Waarom? Omdat mijn GF mijn FOK! username weet en het ook checked. Dus tja, als ze het dan leest ben ik fucked.

Het verhaal.
Op de middelbare school had ik een vriendin, voor anderhalf jaar lang. Ging allemaal goed, na een tijdje vond ze me echter niet meer leuk en heeft ze het uitgemaakt. Toendertijd eventjes mee gezeten, was er zo over heen.

Na een tijdje, zo'n bijna 3 jaar geleden to be exact, kwam ik een meisje tegen op mijn werk. Gaaf wijf, nog steeds. Alleen we hebben nu dus zo'n 2 jaar lang een relatie. Ging allemaal goed, totdat ze heel achterdochtig ging worden. Ik mocht met zo goed als niemand contact hebben, want dan kreeg ze jaloerse gevoelens als het om een meisje ging. (Voorbeeld: ik heb 3x een berichtje naar een meisje op Twitter gestuurd. Mocht daarna niet meer, stel als ik d'er leuk ging vinden.)

Een jaar in onze relatie, ben ik weer contact gaan hebben met mijn ex-vriendin van de middelbare school. Ik vond de gesprekken echt geweldig en heb heel vaak gelachen. We hebben elkaar nooit meer gezien, though. Alleen via WhatsApp en MSN. Toen kwam echter mijn huidige vriendin weer binnen, 'ja, kappen met het gepraat met haar'. Ugh.

3 week geleden. Weer contact gekregen met die ex-vriendin. Maar nu is mijn huidige vriendin weer de naaier. Ze wilt dat ik weer contact met haar verbreek, met mijn ex that is. Alle contact, dus moet haar nummer verwijderen. Haar MSN, de vriendschap op alle sociale sites (Facebook, Twitter e.d.) verbreken en nooit meer contact met haar opzoeken. Als ik dat niet doe, maakt ze het uit.

Goed, weet je. Ik heb zelf ook de gevoelens gedeeld die mijn vriendin nu heeft. Dat was echter in het begin van de relatie. Tegenwoordig voel ik geen jaloezie meer.

Ik weet niet wat te doen, mensjes. Ik hou van d'er, maar ze is soms zo gek als een deur. En door die acties van haar, zoals deze, begin ik dus te twijfelen of ik niet iemand anders moet gaan opzoeken.

:{
pi_108844694
Hoe heb je dit precies met haar besproken?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2012 22:38:23 ]
  woensdag 7 maart 2012 @ 22:38:42 #3
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_108844725
Scherp zG.
Je moeder is een hamster
pi_108844737
On top of that. Ik heb bij het eerste contact met mijn ex, dat nooit aan mijn vriendin verteld. Waarom niet? Gewoon niet aan gedacht.

Toen ze me vroeg wie dat was, heb ik gewoon netjes verteld dat het mijn ex was. Zo hoort het?

------

Bij het 2e moment dat er weer contact was met mijn ex, heb ik dat nooit gedaan toen mijn vriendin bij mij was. Nu denkt ze, dat ik het expres deed zodat ze het niet zou merken. Maar ik deed het gewoon niet, omdat ik niet contact wilt hebben met een ander als we samen zijn. Dan wil ik mijn tijd gewoon aan haar besteden.

Het dringt gewoon niet tot haar door.
  woensdag 7 maart 2012 @ 22:39:01 #5
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_108844742
En je vriendin herkent deze situatie niet?
pi_108844759
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2012 22:38 schreef zarGon het volgende:
Hoe heb je dit precies met haar besproken?
Hoe bedoel je? Ik sta op het moment met mijn rug naar de muur. Ik moet al het contract verbreken of het is uit.

quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2012 22:39 schreef Darkestrah het volgende:
En je vriendin herkent deze situatie niet?
Ze heeft op het moment last van tunnelvisie, I'd say. Denkt nergens anders aan dat ik en het contact met mijn ex.
  woensdag 7 maart 2012 @ 22:40:03 #7
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_108844800
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 22:39 schreef KloonJonguh het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Ik sta op het moment met mijn rug naar de muur. Ik moet al het contract verbreken of het is uit.
Oh dan lijkt het me heel simpel, wegwezen.
Je moeder is een hamster
  woensdag 7 maart 2012 @ 22:40:22 #8
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_108844811
De twijfel lijkt mij terecht.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_108845035
Ugh. Kutzooi, kan hier niet over.

Ze blijft het niet snappen dat er niets achter zit, ik moet toch gewoon normaal contact met iemand kunnen houden? I mean, mijn ex.. Kom op? Was 5 jaar geleden, op de middelbare school. 3e/4e klas ofzo. Het was een knullige relatie, echt gevoel was er toen niet eens.

;(
  woensdag 7 maart 2012 @ 22:46:41 #10
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_108845150
quote:
9s.gif Op woensdag 7 maart 2012 22:35 schreef KloonJonguh het volgende:
Heb voor het komende verhaal even een kloontje aangemaakt. Waarom? Omdat mijn GF mijn FOK! username weet en het ook checked. Dus tja, als ze het dan leest ben ik fucked.
Als ik je vriendin zou zijn en ik zou dit topic lezen, zou ik het hele verhaal echt wel herkennen, kloon of niet, zóveel details! :D
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_108845173
Draai het dreigen om. Zeg gewoon: als jij mij blijft verbieden met mensen om te gaan dan dump ik je. Grote kans dat ze dan gaat huilen en boos wordt maar dan kun je d'r wel laten zien hoe het voelt om tussen twee kanten te staan.
pi_108845242
Nja, als je uren (lijkt me niet?) met haar op MSN zit, kan ik het wel begrijpen.

Echter het feit dat ze checkt wat je op FOK! post laat ook wel zien dat ze jaloers is...
pi_108845307
Wow wat een control freak.. Ik zou heel hard wegwezen als ik jou was. Zo houd je geen mens om je heen over.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_108845367
Ik denk niet dat het alleen blijft bij je ex. Als je straks op school of op werk met een meisje moet samenwerken en tussendoor contact heb zal het net zo lopen. Denk ik.

Het komt neer op vertrouwen. Jaloezie is tot een punt begrijpelijk, maar het ligt geheel aan haar. Als je nu toegeeft krijg je in de toekomst alleen maar problemen. Het gaat niet eens echt om toegeven zelf, maar de manier waarop het van je geëisd wordt. Als jij je er niet prettig bij voelt en het tegen je zin gaat doen, werkt het alleen maar averechts.

Kortetermijnoplossing: breken met je ex.
Langetermijnoplossing: je vriendin moet werken aan haar zelfvertrouwen en minder onzeker zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2012 22:57:39 (Spatie, 'bij voelt'.) ]
pi_108845378
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 22:47 schreef Franknfurter het volgende:
Draai het dreigen om. Zeg gewoon: als jij mij blijft verbieden met mensen om te gaan dan dump ik je. Grote kans dat ze dan gaat huilen en boos wordt maar dan kun je d'r wel laten zien hoe het voelt om tussen twee kanten te staan.
Ja, kan. Maar of dat nou goed gaat uitpakken?

quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 22:48 schreef SomePerson het volgende:
Nja, als je uren (lijkt me niet?) met haar op MSN zit, kan ik het wel begrijpen.

Echter het feit dat ze checkt wat je op FOK! post laat ook wel zien dat ze jaloers is...
Hoezo? Ik zit gewoon, net zoals met mijn vriendin, gewoon met mijn ex te MSNen. Onderwerpen zijn heel normaal. Met mijn vriendin? Ja, dan zijn het natuurlijk veel andere onderwerpen. Hoe moet ik het omschrijven..
pi_108845509
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2012 22:50 schreef zarGon het volgende:
Ik denk niet dat het alleen blijft bij je ex. Als je straks op school of op werk met een meisje moet samenwerken en tussendoor contact heb zal het net zo lopen. Denk ik.

Het komt neer op vertrouwen. Jaloezie is tot een punt begrijpelijk, maar dit ligt geheel aan haar. Als je nu toegeeft krijg je in de toekomst alleen maar problemen. Het gaat niet eens echt om toegeven zelf, maar de manier waarop het van je geëisd wordt. Als jij je er niet prettig bijvoelt en het tegen je zin gaat doen, werkt het alleen maar averechts.

Kortetermijnoplossing: breken met je ex.
Langetermijnoplossing: je vriendin moet werken aan haar zelfvertrouwen en minder onzeker zijn.
Breken met me ex? Kan, ja. Maar dat lost het probleem niet op met mijn vriendin. Als ze mij na 2 jaar nog niet met anderen kan vertrouwen, is er dan niet wat mis?
pi_108845665
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 22:52 schreef KloonJonguh het volgende:

[..]

Breken met me ex? Kan, ja. Maar dat lost het probleem niet op met mijn vriendin. Als ze mij na 2 jaar nog niet met anderen kan vertrouwen, is er dan niet wat mis?
Dat is precies wat hij zegt. Je kunt de problemen nu snel oplossen door het contact met je ex te breken, maar dan maak je het dus erger. Dan mag je in de toekomst helemaal niet met vrouwen omgaan; geen collega's op het werk, geen gewone vriendinnen, en liefst ga je ook maar naar de kassa waar een jongen achter zit, want je weet maar nooit.
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_108845983
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 22:52 schreef KloonJonguh het volgende:

[..]

Ligt er natuurlijk aan hoe jij met je ex praat bijvoorbeeld en op welke manieren jij haar aandacht geeft. Heb je iets gedaan in het verleden wat haar gedrag kan verklaren? Of heeft zij iets meegemaakt in het verleden waarom ze zich nu zo gedraagt?

Vraag eens aan haar waarom ze je niet vertrouwt. Waar is ze bang voor? En vertel haar dat ze met haar (verstikkende) gedrag er juist voor zorgt dat je die kant op wordt geduwd.
pi_108846064
Nooit meegaan in dergelijke chantage. Succes.
pi_108846704
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2012 23:00 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ligt er natuurlijk aan hoe jij met je ex praat bijvoorbeeld en op welke manieren jij haar aandacht geeft. Heb je iets gedaan in het verleden wat haar gedrag kan verklaren? Of heeft zij iets meegemaakt in het verleden waarom ze zich nu zo gedraagt?

Vraag eens aan haar waarom ze je niet vertrouwt. Waar is ze bang voor? En vertel haar dat ze met haar (verstikkende) gedrag er juist voor zorgt dat je die kant op wordt geduwd.
Hoe ik met haar praat? Gewoon normaal, eigenlijk. Gewoon een beetje over de koetjes en kalfjes. Wat er op de agenda staat e.d.

Waarom ze me niet vertrouwd? "Geen idee en ik vertrouw haar verre van". Exacte reactie. Waar ze bang voor is? I guess, dat ze me kwijtraakt.
pi_108846766
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2012 23:00 schreef zarGon het volgende:

[..]

En ik ben nog never vreemd gegaan. Dus er is in mijn ogen, wat zulks gedrag van haar kan verklaren. En zij heeft in haar verleden niets bijzonders mee gemaakt, niets wat ze mij heeft verteld dan.
pi_108847432
Je vriendin is gestoord, en gestoorde mensen daar moet je zo ver mogelijk bij uit de buurt blijven; op termijn brengen die alleen maar ellende met zich mee.
pi_108848417
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 23:28 schreef thabit het volgende:
Je vriendin is gestoord, en gestoorde mensen daar moet je zo ver mogelijk bij uit de buurt blijven; op termijn brengen die alleen maar ellende met zich mee.
Nou ja, in alle objectiviteit: Is wel één kant van het verhaal.
  woensdag 7 maart 2012 @ 23:52:44 #24
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_108848552
quote:
1s.gif Op woensdag 7 maart 2012 23:16 schreef KloonJonguh het volgende:

[..]

En ik ben nog never vreemd gegaan. Dus er is in mijn ogen, wat zulks gedrag van haar kan verklaren. En zij heeft in haar verleden niets bijzonders mee gemaakt, niets wat ze mij heeft verteld dan.
Het magische woord in deze zin. _O-
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  woensdag 7 maart 2012 @ 23:56:51 #25
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_108848751
tvp voor reactie vriendin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')