abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108826135
Hallo allemaal,

Ik ben nogal stom bezig geweest..
Ik zat gisteren te spelen met het schuifje om het achterklepje van mijn camera te openen (Dit heb ik niet gedaan, dus het rolletje is niet vernacheld). Toen ik mijn camera even later aanzette hoorde ik het motortje voor de filmrol even draaien, en toen gaf het display aan dat ik op foto 1 zit. :+

Nu twijfel ik eraan of 'ie wel echt daar is, of dat de camera dit alleen maar denkt. Is het nu niet een betere oplossing om het rolletje helemaal terug te spoelen en eruit te halen? :@ Dan kan ik later met een filmpicker dat 'flapje' eruit trekken en 'm terug in de camera leggen, om daarna met de lensdop erop 15 (niet-belichte) foto's te knippen. Ik zat namelijk op foto 14 voordat dit gebeurde.

Nu dit me is overkomen ben ik trouwens nieuwsgierig geworden hoe zo'n camera nou weet op welk nummer deze zich bevindt.
  FOK!fotograaf woensdag 7 maart 2012 @ 21:01:45 #2
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_108838799
Je hoorde hem te kort ratelen om te durven zeggen dat ie hem helemaal heeft uitgerold?

Tja, 't blijft een gok ;)
Want misschien doet ie 't weer kort na terug spoelen, etc :)

Je kunt ook de 10 'niet gebruikte' foto's voor lief nemen (afhankelijk van hoe waardevol de andere foto's zijn)...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_108841623
Hoe bedoel je?

En als ik 'm terugspoel wordt de film helemaal in de huls opgerold. :N

Mja, het is een rolletje van 36 opnamen, dus ik vind het een beetje zonde om die overige 22 weg te gooien. :P
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 7 maart 2012 @ 23:59:46 #4
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_108848863
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 16:27 schreef Mitch-Cookie het volgende:
Hallo allemaal,

Ik ben nogal stom bezig geweest..
Ik zat gisteren te spelen met het schuifje om het achterklepje van mijn camera te openen (Dit heb ik niet gedaan, dus het rolletje is niet vernacheld). Toen ik mijn camera even later aanzette hoorde ik het motortje voor de filmrol even draaien, en toen gaf het display aan dat ik op foto 1 zit. :+

Nu twijfel ik eraan of 'ie wel echt daar is, of dat de camera dit alleen maar denkt. Is het nu niet een betere oplossing om het rolletje helemaal terug te spoelen en eruit te halen? :@ Dan kan ik later met een filmpicker dat 'flapje' eruit trekken en 'm terug in de camera leggen, om daarna met de lensdop erop 15 (niet-belichte) foto's te knippen. Ik zat namelijk op foto 14 voordat dit gebeurde.

Nu dit me is overkomen ben ik trouwens nieuwsgierig geworden hoe zo'n camera nou weet op welk nummer deze zich bevindt.
Als het schuifje van de 'achterdeur' van zijn plek is geweest wordt dat door de meeste camera's met dat mechanisme opgevat als 'hij is open geweest, er zit een nieuwe film in'. Bij aanzetten transporteert de camera dan een stuk film van pakweg drie opnamen en zet de teller op 1.
Ga je nu gewoon die film verder gebruiken, dan heb je aan het eind een stuk of drie opnamen minder.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_108873126
Je zou vanavond even naar het absoluut donker kamer kunnen gaan en daar voor de zekerheid nog een deken over je hoofd kunnen trekken. Dan kun je het klepje open maken en voorzichtig(!) voelen of de film daadwerkelijk teruggespoeld is.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_108886750
quote:
Als het schuifje van de 'achterdeur' van zijn plek is geweest wordt dat door de meeste camera's met dat mechanisme opgevat als 'hij is open geweest, er zit een nieuwe film in'. Bij aanzetten transporteert de camera dan een stuk film van pakweg drie opnamen en zet de teller op 1.
Ga je nu gewoon die film verder gebruiken, dan heb je aan het eind een stuk of drie opnamen minder.
Dat hij dacht dat er een nieuwe film in zit had ik wel door. ;)
Oké, maar ik neem aan dat de camera dan door de DX-codering denkt dat er 36 opnamen zijn. Terwijl ik nu ongeveer op de 17 zit, inclusief die 3 doorgespoelde opnames. Gaat dit niet voor problemen zorgen?'

quote:
Je zou vanavond even naar het absoluut donker kamer kunnen gaan en daar voor de zekerheid nog een deken over je hoofd kunnen trekken. Dan kun je het klepje open maken en voorzichtig(!) voelen of de film daadwerkelijk teruggespoeld is.
Ik heb de zin verkeerd geformuleerd. De film is niet terug-, maar vooruitgespoeld. Hij zit er dus nog in, maar ik twijfel over de positie.
pi_108886904
Maar kan ik anders niet gewoon helemaal terugspoelen en met een filmpicker het flapje er weer uit vissen? Dan zit ik zeker weer vooraan de strip en kan ik 15/16 lege opnames maken (dus zonder belichting) om hem weer terug te transporteren naar zijn oorspronkelijke plek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')