Als het schuifje van de 'achterdeur' van zijn plek is geweest wordt dat door de meeste camera's met dat mechanisme opgevat als 'hij is open geweest, er zit een nieuwe film in'. Bij aanzetten transporteert de camera dan een stuk film van pakweg drie opnamen en zet de teller op 1.quote:Op woensdag 7 maart 2012 16:27 schreef Mitch-Cookie het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben nogal stom bezig geweest..
Ik zat gisteren te spelen met het schuifje om het achterklepje van mijn camera te openen (Dit heb ik niet gedaan, dus het rolletje is niet vernacheld). Toen ik mijn camera even later aanzette hoorde ik het motortje voor de filmrol even draaien, en toen gaf het display aan dat ik op foto 1 zit.
Nu twijfel ik eraan of 'ie wel echt daar is, of dat de camera dit alleen maar denkt. Is het nu niet een betere oplossing om het rolletje helemaal terug te spoelen en eruit te halen?Dan kan ik later met een filmpicker dat 'flapje' eruit trekken en 'm terug in de camera leggen, om daarna met de lensdop erop 15 (niet-belichte) foto's te knippen. Ik zat namelijk op foto 14 voordat dit gebeurde.
Nu dit me is overkomen ben ik trouwens nieuwsgierig geworden hoe zo'n camera nou weet op welk nummer deze zich bevindt.
Dat hij dacht dat er een nieuwe film in zit had ik wel door.quote:Als het schuifje van de 'achterdeur' van zijn plek is geweest wordt dat door de meeste camera's met dat mechanisme opgevat als 'hij is open geweest, er zit een nieuwe film in'. Bij aanzetten transporteert de camera dan een stuk film van pakweg drie opnamen en zet de teller op 1.
Ga je nu gewoon die film verder gebruiken, dan heb je aan het eind een stuk of drie opnamen minder.
Ik heb de zin verkeerd geformuleerd. De film is niet terug-, maar vooruitgespoeld. Hij zit er dus nog in, maar ik twijfel over de positie.quote:Je zou vanavond even naar het absoluut donker kamer kunnen gaan en daar voor de zekerheid nog een deken over je hoofd kunnen trekken. Dan kun je het klepje open maken en voorzichtig(!) voelen of de film daadwerkelijk teruggespoeld is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |