In dat geval is er geen probleem. De enige overeenkomsten tussen bestaande persoon en personage zijn, voor zover ik nu van plan ben, dat ze toffe leraren zijn, van achternaam X heten en veel van gamen houden.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 15:38 schreef DaMart het volgende:
Ik zou zeggen dat het alleen een probleem zou kunnen worden als duidelijk is dat het om die bestaande persoon gaat.
De bestaande leraar heeft veel stripverhalen gelezen waar Meester X in voorkomt, dus indien er een boek uitgebracht wordt zal deze leraar hetzelfde personage daarin terugzien. Hij vond het vaak leuk, maar soms niet geloof ik.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:51 schreef Angst het volgende:
heb je het hem toendertijd eens laten zien, wat vond hij er toen van?
Ik wil het personage wel als een soort Lambik allerlei gekke situaties laten overkomen.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:35 schreef Sessy het volgende:
Wat ik wel mee kan geven is dat voor zover door die strips en dat personage de leraar geschaad wordt in zijn eer en/of goede naam, dat op zichzelf een onrechtmatige daad kan opleveren die tot schadevergoeding verplicht.
Weet ik niet, want ik heb lange tijd geen contact met hem gehad.quote:
Wat let je om het hem netjes te vragen? Als hij Ja zegt, dan heb je sowieso geen probleemquote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:14 schreef JohannesKozijn het volgende:
[..]
In dat geval is er geen probleem. De enige overeenkomsten tussen bestaande persoon en personage zijn, voor zover ik nu van plan ben, dat ze toffe leraren zijn, van achternaam X heten en veel van gamen houden.
[..]
De bestaande leraar heeft veel stripverhalen gelezen waar Meester X in voorkomt, dus indien er een boek uitgebracht wordt zal deze leraar hetzelfde personage daarin terugzien. Hij vond het vaak leuk, maar soms niet geloof ik.
[..]
Ik wil het personage wel als een soort Lambik allerlei gekke situaties laten overkomen.
[..]
Weet ik niet, want ik heb lange tijd geen contact met hem gehad.
Ik ken zijn contactgegevens niet en bovendien is het sowieso wel handig te weten hoe het juridisch zit.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 23:18 schreef Peter het volgende:
[..]
Wat let je om het hem netjes te vragen? Als hij Ja zegt, dan heb je sowieso geen probleem
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |