abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 maart 2012 @ 18:49:50 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108790602
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Niet meer actief op Fok!
pi_108790630
w/
Ja doei.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 18:51:54 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108790661
Nog even mijn lapo wegens het hoge stop-de-persengehalte :7.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 16:13 schreef anna82 het volgende:

[..]

Ik kon niet langer de Viking in mij weerstaan.
:D.

Hoiii!

Mijn enige zonde van vandaag is een wit bolletje toen ik thuiskwam, want honger :').
Morgen gaat er een halve rode paprika mee.

En nu zit er 600 gram spinazie in de pan, samen met een paprika, een bakje champignons en een courgette.
Niet meer actief op Fok!
pi_108790713
Downloaden met 1MB per seconde!! Een record hier!
Ja doei.
pi_108790759
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 18:51 schreef Viking84 het volgende:
Nog even mijn lapo wegens het hoge stop-de-persengehalte :7.

[..]

:D.

Hoiii!

Mijn enige zonde van vandaag is een wit bolletje toen ik thuiskwam, want honger :').
Morgen gaat er een halve rode paprika mee.

En nu zit er 600 gram spinazie in de pan, samen met een paprika, een bakje champignons en een courgette.
Dat is best heul veul groente. :o
pi_108790762
En goedenavond!

Wat een chaotische dag! Ik had ontzettend veel zin in de dag, maar mijn hoofd was een onbestemde chaos waardoor ik eigenlijk niet veel gedaan kreeg/opgenomen heb. Kon gewoon NIETS volgen.

Wel fijn een kop koffie gedronken met een vriendin en nu zo wachten tot Mr.Mo thuis komt en dan lekker eten. Wel laat, want hij zal pas rond half 10 thuis zijn.
Ja doei.
pi_108790861
Thuis :O, Anna heeft gelijk na half 4 gaat bij mij de lamp uit.

En als er dan ook nog mensen "even bij je komen zitten" terwijl je het druk hebt en een presentatie gaat geven dan is mijn geduld op :D (jep collega medegedeeld dat ik "wilde weten wat er was" "en dat ik geen tijd had" = narrige collega :+ ).

Nu wachten op de aardappeltjes uit de oven en het "koken met Karin" boek doorlezen.
Leuke recepten!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_108790939
D was rijst met champignons, uien, doperwtjes en shoarma :@ maar wel lekker :9
pi_108791025
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 19:00 schreef MevrouwPuff het volgende:
D was rijst met champignons, uien, doperwtjes en shoarma :@ maar wel lekker :9
Puff *O* congrats!
  dinsdag 6 maart 2012 @ 19:10:03 #10
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_108791366
de bank belde, dat mijn creditcard gevonden is en in leiden ligt. alleen zit mijn creditcard toch echt in mijn portemonnaie. sterker nog, heb hem in mijn handen... t was wel het nummer van de bank. vaag. m'n oude moet het dan zijn, maar die is al een half jaar niet meer geldig...
Kwak
  dinsdag 6 maart 2012 @ 19:10:26 #11
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108791389
Congrats idd, Puff! ^O^.

Eten is op. Ik heb de pasta niet gemist ^O^.

Maakt mijn lijstje van vandaag:

T: banaan
O: yoghurt met muesli
T: twee crackers met halve plak kaas
L: vier crackers met halve plak kaas
T: appel
T: wit bolletje :')
T: schijf ananas
D: groente met wat grana padano dus
T: mango

Ik vind hem wel OK!
Niet meer actief op Fok!
pi_108791413
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 19:10 schreef kwakz0r het volgende:
de bank belde, dat mijn creditcard gevonden is en in leiden ligt. alleen zit mijn creditcard toch echt in mijn portemonnaie. sterker nog, heb hem in mijn handen... t was wel het nummer van de bank. vaag. m'n oude moet het dan zijn, maar die is al een half jaar niet meer geldig...
Ehh dat is wel heel wazig!
Welke gegevens gaven ze op?
pi_108791438
Slankies! Ik heb de hele dag bijgelezen, maar geen tijd om te reageren. Er zijn nu drie kittens geboren *O* Ohw en eet dus patat en een kroket :')
pi_108791450
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 19:10 schreef Viking84 het volgende:
Congrats idd, Puff! ^O^.

Eten is op. Ik heb de pasta niet gemist ^O^.

Maakt mijn lijstje van vandaag:

T: banaan
O: yoghurt met muesli
L: vier crackers met halve plak kaas
T: appel
T: wit bolletje :')
T: schijf ananas
D: groente met wat grana padano dus
T: mango

Ik vind hem wel OK!
Ik vind het knap dat je kunt leven op de crackers!
Maar dat witte bolletje was zwakheid?
pi_108791487

:D :')
  dinsdag 6 maart 2012 @ 19:14:49 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108791580
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 19:11 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ik vind het knap dat je kunt leven op de crackers!
Maar dat witte bolletje was zwakheid?
Ja, ik had honger en dat was het eerste wat ik zag. Crackers is prima te doen hoor, vult wel net zo goed als een boterham (mits ik er acht van eet).
Niet meer actief op Fok!
pi_108791586
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 19:11 schreef An24 het volgende:
Slankies! Ik heb de hele dag bijgelezen, maar geen tijd om te reageren. Er zijn nu drie kittens geboren *O* Ohw en eet dus patat en een kroket :')
Kittehs O+

Zijn dat ze allemaal of komen er nog meer?
quote:
Ik niet snap :@
Eerst maar eten dan :P
pi_108791613
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 19:14 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, ik had honger en dat was het eerste wat ik zag. Crackers is prima te doen hoor, vult wel net zo goed als een boterham (mits ik er acht van eet).
Waarom crackers eigks?
Dat heb je ws al honderd keer gehoord ehh gelezen :D
pi_108791735
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 19:14 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Kittehs O+

Zijn dat ze allemaal of komen er nog meer?

[..]

Ik niet snap :@
Eerst maar eten dan :P
Geen idee! Tis nu even rustig, maar het kan zo weer op gang komen.
pi_108791813
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_108791843
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 19:11 schreef An24 het volgende:
:D *O* gefeliciteerd!!! Hoe maakt moeders het?
pi_108791878
Die schmetterling vind ik zo awesome! :D Daar heb ik met Martijn dubbel om gelegen. Nu weer _O-

MI: geen idee wat eraan te snappen valt :D Ik denk dat ik gewoon een heel dom gevoel voor humor heb :+

An: KITTEHS! :o O+
pi_108791986
Kittens :D
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_108791990
Kitteh O+ O+.

Echt ik ga nooit, maar dan ook nooit meer een studiereis organiseren. Alles wat mis kan gaan is al misgegaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Plaatje dat niet gesnapt wordt: smaakpapillen in je kont. Raad eens wat je dan proeft? :') Waarom je dat zou wensen voor een ander snap ik ook niet.

[ Bericht 15% gewijzigd door Chicolate op 07-03-2012 11:07:59 ]
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_108792013
Lijst
• 5 km hardlopen
• yoghurt met havermout
• 3 roggebrood pindakaas
• 2 bastogne
• 4 boterhammen vlees, 1 zoet
• 1445 gr rauwe groente
• 1 appel
• 1 peer
• avondeten: 3 ons gekookte broccoli met wat geraspte kaas, witvisfilet met gratinlaag (k&k)
• toe: gestaafmixerde ananas met wat yoghurt en een drupje zoetstof
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')