Niet bij electrische vloerverwarming, die meet wel degelijk met een sensor in de vloer.quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:44 schreef AlmightyArjen het volgende:
Die 112 graden is al raar, aangezien dat ding een bereik heeft van tot 40 graden celcius. Zelfs al zou hij fahrenheit aangeven, 112F = 44C, zou het niet kloppen.
Waarom meet dat ding de temperatuur van de vloer eigenlijk? Je regelt op de temperatuur die je in de kamer wilt hebben, niet die van de vloer. Dus naar mijn mening zit de sensor gewoon in de thermostaat...
Ik ben Klipper niet, maar de sensor is wel te vervangen, mits de installateur de sensor in een afgeplakt buisje heeft gedaan.quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:10 schreef brulaap112 het volgende:
Heb hem maar op ruimte temp. gezet. Nu werkt het wel maar het meten van de vloer is natuurlijk beter. Sensor zit onder de vloer meestal? Is dat te vervangen klipper?
Dit dus.quote:Op woensdag 7 maart 2012 14:05 schreef cvboer het volgende:
[..]
Ik ben Klipper niet, maar de sensor is wel te vervangen, mits de installateur de sensor in een afgeplakt buisje heeft gedaan.
De sensor is los te bestellen:
Code: 860199 EAN: 8717185491197 ETF-144 Vloersensor Stuks / 1 ¤ 19,95 ¤ 23,74
Daardoor weet je al dat de sensor defect is, met een defecte sensor zijn er twee mogelijkheden, of hij gaat heel koud of heel warm, afhankelijk van de toepassing wordt voor het ene of juist het andere gekozen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:44 schreef AlmightyArjen het volgende:
Die 112 graden is al raar, aangezien dat ding een bereik heeft van tot 40 graden celcius. Zelfs al zou hij fahrenheit aangeven, 112F = 44C, zou het niet kloppen.
Waarom meet dat ding de temperatuur van de vloer eigenlijk? Je regelt op de temperatuur die je in de kamer wilt hebben, niet die van de vloer. Dus naar mijn mening zit de sensor gewoon in de thermostaat...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |