abonnement Unibet Coolblue
pi_328547
Kijk eens aan wat er in De Bus gezegd werd !!
quote:
Titel: Ik zou nooit een dier kunnen slachten
datum: Woensdag 6 september 13:10
bron: redactie
Ruth, Riche (nickname van Richard), Diana, Paulus en Hans zitten binnen want het regent. Buiten is de rest van de groep aan het werk. Het gesprek gaat over het programma Robinson Island. Richard zegt dat ze daar ook dieren moeten slachten. "Eeek" gruwelt Diana. "Ik zou nooit een dier kunnen slachten." "Maar je eet toch wel vlees," vraagt Paulus. "Is dat niet een beetje laf?" "Nee," zegt ze stellig, "iedereen eet toch vlees, maar ik denk niet dat iedereen een dier durft te slachten." Einde discussie.
Zie wel ! Ik zou het ook moeilijk hebben om zomaar een dier te doden ... maar op zo een eiland heb je de keus hee ... bij haar thuis gaat die Diana gewoon naar de supermarkt en neemt ze een pakje uit het rek .. een product van massamoord dus ... ik zou er geen problemen mee hebben moesten die dieren vrij rondlopen en door de eters zelf gevangen en geslacht worden .. dat is zoals in de natuur (luipaard jaagt op schattige zebra tafereel)... in een hokje waar je net in past opgevoed worden met de enige bedoeling om opgegeten te worden dat is pas degoutant ..

en heel erg is dat ze zegt "iedereen eet toch vlees" .. dat is duidelijk aan meeloperij doen en het is niet eens waar ! Er zijn echt wel mensen die zich het vlees ontzeggen om menselijke, dierlijke en milieuredenen (zie anders maar eens op http://users.pandora.be/tobias.leenaert/sdu/veg_framepage.htm)

reacties welkom ;-)

  woensdag 6 september 2000 @ 17:24:47 #2
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_328570
Diana heeft met die stelling 100% gelijk. 't is wel hypocriet natuurlijk, maar wel waar.

Ik eet ook vlees, maar ik sta nou niet bepaald te popelen om een zijn gekke koeienhersentjes in te slaan.

Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_328645
Het is toch niet zo gek wat Diana zegt? Stel je eens voor dat je in een restaurant zit en je bestelt een overheerlijk biefstukje. "loopt u maar even mee", zegt de ober en achterin de keuken staat een hele lieve koe met kalfjes. "wilt u biefstuk of kalfsoester? Kies maar uit!" Zegt de ober en geeft je een groot slagersmes. "Snij d'r maar een stuk af."

* Helga gaat liever naar de supermarkt, of naar de Keurslager. Daar lijkt het vlees tenminste gewoon op voedsel. Dan maar hypocriet

  † In Memoriam † woensdag 6 september 2000 @ 19:01:54 #4
1221 otaku-san
Fok!memberu
pi_328680
En om nou voor ieder lapje vlees nou meteen een heel dier te slachten vind ik ook wat overkill.

Of zou je dan een abonnement moeten nemen en de rest later opeten.

* otaku-san gaat dan nooit eten waar ze haggish op de kaart hebben

The future is after you
pi_329104
Geeft er in dit forum uberhaupt iemand om dieren ?
pi_329106
quote:
Op 06 september 2000 22:54 schreef Digabit het volgende:
Geeft er in dit forum uberhaupt iemand om dieren ?

Natuurlijk wel, mits lekker klaargemaakt!
  woensdag 6 september 2000 @ 22:55:17 #7
3878 Vork
Manisch creatief
pi_329109
(is vegetariër)
pi_329131
quote:
Op 06 september 2000 22:55 schreef Vork het volgende:
(is vegetariër)
Oeps!
pi_330697
quote:
Op 06 september 2000 22:54 schreef Digabit het volgende:
Geeft er in dit forum uberhaupt iemand om dieren ?

Nee, varkens heb je om zo snel mogelijk af te mesten, koeien om te melken. En geven ze niet voldoende dan gaan ze naar de veemarkt of rechtstreeks naaar de slachterij. En de veemarkt is niet meer dan een tussenpost tussen boer en slachterij hoor!
Whatever you've been told, dont turn to God because you're cold
  donderdag 7 september 2000 @ 20:08:27 #10
182 Asphyxion
The Point Of No Return
pi_330714
En ik ben veganist...
I make love in theory and touch myself in practice
  donderdag 7 september 2000 @ 20:46:36 #11
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_330775
quote:
Op 07 september 2000 20:08 schreef Asphyxion het volgende:
En ik ben veganist...
Ik ook, maar niet tijdens het eten...

en deze akelige discussie hebben we al een keer gehad, dus please don't !

Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_330852
ik hou ook wel van vlees,maar ik zie me toch niet achter die beesten aan rennen om ze vervolgens te slachten. ik ga wel naar de slager, die is er toch niet voor niets!!
ieder z'n beroep...
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_331279
Stel je voor dat je als Buspassagier vegetarisch bent en je moet als weekopdracht in een slachthuis werken. "Mariska, hou jij z'n nek vast, dan schiet ik een kogel door z'n kop." Dat is goed Koen, wel tussen z'n ogen mikken he, anders vind ik het zielig. "Kijk je uit dat je niet uitglijdt uit z'n laatste beetje ontlasting?"

* Helga lust er wel lammetjespap van

pi_331496
quote:
Op 07 september 2000 19:54 schreef PigXpert het volgende:
Nee, varkens heb je om zo snel mogelijk af te mesten, koeien om te melken. En geven ze niet voldoende dan gaan ze naar de veemarkt of rechtstreeks naaar de slachterij. En de veemarkt is niet meer dan een tussenpost tussen boer en slachterij hoor!
Ben jij nou moslim
Ik ben online
  vrijdag 8 september 2000 @ 17:41:29 #15
2853 PigXpert
zeet de jongs
pi_332185
[quote]Op 08 september 2000 11:13 schreef Hawkwind het volgende:
Ben jij nou moslim

nee, ik ben canivoor..
en trouwens ruim negen jaar voorlichter varkenshouderij geweest voor een mengvoercoöperatie. Nu schrijf ik voor HET landbouwvakblad van Nederland.

Whatever you've been told, dont turn to God because you're cold
pi_332346
Ok, misschien kan het persoonlijke slachten weggelaten worden..... Maar het zou toch al een opmerkelijke verbetering zijn moesten de dieren op hun stervensbed (dus na een beestig goed leven) naar het slachthuis worden gebracht... Koop een hamer om op het vlees te slaan dan merk je het verschil in taaiheid toch niet meer.... Hebben slachtdieren geen recht op een waardig leven ?

En ik kan niet snappen hoe mensen treuren over massamoorden en massagraven als zij zelf dagelijks de producten van massamoord verorberen ... ¦

-------------------------------
I just want to reduce suffering

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')