abonnement Unibet Coolblue
  Boks-Chick maandag 5 maart 2012 @ 13:50:48 #51
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_108740204
quote:
Jah dat nummer bedoelde ik toen ik zei dat hij al een hele tijd aan het kutten was met zijn mic(s) Dit ws de 3e al ofzo en die was uiteindelijk goed _O-
lolwut
  maandag 5 maart 2012 @ 13:55:46 #52
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_108740362
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 5 maart 2012 @ 14:08:55 #53
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_108740800
Bij mij staat TeleTicketService nog op 'klaar voor verzenden'.

Iemand ervaring mee?
pi_108740887
quote:
5s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:08 schreef TommyGun het volgende:
Bij mij staat TeleTicketService nog op 'klaar voor verzenden'.

Iemand ervaring mee?
Staat er bij mij ook nog steeds maar de kaarten heb ik al maandenlang in huis.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_108741258
quote:
concertverslag: Rammstein
Jochem Geerdink | Concertverslagen | 05 maart 2012

De zes heren van Rammstein trekken zich geen donder aan van de crisis, zoveel bleek zondagavond wel in het Rotterdamse Ahoy. Tijdens het optreden van de band ging onderhand de inhoud van een compleet tankstation in vlammen op. Tot ver achterin de zaal was de hitte van de vaak enorme vlammen te voelen, waarbij het de kleding van de bezoekers de odeur van fikkie stoken mee gaf. Het deerde de ruim vijftienduizend fans geen zier. Zij zagen een rockshow van zeer hoog formaat.

De laatste jaren gingen regelmatig geruchten dat het van oorsprong Oost-Duitse Rammstein er de brui aan zou geven. De koek was op, de zes heren vonden het mooi geweest. Met hun huidige greatest hits tour Rammstein – Made In Germany, 1995-2011 wekte het zestal zelfs de indruk dat het aan een afscheidstournee bezig is. Mocht blijken dat dit inderdaad het geval is, dan gaat het sextet er in ieder geval uit met een grote knal. Uit niets bleek zondagavond in Ahoy namelijk dat de formatie rond zanger Till Lindeman met een laatste kunstje bezig was. De in de stad Rostock in de voormalige DDR gevormde band speelde veel overgave en strak. Maakte het al eens een foutje, dan werd deze snel vergeten door de indrukwekkende show die de Duitsers gebouwd hadden.

Dat begon iets na de klok van negen uur met een enorme brug die in het midden van de zaal naar beneden zakte, ondersteund door fabrieksgeluiden en grote ‘stoomwolken’ die het dalen van de brug begeleidde. Daarmee werd een verbinding gecreëerd tussen het hoofdpodium en een klein podium achterin de zaal, waarop de band zich met zowel een Rammstein vlag als onze nationale driekleur meldde. Eenmaal over de brug naar het podium gelopen, zette het direct doorbraakhit Sonne in.

Wat volgde was een imposante show waarin een vogelvlucht werd genomen door de ruim vijftienjarige carrière van Rammstein. Niet alleen de vlammen en het vuurwerk imponeerden, ook muzikaal was het dik in orde wat de band haar gehoor voorschotelde. Onder leiding van de flink beukende drummer Christoph Schneider lag de nadruk, begrijpelijk, op doorbraakalbum Mutter, waarvan liefst zes songs voorbij kwamen: naast Sonne ook Links 2 3 4, Mein Herz Brennt, Ich Will, Feuer Frei! en de titelsong. Dat alles ondersteund door een indrukwekkend, en continu veranderend, decor.

Dat Rammstein meer is dan en indrukwekkend decor en veel, heel veel, vuurwerk, bewees de band aan het eind van de reguliere set. Gitarist – en oprichter – Richard Kruspe was aan het eind van Haifisch richting het kleine podium geslopen en vermaakte het publiek met keyboard en samplemachine. Met drummer Schneider in de rol van dominatrix kropen zanger Lindeman, toetsenist Christian Lorenz, bassist Oliver Riedel en slaggitarist Paul Landers over de luchtbrug naar het kleine podium, waar drie nummers te gehore werden gebracht. Waarbij het publiek om het podium het tijdens Bück Dich moest ontgelden, toen Lindeman zijn ‘lul’ uit zijn broek haalde en het publiek trakteerde op een flinke ejaculatie.

Al zal het de mensen weinig hebben kunnen deren. Naar Rammstein kom je niet alleen voor de – prima – muziek die zwaar leunt op thema’s als militarisme, sadisme, onderdrukking, seks en religie. Nee, je wilt ook geamuseerd worden. Rammstein is shock rock in optima forma, niet voor niets vernoemde de band zich naar het Duitse plaatsje Ramstein. Daar botsten tijdens een vliegshow in 1988 drie vliegtuigen van het Italiaanse stuntteam Frecce Tricolore. Zeventig mensen kwamen om het leven toen de drie kisten vervolgens in het publiek neerstortten.

Geschokkeerd werd er zeker zondagavond, al zit op sommige onderdelen van de show nu wel wat sleet. Lindeman verkleed als kok, compleet met koksmuts en een als mes gevormde microfoon bij Mein Teil, die de in een enorme kookpot zittende toetsenist Lorenz met een enorme vlammenwerper bereidt, bijvoorbeeld. Of diezelfde Lorenz die in een rubberbootje over het publiek vaart, nu eens niet tijdens Seemann, maar gedurende het slot van Haifisch, ook dat kennen we inmiddels.

Maar toch, ondanks dat we deze acts de afgelopen 2,5 jaar al twee keer konden meemaken – in het Gelredome in december 2009 en tijdens Pinkpop 2010 – blijft het tóch indrukwekkend wat Rammstein zijn publiek voorschotelt. Mocht inderdaad blijken dat de huidige tour een afscheidstour is, dan zou dat zonde zijn. Want een imposante rockshow zoals zondagavond zien we, zowel muzikaal als qua theater, helaas veel te weinig.

Gezien: Rammstein, Ahoy Rotterdam, zondagavond 4 maart 2011.

Setlist:
1. Sonne
2. Wollt Ihr Das Bett Ins Flammen Sehen?
3. Keine Lust
4. Sehnsucht
5. Asche Zu Asche
6. Feuer Frei!
7. Mutter
8. Mein Teil
9. Du Riechst So Gut
10. Links 2 3 4
11. Du Hast
12. Haifisch
13. Bück Dich (op kleine podium)
14. Mann Gegen Mann (op kleine podium)
15. Ohne Dich (op kleine podium)

Encore 1
16. Mein Herz Brennt (met intro Wo Bist Du)
17. Amerika
18. Ich Will

Encore 2
19. Engel
20. Pussy
bron
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  maandag 5 maart 2012 @ 14:25:18 #56
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_108741277
Hele dag wachten meer dan waard geweest. Stonden heerlijk vooraan.Wat een vette muziek toch. En het vuurwerk is ongekend. Ook al ken ik de meeste nu wel. het blijft fantastisch om te zien. En het gedeelte op het kleine podium vond ik echt vet. Werd er wel intiem door.
Ik vond de band sowieso iets losser als normaal. Wat meer lachen en met elkaar bezig.
  maandag 5 maart 2012 @ 14:32:18 #57
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_108741465
quote:
Wat is die volkskrant weer irritant. Heel veer woorden gebruiken om niet toe te geven dat het een topconcert was.
  maandag 5 maart 2012 @ 14:38:43 #58
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_108741641
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:11 schreef Felixa het volgende:

[..]

Staat er bij mij ook nog steeds maar de kaarten heb ik al maandenlang in huis.
Moet ik toch eens gaan zoeken :X
pi_108741749
quote:
11s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:38 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Moet ik toch eens gaan zoeken :X
Had je e-tickets of "gewone"? De e-tickets kun je vanaf de site printen.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  maandag 5 maart 2012 @ 17:50:34 #60
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_108748450
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:42 schreef Felixa het volgende:

[..]

Had je e-tickets of "gewone"? De e-tickets kun je vanaf de site printen.
Gelukkig, gevonden!
pi_108748933
quote:
10s.gif Op maandag 5 maart 2012 17:50 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Gelukkig, gevonden!
^O^
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  maandag 5 maart 2012 @ 18:15:40 #62
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_108749412
Wat is wijsheid qua parkeren + ride in Antwerpen (vanuit Eindhoven [E34]) ? Ik weet dat het mooie parkeerplaatsje bij de Metropolis gratis is, en dichtbij het Sportpaleis (enkel een paar haltes met de tram die eveneens aan de parkeerplaats stopt), maar daarover wordt geen woord gesproken op de diverse websites.

De keuzes die worden gegeven zijn:

P+R Melsele/Zwijndrecht
P+R Linkeroever
P+R Keizershoek Merksem

Oh, en zijn dit weer andere parkeerplaatsen/garages of vallen die onder bovengenoemde?

quote:
Vanuit het oosten
(E313 Hasselt/Luik; E34 Turnhout/Eindhoven)

Parkeerzone Slachthuislaan: 200 plaatsen in de straat zelf
Parking Slachthuis: 1.200 plaatsen (exploitatie Slachthuis)
Parking Sport: 800 plaatsen (zone onder het viaduct van de ring, inclusief terreinen van de vroegere yachtclub; eigen exploitatie)
Parkeerzone Noordersingel: 250 plaatsen in de straat zelf (verboden parkeren op de middenberm)
We raden u aan om de afrit Borgerhout te nemen en vervolgens rechts de Singel op te draaien (1 verkeerslicht). Even verderop kunt u de Noordersingel opdraaien en kiest u uit gratis parkeerplaatsen op het openbaar domein (parkeerzones Noordersingel of Slachthuislaan) of één van de twee betaalparkings aan de Slachthuislaan.
http://www.sportpaleis.be/img/mobility/as_situeringsplan.pdf
http://www.sportpaleis.be(...)ebeschrijving_pr.pdf
pi_108749611
Ik ga meestal ook bij de bioscoop staan. Denk dat ze dat expres niet vermelden, anders wordt het daar wel erg druk. Ze geven alleen de officiële P+R's aan.
Er zit daar ook een zaak waar je lekker (en snel) kunt eten: Matiate. :9

http://matiate.be/nl/
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  Boks-Chick maandag 5 maart 2012 @ 18:25:09 #64
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_108749804
quote:
10s.gif Op maandag 5 maart 2012 17:50 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Gelukkig, gevonden!
:o pfjew!
lolwut
  maandag 5 maart 2012 @ 18:40:10 #65
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_108750373
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 18:20 schreef Felixa het volgende:
Ik ga meestal ook bij de bioscoop staan. Denk dat ze dat expres niet vermelden, anders wordt het daar wel erg druk. Ze geven alleen de officiële P+R's aan.
Er zit daar ook een zaak waar je lekker (en snel) kunt eten: Matiate. :9

http://matiate.be/nl/
Ik heb studie tot 6u, dus hopelijk red ik het dan... iets meer dan een uurtje rijden, zeg 7 / half 8 bij parking...
pi_108816152
Lees net dat de concerten van gisteren en vandaag in Parijs gefilmd worden.
Hoogstwaarschijnlijk voor de DVD van deze tour.
Als extra toegift hebben ze ook Frühling in Paris gespeeld. O+
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  woensdag 7 maart 2012 @ 12:30:56 #67
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_108816680
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 12:19 schreef Felixa het volgende:
Lees net dat de concerten van gisteren en vandaag in Parijs gefilmd worden.
Hoogstwaarschijnlijk voor de DVD van deze tour.
Als extra toegift hebben ze ook Frühling in Paris gespeeld. O+
Volgens mij is het wel klote om bij een gefilmd concert te zijn: meer licht nodig en overal camera's...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 7 maart 2012 @ 13:11:14 #68
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108818063
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 12:19 schreef Felixa het volgende:
Lees net dat de concerten van gisteren en vandaag in Parijs gefilmd worden.
Hoogstwaarschijnlijk voor de DVD van deze tour.
Als extra toegift hebben ze ook Frühling in Paris gespeeld. O+
Oeh, dat zou tof zijn!
Precies dezelfde setlist als bij ons, maar dan met een extraatje! :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_108845297
quote:
Als extra toegift hebben ze ook Frühling in Paris gespeeld. O+
Ja dat zullen ze idd niet zomaar doen, dus idd een dvd :) Maar waarom steeds in Frankrijk.. Filmcrewkosten daar lager ofzo? Die Fransen kunnen Du Hast amper uitspreken :z
  woensdag 7 maart 2012 @ 23:56:21 #70
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_108848726
quote:
Onder voorbehoud van last-minutewijzigingen zal het evenement volgend verloop kennen:

18.30 uur : deuren en zaal open
20.30 uur : aanvang voorprogramma + concert Rammstein
23.20 uur : verwacht einde
Is het vroeg genoeg om rond 20.00u 'voor de deur' te staan?
  donderdag 8 maart 2012 @ 08:26:12 #71
134538 chansadres
Black & White
pi_108853194
quote:
2s.gif Op woensdag 7 maart 2012 23:56 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Is het vroeg genoeg om rond 20.00u 'voor de deur' te staan?
Voor geplaceerde zitplaatsen? Ja
Voor staanplaatsen? Nee
Daarvoor moet je echt minimaal 15:00/16:00 aanwezig zijn. Of je wilt achteraan staan?
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_108854977
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 22:49 schreef patrick_1980 het volgende:

[..]

Ja dat zullen ze idd niet zomaar doen, dus idd een dvd :) Maar waarom steeds in Frankrijk.. Filmcrewkosten daar lager ofzo? Die Fransen kunnen Du Hast amper uitspreken :z
Het Franse publiek is uitzinnig. Niet alleen bij Rammstein maar bij heel veel bands. Vandaar dat er ook veel live cd's/dvd's zijn van allerlei bands die in Parijs zijn opgenomen. Want uitzinnig publiek staat natuurlijk mooi op een dvd.
(Soms gaan ze zo uit hun dak dat het zelfs irritant wordt. Heb ooit een andere band gezien in Frankrijk en ze zijn daar echt zo gek als een deur. :') )
En Frühling in Paris - mja, dat zullen ze natuurlijk extra gespeeld hebben omdat ze in Parijs waren. Net als dat ze Moskau spelen elke keer dat ze in Moskou zijn, paar weken geleden ook nog. :)
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  donderdag 8 maart 2012 @ 10:26:13 #73
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_108855518
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 08:26 schreef chansadres het volgende:

[..]

Voor geplaceerde zitplaatsen? Ja
Voor staanplaatsen? Nee
Daarvoor moet je echt minimaal 15:00/16:00 aanwezig zijn. Of je wilt achteraan staan?
wij zullen er rond 7 uur zijn, maar naar voren komen we wel :Y)
  donderdag 8 maart 2012 @ 11:48:46 #74
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_108858018
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 08:26 schreef chansadres het volgende:

[..]

Voor geplaceerde zitplaatsen? Ja
Voor staanplaatsen? Nee
Daarvoor moet je echt minimaal 15:00/16:00 aanwezig zijn. Of je wilt achteraan staan?
Zitplaatsen :)
  donderdag 8 maart 2012 @ 12:01:34 #75
134538 chansadres
Black & White
pi_108858537
quote:
14s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:48 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Zitplaatsen :)
Dat moet haalbaar zijn. Wel een kans dat je een gedeelte van het voorprogramma mist. Bij Muse waren we later binnen en misten we maar 1 liedje van het voorprogramma. Maar in drukte gebeuren de raarste dingen. Ik zou gewoon gaan wanneer je als vroegste kan. Meer kun je er dan zeker niet aan doen.

quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:26 schreef lipjes het volgende:

[..]

wij zullen er rond 7 uur zijn, maar naar voren komen we wel :Y)
Dan moet je niet iemand zoals mij tegen komen. Als ik ergens niet tegen kan zijn mensen die laat binnenkomen en zich dan naar voren duwen. In Rotterdam dachten een paar mensen dat ook. Toen heb ik ze er op gewezen dat er hier mensen waren die vanaf 's ochtends aan het wachten waren. Ben je te laat, dan ga je maar achteraan staan. Wilde nog niet gaan. Toen omstanders er ook mee gingen bemoeien, dropen ze toch maar af. Ze zullen vast ergens anders geprobeerd hebben. Maar we hebben wel gelachen met zijn allen :D
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')