Ik dacht dat elke kvk inschrijving de btw terug kon vragen van de belastingdienst van gekochte spullen die te maken hebben met het doel van het bedrijf.quote:Op zondag 4 maart 2012 20:30 schreef Eris het volgende:
Nee zonder die 19% BTW gaat je niet redden tenzij de stichting die 19% door rekend aan de donateurs. Dus je schiet er weinig mee op...
Gelukkig zijn dat niet de vereisten.quote:Op zondag 4 maart 2012 20:41 schreef BJDD het volgende:
[..]
Ik dacht dat elke kvk inschrijving de btw terug kon vragen van de belastingdienst van gekochte spullen die te maken hebben met het doel van het bedrijf.
Aan die voorwaarde voldoe je al niet.quote:Voor de btw bent u ondernemer als u zelfstandig een bedrijf of een beroep uitoefent.
Nee. Sowieso heeft de KvK niets te maken met de Belastingdienst. Of je BTW terug kan krijgen hangt af van wat voor activiteiten je verricht (welke diensten lever je, of welke producten verkoop je).quote:Op zondag 4 maart 2012 20:41 schreef BJDD het volgende:
[..]
Ik dacht dat elke kvk inschrijving de btw terug kon vragen van de belastingdienst van gekochte spullen die te maken hebben met het doel van het bedrijf.
Zo kan je dat eigenlijk niet zeggen ("betalen" is niet het criterium), maar om het simpel te houden: ja.quote:Op zondag 4 maart 2012 20:47 schreef BJDD het volgende:
Als ik heel eerlijk ben, was het de bedoeling om met de stichting zonder btw ( of met terugvraag ) goederen te kopen voor het speeltoestel, zoals hout, verf, gereedschap, etc, etc...
Maar je kan dus eigenlijk pas als onderneming/stichting btw terugvragen, als je btw betaald als ik het goed begrijp?
Dus als ik entree vraag, en daar btw over afdraag aan de belastingdienst, kan ik btw terugvragen over gekochte goederen tbv de stichting ( naar alle redelijkheid ).quote:Op zondag 4 maart 2012 20:51 schreef DonJames het volgende:
[..]
Zo kan je dat eigenlijk niet zeggen ("betalen" is niet het criterium), maar om het simpel te houden: ja.
quote:Op zondag 4 maart 2012 20:25 schreef BJDD het volgende:
Wat kost een notariële akte en een inschrijving bij de kvk?
Boekhouding en aangifte zijn het probleem niet.quote:Op zondag 4 maart 2012 21:06 schreef _Arthur het volgende:
Ga je voor die paar centen een hele stichting opzetten, met de bijbehorende boekhouding en belasting aangiftes?
In de OP staat dat ik toestemming heb van wbv.quote:Op zondag 4 maart 2012 21:13 schreef Fratz het volgende:
Ik vraag me af of je uberhaupt zomaar zoiets in je tuin van je huurwoning mag zetten. Er zijn genoeg verhuurders die al moeilijk doen over een tuinhuisje. En hoe ga je het doen als je uit het huis gaat misschien in de toekomst?
Maar kost je wel tijd (en dus indirect ook geld, in princiepe).quote:Op zondag 4 maart 2012 21:26 schreef BJDD het volgende:
Boekhouding en aangifte zijn het probleem niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |