abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 maart 2012 @ 19:20:29 #1
368503 S_Holmes
"You know my methods Wats
pi_108673008
ik ben 19 jaar en wil in mijn eentje een maand gaan backpacken. Mijn budget is ong, 2000E. Ik ben alleen nog op zoek naar een bestemming die een beetje past in dit budget. Ben zelf al 2x naar zuid-oost azië geweest dus ik heb liever iets anders. Misschien indonesië oid?

ik plan wil in december gaan, dus dit heeft ook invloed op de bestemming ivm winter etc. Ook wil ik graag naar een land waar ik nog niet ben geweest.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hebben mensen ideen, ervaringen etc? Laat maar horen!

[ Bericht 15% gewijzigd door S_Holmes op 03-03-2012 19:37:28 ]
pi_108673047
Goed bezig op je 19e hoor :)
  zaterdag 3 maart 2012 @ 19:24:36 #3
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_108673148
Als je iets anders wilt dan ZO Azië ligt Indonesië niet echt voor de hand.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 19:29:34 #4
368503 S_Holmes
pi_108673291
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 19:24 schreef Nobu het volgende:
Als je iets anders wilt dan ZO Azië ligt Indonesië niet echt voor de hand.
nee klopt, ben zelf in vietnam en thailand geweest. Indonesie schijnt iets anders te zijn naar wat ik heb gehoord, maar het is daar in december warm, eten is lekker, mensen vriendelijk, goedkoop.

Maar idd heb ik liever een andere bestemming ;)
pi_108673546
Misschien is India een idee?
  Moderator zaterdag 3 maart 2012 @ 19:43:22 #6
5428 crew  miss_sly
pi_108673691
Mexico misschien? Ik weet niet meer wat we kwijt waren 5 jaar geleden, maar het is een prachtig en goed en goedkoop te bereizen land.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_108677298
Zuid-Amerika is op zich wel goed te bereizen maar volgens mij zijn de tickets ernaartoe best duur. Waarom ga je niet door Oost-Europa backpacken? Gezien de verhalen van anderen en ook mijn eigen ervaring is het echt tof om daar te reizen. Als je toch iets verder weg wilt dan is Indonesië idd erg leuk en goedkoop.
pi_108677824
Oost Europa (minder kwijt aan vliegtickets maar meer aan dagelijks 'leven'), Midden Amerika of Zuid Amerika zou ik overwegen. Laat oost Europa trouwens maar achterwege als je in December gaat. Vanaf september de ticketprijzen naar Midden Amerika en Zuid Amerika in de gaten houden zou ik zeggen. Midden Amerika kan redelijk goedkoop als je op Cancun vliegt (eventueel vanaf Brussel of Dusseldorf).
pi_108681968
ik heb zelf heb ooit door centraal Amerika ge backpacked, ticket naar Belize, en terug van af Panama.
Achteraf zou ik dan Guatemala naar Panama, of zelfs maar Costa Rica doen. Maar dat is met dat budget te doen.
pi_108682681
Ik volg het topic maar even aangezien ik net zoals TS interesse in backpacken heb! En, ervaringen van backpackers wil ik ook wel horen! :D
  zondag 4 maart 2012 @ 00:04:24 #11
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_108683457
December? Zuid-Amerika natuurlijk! Het was altijd een duur continent om naartoe te vliegen, maar tegenwoordig zijn er gelukkig regelmatig aanbiedingen van Lufthansa. Over twee weken vlieg ik naar Colombia en dat ticket heeft me maar 500 euro gekost.
  zondag 4 maart 2012 @ 00:24:44 #12
368503 S_Holmes
pi_108684072
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 00:04 schreef Lemans24 het volgende:
December? Zuid-Amerika natuurlijk! Het was altijd een duur continent om naartoe te vliegen, maar tegenwoordig zijn er gelukkig regelmatig aanbiedingen van Lufthansa. Over twee weken vlieg ik naar Colombia en dat ticket heeft me maar 500 euro gekost.
echt: waar vlieg je mee? Heb wel nare verhalen over colombia gehoord, schijnt er gevaarlijk te zijn voor backpackers alleen etc.

Midden-Amerika is dat veiliger?
pi_108687091
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 00:24 schreef S_Holmes het volgende:

[..]

echt: waar vlieg je mee? Heb wel nare verhalen over colombia gehoord, schijnt er gevaarlijk te zijn voor backpackers alleen etc.

Misschien Lufhansa :P En ik denk dat Colombia veiliger is dan Midden Amerika.
pi_108687718
Colombia is zo lang je niet van de 'tourist trail' verdwijnt een stuk veiliger dan Midden Amerika (niet dat dat laatste ongelooflijk gevaarlijk is trouwens). Dat is waarschijnlijk Latijns Amerikaanse land waar ik me het veiligst heb gevoeld.
pi_108688331
China is ook een goede optie. Als je al een beetje bekend bent met de aziatische cultuur is china goed te doen. Wel totaal anders dan thailand maar is het zeker waard.
Be kind whenever possible. It is always possible
Blog: http://worldtripping.org/
pi_108688799
Het is echt heel eenvoudig om rond de 2000 euro te blijven als je een maandje gaat backpacken.
Colombia heeft mij afgelopen december 1700 euro gekost, inclusief ticket en trekking naar Ciudad Perdida. Ik heb me er geen moment onveilig gevoeld overigens, maar ben wel een Duitse jongen tegen gekomen wiens bus was overvallen. Overdag. Ik heb hetzelfde stuk gedaan, maar dan met de nachtbus, en ben gewoon heel aangekomen.

Ethiopie vond ik zelf ook verrassend leuk. Mooi land, geweldig wandelen, veel cultuur en vriendelijke mensen. Was wel iets duurder (was 2200 euro kwijt in een maand inclusief ticket), maar dat kwam vooral omdat ik uiteindelijk redelijk wat gebruik heb gemaakt van privé transport en een week een auto met chauffeur had in het zuiden.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_108688964
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 00:24 schreef S_Holmes het volgende:
......
Mijn eerste backpack vakantie was naar Midden Amerika, had toen ook mijn bedenkingen mbt veiligheid. Maar achteraf viel dat wel mee.
Soms had ik best momenten dat ik met de bus ergens door heen reed en had "stop hier als je blieft niet!" Maar na twee dagen had ik het wel een beetje af geleerd om structureel om mijn linkerhand in de broekzak met de beurs en rechterhand, waar ik mijn klapmes had. Door alle verhalen van pasop zus, pasop daar...
En heb ik me beperkt tot mijn beurs bewaken.
Het is natuurlijk op letten waar je naar toe gaat, en aan welke veiligheids voorschirften je moet houden. Mjin tip daar in is de Lonely Planet daar staan naar mijn mening realistische veiligheids adviezen staan.
En dan kun je daar goed alle prachtige en bijzondere plaatsen bezoeken van Midden Amerika
  zondag 4 maart 2012 @ 13:14:18 #18
368503 S_Holmes
pi_108693194
Midden-Amerika en Zuid-Amerika lijken me inderdaad ook erg mooi,
Is Spaans handig/ vereist? En hoe zit het met het vervoer? is zo'n buskaart van bijvoorbeeld GAP aan te raden, of overbodig? In Vietnam kon je alles prima met reisbureautjes regelen voor goedkope tarieven en werd je overal goed afgezet, is dit ook daar het geval?
pi_108693269
Ik heb ook nog een vraag aangezien ik ook alleen wil backpacken dit jaar. Ik ben 18 jaar en het lijkt me super tof om te gaan backpacken in Zuid Amerika en dan inderdaad bijvoorbeeld Colombia.

Het probleem is dat ik denk dat ik lastig gevallen ga worden en dat wil ik echt niet. In Argentinië ben ik ook heel erg lastig gevallen op straat, iedere dag weer (en ik ga dan ook nog nooit alleen over straat) maar altijd word ik weer aangesproken door mannen en soms ook enge mannen. Ik denk dat het in Colombia dan nog erger is en al helemaal als ik alleen ben. Of zal dat meevallen? En is het wel aan te raden op mijn leeftijd om alleen te gaan naar zo'n land?

Voor TS is het makkelijker/veiliger (denk ik) omdat TS een jongen/man is en ik niet.
  zondag 4 maart 2012 @ 13:19:05 #20
368503 S_Holmes
pi_108693355
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 13:16 schreef Ziba het volgende:
Ik heb ook nog een vraag aangezien ik ook alleen wil backpacken dit jaar. Ik ben 18 jaar en het lijkt me super tof om te gaan backpacken in Zuid Amerika en dan inderdaad bijvoorbeeld Colombia.

Het probleem is dat ik denk dat ik lastig gevallen ga worden en dat wil ik echt niet. In Argentinië ben ik ook heel erg lastig gevallen op straat, iedere dag weer (en ik ga dan ook nog nooit alleen over straat) maar altijd word ik weer aangesproken door mannen en soms ook enge mannen. Ik denk dat het in Colombia dan nog erger is en al helemaal als ik alleen ben. Of zal dat meevallen? En is het wel aan te raden op mijn leeftijd om alleen te gaan naar zo'n land?

Voor TS is het makkelijker/veiliger (denk ik) omdat TS een jongen/man is en ik niet.
zat ik ook mee :@
pi_108693561
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 13:19 schreef S_Holmes het volgende:

[..]

zat ik ook mee :@
Ja, veel mensen raden het mij af in ieder geval (mijn ouders zijn het er al helemaal niet mee eens) omdat ik geen levenservaring heb en blabla maar ik weet van mezelf dat ik toch wel ga. Waarom wil jij eigenlijk backpacken?
  zondag 4 maart 2012 @ 13:30:39 #22
368503 S_Holmes
pi_108693751
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 13:25 schreef Ziba het volgende:

[..]

Ja, veel mensen raden het mij af in ieder geval (mijn ouders zijn het er al helemaal niet mee eens) omdat ik geen levenservaring heb en blabla maar ik weet van mezelf dat ik toch wel ga. Waarom wil jij eigenlijk backpacken?
Ik wil elk jaar een mooie reis maken en dingen van de wereld zien. Ik ga liever een maand backpacken aan de andere kant van de wereld dan 2 weken mezelf klemzuipen in Lloret oid. aangezien ik student ben is backpacken het meest voordelig/ leuk, ook omdat je mensen uit de hele wereld tegenkomt, nieuwe ervaringen opdoe etc.

Vorige reis heb ik met mijn voormalige vriendin gedaan. Nu ik single ben wil ik nog steeds een mooie reis maken en laat me niet tegenhouden door vrienden die niet willen, daarom dus alleen. Ook lijkt het me een keer leuk om in mijn eentje te gaan, gewoon voor de ervaring.

Jij dan?
pi_108694116
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 13:16 schreef Ziba het volgende:

kan je beter naar azie gaan. daar is het min of meer veilig. colombia, 18, vrouw en alleen, lijkt mij geen goed idee.
pi_108696779
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 13:41 schreef okiokinl het volgende:

[..]

kan je beter naar azie gaan. daar is het min of meer veilig. colombia, 18, vrouw en alleen, lijkt mij geen goed idee.
Waar baseer je op dat Colombia niet veilig zou zijn?

Qua kleding en aandacht: Ik ben er van overtuigd dat je door je kleding en houding juist heel veel aandacht kunt genereren, of dat het juist daardoor heel erg meevalt.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_108699036
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 14:59 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Waar baseer je op dat Colombia niet veilig zou zijn?

Qua kleding en aandacht: Ik ben er van overtuigd dat je door je kleding en houding juist heel veel aandacht kunt genereren, of dat het juist daardoor heel erg meevalt.
colombia heeft niet echt een goede naam, toch? heel zuid amerika niet eigenlijk. of het ergens op gebaseerd is, weet ik eigenlijk niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')