abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108663350
Dag allemaal,

Sinds half/eind januari heb ik een nieuwe baan. Na het lange solliciteren had ik dus eindelijk een baan gevonden bij een leuk bedrijf. Ik werk op de financiele afdeling en in een leuk team.

Toch heb ik veel last van onzekerheid op het werk. Het werk wat ik nu doe is nogal basic. Maar ik maak nogal wat nauwkeurigheidsfoutjes en stel te weinig vragen. Van de week een gesprek gehad met mn baas en die bevestigde dat beeld. Ook maak ik me teveel zorgen om mijn eigen snelheid in de werkzaamheden, hoewel mn baas zegt dat dat niet het belangrijkste is. Het gevolg door mijn foutjes is dat err veel achteraf hersteld moet worden en dat kost tijd en geld.

Over een maand wil mn baas weer spreken en een stijgende lijn zien. Ik heb het gevoel dat dat wel gaat lukken. Als die stijgende lijn zichtbaar is willen ze me meer werk geven

Maar hoe pak ik het het beste aan? Het is mijn eerste echte baan en het is gewoon erg wennen!
Ik wil graag hart voor de zaak hebben en mn onzekerheid verminderen.
pi_108663534
Je werk dubbel checken en gewoon vragen stellen als je iets niet weet. Je collega's zijn er namelijk ook voor om jou zo snel mogelijk ingewerkt te krijgen.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 14:40:12 #3
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_108663889
Wat ik niet zo goed begrijp is hoe je fouten kan maken als je op de financiele afdeling werkt? Dan ben je toch gewoon niet goed in wat je doet.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
pi_108664027
Huntersthompson: Het gaat hierbij om werk waar je stapels facturen moet verwerken. Meestal soms wel 200 facturen per dag in het systeem zetten en dat je bijvoorbeeld 54 euro intoetst, maar dat het 64 had moeten zijn. Bij de eindcontrole komen dit soort fouten toch weer naar boven en worden ze gecorrigeerd. Het is dan de nauwkeurigheid waar het om draait. Gelukkig gaat dat wel stuk beter.
pi_108664037
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 14:40 schreef HunterSThompson het volgende:
Wat ik niet zo goed begrijp is hoe je fouten kan maken als je op de financiele afdeling werkt? Dan ben je toch gewoon niet goed in wat je doet.
Hoezo snap je dat niet? Als het je eerste echte baan is, is het gewoon allemaal wennen. De praktijk is gewoon anders dan op school.

verder: je moet gewoon veel vragen stellen. Zo stel je jezelf ook geïnteresseerd op en geef je aan dat je wilt leren.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 14:46:57 #6
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_108664071
Gewoon je best doen en geen muurbloempje zijn.
2000 light years from home
pi_108664107
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 14:45 schreef Woussie1987 het volgende:
Huntersthompson: Het gaat hierbij om werk waar je stapels facturen moet verwerken. Meestal soms wel 200 facturen per dag in het systeem zetten en dat je bijvoorbeeld 54 euro intoetst, maar dat het 64 had moeten zijn. Bij de eindcontrole komen dit soort fouten toch weer naar boven en worden ze gecorrigeerd. Het is dan de nauwkeurigheid waar het om draait. Gelukkig gaat dat wel stuk beter.
Toch even extra checken dan en je beter concentreren op je werk. Mocht je dingen niet begrijpen/weten vragen en desnoods gewoon opschrijven. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_108664129
ik vind het goed dat je het zelf ook erkent, als jij weet waar jouw zwakke punten liggen dan is het probleem al beter oplosbaar.
vraag bijvoorbeeld een collega waar je het goed mee kan vinden of hij jouw wil controleren voor je iets definitief maak. probeer daarna de eventuele fouten zelf te herstellen en controleer jezelf ook nog een keer.
ik werk al tien jaar op een financiële administratie en ook ik mak nog fouten dat gebeurt zeker bij complexe boekingen. echter als ik iets complex omhanden heb zorg ik ook dat ik een tweede mans controle erop zet.
probeer verder altijd te denken in oplossingen en niet in problemen, die zijn er al genoeg
(__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
pi_108664135
Heel typisch verschijnsel..... Er wordt ons niet meer geleerd hoe nauwkeurig te werken. Het werken met computers ed. heeft het achetaf herstellen van typefouten ed. erg gemakkelijk gemaakt.
Ik heb dit zelf ook ervaren toen ik begon met werken. Het hielp bij mij enorm om mijn werk nog eens na te lezen. Dit werkt het beste als je het werk eerst eventjes 15 minuten opzij legrt voorsat je het ter controle naleest. Heeft mij enorm geholpen. Eerst krijg je inzicht wanneer je fouten gaat maken, dat helpt weer enorm om die fouten te voorkomen.
60 HRC
pi_108664555
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 14:40 schreef HunterSThompson het volgende:
Ik weet niet wat voor beeld jij bij een financiele afdeling heb, maar ook daar kunnen gewoon fouten gemaakt worden. Sterker nog, daar is een fout al snel gemaakt (simpel typfoutje). Beetje rare opmerking naar mijn inziens.
pi_108665169
Ook de mensen die er langer werken, maken fouten. Ik ben voor mezelf aaan het reflecteren wat de komende tijd beter moet In mijn werk en om mijn zekerheid in me werk te vergroten. En ik hoop dat het gaat lukken.
pi_108665764
Stel anders een plan de campagne op met je manager.
pi_108666040
Dat is om een stuk preciezer te worden in het basiswerk wat ik nu doe. Vervolgens geeft ze me meer verantwoordelijk werk. Maar ze wil eerst dat ik mijn basis werk preciezer uitvoer. Dat is mijn krotetermijn doel
pi_108669660
Ik zou gewoon toch echt langzaam werken om nauwkeurig te zijn en vragen bij twijfels.
Tempo opvoeren gaat namelijk vanzelf makkelijk als je dingen in de vingers hebt.
Steeds fouten maken is ergerlijker dan een tijdje langzaam werken.
“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
pi_109731035
Helaas te horen gekregen dat mn contract per half juli niet verlengt word. Nu gaf ze de reden aan dat er veel te weinig werk is. Of dit echt de daadwerkelijke reden is weet ik niet naar aanleiding van het bovenstaande maar het is wel klote.
pi_109732519
Das balen. Voor mijn nieuwsgierigheid: wat betaalde dat baantje?
pi_109732636
2000 bruto per maand
pi_109732716
Klinkt als een uitdagende baan :'(
pi_109735212
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 16:14 schreef Woussie1987 het volgende:
2000 bruto per maand
Dus das netto zo'n 1400-1500 ?
pi_109735529
Ik herken dat wel... maar het is echt ontzettend zonde. Want ik ga juist fouten maken uit onzekerheid. Voel ik me relaxed, dan gaat het werken een stuk beter. Is bij jou misschien ook zo??
Wat voor mij helpt is niet vooruit denken. Dat volgende functioneringsgesprek is nog niet, dus alleen maar denken... wat moet ik NU doen? Je focus houden op je werk dus. Hoe je dat doet... jezelf corrigeren als je op een onzekere manier nadenkt. Dan concentreer je je op je werk en is er dus geen ruimte voor onzekerheid.

Oh, je contract is niet verlengd zie ik nu :( zonde!! Maar goed, wat hierboven staat geldt natuurlijk nog steeds voor een volgende baan.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_109763082
Tja, gewoon erg klote. En nu moet ik mn contract nog uitzitten. Heb in het verleden weleens meer problemen met werkgevers gehad over onzekerheid met stages voornamelijk.
  zondag 1 april 2012 @ 15:20:50 #22
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_109765129
Neem het gewoon niet te persoonlijk. Het is een moeilijke tijd om in te werken, probeer het gewoon de volgende keer beter te doen. Niet bij de pakken neer zitten.

Het is toch weer een ervaring die je meeneemt.
pi_109765560
Tja binnenkort maar eens met nn psycholoog praten over de situatie. Probeer het ook niet al te persoonlijk te nemen in ieder geval. Er zijn gewoon een aantl dingen die ik lastig vind
  zondag 1 april 2012 @ 15:44:48 #24
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_109766116
Er zijn zoveel mensen met een vast contract die niet optimaal functioneren op een werkplek. De poel met ideale werknemers is schaars dus je mag best een mens zijn. Het is alleen niet de tijd er voor dat er erg veel begrip is voor mensen die leertijd nodig hebben.
  zondag 1 april 2012 @ 15:52:04 #25
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_109766469
-lol nevermind, had nog niet verder gelezen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_109770025
Tja, ik probeer er positief over te blijven, hoewel dat soms moeilijk gaat. Ik ben nou eenmaal een verlegen persoon en vaak onzeker. En dat heeft jameer genoeg op veel onderdelen invloed op me, zoals op werk. Vroeger was het nog erger

Ik doe verder nog vrijwilligerswerk sinds een jaar wat prima gaat. Vannacht nog gedaan. Hoop gezellige mensen om even uit de ellende te komen.
pi_109787203
En morgen weer een dag, zal afzien worden
pi_109791196
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 23:17 schreef Woussie1987 het volgende:
En morgen weer een dag, zal afzien worden
Je vliegt er toch uit las ik. Een mooie gelegenheid om eens wat meer van jezelf te laten zien. Zeg gewoon wat in je opkomt, je gaat er toch weg. Een beetje stennis schoppen heerlijk kan dat zijn. Kom je die laatste 2 maanden ook nog lachend door. En als je gebruik kan maken van Internet zou ik alvast beginnen met het zoeken naar ander werk.
pi_109813217
Vandaag naar het werk geweest. Viel me uiteindelijk toch nog wel mee. tot een uurtje of 3 redelijk wat te doen gehad. Verder een beetje rondegesurfd en een afspraak met mn psycholoog gemaakt.
pi_110196386
Gisteren naar psycholoog geweest, en waarschijnlijk leidt ik aan een vorm van autisme, wat de problemen op het werk kunnen verklaren.
  woensdag 11 april 2012 @ 19:46:20 #31
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_110196517
Hoe gaat het nu op het werk?
pi_110197467
Ik stel me terughoudend op, doe me dagelijkse dingen en kijk soms naar nieuwe sollicitaties. Erg gezellig vindt ik het niet, maargoed.... iedereen van me afdeling weet nu toch dat ik vertrek. Gisteren met mijn psycholoog gesproken en dat deed me erg goed want er is meer aan de hand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')