In ieder geval vooral Machinae Supremacy beviel mij erg goed. Dit is metal met een SID-chip.. luister vooral maar eens naar hun cover van 'The Great Giana Sisters' klinkt allemaal erg strak!
De andere band die ik tegenkwam was Press Play On Tape
Deze spelen wat tammer, maar zijn meer een echte cover band. Ze spelen een wereklijk fantastische rock versie van Dave Whittaker's 'Beyond the Ice Palace'
In ieder geval.. mijn vraag is, wat vinden julllie hiervan en kunnen ook mensen welke niet deze nostalgische gevoelens hierbij hebben er ook van genieten?
Je kunt nummers van hen vinden op http://remix.kwed.org gewoon ff een searchje doen op de namen
quote:yup, dat is een erg gaaf nummer. Ik heb 'm al een hele tijd, en draai 'm regelmatig.
Op maandag 22 juli 2002 11:40 schreef ManTra het volgende:
In ieder geval vooral Machinae Supremacy beviel mij erg goed. Dit is metal met een SID-chip.. luister vooral maar eens naar hun cover van 'The Great Giana Sisters'klinkt allemaal erg strak!
quote:Erg gaaf nummer.
Op maandag 22 juli 2002 11:40 schreef ManTra het volgende:
In ieder geval vooral Machinae Supremacy beviel mij erg goed. Dit is metal met een SID-chip.. luister vooral maar eens naar hun cover van 'The Great Giana Sisters'klinkt allemaal erg strak!
quote:Ik kan er zeker van genieten. De muziek van al die C64 spellen was echt goed! Binnenkort ga ik misschien de muziek van "Last Ninja 1" en "Monty on the Run" opnemen
In ieder geval.. mijn vraag is, wat vinden julllie hiervan en kunnen ook mensen welke niet deze nostalgische gevoelens hierbij hebben er ook van genieten?
quote:Muziek, Nostalgie en Computers
Op maandag 22 juli 2002 23:03 schreef YvonnePonne het volgende:
WTF?
Waar gaaat dit over???![]()
[Dit bericht is gewijzigd door ManTra op 23-07-2002 10:04]
quote:Mijn 'ziekte' is zowieso compleet.. heb hier op mn werk regelmatig www.kohina.com aanstaan of de HVSiDS/YM-sounds collectie. Ga je zelf coveren? of bedoel je op CD opnemen?
Op maandag 22 juli 2002 22:27 schreef Los_Bastardos het volgende:
Machinae Supremacy's versie van "I Turn to You" is echt cool
[..]Ik kan er zeker van genieten. De muziek van al die C64 spellen was echt goed! Binnenkort ga ik misschien de muziek van "Last Ninja 1" en "Monty on the Run" opnemen
quote:Zelf coveren. Ik ga dan de gitaar partijen opnemen (melodie lijnen) en iemand anders gaat de achtergrond tracks samenstellen (synthesizer).
Op dinsdag 23 juli 2002 10:02 schreef ManTra het volgende:[..]
Ga je zelf coveren? of bedoel je op CD opnemen?
Een uitvoering hoort altijd goed te zijn, als je iets niet kunt vloeiend kunt spelen moet je het nummer aanpassen zodat het makkelijker speelt, meer oefenen.. of je moet er gewoon niet aan beginnen.
Machine Supremacy klinkt zo te horen 50x beter !
[Dit bericht is gewijzigd door Beathoven op 25-07-2002 18:58]
quote:zo te horen gebruiken ze bij Machinae Supremacy ook zelfgeprogde SIDs, die achtergrondmuziek bij Winterstorm komt me b.v. niet bekend voor (en ik ken er toch wel een hele hoop).
Op vrijdag 26 juli 2002 09:29 schreef ManTra het volgende:
Ben het volledig met je eensPPOT is echt een coverband, ik zou graag zien dat Machinae Supremacy wat meer nummers coverde.. Niet dat hun eigen muziek slecht is hoor
Dan vraag me af wat ze gebruikt hebben, ik hou het op een Electron SIDstation. Daar kun je eventueel nog wel live mee spelen als je er een keyboard aan hangt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |