abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108565670
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de Del Ferro methode?
Ik heb dus last van stotteren, en loop ook bij de logopedist alleen merk ik weinig verbetering dus nu zit ik te overwegen om de 10-daagse 'cursus' te volgen van Del Ferro.

Nu heb ik de vraag;
Zijn er hier mensen die persoonlijk ervaring hebben met Del Ferro? (hoe heb je dat ervaren?)
En hoelang is het geleden dat je dat hebt gedaan, en hoe is het nu?
Ik wil graag weten hoe het bijvoorbeeld 5 jaar later gaat..
En is het nou écht zo goed als ze het daar zeggen?

Mijn logopedist is eigen fel tegen de Del Ferro methode, volgens haar staan er ook veel leugens in de brochure..
Daarom zou ik me graag eerst wat meer willen verdiepen daarin, en meningen van mensen horen die het zelf ervaren hebben.

Ik vindt het wel raar dat ze dit maar op 1 plek in NL hebben, Amsterdam..
Waarom alleen daar? als het wel echt zou werken zou het toch overal in NL kunnen?
Ik neem aan dat meerdere mensen deze therapieën kunnen geven..

Het kost mijzelf een hoop geld, de zorgverzekeraar vergoed ¤750,- dus dan kost het mezelf +- ¤1300,- (incl. hotelkosten/benzine etc.)
Dat maakt mij in principe niks uit, maar ik wil niet zoveel geld weg gooien als het geen fuck zou helpen.
En tja.. niet geschoten is altijd mis, maar toch zou ik eerst meerdere ervaringen willen horen.

Graag jullie (serieuze) reacties. :)
pi_108567949
Was afgelopen week nog bij een vandaag dacht ik?
  woensdag 29 februari 2012 @ 22:56:07 #4
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_108568109
quote:
1s.gif Op woensdag 29 februari 2012 22:53 schreef kikoooooo het volgende:
Was afgelopen week nog bij een vandaag dacht ik?
Ja zoiets ik heb het ook gezien.

Een hoop gezeik van tegenstanders die zeiden dat het niets oplost. Maar ik zag idd vooruitgang bij die mensen. Maar hoe het na 5 jaar ofzo gaat is inderdaad wel heel interessant om te weten.
  woensdag 29 februari 2012 @ 23:11:54 #5
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_108568962
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 22:22 schreef knizzzle het volgende:

Ik vindt het wel raar dat ze dit maar op 1 plek in NL hebben, Amsterdam..
Waarom alleen daar? als het wel echt zou werken zou het toch overal in NL kunnen?

Nou ja, er zijn in Nederland bijv. maar 3 brandwondencentra.

Maar is er internationaal niets over te vinden eigenlijk?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 29 februari 2012 @ 23:12:32 #6
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_108568994
Overigens dacht ik dat het hier om chocolaatjes zou gaan. :@ .
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_108570737
Het ligt aan jouw persoonlijkheid of je het moet proberen of niet. Bij Del Ferro hameren ze er ontzettend op dat stotteren slecht is. Ze maken het als het ware een vijand en dat wordt er bijna geïndoctrineerd. Dit doen ze denk ik om je te motiveren om hard te werken om van het stotteren af te komen, maar bij mensen met bepaalde persoonlijkheden werkt dit averechts. Mensen die perfectionistisch zijn ervaren kunnen een hele hoop stress bij deze methode. Ze zijn zo druk bezig met het perfect proberen uit te voeren van de techniek dat ze elke keer dat het niet goed gaat het als falen zien. Ook mensen die niet goed om kunnen gaan met tegenslagen die raad ik ook af om het te proberen. Er bestaat namelijk een redelijke grote kans op een terugval na een intensieve therapie.

Wat mij persoonlijk tegenstaat bij deze therapie is dat wanneer de therapie bij iemand niet werkt, ze altijd de persoon bij wie het niet werkt als schuldige aanwijzen. Die persoon oefent de techniek dan niet hard genoeg volgens hen. Dat slaat totaal nergens op, omdat geen een stotteraar hetzelfde is en wat bij de een werkt hoeft bij de ander niet te werken.

Op www.demosthenes.nl kun je deze vraag trouwens beter stellen. Op dat forum zitten mensen die de therapie hebben ervaren.

Er zijn trouwens ook zorgverzekeraars die de gehele cursus 100% vergoeden. Als je twijfelt of je wel zoveel geld wil spenderen aan iets wat zo duur is en waarvan de uitkomst twijfelachtig is kun je altijd nog overwegen volgend jaar over te stappen en pas daarna de cursus te volgen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Jaeger85 op 29-02-2012 23:56:52 ]
  vrijdag 9 november 2012 @ 19:10:28 #9
388778 Singablooper
stotterforum.forum2go.nl
pi_119026630
Ik heb zelf wel de Del Ferro cursus gevold. Ik heb er heel veel succes mee gehad. Nog niet van me stotteren af maar ben op de goede weg, Een aanrader dus! ;)
Bekijk ook eens het nieuwe stotterforum: http://stotterforum.forum2go.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')