Ja, en ik onderteken waarschijnlijk deze week het contract met de betonmannen zodat ze kunnen beginnen.quote:Op maandag 9 april 2012 14:12 schreef fietsie het volgende:
Is het gelukt om het hele terrein uit te vlakken voor de beton-mannen?
Appartement dus?quote:Op zaterdag 14 april 2012 18:33 schreef GreatPretender het volgende:
Is het de bedoeling om later de kelder als sokkelleilighet te gebruiken voor kinderen/anderen?
Ik weet niet hoe het in Noorwegen zit, maar in Nederland is de (grond)prijs afhankelijk van de locatie. In Amsterdam ben je iets meer kwijt dan in oost-Groningen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 20:52 schreef MewBie het volgende:
Bouwclone, wat ik me afvraag als ik dit topic zo doorlees...
Hoe lang woon je al in Noorwegen?
Want die bedragen die jij noemt zijn nou niet bepaald Noorse prijzen.
Een stuk grond van 750m^2 kost gemiddeld zo'n beetje de helft van wat jij er voor betaald hebt.
Hoe groot zijn die bouwpakketten? Als in, hoe groot is het huis als je het hele bouwpakket in elkaar gezet hebt?quote:En een betonnen kelder die 60k euro MEER kost als bij een andere... voor die 60K euro heb je een compleet huis als bouwpakket.
Dat ligt aan je refentiepunten, denk ik.quote:Voor een Nederlander zijn het inderdaad lage prijzen omdat wij veel hogere grondprijzen e.d. gewend zijn, maar naar Noorse begrippen betaal je overal de hoofdprijs heb ik zo het idee.
Datzelfde geld in Noorwegen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 22:33 schreef Light het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het in Noorwegen zit, maar in Nederland is de (grond)prijs afhankelijk van de locatie. In Amsterdam ben je iets meer kwijt dan in oost-Groningen.
Voor 80.000 euro (incl verzenden binnen de EU) heb je een bouwpakket voor een huis van 2 verdiepingen met een oppervlak van ongeveer 140m^2.quote:Hoe groot zijn die bouwpakketten? Als in, hoe groot is het huis als je het hele bouwpakket in elkaar gezet hebt?
Grotere stukken land (dan praat je over minimaal een paar honderd duizend vierkante meter) kost incl de gebouwen vaak zo'n 2kr per m^2quote:Dat ligt aan je refentiepunten, denk ik.
Dus is het wel gewaagd om te stellen dat er te veel geld is betaald voor de grond.quote:
Noorwegen is geen EU-land. En in de OP staat dat de kelder (het betonnen deel dus) al 147m2 is. En dan komt er nog een begane grond en een bovenverdieping bij. Dus is het niet meer te vergelijken met je bouwpakket. Nog even los van de vraag of een standaardindeling wel zou voldoen.quote:Voor 80.000 euro (incl verzenden binnen de EU) heb je een bouwpakket voor een huis van 2 verdiepingen met een oppervlak van ongeveer 140m^2.
Dat is dan wel de standaard indeling dus zodra je wat aangepast wilt hebben gaat de prijs hard omhoog
Als je 2 uur rijden van de rest van de wereld zit, waarschijnlijk.quote:Grotere stukken land (dan praat je over minimaal een paar honderd duizend vierkante meter) kost incl de gebouwen vaak zo'n 2kr per m^2
Dit is nabij een stad, de prijs die is betaal is relatief laag voor het gebied.quote:Op zaterdag 14 april 2012 23:02 schreef MewBie het volgende:
[..]
Datzelfde geld in Noorwegen.
[..]
Voor 80.000 euro (incl verzenden binnen de EU) heb je een bouwpakket voor een huis van 2 verdiepingen met een oppervlak van ongeveer 140m^2.
Dat is dan wel de standaard indeling dus zodra je wat aangepast wilt hebben gaat de prijs hard omhoog
[..]
Grotere stukken land (dan praat je over minimaal een paar honderd duizend vierkante meter) kost incl de gebouwen vaak zo'n 2kr per m^2
Dat dus. Er is een enorm verschil in Kwaliteit. Ons huis kan ik ook door een franse firma laten bouwen. Dan weet ik zeker dat ik stress heb tot mijn pensioen, de kwaliteit is "OK", maar ook niet meer dan dat. Als we een firma uit midden/zuid Frankrijk nemen kan het nog goedkoper. Stressniveau stijgt wel weer verder en er word een aanslag op je geduld gedaan.quote:Op zaterdag 14 april 2012 23:19 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Dit is nabij een stad, de prijs die is betaal is relatief laag voor het gebied.
Die 2kr/m2 is voor gebieden waar niemand wil wonen. Voorzieningen zal je daar zelfs met een loep niet vinden.
Er zit een groot verschil tussen een bouwpakket waar je een paar pallers met planken krijgt en het verder zelf uit moet zoeken en een product wat compleet met keuken incl witgoed en verwarming geleverd wordt. Daarnaast is mijn huis totaal ca 350-360m2, niet 140.
Maargoed, als je het allemaal zo goed weet: stuur me een PM met iemand die de kelderetage voor me kan bouwen (ik teken het contract met de betonaannemer pas volgense week een keer), waterdicht, geisoleerd naar klasse B en helemaal binnen en buiten afgewerkt, en die de (sneeuw)belasting aankan die op sommige punten van de constructie 125kN/m is.
quote:
quote:Op woensdag 29 februari 2012 21:20 schreef Bouwclone het volgende:
[..]
Daar kom ik tijdens het bouwen wel achter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |