Dat is het... een soortgelijk huis als bouwpakket kopen en ter plekke in elkaar laten zetten kost vanaf 300.000¤, en dan heb je geen keuken of verwarming er bij inbegrepen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:25 schreef Leandra het volgende:
Darn, en ik maar denken dat zo'n prefab veel goedkoper zou zijn
Laat die hoop maar varen jaquote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:25 schreef Leandra het volgende:
Darn, en ik maar denken dat zo'n prefab veel goedkoper zou zijn
Ze bouwen ongeveer 200 huizen per jaar in die fabriek, en ze gebruiken maar 5-6 verschillende moduletypes om hun 9 verschillende huistypes in elkaar te zetten (ieder met een andere dakconstructie en samenstelling van kamers). Het is net Legoquote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:28 schreef MMach het volgende:
[..]
Laat die hoop maar varen jahet voordeel van prefab houtskeletbouw is de snelheid, vrijheid in architectuur en isolatie/leefklimaat. De traditionele bouwwijzen zijn soms veel goedkoper, maar hebben uiteindelijk andere nadelen.
Misschien dat de huizen in kitvorm die met meerdere aantallen tegelijk worden gebouwd, goedkoper kunnen zijn.
Mwah, dat ligt er aan in welke regio je wilt bouwen hoor. In de kop van Noord-Holland, Groningen en Friesland zijn ze stukken soepeler dan zuidelijker daarvanquote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:31 schreef klusfoobje het volgende:
2.4 euro ton, das excl grond ?
Ben overigens wel een tikje jaloers moet ik toegeven. Noorwegen en Zweden ed zijn landen waar nog gewoon ruimte is om adem te halen zonder direct allerlei gezeik t ehebben.
Die normen en waarden waar balkie het over had, die vind je hier nog...
Er valt bijzonder weinig te zien, maar zo ziet het er momenteel uit (naja, vorig jaar een keer, nu ligt er vast nog sneeuw):quote:
De foto laat maar een deel van het stuk grond zien, het is groterquote:Op donderdag 8 maart 2012 13:42 schreef MaryMouse het volgende:
Ik kan mij nog niet voorstellen dat op dat stukje bebosde heuvel een heel huis kan komen.
Uiterst rechts op de foto lijkt een stukje weg zichtbaar te zijn. Je huis komt dus verzonken te liggen t.o.v. de weg?
Bad = badkamer (soms slechts toilet, maar meestal volledig met douche/bad)quote:Op donderdag 8 maart 2012 14:15 schreef Geralt het volgende:
Op een van de tekeningen staat bij de badkamer bad en bij een andere kamer bod.
Is dat de bodkamer en zoja wat is een bodkamer?
Het kan inderdaad gewisseld worden, maar het idee was dat het berghok minder gebruikt gaat worden en dat daardoor er dan een groter scherm deels voor die deur kan hangen zonder had het in de weg hangt. Er komt een normale koelkast in het bar/keukendeel.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:54 schreef ArnosL het volgende:
Als je die koelruimte wil gebruiken om drank in te bewaren voor in je home cinema/bar lijkt het me handiger om het berghok en de koelruimte om te wisselen. En de slaapkamer omwisselen met de ruimte rechts boven in lijkt mijzelf ook makkelijker als je 's nachts vaak naar de wc moet bijvoorbeeld.
Verder vind ik het erg mooi + een houten huis
Die badkamer is juist groter omdat we geen bubbelbad willen in de andere twee badkamers (vanwege het geluid voornamelijk), en in de kelder is plek genoeg en je hebt in de rest van het huis geen last van het bubbelgeluid. Lekker relaxen in een bubbelbad doe je niet in een kleine badkamer.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:56 schreef SV-tje het volgende:
Ik ben benieuwd naar de bedoeling van de badkamer daar. Is die voornamelijk bedoeld voor de logeerkamer of ook voor jullie zelf?
Als het alleen voor de logeerkamer is zou ik deze proberen zo dicht mogelijk bij elkaar te houden en is misschien een douche toilet en 1 wasbak voldoende. Je hebt nu een ruimere badkamer dan de meeste familiebadkamers in dit topic.
Er staan fietsen op de tekening.quote:Op zondag 11 maart 2012 23:41 schreef Teslynd het volgende:
Deze:
[ afbeelding ]
Heeft je kantoor het raam aan het plafond en daarachter een uitgegreaen goot? Wel somber, maar goed dat je daar geen slaapkamer van mag maken. Maar wel werken?
In de kelderlogeerkamer een emmer met deksel zetten. Sommige mensen moeten echt abrupt of vaak. Iemand met te veel alchol op kan je ook beter een emmer op z'n kamer zetten.
Ik denk dat jullie wel het meeste met de auto thuiskomen en dus dagelijks door de garage naar binnen aan. gaan. Dus de garage moet goed geventileerd worden en het raampje mag groter of dubbel. Waarom is de tweede garage korter?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |