abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 maart 2012 @ 09:25:46 #31
369138 Bouwclone
More Power!
pi_108616148
Het materiaal om de zolder leefbaar te maken (maar nog zonder badkamer, dat blijft in de eerste fase gewoon een lege kamer) komt op 12-15.000¤. Dat is inclusief alle isolatie (30 en 40cm), wanden, vloeren, plinten, verf, electra, etc. maar zonder werkkosten.
Is een huis aan het bouwen in Noorwegen:
Topicreeks: Huis bouwen in Noorwegen
  vrijdag 2 maart 2012 @ 09:27:04 #32
369138 Bouwclone
More Power!
pi_108616177
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 09:25 schreef Leandra het volgende:
Darn, en ik maar denken dat zo'n prefab veel goedkoper zou zijn :X
Dat is het... een soortgelijk huis als bouwpakket kopen en ter plekke in elkaar laten zetten kost vanaf 300.000¤, en dan heb je geen keuken of verwarming er bij inbegrepen.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 09:28:45 #33
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_108616212
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 09:25 schreef Leandra het volgende:
Darn, en ik maar denken dat zo'n prefab veel goedkoper zou zijn :X
Laat die hoop maar varen ja :) het voordeel van prefab houtskeletbouw is de snelheid, vrijheid in architectuur en isolatie/leefklimaat. De traditionele bouwwijzen zijn soms veel goedkoper, maar hebben uiteindelijk andere nadelen.
Misschien dat de huizen in kitvorm die met meerdere aantallen tegelijk worden gebouwd, goedkoper kunnen zijn.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 09:32:17 #34
369138 Bouwclone
More Power!
pi_108616289
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 09:28 schreef MMach het volgende:

[..]

Laat die hoop maar varen ja :) het voordeel van prefab houtskeletbouw is de snelheid, vrijheid in architectuur en isolatie/leefklimaat. De traditionele bouwwijzen zijn soms veel goedkoper, maar hebben uiteindelijk andere nadelen.
Misschien dat de huizen in kitvorm die met meerdere aantallen tegelijk worden gebouwd, goedkoper kunnen zijn.
Ze bouwen ongeveer 200 huizen per jaar in die fabriek, en ze gebruiken maar 5-6 verschillende moduletypes om hun 9 verschillende huistypes in elkaar te zetten (ieder met een andere dakconstructie en samenstelling van kamers). Het is net Lego :)
pi_108622541
Mooi project, mooi land, ben dus erg nieuwsgierig!
  vrijdag 2 maart 2012 @ 15:31:21 #36
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_108626615
2.4 euro ton, das excl grond ?

Ben overigens wel een tikje jaloers moet ik toegeven. Noorwegen en Zweden ed zijn landen waar nog gewoon ruimte is om adem te halen zonder direct allerlei gezeik t ehebben.

Die normen en waarden waar balkie het over had, die vind je hier nog...

[ Bericht 81% gewijzigd door klusfoobje op 02-03-2012 15:43:21 ]
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_108680126
Inderdaad exclusief grond.
pi_108680482
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 15:31 schreef klusfoobje het volgende:
2.4 euro ton, das excl grond ?

Ben overigens wel een tikje jaloers moet ik toegeven. Noorwegen en Zweden ed zijn landen waar nog gewoon ruimte is om adem te halen zonder direct allerlei gezeik t ehebben.

Die normen en waarden waar balkie het over had, die vind je hier nog...
Mwah, dat ligt er aan in welke regio je wilt bouwen hoor. In de kop van Noord-Holland, Groningen en Friesland zijn ze stukken soepeler dan zuidelijker daarvan ;)

Verder een leuk topic, ga ik zeker even volgen!
pi_108735497
Tekeningen zien er goed uit!
Uitvinder van de biersmiley.
pi_108853347
De bouwvergunning is binnen *O*
Dinsdag een gesprek met de aannemer (voor het prefab deel), alle data vastzetten en vervolgens een schilder (voor binnen) en tegelzetter vinden die in juli willen werken. ^O^

Net ook de aannemer voor het grondwerk gebeld, en hij begint maandag meteen met het stuk grond bouwrijp te maken! (en dinsdag onderteken ik het contract voor het grondwerk... vertrouwen in de mensheid, hier kan het nog!)

Subsidieaanvraag voor de verwarming (wamtepomp in het Nederlands?) is ook de deur uit, en als het goed is staat binnen een paar maanden ca 1 350¤ op mijn rekening.

[ Bericht 43% gewijzigd door Bouwclone op 08-03-2012 09:53:10 ]
pi_108856121
Foto's van t stuk grond?
pi_108856427
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:47 schreef winterapfel het volgende:
Foto's van t stuk grond?
Er valt bijzonder weinig te zien, maar zo ziet het er momenteel uit (naja, vorig jaar een keer, nu ligt er vast nog sneeuw):

Niks anders dus dan een stukje bos op een stuk rots, op een helling.
Vanaf maandag gaan de bomen plat en de grond eraf, en de rots gaat ook deels weg (met explosieven).
  donderdag 8 maart 2012 @ 11:03:45 #43
151515 verita
Happy days
pi_108856581
* verita is klein beetje jaloers

Ow wat lijkt het me mooi worden. Blijf aub regelmatig posten :9~
Veel succes met het wegblazen van de rots, dat lijkt me niet eenvoudig.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_108857012
Ja, ik ga dit topic als een soort van blog gebruiken.

Voorlopige time line:
Maart-Juni: Grond bouwklaar maken en uiterlijk half juni moet het kelderdeel staan
Begin Juli: Huis plaatsen en in elkaar schroeven, dakpannen, etc... uiterlijk derde week juli zouden ze daarmee klaar moeten zijn.
Eind Juli: Van binnen plamuren, schuren en in de verf laten zetten. Op de badkamer (wanden en vloer), keuken (tussen de kasten) en in de gang (vloer) tegels. In de rest van de ruimtes (behalve washok) vloeren leggen en plinten zetten. Badkamer afmaken met toilet, douche, etc.
In de kelder alle ramen en deuren laten zetten en vervolgens voorlopig niet meer naar omkijken.
Augustus: De (lege) zolder voorzien van isolatie en kamers. Tussendoor een keer verhuizen. Kamers afmaken.
September --> ooit: badkamer op zolder maken, kelder voorzien van kamers (in ieder geval huiskamer, badkamer, gym, thuisbios, logeerkamer en kantoor)

En wegblazen van dat stuk rots doet de aannemer natuurlijk, je mag dat als leek niet eens zelf proberen.
  † In Memoriam † donderdag 8 maart 2012 @ 13:42:38 #45
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_108861694
Ik kan mij nog niet voorstellen dat op dat stukje bebosde heuvel een heel huis kan komen.
Uiterst rechts op de foto lijkt een stukje weg zichtbaar te zijn. Je huis komt dus verzonken te liggen t.o.v. de weg?
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_108862687
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 13:42 schreef MaryMouse het volgende:
Ik kan mij nog niet voorstellen dat op dat stukje bebosde heuvel een heel huis kan komen.
Uiterst rechts op de foto lijkt een stukje weg zichtbaar te zijn. Je huis komt dus verzonken te liggen t.o.v. de weg?
De foto laat maar een deel van het stuk grond zien, het is groter ;)
De begane grond van het huis komt op ongeveer dezelfde hoogte als het wegdek. De kelder is aan de "boskant" volledig open/toegankelijk.

Vandaag een architect aan de lijn gehad en hij gaat binnenkort kamers tekenen op zolder en in de kelder :)

En een offerte binnen voor opritverwarming gebaseerd op stroom (10.2 kW), ca 4500¤ voor een compleet systeem met 2 sensors, regelkast en alles wat nodig is. Maar goed dat ik een milieuvriendelijk verwarmingsalternatief heb voor binnen O-)
Nu nog een offerte afwachten voor opritverwarming gebaseerd op glycol, want dan kan ik dat eventueel op het systeem van binnen aansluiten.
pi_108862743
Op een van de tekeningen staat bij de badkamer bad en bij een andere kamer bod.

Is dat de bodkamer en zoja wat is een bodkamer? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_108862783
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 14:15 schreef Geralt het volgende:
Op een van de tekeningen staat bij de badkamer bad en bij een andere kamer bod.

Is dat de bodkamer en zoja wat is een bodkamer? :@
Bad = badkamer (soms slechts toilet, maar meestal volledig met douche/bad)
Bod = bergruimte
  zondag 11 maart 2012 @ 17:40:10 #49
369138 Bouwclone
More Power!
pi_108976854
Morgen een gesprek met de architect om ook de kelder en zolder van ruimtes te laten voorzien. Zolder weten we al een heel eind wat er moet komen en waar, maar de kelder is lastiger.
Heb een beetje met floorplanner zitten spelen en daar is voorlopig het volgende uit gekomen (let niet op de plaatsing van de meubels er dergelijke, heb er gewoon wat ingeplakt om een indruk te krijgen van de beschikbare ruimte):

De garage spreekt voor zich, maar de andere ruimtes hebben misschien wat uitleg nodig:
Vanaf linksboven: kantoor, rechts daarvan een trainingsruimte met daaronder een badkamer. Links van de badkamer (naast de gang) een home cinema, met aan de onderkant een keukenblok/bar, met daaraan grenzend een huiskamer. Rechts van de huiskamer een kleine logeerkamer. Verder is er nog een trap met aangrenzend berghok, en een kleine ruimte waar je twee kooien ziet staan (da's de kamer voor de cavias en ander klein gespuis).

Alle functies die we op die etage willen hebben zijn ingetekend nu (badkamer, logeerkamer, kantoor, trainingsruimte, woonkamer, bar/keukendeel, home cinema, bergruimte en een aparte kamer -wegens allergie- voor huisdieren), maar er is vrij veel "loze ruimte" in de vorm van gangen. Hoop dat de architect met goede voorstellen komt, maar help gerust meedenken :)
Ik wil eigenlijk ook graag een toilet apart van de badkamer, maar ik kwam even niet uit met wanden...
Het is relatief vrij in te delen. De wand tussen de garage en het woondeel kan niet verplaatst worden, maar alle andere binnenmuren wel. De trap staat ook vast (al zou die een U vorm kunnen krijgen misschien).
  zondag 11 maart 2012 @ 17:52:37 #50
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_108977273
Wat een tof project. Zeker de moeite waard om te volgen.
En hoe meer foto's en up-dates, hoe beter!
Succes met de bouw.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_108978710
Waarom is die home cinema zo een kleine ruimte?

Je hebt een megakelder en daar zet je dan een woonkamer in?? :?

Laat die woonkamer weg en je hebt plek zat voor kantoortje, trainingsruimte, badkamertje en homecinema.

Met deze afmeting is het zo een beetje van ik wil wel maar ik kan niet. Dat zou zonde zijn.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 11 maart 2012 @ 18:44:20 #52
369138 Bouwclone
More Power!
pi_108979055
Geen idee hoe groot of klein een home cinema normaal is, is de eerste keer dat ik er plek voor ga krijgen ;)
Woonkamer is misschien de verkeerde benaming, het is meer een soort relax/hangruimte (vandaar ook die aansluitende bar), met uitzicht op het bos. Op de begane grond is de "normale", grotere, huiskamer (met uitzicht naar de andere kant), en op zolder komt ook zo'n soort "hangruimte" (bij gebrek aan betere benaming).
Zoals ik al zei is dit een eerste poging, om in ieder geval alvast een paar ruimtes af te bakenen voor het geprek met de architect morgen :)
pi_108979520
ik vind het persoonlijk erg hokkerlig lijken. het is een beetje van alles wat maar het is het allemaal net niet.
ik zou bijvoorbeeld een lounge/hang ruimte combineren met een beamer. ipv een aparte home cinema.
pi_108981153
Als je met de auto thuiskomt, ga dan dan weer naar buiten en buitenom naar binnen of moet je de halve kelder ronddraaien voor de trap?
Hoeveel van de kelder zit er in de helling?
  zondag 11 maart 2012 @ 22:42:24 #55
369138 Bouwclone
More Power!
pi_108992507
Dat van de trap is inderdaad een goed punt.
Even een nieuwe schets gemaakt:

Aanpassingen: home cinema bij de kamer getrokken, een berghok (bod) en een koelruimte (kjølerom) erbij, keuken/barblok verplaatst en de trap vervangen door een U-trap (maar ik weet niet of dat fysiek ook mogelijk gaat zijn qua hoogte), en ook een apart toilet erbij.

Ongeveer de helft van de kelder zit in de helling, hoeveel precies, en waar, kan je op de tekeningen in de OP zien.

En "hokjes" zullen het tot op zekere hoogte wel moeten worden. Ik wil geen open badkamer, kantoor, etc ;) Daarnaast is boven al vrij veel open.

Ik blijf open voor voorstellen, ben nl nog steeds niet helemaal tevreden over de oplossing.
pi_108993155
Als je die koelruimte wil gebruiken om drank in te bewaren voor in je home cinema/bar lijkt het me handiger om het berghok en de koelruimte om te wisselen. En de slaapkamer omwisselen met de ruimte rechts boven in lijkt mijzelf ook makkelijker als je 's nachts vaak naar de wc moet bijvoorbeeld.

Verder vind ik het erg mooi + een houten huis O+
  zondag 11 maart 2012 @ 22:56:01 #57
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_108993262
Ik ben benieuwd naar de bedoeling van de badkamer daar. Is die voornamelijk bedoeld voor de logeerkamer of ook voor jullie zelf?
Als het alleen voor de logeerkamer is zou ik deze proberen zo dicht mogelijk bij elkaar te houden en is misschien een douche toilet en 1 wasbak voldoende. Je hebt nu een ruimere badkamer dan de meeste familiebadkamers in dit topic.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 11 maart 2012 @ 23:12:10 #58
369138 Bouwclone
More Power!
pi_108994168
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 22:54 schreef ArnosL het volgende:
Als je die koelruimte wil gebruiken om drank in te bewaren voor in je home cinema/bar lijkt het me handiger om het berghok en de koelruimte om te wisselen. En de slaapkamer omwisselen met de ruimte rechts boven in lijkt mijzelf ook makkelijker als je 's nachts vaak naar de wc moet bijvoorbeeld.

Verder vind ik het erg mooi + een houten huis O+
Het kan inderdaad gewisseld worden, maar het idee was dat het berghok minder gebruikt gaat worden en dat daardoor er dan een groter scherm deels voor die deur kan hangen zonder had het in de weg hangt. Er komt een normale koelkast in het bar/keukendeel.
Slaapkamers kunnen niet in het "bovenste deel" omdat het onder de grond ligt. Er zitten wel ramen in, maar omdat de bovenkant daarvan gelijk is met de grond buiten, mag je die ruimtes wettelijk gezien niet als slaapkamer gebruiken.
Als we iemand op bezoek hebben met een slechte blaas, kan die ook in de hoofdlogeerkamer op de eerste verdiepingen gaan slapen, is recht tegenover de badkamer ;)

quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 22:56 schreef SV-tje het volgende:
Ik ben benieuwd naar de bedoeling van de badkamer daar. Is die voornamelijk bedoeld voor de logeerkamer of ook voor jullie zelf?
Als het alleen voor de logeerkamer is zou ik deze proberen zo dicht mogelijk bij elkaar te houden en is misschien een douche toilet en 1 wasbak voldoende. Je hebt nu een ruimere badkamer dan de meeste familiebadkamers in dit topic.
Die badkamer is juist groter omdat we geen bubbelbad willen in de andere twee badkamers (vanwege het geluid voornamelijk), en in de kelder is plek genoeg en je hebt in de rest van het huis geen last van het bubbelgeluid. Lekker relaxen in een bubbelbad doe je niet in een kleine badkamer.
Dat de logee een paar meter moet lopen om te kunnen douchen vind ik niet zo belangrijk. En zoals ik net ook al zei, als dat wel een probleem is kan die gewoon de andere logeerkamer gebruiken.
pi_108995450
Deze:

Heeft je kantoor het raam aan het plafond en daarachter een uitgegreaen goot? Wel somber, maar goed dat je daar geen slaapkamer van mag maken. Maar wel werken?
In de kelderlogeerkamer een emmer met deksel zetten. Sommige mensen moeten echt abrupt of vaak. Iemand met te veel alchol op kan je ook beter een emmer op z'n kamer zetten.

Ik denk dat jullie wel het meeste met de auto thuiskomen en dus dagelijks door de garage naar binnen aan. gaan. Dus de garage moet goed geventileerd worden en het raampje mag groter of dubbel. Waarom is de tweede garage korter?
pi_108995601
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 23:41 schreef Teslynd het volgende:
Deze:
[ afbeelding ]

Heeft je kantoor het raam aan het plafond en daarachter een uitgegreaen goot? Wel somber, maar goed dat je daar geen slaapkamer van mag maken. Maar wel werken?
In de kelderlogeerkamer een emmer met deksel zetten. Sommige mensen moeten echt abrupt of vaak. Iemand met te veel alchol op kan je ook beter een emmer op z'n kamer zetten.

Ik denk dat jullie wel het meeste met de auto thuiskomen en dus dagelijks door de garage naar binnen aan. gaan. Dus de garage moet goed geventileerd worden en het raampje mag groter of dubbel. Waarom is de tweede garage korter?
Er staan fietsen op de tekening.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')