abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108538051
Hallo,

Na jarenlang op zolder te hebben gelegen, heb ik de Nintendo Wii weer eens afgestoft en aangesloten op de TV. De kids zijn inmiddels oud genoeg om te kunnen gamen. Nu valt me op dat die resolutie echt ontzettend bagger is, 480p om precies te zijn. Bij de instellingen kan ik de optie HD niet selecteren, maar uit verschillende berichten na zoektocht op google begrijp ik dat je daar een composiet kabel voor moet gebruiken. Maar dat zal niet veel schelen, dan wordt het vijfhonder-nogwat p. Wat ik me nu afvraag: is het nu echt zo'n significant verschil om composiet kabel te gebruiken? Daarnaast de vraag of het mogelijk is om het beeld op te schalen naar 1080p?

Bvd voor de reacties,
Joost

PS: wist niet zeker of dit nu bij DC of GAM thuishoort, maar goed dat merken we vanzelf ;-)
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
pi_108538349
Even een opsommingktje:

- De Wii is niet bedoeld voor HD graphics. Daar is hij simpelweg niet toe in staat. De Wii concentreert zich op speelbaarheid, niet op graphics.
- Ja, de composietkabel maakt uit. Nee, daarvan wordt het beeld niet mooi.
- Nee, de Wii kan geen 1080 beeld genereren.
- Opschalen naar 1080 doet je TV automatisch (als het een FullHD TV is). Nee, daarvan wordt het beeld niet mooi.
- Ja, de resolutie van de Wii zelf is ontzettend bagger. De enige manier om daar iets aan te doen is wachten op de volgende console van Nintendo (de Wii U) of voor een ander merk gaan.
pi_108538385
Component (of HDMI) zal wel beter beeld geven. Scart stoort vaak nog wel wat.

écht goed wordt het niet natuurlijk, maar daar gaat het niet om.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 29 februari 2012 @ 11:33:33 #4
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_108538495
quote:
11s.gif Op woensdag 29 februari 2012 11:29 schreef Catch22- het volgende:
Component (of HDMI) zal wel beter beeld geven. Scart stoort vaak nog wel wat.

écht goed wordt het niet natuurlijk, maar daar gaat het niet om.
Component geeft geen beter beeld dan Scart, tenzij het SCART-composietkanaal gebruikt wordt. Over het algemeen wordt het RGB kanaal gebruikt.

HDMI geeft idd wel een stukken beter beeld.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  woensdag 29 februari 2012 @ 11:36:03 #5
265048 banapples
Appelig banaantje
pi_108538555
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 11:28 schreef Kumerian het volgende:
Even een opsommingktje:

- De Wii is niet bedoeld voor HD graphics. Daar is hij simpelweg niet toe in staat. De Wii concentreert zich op speelbaarheid, niet op graphics.
- Opschalen naar 1080 doet je TV automatisch (als het een FullHD TV is). Nee, daarvan wordt het beeld niet mooi.
- Ja, de resolutie van de Wii zelf is ontzettend bagger. De enige manier om daar iets aan te doen is wachten op de volgende console van Nintendo (de Wii U) of voor een ander merk gaan.
Ik kan mij hier helemaal bij aansluiten en nogmaals benadrukken:
- De Wii is niet bedoeld voor HD graphics. Daar is hij simpelweg niet toe in staat.
Sometimes you see knopjes
pi_108538652
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 11:28 schreef Kumerian het volgende:
Even een opsommingktje:

Gek genoeg kun je met de Dolphin Wii emulator wel HD beelden uit Wii-games toveren... Maar goed, daar heb je dan ook een zware CPU voor nodig. De spellen ondersteunen het blijkbaar wel, de hardware van de Wii is de beperkende factor.
Don't let my username fool you...
pi_108541087
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 11:33 schreef Catbert het volgende:
HDMI geeft idd wel een stukken beter beeld.
Echter is dat voor de Wii geen optie. Er zijn simpelweg geen HDMI kabels beschikbaar voor de Wii.

Ook geen Scart overigens. Alleen composiet of component. Composiet zit standaard bijgeleverd, component kun je los kopen.
  woensdag 29 februari 2012 @ 13:47:33 #8
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_108542715
Schopje GAM
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_108542808
Component is wel aanmerkelijk beter dan de standaard composiet kabel, maar de resolutie blijft laag. Met component lopen de kleuren wat minder in elkaar over (dat zie je wel duidelijk) en kun je progressive scan gebruiken (wat hooguit voor wat soepeler beeld zorgt). Voor je gemoedsrust is een component kabel in ieder geval wel goed, je haalt dan het maximale uit je Wii :)
pi_109044912
Heb laatst toevallig zo'n kabel gehaald en het geeft wel significant verschil. Rustiger en vooral leesbaarder beeld.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_109046452
Hieronder het verschil tussen Composite en Component kabels :

- Djehoetie / Jehuty -
pi_109053563
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 12:16 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Heb laatst toevallig zo'n kabel gehaald en het geeft wel significant verschil. Rustiger en vooral leesbaarder beeld.
Same here. Zeker teksten zijn beter leesbaar bij Xenoblade. Vind het absoluut een verbetering voor dat tientje dat het kabeltje heeft gekost.
  woensdag 14 maart 2012 @ 11:10:53 #13
349176 Marnixos
vrienden noemen me kut kind.
pi_109082169
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 11:39 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Gek genoeg kun je met de Dolphin Wii emulator wel HD beelden uit Wii-games toveren... Maar goed, daar heb je dan ook een zware CPU voor nodig. De spellen ondersteunen het blijkbaar wel, de hardware van de Wii is de beperkende factor.
Inderdaad, Twilight Princess in 1080p is een oogappeltje!
katten zijn lief
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')