Ook een van de redenen waarom boeren niet mogen enten. Dan wordt het vlees in bijvoorbeeld Amerika onverkoopbaar. Zij willen geen vlees van een dier dat geënt is tegen MKZ/Gekke koeienziekte, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:59 schreef Stokstaart het volgende:
Meer dan dan driekwart van het in Nederland geproduceerde vlees wordt sowieso geëxporteerd.
In 2 uur, slechts 8 vrachtwagens?quote:Op maandag 27 februari 2012 16:59 schreef Samzz het volgende:
Er wordt in Nederland wel echt ongelooflijk veel geslacht... Ik weet nog wel dat ik in Boxtel op het slachthuis stond en daar in 2 uur gewoon 8 vrachtwagens met aanhanger helemaal vol met varkens doorheen ging.
quote:Op maandag 27 februari 2012 16:59 schreef Jofunu-kun het volgende:
Ik ben eens Amerikaanse klanten imponeren, later
Als ik kijk naar andere zaken zijn er geen bewijzen die jouw stelling ondersteunen. Terwijl inmiddels de brandstofprijzen door het plafond schieten gaan mensen ook gewoon nog steeds meer autorijden dan voorgaande jaren.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:57 schreef meowingtons het volgende:
[..]
Aan die cadeautjes zat een psychologische verklaring, men gaf juist minder uit aan andere dingen om geld over te houden voor de cadeautjes om toch nog een afleiding te hebben van de verminderde situatie.
Als vlees van 3 naar 4 euro gaat gaat de consumptie er van wel degelijk omlaag
Dat snap ik trouwens niet, als je kijkt naar hoe hun groenten niet meer biologisch kunnen zijn, omdat alles genetisch gemodificeerd is... Waarom moeten de beesten dan wel enting-vrij zijn?quote:Op maandag 27 februari 2012 17:00 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ook een van de redenen waarom boeren niet mogen enten. Dan wordt het vlees in bijvoorbeeld Amerika onverkoopbaar. Zij willen geen vlees van een dier dat geënt is tegen MKZ/Gekke koeienziekte, bijvoorbeeld.
Hamburgers met korting oh, oh ohoh oh.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:59 schreef Samzz het volgende:
Er wordt in Nederland wel echt ongelooflijk veel geslacht... Ik weet nog wel dat ik in Boxtel op het slachthuis stond en daar in 2 uur gewoon 8 vrachtwagens met aanhanger helemaal vol met varkens doorheen ging.
Die brandstofprijzen heeft een andere reden; dat is een essentiële grondstof. Zonder brandstof komen de meeste mensen niet op hun werk of bij de supermarkt, dus moeten ze wel. Echter, als vlees duurder wordt gaan ze andere dingen eten.quote:Op maandag 27 februari 2012 17:01 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Als ik kijk naar andere zaken zijn er geen bewijzen die jouw stelling ondersteunen. Terwijl inmiddels de brandstofprijzen door het plafond schieten gaan mensen ook gewoon nog steeds meer autorijden dan voorgaande jaren.
Zie niet in dat als ze een euro meer moeten betalen ze opeens minder gaan consumeren. De prijzen in de supermarkten zijn het afgelopen half jaar ook met meer dan 15% gestegen, niemand geeft ene neuk. Dat wil zeggen: er wordt niet minder verkocht
Dat waren alleen de biggen. De gelten en borgen en de oudere varkens kwamen op een andere afdeling aan, had ik er even bij moeten zetten.quote:Op maandag 27 februari 2012 17:00 schreef meowingtons het volgende:
[..]
In 2 uur, slechts 8 vrachtwagens?![]()
Dirty Jobs ofzoiets had geloof ik een aflevering, in die fabriek kwamen per kwartier 8 vrachtwagens aan
Ik vind dat helemaal niet veelquote:Op maandag 27 februari 2012 17:03 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat waren alleen de biggen. De gelten en borgen en de oudere varkens kwamen op een andere afdeling aan, had ik er even bij moeten zetten.
Dat zijn dus zo'n 100 biggen per vrachtwagen. 800 biggen in 2 uur die gebracht worden, als het niet meer is.
Ik vind dat echt heel veel.
Eten is een noodzaak, dus consumptie in de supermarkt zal ongeveer gelijk blijven als alles met 15% toeneemt, men gaat echter besparen op andere gebieden. Een voorbeeld is dat mensen niet met het vliegtuig op vakantie gaan, maar met de auto, wat er weer voor zorgt dat er meer gereden wordt.quote:Op maandag 27 februari 2012 17:01 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Als ik kijk naar andere zaken zijn er geen bewijzen die jouw stelling ondersteunen. Terwijl inmiddels de brandstofprijzen door het plafond schieten gaan mensen ook gewoon nog steeds meer autorijden dan voorgaande jaren.
Zie niet in dat als ze een euro meer moeten betalen ze opeens minder gaan consumeren. De prijzen in de supermarkten zijn het afgelopen half jaar ook met meer dan 15% gestegen, niemand geeft ene neuk. Dat wil zeggen: er wordt niet minder verkocht
Ja, Amerika... baas boven baas natuurlijk, alles is daar groterquote:Op maandag 27 februari 2012 17:03 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat waren alleen de biggen. De gelten en borgen en de oudere varkens kwamen op een andere afdeling aan, had ik er even bij moeten zetten.
Dat zijn dus zo'n 100 biggen per vrachtwagen. 800 biggen in 2 uur die gebracht worden, als het niet meer is.
Ik vind dat echt heel veel.
En dirty jobs is in Amerika, gok ik?
Recreatief gebruik was volgens opinieonderzoek onder 10.000 ANWB-leden was ook niet of nauwelijks afgenomen. Stond toevallig vorige week nog in de gids.quote:Op maandag 27 februari 2012 17:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die brandstofprijzen heeft een andere reden; dat is een essentiële grondstof. Zonder brandstof komen de meeste mensen niet op hun werk of bij de supermarkt, dus moeten ze wel. Echter, als vlees duurder wordt gaan ze andere dingen eten.
Ach, Amerikanen, he.quote:Op maandag 27 februari 2012 17:01 schreef meowingtons het volgende:
[..]
Dat snap ik trouwens niet, als je kijkt naar hoe hun groenten niet meer biologisch kunnen zijn, omdat alles genetisch gemodificeerd is... Waarom moeten de beesten dan wel enting-vrij zijn?
Ja, sorry hoor... Maar je hebt het hier wel over levende wezens... Er worden in Nederland iedere dag echt honderdduizenden dieren geslacht.quote:Op maandag 27 februari 2012 17:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind dat helemaal niet veelNatuurlijk, het is wel een hoop vlees, maar relatief stelt dat helemaal geen reet voor natuurlijk
Net als 100 kilo suiker of vijftig auto's
20-30% is een grote marge hoor, vergis je nietquote:Op maandag 27 februari 2012 17:02 schreef Stokstaart het volgende:
Maar goed, misschien heb je wel gelijk hoor. Ik zie het in ieder geval niet zo snel gebeuren met marges van 20-30%.
ik heb ergens gelezen dat sommige mensen daar alleen kunnen leven als ze 2 banen nemenquote:Op maandag 27 februari 2012 17:06 schreef meowingtons het volgende:
[..]
Ja, Amerika... baas boven baas natuurlijk, alles is daar groter![]()
Behalve het loon
Soms zelfs met 3 banen...quote:Op maandag 27 februari 2012 17:08 schreef 129383 het volgende:
[..]
ik heb ergens gelezen dat sommige mensen daar alleen kunnen leven als ze 2 banen nemen
Ach, ze trappen straks letterlijk Obama er uit omdat de benzine de grens van de 1$ per liter nadert. Moeten ze een keertje hier komen tanken.quote:Op maandag 27 februari 2012 17:08 schreef 129383 het volgende:
[..]
ik heb ergens gelezen dat sommige mensen daar alleen kunnen leven als ze 2 banen nemen
Dat sowieso en het is niet te vretenquote:Op maandag 27 februari 2012 17:07 schreef Stokstaart het volgende:
Vleesvervangers zijn trouwens ook schandalig duur vergeleken met vlees zelf.
3 banen nodig hebben is al erg. maar wat als je er geen kunt vindenquote:Op maandag 27 februari 2012 17:09 schreef meowingtons het volgende:
[..]
Soms zelfs met 3 banen...
Nederlanders verdienen met dezelfde hoeveelheid werk als een amerikaan ongeveer 2 tot 2,5 keer zoveel...
Ik vind het lekkerquote:Op maandag 27 februari 2012 17:10 schreef meowingtons het volgende:
[..]
Dat sowieso en het is niet te vreten![]()
Komt nog bij dat soja geweldig is voor de mannelijke vruchtbaarheid
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |