Daarbij, hebben de Nederlandse boeren dan ook te veel last van die uit Zuid-Amerika. Het vlees daar is vele malen goedkoper omdat welzijn ze geen reet interesseert.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:49 schreef meowingtons het volgende:
[..]
Dan ben je een uitzondering hoor
Voor het overgrote deel van de bevolking betekend een stijging van 30% in de prijs toch echt dat men meer andere producten gaat kopen, dat is basis marktwerking...
Ja, wat je zegt is gewoon onzin. Er is een factor waarmee de afname af zal nemen als de prijs omhoog gaat. Basiseconomie. Als de vleesprijs 30% omhoog gaat wordt er minder gekocht.quote:
Ja, maar dan krijgen we overheidsingrepen, zodat de producten uit het buitenland weer even duur worden, al mogen we niets doen aan het aanbod uit andere EU-landen en die zouden dan ook met 30% omhoog moeten gaan om het een werkbaar idee te makenquote:Op maandag 27 februari 2012 16:51 schreef Samzz het volgende:
[..]
Daarbij, hebben de Nederlandse boeren dan ook te veel last van die uit Zuid-Amerika. Het vlees daar is vele malen goedkoper omdat welzijn ze geen reet interesseert.
Wat is ongesteld voor iets :Squote:Marloes (eigendom van Niels) zegt:
ik merk het ook altijd wanneer ik heel erg ongesteld moet worden
Marloes (eigendom van Niels) zegt:
dan ben ik zo onwijs c hagrijnig de week ervoor
en dan heb ik echt heel erg buikpijn dat ik zowat niet meer kan lopen
dan moet ik ook altijd janken om niks
|believe me Adia| zegt:
ik ook en mn tieten doen pijn
|believe me Adia| zegt:
ja ik voor t eerst deze week 2 keer een jankbui en ik huil echt NOOIT
Eensquote:Op maandag 27 februari 2012 16:48 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat kan niet iedereen betalen en ook niet iedereen heeft het ervoor over. Ik vind best dat vlees weer een luxe product mag worden. Maar goed, dat is een utopie.
Goed dat je bij de keurslager haalt, maar dat betekent niet per definitie dat de boer een betere prijs krijgt.
Dan ben je niet gesteld zeg maar.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:52 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Wat is ongesteld voor iets :S
quote:Op maandag 27 februari 2012 16:53 schreef Melting het volgende:
[..]
Dan ben je niet gesteld zeg maar.
quote:Marloes (eigendom van Niels) zegt:
DAT IS NOG HET ERGSTE
IK BEN ALTIJD MINSTENS
3
KILO
ZWAARDER
|believe me Adia| zegt:
hehe ik heb altijd een opgezwollen onderbuikje
|believe me Adia| zegt:
en dan niet normaal maar of ik een bowlingbal heb ingeslikt
quote:maar op 't laatst komt er bijna niets meer uit
|believe me Adia| zegt:
allen van die lichtbruine smurrie
|believe me Adia| zegt:
met PUTLUCHT
|believe me Adia| zegt:
ja!
echt zo vies
maar dat zit er natuurlijk ook al het langste in
dus dat is wel logisch
|believe me Adia| zegt:
jah
dan gaat het een beetje rotten
|believe me Adia| zegt:
heheh
|believe me Adia| zegt:
ROTTE KUT
|believe me Adia| zegt:
met putlucht
Klopt. Maar tegen de Italianen kunnen de Nederlandse boeren ook niet op concurreren, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:52 schreef meowingtons het volgende:
[..]
Ja, maar dan krijgen we overheidsingrepen, zodat de producten uit het buitenland weer even duur worden, al mogen we niets doen aan het aanbod uit andere EU-landen en die zouden dan ook met 30% omhoog moeten gaan om het een werkbaar idee te maken
Dat weet je helemaal niet. Er werd na de crisis in 2009 ook geroepen dat consumenten minder zouden gaan uitgeven aan kadootjes voor sinterklaas en vakanties. Het tegendeel bleek waar.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, wat je zegt is gewoon onzin. Er is een factor waarmee de afname af zal nemen als de prijs omhoog gaat. Basiseconomie. Als de vleesprijs 30% omhoog gaat wordt er minder gekocht.
Hoeveel vlees dat wij hier consumeren komt er überhaupt uit Nederland zelf?quote:Op maandag 27 februari 2012 16:55 schreef Samzz het volgende:
[..]
Klopt. Maar tegen de Italianen kunnen de Nederlandse boeren ook niet op concurreren, bijvoorbeeld.
Ik gok zo'n 40%. Maar dat is gebaseerd op cijfers van 5 jaar geleden.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:56 schreef meowingtons het volgende:
[..]
Hoeveel vlees dat wij hier consumeren komt er überhaupt uit Nederland zelf?
http://www.lei.wur.nl/NR/(...)aeiwittransitie1.pdfquote:Op maandag 27 februari 2012 16:56 schreef meowingtons het volgende:
[..]
Hoeveel vlees dat wij hier consumeren komt er überhaupt uit Nederland zelf?
Aan die cadeautjes zat een psychologische verklaring, men gaf juist minder uit aan andere dingen om geld over te houden voor de cadeautjes om toch nog een afleiding te hebben van de verminderde situatie.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:56 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dat weet je helemaal niet. Er werd na de crisis in 2009 ook geroepen dat consumenten minder zouden gaan uitgeven aan kadootjes voor sinterklaas en vakanties. Het tegendeel bleek waar.
Mensen zijn gewend aan een bepaalde consumptie, dat gaat ze echt niet veranderen als een pond gehakt van 3 naar 4 euro gaat.
Ook een van de redenen waarom boeren niet mogen enten. Dan wordt het vlees in bijvoorbeeld Amerika onverkoopbaar. Zij willen geen vlees van een dier dat geënt is tegen MKZ/Gekke koeienziekte, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:59 schreef Stokstaart het volgende:
Meer dan dan driekwart van het in Nederland geproduceerde vlees wordt sowieso geëxporteerd.
In 2 uur, slechts 8 vrachtwagens?quote:Op maandag 27 februari 2012 16:59 schreef Samzz het volgende:
Er wordt in Nederland wel echt ongelooflijk veel geslacht... Ik weet nog wel dat ik in Boxtel op het slachthuis stond en daar in 2 uur gewoon 8 vrachtwagens met aanhanger helemaal vol met varkens doorheen ging.
quote:Op maandag 27 februari 2012 16:59 schreef Jofunu-kun het volgende:
Ik ben eens Amerikaanse klanten imponeren, later
Als ik kijk naar andere zaken zijn er geen bewijzen die jouw stelling ondersteunen. Terwijl inmiddels de brandstofprijzen door het plafond schieten gaan mensen ook gewoon nog steeds meer autorijden dan voorgaande jaren.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:57 schreef meowingtons het volgende:
[..]
Aan die cadeautjes zat een psychologische verklaring, men gaf juist minder uit aan andere dingen om geld over te houden voor de cadeautjes om toch nog een afleiding te hebben van de verminderde situatie.
Als vlees van 3 naar 4 euro gaat gaat de consumptie er van wel degelijk omlaag
Dat snap ik trouwens niet, als je kijkt naar hoe hun groenten niet meer biologisch kunnen zijn, omdat alles genetisch gemodificeerd is... Waarom moeten de beesten dan wel enting-vrij zijn?quote:Op maandag 27 februari 2012 17:00 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ook een van de redenen waarom boeren niet mogen enten. Dan wordt het vlees in bijvoorbeeld Amerika onverkoopbaar. Zij willen geen vlees van een dier dat geënt is tegen MKZ/Gekke koeienziekte, bijvoorbeeld.
Hamburgers met korting oh, oh ohoh oh.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:59 schreef Samzz het volgende:
Er wordt in Nederland wel echt ongelooflijk veel geslacht... Ik weet nog wel dat ik in Boxtel op het slachthuis stond en daar in 2 uur gewoon 8 vrachtwagens met aanhanger helemaal vol met varkens doorheen ging.
Die brandstofprijzen heeft een andere reden; dat is een essentiële grondstof. Zonder brandstof komen de meeste mensen niet op hun werk of bij de supermarkt, dus moeten ze wel. Echter, als vlees duurder wordt gaan ze andere dingen eten.quote:Op maandag 27 februari 2012 17:01 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Als ik kijk naar andere zaken zijn er geen bewijzen die jouw stelling ondersteunen. Terwijl inmiddels de brandstofprijzen door het plafond schieten gaan mensen ook gewoon nog steeds meer autorijden dan voorgaande jaren.
Zie niet in dat als ze een euro meer moeten betalen ze opeens minder gaan consumeren. De prijzen in de supermarkten zijn het afgelopen half jaar ook met meer dan 15% gestegen, niemand geeft ene neuk. Dat wil zeggen: er wordt niet minder verkocht
Dat waren alleen de biggen. De gelten en borgen en de oudere varkens kwamen op een andere afdeling aan, had ik er even bij moeten zetten.quote:Op maandag 27 februari 2012 17:00 schreef meowingtons het volgende:
[..]
In 2 uur, slechts 8 vrachtwagens?![]()
Dirty Jobs ofzoiets had geloof ik een aflevering, in die fabriek kwamen per kwartier 8 vrachtwagens aan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |