SPOILER: De Radio49 DJ's (in alfabetische volgorde)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Luisteren in een media player?
Dat kan, klik hier om naar Radio 49 in je media player te luisteren.
Wat kan ik als luisteraar verwachten op Radio 49?
Alles. Simpeler is het niet samen te vatten. Iedere DJ heeft zijn eigen stijl, van muziekspecials tot talkshows en verzoekprogramma's. Een bepaald nummer of thema in gedachten? Vraag het eens in het topic, wie weet is er wel iemand die het draait! Zo niet, mag je - als je het leuk vindt - dat zélf doen!
En als er geen DJ draait?
Dan zorgt Guppie (de verzoekjesautomaat) voor lekkere muziek. Klik op de grote zwarte VERZOEKJES knop hier boven en beneden om iets aan te vragen. Guppie wordt beheerd door robdriessen en kan ook bediend worden door Ishimaru, Knetterkrankjorum, ACT-F, Stiffler1988, Melting en LovelyLady. Voor al je vragen, opmerkingen en verzoekjes voor Guppie kun je mailen naar postvoorgup@gmail.com
Ik wil ook! Hoe meld ik me aan en kom ik op het rooster?
Aanmelden voor het rooster kan door een PM (liefst naar 2 of meer personen) te sturen naar mr-green, Samzz, Knetterkrankjorum, LovelyLady of Charmed_Angel.
Nadat je op het rooster bent gezet ontvang je het mailadres waarmee je de gegevens krijgt waarmee je kan inloggen op de stream.
LET OP: DJ's moeten zich minimaal 10 minuten voor hun show melden in het topic, zijn ze er niet dan wordt hun uurtje weggegeven!
Zijn er eisen aan DJ's of hun programma's?
Niet echt, draai wat je leuk vindt, of juist totaal iets anders. Hoe meer stijlen, hoe beter! Het enige wat we van je vragen is enthousiasme, de juiste software (zoals SAM of VDJ) en als je durft: een goede microfoon!SPOILER: Het huishoudelijke hoekjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Slowchat is toegestaan, maar tot bepaalde hoogte! Het topic is voornamelijk bedoeld voor feedback voor de DJ's.SPOILER: De Gupdate van JanuariOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Heb begrepen dat het plotselinge wisseling van bril naar lenzen je ogen kan irriteren vandaar dat je moet "opbouwen".quote:Op maandag 27 februari 2012 15:46 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Ik nu dus ook nietLekker eigenwijs zijn wij he
![]()
Niveauloze kut-TT, kut Datdus.Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.![]()
Ik denk dat verzekeraars dit niet eens willen dekken, te veel onzekerheden... Ik zie de verzekeraars nog zeggen dat dit overmacht is ookquote:Op maandag 27 februari 2012 16:36 schreef Samzz het volgende:
[..]
Precies. En dan staat er nog zo mooi 'we willen ze geen schade berokkenen'. Tyfus stichting, die boeren gaan kats failliet aan een rechtszaak als ze hiervoor niet verzekerd zijn.
Jaaa, dansen! dansen!![]()
Verantwoording ligt toch bij de boeren of niet? Kijk hoe ze hun vee ophokkenquote:Op maandag 27 februari 2012 16:38 schreef meowingtons het volgende:
[..]
Ik denk dat verzekeraars dit niet eens willen dekken, te veel onzekerheden... Ik zie de verzekeraars nog zeggen dat dit overmacht is ook
Nog een wonder dat er geen pandemie is uitgebroken dankzij en door de bioindustrie.Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.![]()
Nou ja, in feite is een uitbraak van dierziektes ook overmacht, je doet er eigenlijk gewoon niks tegen...quote:Op maandag 27 februari 2012 16:38 schreef meowingtons het volgende:
[..]
Ik denk dat verzekeraars dit niet eens willen dekken, te veel onzekerheden... Ik zie de verzekeraars nog zeggen dat dit overmacht is ook
Net als de uitbraak van rhino, het gebeurt, je doet er niks aan. Ik zie de eigenaren van die paarden de stalhouder al aanklagen, alsof die vent er wat aan kan doen.“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”![]()
Dat is allemaal de schuld van de consument die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:39 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Verantwoording ligt toch bij de boeren of niet? Kijk hoe ze hun vee ophokken
Nog een wonder dat er geen pandemie is uitgebroken dankzij en door de bioindustrie.
Denk je dat boeren graag hun bedrijf zo voeren?“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”![]()
Dat ophokken gaat volgens de wet, dus doen de boeren niets fout en zou in principe geen verantwoording moeten kunnen liggen bij de boeren, daarbij is een ziekte nog steeds overmacht lijkt me...quote:Op maandag 27 februari 2012 16:39 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Verantwoording ligt toch bij de boeren of niet? Kijk hoe ze hun vee ophokken
Nog een wonder dat er geen pandemie is uitgebroken dankzij en door de bioindustrie.Jaaa, dansen! dansen!![]()
Een gedeelte van de consumenten ja.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:40 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat is allemaal de schuld van de consument die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.
Denk je dat boeren graag hun bedrijf zo voeren?
Ik betaal bijna 100 euro per maand aan tv/internet. Als er morgen iemand komt die het geheel voor 30 euro kan aanbieden stap ik natuurlijk direct over.
Met andere woorden, als boeren de prijzen met 30% omhoog gooien is er er echt niemand die minder vlees gaat eten. En waar is de overheid in dit verhaal?Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.![]()
Maar dat doen de boeren niet, want dan kunnen ze niet meer concurreren met boeren uit andere Europese landen en de boeren uit Argentinië bijvoorbeeld en gaan ze alsnog failliet.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:43 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Een gedeelte van de consumenten ja.
Ik betaal bijna 100 euro per maand aan tv/internet. Als er morgen iemand komt die het geheel voor 30 euro kan aanbieden stap ik natuurlijk direct over.
Met andere woorden, als boeren de prijzen met 30% omhoog gooien is er er echt niemand die minder vlees gaat eten. En waar is de overheid in dit verhaal?
Daarbij, ga jij nog een stuk vlees eten dat 7 euro per gram kost in plaats van 1,50?“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”![]()
Wat lul je nu weer dan? Als de vleesprijzen met 30% omhoog gaan dan gaat mijn vleesconsumtie drastisch naar beneden hoorquote:Op maandag 27 februari 2012 16:43 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Met andere woorden, als boeren de prijzen met 30% omhoog gooien is er er echt niemand die minder vlees gaat eten. En waar is de overheid in dit verhaal?
Jaaa, dansen! dansen!![]()
Een ziekte hoeft geen overmacht te zijn, maar als het wettelijk verboden is om de beesten te in te enten is het wel overmacht dat je het niet voorkomen hebt dat de ziekte verspreidtquote:Op maandag 27 februari 2012 16:40 schreef meowingtons het volgende:
[..]
Dat ophokken gaat volgens de wet, dus doen de boeren niets fout en zou in principe geen verantwoording moeten kunnen liggen bij de boeren, daarbij is een ziekte nog steeds overmacht lijkt me...![]()
![]()
Dit slaat gewoon helemaal nergens op?quote:Op maandag 27 februari 2012 16:43 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Met andere woorden, als boeren de prijzen met 30% omhoog gooien is er er echt niemand die minder vlees gaat eten. En waar is de overheid in dit verhaal?![]()
Danku rechten studentjequote:Op maandag 27 februari 2012 16:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een ziekte hoeft geen overmacht te zijn, maar als het wettelijk verboden is om de beesten te in te enten is het wel overmacht dat je het niet voorkomen hebt dat de ziekte verspreidtJaaa, dansen! dansen!![]()
In principe is een dierziekte altijd overmacht omdat boeren hun dieren niet mogen enten tegen MKZ, Q-koorts, Scrapie e.d..quote:Op maandag 27 februari 2012 16:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een ziekte hoeft geen overmacht te zijn, maar als het wettelijk verboden is om de beesten te in te enten is het wel overmacht dat je het niet voorkomen hebt dat de ziekte verspreidt“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”![]()
Dan ben je wel een enorme pauper zeg.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:44 schreef meowingtons het volgende:
[..]
Wat lul je nu weer dan? Als de vleesprijzen met 30% omhoog gaan dan gaat mijn vleesconsumtie drastisch naar beneden hoor
Ik haal alleen vlees bij de keurslager. Die supermarktmeuk vreet ik sowieso niet.
Hoe en waar het geteeld is zal me verder een rotzorg zijn, maar neem aan dat de boeren er een goede prijs voor krijgen. Dat wil zeggen: beter dan bij de supermarkt.Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.![]()
Goed argument weer man.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit slaat gewoon helemaal nergens op?Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.![]()
Dat kan niet iedereen betalen en ook niet iedereen heeft het ervoor over. Ik vind best dat vlees weer een luxe product mag worden. Maar goed, dat is een utopie.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:46 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dan ben je wel een enorme pauper zeg.
Ik haal alleen vlees bij de keurslager. Die supermarktmeuk vreet ik sowieso niet.
Hoe en waar het geteeld is zal me verder een rotzorg zijn, maar neem aan dat de boeren er een goede prijs voor krijgen. Dat wil zeggen: beter dan bij de supermarkt.
Goed dat je bij de keurslager haalt, maar dat betekent niet per definitie dat de boer een betere prijs krijgt.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”![]()
Die constatering is juist.quote:Op maandag 27 februari 2012 15:09 schreef SiIk het volgende:
[..]
Ik constateer bijbelse invloeden in jouw post.![]()
Dan ben je een uitzondering hoorquote:Op maandag 27 februari 2012 16:46 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dan ben je wel een enorme pauper zeg.
Hoe en waar het geteeld is zal me verder een rotzorg zijn, maar neem aan dat de boeren er een goede prijs voor krijgen. Dat wil zeggen: beter dan bij de supermarkt.
Voor het overgrote deel van de bevolking betekend een stijging van 30% in de prijs toch echt dat men meer andere producten gaat kopen, dat is basis marktwerking...Jaaa, dansen! dansen!![]()
Ik ondervind tot nu toe geen hinder of irritatiesquote:Op maandag 27 februari 2012 16:37 schreef Ishimaru het volgende:
[..]
Heb begrepen dat het plotselinge wisseling van bril naar lenzen je ogen kan irriteren vandaar dat je moet "opbouwen".
En mijn keuze voor nieuwe foon is gemaaktHTC One S of X
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"![]()
Daarbij, hebben de Nederlandse boeren dan ook te veel last van die uit Zuid-Amerika. Het vlees daar is vele malen goedkoper omdat welzijn ze geen reet interesseert.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:49 schreef meowingtons het volgende:
[..]
Dan ben je een uitzondering hoor
Voor het overgrote deel van de bevolking betekend een stijging van 30% in de prijs toch echt dat men meer andere producten gaat kopen, dat is basis marktwerking...“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”![]()
Ja, wat je zegt is gewoon onzin. Er is een factor waarmee de afname af zal nemen als de prijs omhoog gaat. Basiseconomie. Als de vleesprijs 30% omhoog gaat wordt er minder gekocht.quote:![]()
Ja, maar dan krijgen we overheidsingrepen, zodat de producten uit het buitenland weer even duur worden, al mogen we niets doen aan het aanbod uit andere EU-landen en die zouden dan ook met 30% omhoog moeten gaan om het een werkbaar idee te makenquote:Op maandag 27 februari 2012 16:51 schreef Samzz het volgende:
[..]
Daarbij, hebben de Nederlandse boeren dan ook te veel last van die uit Zuid-Amerika. Het vlees daar is vele malen goedkoper omdat welzijn ze geen reet interesseert.
Jaaa, dansen! dansen!sinterklaaskapoentje
![]()
Wie komt er alle jaren...![]()
Wat is ongesteld voor iets :Squote:Marloes (eigendom van Niels) zegt:
ik merk het ook altijd wanneer ik heel erg ongesteld moet worden
Marloes (eigendom van Niels) zegt:
dan ben ik zo onwijs c hagrijnig de week ervoor
en dan heb ik echt heel erg buikpijn dat ik zowat niet meer kan lopen
dan moet ik ook altijd janken om niks
|believe me Adia| zegt:
ik ook en mn tieten doen pijn
|believe me Adia| zegt:
ja ik voor t eerst deze week 2 keer een jankbui en ik huil echt NOOIT:')![]()
Eensquote:Op maandag 27 februari 2012 16:48 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat kan niet iedereen betalen en ook niet iedereen heeft het ervoor over. Ik vind best dat vlees weer een luxe product mag worden. Maar goed, dat is een utopie.
Goed dat je bij de keurslager haalt, maar dat betekent niet per definitie dat de boer een betere prijs krijgt.
![]()
En als je het er niet voor over hebt dan laat je het staan. Ook dat is een basisprincipe van marktwerking. Helemaal met luxegoederen.Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.![]()
Dan ben je niet gesteld zeg maar.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:52 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Wat is ongesteld voor iets :S
Ain't it funny how it is
You never miss it 'til it's gone away!sinterklaaskapoentje
![]()
quote:Op maandag 27 februari 2012 16:53 schreef Melting het volgende:
[..]
Dan ben je niet gesteld zeg maar.quote:Marloes (eigendom van Niels) zegt:
DAT IS NOG HET ERGSTE
IK BEN ALTIJD MINSTENS
3
KILO
ZWAARDER
|believe me Adia| zegt:
hehe ik heb altijd een opgezwollen onderbuikje
|believe me Adia| zegt:
en dan niet normaal maar of ik een bowlingbal heb ingeslikt:')sinterklaaskapoentje
![]()
quote:maar op 't laatst komt er bijna niets meer uit
|believe me Adia| zegt:
allen van die lichtbruine smurrie
|believe me Adia| zegt:
met PUTLUCHT
|believe me Adia| zegt:
ja!
echt zo vies
maar dat zit er natuurlijk ook al het langste in
dus dat is wel logisch
|believe me Adia| zegt:
jah
dan gaat het een beetje rotten
|believe me Adia| zegt:
heheh
|believe me Adia| zegt:
ROTTE KUT
|believe me Adia| zegt:
met putlucht:')![]()
Klopt. Maar tegen de Italianen kunnen de Nederlandse boeren ook niet op concurreren, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:52 schreef meowingtons het volgende:
[..]
Ja, maar dan krijgen we overheidsingrepen, zodat de producten uit het buitenland weer even duur worden, al mogen we niets doen aan het aanbod uit andere EU-landen en die zouden dan ook met 30% omhoog moeten gaan om het een werkbaar idee te maken“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”![]()
Dat weet je helemaal niet. Er werd na de crisis in 2009 ook geroepen dat consumenten minder zouden gaan uitgeven aan kadootjes voor sinterklaas en vakanties. Het tegendeel bleek waar.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, wat je zegt is gewoon onzin. Er is een factor waarmee de afname af zal nemen als de prijs omhoog gaat. Basiseconomie. Als de vleesprijs 30% omhoog gaat wordt er minder gekocht.
Mensen zijn gewend aan een bepaalde consumptie, dat gaat ze echt niet veranderen als een pond gehakt van 3 naar 4 euro gaat.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.![]()
Hoeveel vlees dat wij hier consumeren komt er überhaupt uit Nederland zelf?quote:Op maandag 27 februari 2012 16:55 schreef Samzz het volgende:
[..]
Klopt. Maar tegen de Italianen kunnen de Nederlandse boeren ook niet op concurreren, bijvoorbeeld.Jaaa, dansen! dansen!![]()
Ik gok zo'n 40%. Maar dat is gebaseerd op cijfers van 5 jaar geleden.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:56 schreef meowingtons het volgende:
[..]
Hoeveel vlees dat wij hier consumeren komt er überhaupt uit Nederland zelf?“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”![]()
http://www.lei.wur.nl/NR/(...)aeiwittransitie1.pdfquote:Op maandag 27 februari 2012 16:56 schreef meowingtons het volgende:
[..]
Hoeveel vlees dat wij hier consumeren komt er überhaupt uit Nederland zelf?
Volgens mij staat het daar wel ergens.![]()
Aan die cadeautjes zat een psychologische verklaring, men gaf juist minder uit aan andere dingen om geld over te houden voor de cadeautjes om toch nog een afleiding te hebben van de verminderde situatie.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:56 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dat weet je helemaal niet. Er werd na de crisis in 2009 ook geroepen dat consumenten minder zouden gaan uitgeven aan kadootjes voor sinterklaas en vakanties. Het tegendeel bleek waar.
Mensen zijn gewend aan een bepaalde consumptie, dat gaat ze echt niet veranderen als een pond gehakt van 3 naar 4 euro gaat.
Als vlees van 3 naar 4 euro gaat gaat de consumptie er van wel degelijk omlaagJaaa, dansen! dansen!![]()
Meer dan dan driekwart van het in Nederland geproduceerde vlees wordt sowieso geëxporteerd.Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |