Als je mensen op machines moet aansluiten om alles te laten functioneren hun met sondes voeding moet geven omdat ze niet meer zelfstandig in staat zijn om te eten vind ik dit niet echt leven zoals wij het kennen. It's life jim but not as we know it.quote:Op maandag 27 februari 2012 09:23 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Zeer gelovig weet ik niet, ze hangen wel een religie aan, maar ik weet niet wat hun persoonlijke visie op euthanasie is (en ik denk dat maar weinig mensen dat weten). Maar ik betwijfel of actieve euthanasie in dit soort gevallen überhaupt wel toegestaan is. Hij leeft gewoon (is niet hersendood) en als hij niks op papier heeft staan over wat de nabestaanden moeten doen, dan mag je naar mijn weten hem niet zomaar een spuitje geven. Niet verder behandelen (niet ingrijpen bij een hartaanval, longinfecties of mogelijk voeding stopzetten) is wel een optie, maar dan kan hij nog wel een tijdje vooruit.
Hmmmmmm, wie liegt!quote:Op maandag 27 februari 2012 11:01 schreef remlof het volgende:
Oostenrijkse arts: 'Ik heb niets over Friso verteld'
Jaaa, maar artsen niet en haar man Tulleken was erbij!quote:Op maandag 27 februari 2012 11:03 schreef deedeetee het volgende:
Ik geloof die arts meteen, journalisten zijn nu eenmaal hopeloos onbetrouwbaar en verzinnen maar wat is mijn ervaring.
Nou en ? Het was haar verhaal.quote:Op maandag 27 februari 2012 11:04 schreef Taurus het volgende:
[..]
Jaaa, maar artsen niet en haar man Tulleken was erbij!
Ja maar hij heeft meerdere malen gezegd dat die scan er goed uitzag, en die andere arts ontkent dus dat hij dat tegen Tulleken heeft gezegd.quote:
dat is toch geen punt van discussie meer? tijdens de persconferentie van vrijdag is door de behandeled arts verteld wanneer de enige scan gemaaktquote:Op maandag 27 februari 2012 11:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Een MRI scan maken terwijl patiënt aan de beademing ligt lijkt me toch echt onwaarschijnlijk. Dus ik kan mij niet indenken dat binnen 24 uur zo'n scan is gemaakt.
Met de uitspraak van Tulleken dat iedere arts in dat ziekenhuis met een druk op de knop de status van een patiënt kan inzien, heb ik wel een vermoeden...quote:
Het parlement kan besluiten dat de koningin niet in staat is om haar gezag uit te voeren en een regent benoemen.quote:Op maandag 27 februari 2012 09:30 schreef flugeltje het volgende:
Je weet natuurlijk niet of er van alle oranjes wilsbeschikkingen liggen. Ik neem namelijk aan dat dit wel het geval zal zijn. Stel je dat het Bea overkomt bijvoorbeeld, ik weet niet of de wet daar wel in voorziet...
Daarom vind ik het raar dat Koelewijn de suggestie zaterdag wel deed...Een neuroloog zal toch hopelijk kwel weten dat je niet met allerlei elektirsch apparaten om een patient in leven te houden, zomaar daarmee een MRI ruimte in kan gaan?quote:Op maandag 27 februari 2012 11:16 schreef computergirl het volgende:
[..]
dat is toch geen punt van discussie meer? tijdens de persconferentie van vrijdag is door de behandeled arts verteld wanneer de enige scan gemaakt
Hoezo? Hij liegt toch niet als hij zegt dat er geen primair hersenletsel te zien was?quote:Op maandag 27 februari 2012 12:15 schreef Leandra het volgende:
Daar vertelde hij ook dat er geen primaire hersenschade zou zijn... conclusie: Tulleken en z'n vrouw zaten uit hun nek te kletsen, en Tulleken moet als geen ander geweten hebben hoe erg hij zat te zwetsen.
Volgens mij is kan een CT scan inderdaad onder dergelijke omstandigheden uitgevoerd uitgevoerd.quote:Op maandag 27 februari 2012 12:14 schreef Gia het volgende:
Een CT-scan van de hersenen zou wel kunnen. Zelfs met infusen en beademing.
Kwam niet duidelijk naar voren uit perso ziekenhuis. Maar dat ze het hadden over revalidatie, lijkt het erop dat Friso inmiddels wel zelf ademt. Het schijnt nl. niet gebruikelijk te zijn dat patiënten in revalidatiecentra worden beademd.quote:Op maandag 27 februari 2012 12:16 schreef Zweeffie het volgende:
maar wat ik me afvroeg was...ademd hij zelf of wordt hij beademd?
Waarschijnlijk wordt hij geholpen met ademen. Dus wel een eigen ademhalingsprikkel en eventueel patroon, maar aan bijvoorbeeld de PEEP.quote:Op maandag 27 februari 2012 12:16 schreef Zweeffie het volgende:
maar wat ik me afvroeg was...ademd hij zelf of wordt hij beademd?
Tulleken moet als geen ander geweten hebben dat je over de ernst van de hersenschade op dat moment nog niets zinnigs kon zeggen, zeker niet alleen op basis van een CT-scan.quote:Op maandag 27 februari 2012 12:16 schreef starla het volgende:
De CT-scan was direct na binnenkomst in het ziekenhuis gemaakt.
De MRI-scan -als ik me niet vergis- een dag voor de persconferentie, dus 6 dagen later.
[..]
Hoezo? Hij liegt toch niet als hij zegt dat er geen primair hersenletsel te zien was?
quote:NRC laat aan NU.nl weten niet meer te willen reageren op de berichtgeving rondom Friso en de werkwijze van journaliste Jannetje Koelewijn.
Volgens mij heeft Tulleken nergens gezegd dat er géén hersenschade is of dat het wel mee zou vallen.quote:Op maandag 27 februari 2012 12:22 schreef Leandra het volgende:
Tulleken moet als geen ander geweten hebben dat je over de ernst van de hersenschade op dat moment nog niets zinnigs kon zeggen, zeker niet alleen op basis van een CT-scan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |