Fotolijm=rubbercement=kleurloze bandenplaklijm
Laat de foto niet bobbelen zolang je maar niet enorme klodders gebruikt en is weer te verwijderen, maw je kunt de foto na een tijd weer eraf halen door bij 1 hoekje zachtjes er aan te trekken en met geduld zo de foto er weer af te trekken.
Je zult wel mogelijk met 1 punt te maken kunnen krijgen en dat is dat "foto's" uit een printer op "foto papier" geen echte fotos zijn en het papier ook anders is dus zou het zomaar kunnen dat zelfs met foto lijm de fotos toch gaan bobbelen.
Kwestie van proberen...
Overigens een leuke tip; je kunt met fotolijm "schrijven-tekenen" dan daarna met ecoline er overheen schilderen, de ecoline laten drogen en daarna de fotolijm weer met je vingers weg rullen, waar de lijm zat heeft de ecoline niet gehecht, tis een leuk effect
Fotolijm gebruikt je overigens normaal gesproken niet door de hele foto aan de achterkant in te smeren, je doet alleen op de 4 hoeken een druppel.
Als je wel de hele foto wilt in lijmen kun je beter gaan zoeken naar lijmspray, deze is bij de bouwmarkt te koop, let op;er zijn meerdere varianten, de "betere" is van 3M en heet photomount maar die heb ik nog nooit bij de bouwmarkt gezien, je moet dan meer denken aan een hobbyshop.
Die van 3M geeft je de zekerheid dat je de goede hebt maar die van pattex of bison doet het ook goed, heet dacht ik non-permanent ,positioneerbaar oid.
link naar 3M:
http://solutions.3m.com/w(...)230GE3E02LECIE204A00Denk van te voren een plan uit hoe je het gaat doen want werken met lijm spray is tricky, als je ff niet op let zit alles onder de lijm, als je de hele achterkant van een foto wilt inspuiten is het aan te raden om rondom een dun randje af te tapen zodat de lijmspray niet over de kant naar de foto kan komen(schildertape)
Degene die ik altijd gebruikte is die "losneembaar" is en ook nog te positioneren is, dat doe je door slechts 1 zijde van de te kleven objecten in te spuiten.
Als je alle twee de objecten inspuit word de verbinding permanent.
Als je echter maar 1 zijde wilt inspuiten blijf je het probleem houden dat schildersdoek niet glad is en dus de hechting moeizaam zal zijn.
[ Bericht 31% gewijzigd door robber57 op 27-02-2012 02:29:38 ]