quote:Dat hoort bij wielrennen, dus waarom niet bij Lance Armstrong
Op woensdag 23 juli 2003 17:03 schreef Leatherface het volgende:
Jezus, wat een conspiracy theories doen hier de ronde
quote:Geen een wielrenner zegt eerlijk hoe hij zich voelt, wielrennen is naaien en genaait worden, als je zegt hoe je je voelt dan word je genaait.....
Op woensdag 23 juli 2003 16:37 schreef okee6 het volgende:
Armstrong kan ook zeggen hoe hij zich voelt, maar dat doet hij niet.
quote:precies en vooral als je slecht zit of goed zit niet laten blijken in je gezichtsuitdrukking of houding op de fiets. Een goed voorbeeld van een renner die zich niet kan intoomen als die goed zit of niet is Michael Boogerd en Paolo Bettini daar zie je nl aan of ze goed zijn of niet.
Op woensdag 23 juli 2003 19:39 schreef sassa_s het volgende:[..]
Geen een wielrenner zegt eerlijk hoe hij zich voelt, wielrennen is naaien en genaait worden, als je zegt hoe je je voelt dan word je genaait.....
quote:Hij heeft sowieso al de schijn tegen omdat hij een Amerikaan is, en al helemaal omdat hij dan ook nog eens uit Texas komt.
Op woensdag 23 juli 2003 20:22 schreef okee6 het volgende:
Ik stoor me niet aan uitspraken als die van Lance over zijn droge keel, die vermeende afspraken, dat vind ik vernietiging van de sport. In de laatste week als de strijd gestreden is ok, maar niet al eerder. En ik heb de Alpe 'd Huez roddel niet in de wereld gebracht. Dat deden mensen uit het circuit. Wie weet kennissen van Simeoni. Maar Armstrong heeft de schijn tegen met zijn mooie gebaren en praatjes. Vandaag: "... Hij verdient het. Hamilton een kampioen en groot renner." (om maar een gelikt cliche mooi op camera te zeggen) Armstrong kan bij mij geen goed meer doen, ga hier maar niet meer posten.
En sommige onsympathieke uitspraken hebben zijn populariteit zeker niet vergroot.
Overigens interesseert het mij niet dat hij Amerikaan is. Als Armstrong een Nieuw - Zeelander was had ik hem ook wel onvriendelijk gevonden.
quote:hoezo een gelikt cliché? hamilton verdiende het ook daarom liet Postal hem gaan was hamilton een echte vijand van Lance hadden ze hem allang gegrepen. Was Armstrong ook van plan bij Boogerd op La Plagne vorig jaar was alleen te laat aan zijn achtervolging begonnen met Sastre.
Op woensdag 23 juli 2003 20:22 schreef okee6 het volgende:
Ik stoor me niet aan uitspraken als die van Lance over zijn droge keel, die vermeende afspraken, dat vind ik vernietiging van de sport. In de laatste week als de strijd gestreden is ok, maar niet al eerder. En ik heb de Alpe 'd Huez roddel niet in de wereld gebracht. Dat deden mensen uit het circuit. Wie weet kennissen van Simeoni. Maar Armstrong heeft de schijn tegen met zijn mooie gebaren en praatjes. Vandaag: "... Hij verdient het. Hamilton een kampioen en groot renner." (om maar een gelikt cliche mooi op camera te zeggen) Armstrong kan bij mij geen goed meer doen, ga hier maar niet meer posten.
En we gaan hier wel posten, beter gezegd post jij hier niet meer zijn we ook van jou "stomme" theorieen af.
quote:Zoals ik al zei die 'stomme' theorie bracht ik niet, ik las hem en sta er achter. Dat schouderklopje is 'mijn eigen mening', net als 'jouw mening' dat Armstrong geen baat had bij zijn veldrit
Op woensdag 23 juli 2003 20:29 schreef Bartoli het volgende:
[..]
[offtopic]En we gaan hier wel posten, beter gezegd post jij hier niet <dat zei ik> meer zijn we ook van jou "stomme" theorieen af.
Armstrong is een groot kampioen, maar de glans is Amerikaans en hij zal er aan moeten wennen dat dat niet overal werkt.
quote:Ja ok het blijft idd jou mening tegen het mijne maar aangezien jij geen armstrong fan bent kun je beter ook hier niet posten aangezien het over armstrong gaat.
Op woensdag 23 juli 2003 20:39 schreef okee6 het volgende:[..]
Zoals ik al zei die 'stomme' theorie bracht ik niet, ik las hem en sta er achter. Dat schouderklopje is 'mijn eigen mening', net als 'jouw mening' dat Armstrong geen baat had bij zijn veldrit
[/offtopic]
Armstrong is een groot kampioen, maar de glans is Amerikaans en hij zal er aan moeten wennen dat dat niet overal werkt.
quote:Alleen die mening deelt hij met de tourdirectie.
Op woensdag 23 juli 2003 20:39 schreef okee6 het volgende:
net als 'jouw mening' dat Armstrong geen baat had bij zijn veldrit![]()
quote:tsja als je tourjournaal had gekeken gisteren met dat interview met JM Leblanc had je het gehoord waarom hij geen boete kreeg okee6
Op woensdag 23 juli 2003 21:21 schreef Sheepcidus het volgende:[..]
Alleen die mening deelt hij met de tourdirectie.
quote:Leblanc vertelde dat het in de geest was om de regels ruim te interpreteren, immers geen tijdwinst, dus ook geen aftrek. Ben ik mee eens. Echter Armstrong verloor geen tijd, hij nam dus voordeel. Niettemin had hij ook in de geest sportiviteit kunnen bezigen, nu verkoos hij om eventueel zijn nek te breken. En ja, het is maar een split second en ik vind het verder allemaal geen big deal. Als er daadwerkelijk afspraken waren, verbleekt alles daarbij.
Op woensdag 23 juli 2003 21:23 schreef Bartoli het volgende:
[..]
tsja als je tourjournaal had gekeken gisteren met dat interview met JM Leblanc had je het gehoord waarom hij geen boete kreeg okee6
Leblanc en Smeets hadden het ook over een serene Tour. Het bewijs voor de 'voorkook theorie' (met afspraken). En dan heb ik het nog niet eens over dat eindshot van de filmmaker, want dat de Tour al op Luz-Ardiden beslist werd (?), dat zie je toch alleen maar in de film
quote:ga jij eens gauw wielrennen dan ga je het vak wielrennen eens snappen.
Op woensdag 23 juli 2003 22:17 schreef okee6 het volgende:[..]
Leblanc vertelde dat het in de geest was om de regels ruim te interpreteren, immers geen tijdwinst, dus ook geen aftrek. Ben ik mee eens. Echter Armstrong verloor geen tijd, hij nam dus voordeel. Niettemin had hij ook in de geest sportiviteit kunnen bezigen, nu verkoos hij om eventueel zijn nek te breken. En ja, het is maar een split second en ik vind het verder allemaal geen big deal. Als er daadwerkelijk afspraken waren, verbleekt alles daarbij.
Leblanc en Smeets hadden het ook over een serene Tour. Het bewijs voor de 'voorkook theorie' (met afspraken). En dan heb ik het nog niet eens over dat eindshot van de filmmaker, want dat de Tour al op Luz-Ardiden beslist werd (?), dat zie je toch alleen maar in de film
jij snapt het volgens mij totaal niet hé
quote:Als Boogerd Armstrong pakt en Armstrong zegt "voor jou geen Goldrace" dan respecteer ik dat. Is niet sportief, maar dat is wielrennen. Als mensen voor het begin van de ronde of desnoods tijdens de ronde al de prijzen vooraf verdelen, dan heet het competitievervalsing. Voor zover wil ik echter niet beweren, want voor je het weet, lig je in een sloot. Er gaat steeds meer geld in om. Genoeg gezegd.
Op woensdag 23 juli 2003 22:23 schreef Bartoli het volgende:
ga jij eens gauw wielrennen dan ga je het vak wielrennen eens snappen.jij snapt het volgens mij totaal niet hé
wielrennen is voor de één een vak, voor de ander (kijk)sport
quote:Geld genoeg ja, iemand de sloot in rijden ja, afspraken maken ook dat ontken ik niet maar gegarandeer nie tussen de spanjolen en Lance daar zijn de spaanse belangen ook te groot voor.
Op woensdag 23 juli 2003 22:38 schreef okee6 het volgende:[..]
Als Boogerd Armstrong pakt en Armstrong zegt "voor jou geen Goldrace" dan respecteer ik dat. Is niet sportief, maar dat is wielrennen. Als mensen voor het begin van de ronde of desnoods tijdens de ronde al de prijzen vooraf verdelen, dan heet het competitievervalsing. Voor zover wil ik echter niet beweren, want voor je het weet, lig je in een sloot. Er gaat steeds meer geld in om. Genoeg gezegd.
wielrennen is voor de één een vak, voor de ander (kijk)sport
quote:Heb jij eigenlijk al ooit een keer fiets gezeten? Laat staan een berg afgedaald. Je laat met al posts duidelijk merken dat eigenlijk helemaal niets maar dan ook helemaal niets van wielrennen snapt. Armstrong zou nooit meer kunnen stoppen om die bocht te halen dus hij ging helemaal niet bewust het veld om de bocht af te snijden. Het spreekt alleen maar in het voordeel van Armstrong dat hij zo vlug bedenkt dat hij op die manier weer zijn plaats in de kopgroep kon in nemen. Je zegt aantal post geleden geloof ook dat Armstrong niet sportief was omdat hij niet Beloki wachtte maar naar mijn weten heeft Ullrich toen ook niet gewacht. Het ligt dus compleet aan de situatie van het moment of je moet wachten of niet. En uitspraken doen over de mens Armstrong vind ik ook vrij dom overkomen. Ik weet bijna zeker dat je die man nog nooit gesproken hebt dus hoe kun je dan goed onderbouwde uitspraken doen.
Op woensdag 23 juli 2003 22:17 schreef okee6 het volgende:[..]
Leblanc vertelde dat het in de geest was om de regels ruim te interpreteren, immers geen tijdwinst, dus ook geen aftrek. Ben ik mee eens. Echter Armstrong verloor geen tijd, hij nam dus voordeel. Niettemin had hij ook in de geest sportiviteit kunnen bezigen, nu verkoos hij om eventueel zijn nek te breken. En ja, het is maar een split second en ik vind het verder allemaal geen big deal. Als er daadwerkelijk afspraken waren, verbleekt alles daarbij.
Wat betreft mijn mening over de mens Armstrong. Ik brand hem hier meer af dan nodig, maar dat komt omdat ik hem deze Tour (te) erg gedirigeerd vind rijden. Hij heeft alles van tevoren geregisseerd en men volgt vooral wat hij doet. De media kijkt naar hem, iedereen neemt z'n petje af en dat hoeft niet iedereen te doen vandaar mijn boodschap.
Schrap de aanvallende Franse ploegen van de eerste week en je houdt over 'US Postal voorop', daarachter een Virenque die eenzaam de bolletjestrui ophaalt en de sprintersploegen, die eerst Petacchi niet konden hebben en vervolgens de slag niet controleerden.
We hebben wel mooie etappezeges gezien, voor het klassement was de tijdrit bovendien een zegen. De koerstactiek van Armstrong, zijn geringe openstelling en smoesjes -alleen Smeets krijgt er tekst uit- tijdens deze Tour maken dat ik hem verre van waardeer. Verder heeft hij eerder bepaalde uitlatingen gedaan. Waarvan sommige mensen denken 'beter niet' en waar anderen zich niet aan storen. Ik vind ze niet slim, beter niet dus.
Ik reken hem op dat alles af en niet enkel op het feit dat hij op die ene berg kan versnellen, waar anderen even niet volgen. Feit is dat hij momenteel de snelste is, maar dat is in mijn ogen vooral de verdienste van zijn ploeg. Prima geregeld, maar de mens Armstrong beoordeel ik niet op basis daarvan.
Los van 'de mens' is hij een groot renner, wat ook bleek uit zijn impulsieve reactie voor Gap. Niet tegengesproken kan worden dat hij geen nadeel had bij die rit, hij kon niet anders, maar hij verloor er ook geen tijd. Per saldo won hij daar, nummer twee was kapot. De uitleg van de regels was correct, maar zo werp ik tegen, het moedigt gevaarlijke acties aan. Zeker in de Tourwereld die steeds meer omzet. Gelukkig zit een tijdrit bergaf er voorlopig nog niet in, om te besluiten met NOS-kennis.
[Dit bericht is gewijzigd door okee6 op 24-07-2003 02:00]
quote:Luister..... De media zet hem in zulk daglicht, die weten dat hij de 5e keer de tour wil winnen en dan moet je hem totaal gen aandacht geven naar jou idee? Denk je dat het voor een renner prettig is om constant een camera onder je neus te hebben? NEE
Op donderdag 24 juli 2003 01:53 schreef okee6 het volgende:
Wat betreft mijn mening over de mens Armstrong. Ik brand hem hier meer af dan nodig, maar dat komt omdat ik hem deze Tour (te) erg gedirigeerd vind rijden. Hij heeft alles van tevoren geregisseerd en men volgt vooral wat hij doet. De media kijkt naar hem, iedereen neemt z'n petje af en dat hoeft niet iedereen te doen vandaar mijn boodschap.
quote:en je kunt beter gedirigeerd rijden en gecalculeerd rijden dan constant aan te vallen en als puntje bij paaltje komt niet te kunnen volgen en compleet weg te waaien.
Op donderdag 24 juli 2003 08:50 schreef sassa_s het volgende:[..]
Luister..... De media zet hem in zulk daglicht, die weten dat hij de 5e keer de tour wil winnen en dan moet je hem totaal gen aandacht geven naar jou idee? Denk je dat het voor een renner prettig is om constant een camera onder je neus te hebben? NEE
En natuurlijk heeft hij alles van te voren geregiseert binnen zijn ploeg, hij wil tenslotte 5x de tour winnen. Als jij diegene was geweest die voor de 5e keer de tour kon winnen zou jij precies hetzelfde doen!!!
quote:*Mee eens is*
Op donderdag 24 juli 2003 10:08 schreef Bartoli het volgende:[..]
en je kunt beter gedirigeerd rijden en gecalculeerd rijden dan constant aan te vallen en als puntje bij paaltje komt niet te kunnen volgen en compleet weg te waaien.
Calculeren en krachten verdelen is echt wel een kunst.
quote:Het is een kunst om in een ronde over 3 weken niet onnodig krachten te verspillen op belangrijke momenten mee te zitten zonder dat het je al te veel kracht kost en als je kan toeslaan en dat deed Lance Armstrong.
Op donderdag 24 juli 2003 11:59 schreef Leatherface het volgende:[..]
*Mee eens is*
Calculeren en krachten verdelen is echt wel een kunst.
quote:En zo rijdt niet alleen Lance Armstrong maar bijna elke renner, alleen bij hem valt het het meest op omdat hij de potenties heeft om voor de 5e keer de tour te winnen....
Op donderdag 24 juli 2003 12:01 schreef Bartoli het volgende:[..]
Het is een kunst om in een ronde over 3 weken niet onnodig krachten te verspillen op belangrijke momenten mee te zitten zonder dat het je al te veel kracht kost en als je kan toeslaan en dat deed Lance Armstrong.
Op dagen dat die zich niet goed voelde gecalculeerd rijden en zo min mogelijk tijd verliezen en ja op die goede dag naar Luz Ardiden toeslaan.
quote:Precies maar ja niet iedere renner rijdt zo rond neem Paolo Bettini is daar goed voorbeeld van.
Op donderdag 24 juli 2003 20:42 schreef sassa_s het volgende:[..]
En zo rijdt niet alleen Lance Armstrong maar bijna elke renner, alleen bij hem valt het het meest op omdat hij de potenties heeft om voor de 5e keer de tour te winnen....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |