quote:Nog niet. Wel Tinus, Tinus, van anorexia tot goud.
Op zondag 21 juli 2002 18:30 schreef sassa_s het volgende:
Heeft iemand het boek: "door de pijngrens" gelezen?
2. Ik zou niet weten of Armstrong nog anti-kanker dingen slikt... Maar dan nog, er zijn tientallen voorbeelden dat een renner wordt betrapt op een verboden middel, en dat hij dan een medisch rapport te voorschijn haalt dat hij dat middel in MOET nemen. Wie zegt dat het middel wat hij in moet nemen niet net zo goed is als EPO ??
quote:Ben ik de enige die het hier mee eens is?
Op zondag 21 juli 2002 23:59 schreef GeraLd het volgende:
//de dopingdiscussie:
Straight: Lance rijdt niet op water en brood (al dan niet met pindakaas). Niemand doet dat. De Tour niet, maar ook de Börker Omloop niet. Elke wielrenner gebruikt iets om zijn prestaties te verbeteren, en het aanbodscala is erg groot. Wat wel en wat niet mag verandert geloof ik zo'n beetje met de dag. Bovendien hebben sommige renners (op elk niveau) een extra aanhangwagen nodig om hun medische attesten mee te slepen, dus die dopingregels rammelen.Of Lance bewust gebruikt ... tsja, dat weet denk ik alleen hijzelf. Dat hij veel sterker is dan de rest is natuurlijk duidelijk, en dat kan op heel veel dingen duiden. Het is echter suggestief om met het vingertje te wijzen 'jij pakt, yank'. Maar het geniepeige zittum in dat woordje bewust.
Weet Lance dat zijn lichaam anders is dan dat van de rest? Ja, tuurlijk weet hij dat hij kanker heeft gehad, en de meest gruwelijke medicinatie heeft gebruikt om ervanaf te komen. Maar volgens mij zijn de gevolgen van al die (chmo)kuren op de prestaties van een wielrenner niet te controleren. Niet fysiek, laat staan psychisch.
Wattie flikt is knap, maar saai. Niemand kan bij 'm in de buurt komen, en hijs gewoon vet de beste. Dat is (naast eventueel welk prestatiebevorderend gegeven dan ook) te danken aan zijn training, zijn mentaliteit en die fantastische ploeg van hem. Tis niet echt een kwestie van concurrenten uitkopen: Heras is zn enige aankoop die zelf misschien wat had kunnen uitrichten in een Ronde, al is hij niet veel sterker dan bijv. Beloki op dit moment, en anders Der Jan. Die ploeg is gewoon goed geregeld, en heeft 1 duidelijke leider die 1 keer moet knallen: Armstrong moet de Tour winnen. Voor Kirsten, voor zichzelf, voor US Postal, voor Nike, voor Amerika, voor de kankerpatienten. Daar wijkt alles voor, en de ploeg wordt hem heengebouwd. geen extreem sterke renners, maar middelmatige renners die onder de vleugels van Lance geweldig rijden: Livingston, Hamilton, Rubiera, Joachim, die tsjech osso ... goed beleid.
Lance wint dit jaar, misschien volgend jaar maar hij moet niet voor de 6 gaan. Dat mag/kan/moet niet .. van mij niet
. Misschien kan hij eens wat anders doen daarna ... ik zou hem wel eens in Spanje willen zien (tegen een echt sterk ONCE - iBanesto - Kelme (-Euskatel) - blok, of in Italie tegen Saeco, Fassa etcetc ... ik vraag me af of hij dan ook zo'n winnaar is.
quote:De wetenschap is nu wel zo ver dat er ook maskeringsmiddelen zijn die niet gevonden worden of gewoon doping dat niet gevonden wordt. Het middel dat Igor gebruikte is geen maskeringsmiddel.
Op maandag 22 juli 2002 14:21 schreef Jelminho het volgende:
1. Maskeringsmiddelen worden ook gevonden bij een dopingcontrole. Ik dacht dat de Galdeano ook "betrapt" was op een middel dat doping kon maskeren, maar dat het voor zijn astma was.2. Ik zou niet weten of Armstrong nog anti-kanker dingen slikt... Maar dan nog, er zijn tientallen voorbeelden dat een renner wordt betrapt op een verboden middel, en dat hij dan een medisch rapport te voorschijn haalt dat hij dat middel in MOET nemen. Wie zegt dat het middel wat hij in moet nemen niet net zo goed is als EPO ??
Ik heb niet gezegd dat het even goed werkt als EPO. Volgens deskundigen moet het zelfs beter werken ivm bloedcellen, maar ik ben geen medicus. Het gaat echter over Armstrong, daarvan is bekend dat hij een attest heeft.
quote:erm....zelf zei hij onlangs voor de camera door te gaan tot en met 2004, na zijn 6e tourzege ziet dan niemand hem meer....
Op maandag 22 juli 2002 15:05 schreef JSR het volgende:[..]
Ben ik de enige die het hier mee eens is?
De kracht van Armstrong is de kracht van zijn ploeg, gecombineerd met zijn keiharde mentaliteit.
Lance wint dit jaar de Tour en stopt er dan mee.
Misschien doet ie volgend jaar wel de Vuelta of de Giro...maar volgens mij is hij gewoon tevreden met wat hij heeft, en stopt ie er lekker mee.
En ik geef hem groot gelijk.
Heeft iemand de voorpagina van de Volkskrant gezien? Je zou die kerel toch een hoek geven?
quote:Nee, wat was er met de voorpagina?
Op maandag 22 juli 2002 15:50 schreef DrPurno het volgende:Heeft iemand de voorpagina van de Volkskrant gezien? Je zou die kerel toch een hoek geven?
J.
P.s. Mooie foto.
quote:
Op maandag 22 juli 2002 16:07 schreef Juan Zueco het volgende:
Man met bordje "Vive le Dopage" terwijl Armstrong voorbij rijdt.
Wanneer je alleen maar tijdens de tour doping zou gebruiken, zou doping helemaal geen enkel effect hebben.
Doping heeft namelijk alleen maar zin als je dat tijdens je trainingen ook gebruikt, dus eigenlijk het gehele jaar door. Dan pas kan je aan je resultaten zien dat je vooruitgang hebt geboekt.
Wanneer je dan tijdens de tour zelf geen zal gebruiken zal het nog steeds een gunstig effect hebben op je resultaten.
Maar dan nog wanneer een renner geen doping tijdens de tour gebruikt heeft, zullen er sporen van doping in het bloed aanfetroffen worden, wanneer hij iets gebruikt heeft.
Bij Armstrong is dat dus niet het geval.
quote:Ja, klopt. Maar dat zegt dus niet dat Armstrong onschuldig is.
Op maandag 22 juli 2002 15:45 schreef Jelminho het volgende:
Het gaat er bij mij om, tientallen (goede) wielrenners die misschien meedraaien in de top van het klassement hebben een attest waardoor ze illegale middelen kunnen gebruiken.
Maar je kunt toch ook gewoon niet zoveel sympathie voor een sporter hebben? Zo is in tennis bijvoorbeeld Pete Sampras ook nooit een favoriet van me geweest, al heb ik wel respect voor zijn prestaties. Datzelfde geldt voor Lance Armstrong.
quote:Hm ... het is maar hoe je er mee omgaat. Sommigen lijken nog steeds te geloven dat die renners op een banaan een col beklimmen. Als dan blijkt dat een renner daarbij ook een verboden middel heeft gebruikt dan komt dat in de publiciteit en zijn de volgers verontwaardigd.
Op maandag 22 juli 2002 17:33 schreef Jelminho het volgende:
Nee, je weet nooit zeker of Armstrong "clean" is... Ik hoop van wel, ik hoop dat er geen 1 renner doping gebruikt, ik wordt moe van dat gezeur en gezeik eromheen..
Als we nu eens afstappen van de naieve gedachte dat renners groot zijn geworden met calvé pindakaas dan scheelt dat al een hoop.
En, ik ben voor legalisering van doping maar dan wel volgens 2 belangrijke criteria: 1. testen volgens internationaal afgesproken richtlijnen en voorzien van een internationaal geldend keurmerk 2. gebruik onder medische begeleiding met mogelijkheid tot procedures bij internationaal medisch tuchtcollege.
En verder word ik ook moe van de verhalen rond Armstrong. Hij levert goede prestaties (soms zo goed dat ik wantrouwend word), ik vind 'm echter niet sympathiek.
quote:Precies. Mijn favoriet is Marco 'il Pirata' Pantani.
Op maandag 22 juli 2002 19:38 schreef Jane het volgende:
Die dopingdiscussie doet w.m.b. helemaal niet terzake als het om de vraag gaat of je een fan van Armstrong bent. Eerlijk gezegd denk ik dat alle topwielrenners zich rond de grens van het verbodene begeven (Armstrong dus ook!) en dat velen daar ook regelatig overheen gaan.Maar je kunt toch ook gewoon niet zoveel sympathie voor een sporter hebben? Zo is in tennis bijvoorbeeld Pete Sampras ook nooit een favoriet van me geweest, al heb ik wel respect voor zijn prestaties. Datzelfde geldt voor Lance Armstrong.
quote:Juist!!! Ik ben ook geen fan van Amrstrong, hij is te saai en te braaf! Ik hou meer van een Chiapucci of Pantani. Maar ook van andere aanvallers die uiteindelijk verliezen..
Op maandag 22 juli 2002 19:38 schreef Jane het volgende:
Maar je kunt toch ook gewoon niet zoveel sympathie voor een sporter hebben? Zo is in tennis bijvoorbeeld Pete Sampras ook nooit een favoriet van me geweest, al heb ik wel respect voor zijn prestaties. Datzelfde geldt voor Lance Armstrong.
J.
ik wist niet dat merckx doping had gepakt vroeger
dat laten ze hier natuurlijk niet horen op de belgische tv
quote:Als ik het goed heb is ie toen jankend uit de Giro vertrokken.
Op maandag 22 juli 2002 21:35 schreef ASSpirine het volgende:
ow...ik wist niet dat merckx doping had gepakt vroeger
dat laten ze hier natuurlijk niet horen op de belgische tv
quote:Juist, ik denk dat die kans erg groot is.
Op maandag 22 juli 2002 15:45 schreef Jelminho het volgende:
Het gaat er bij mij om, tientallen (goede) wielrenners die misschien meedraaien in de top van het klassement hebben een attest waardoor ze illegale middelen kunnen gebruiken.
Niettemin is Armstrong hoe dan ook een groot sportman.
Ik denk alleen nietdat hij een zesde tour gaat winnen
quote:Ik ben eik ook wel benieuwd
Op maandag 22 juli 2002 20:29 schreef Juan Zueco het volgende:
Iemand nog een scan van die geweldige foto vandaag in de Volkskrant (voorpagina)?J.
Ik zag wel in het AD een foto van Virenque die een tikje uitdeelde aan een toeschouwer.
quote:Nog niet gevonden, die foto, wel Kroon in het ravijn...met dank aan Cor Vos...oh ja, wel mooi verhaal. Nadat Kroon weer opgestapt was werd hij toch aangereden door een volgauto met als gevolg dat zijn arm en heup vol ztaen met asfalt? Heeft Karsten die kerel toch ff mooi een hoek verkocht, hahaha, topper!
Op maandag 22 juli 2002 22:56 schreef golfer het volgende:
Mijn scanner werkt momenteel even niet, ik probeer die foto ergens online even te vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |