abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108481573
Schrijvers kunnen overigens ook van invloed zijn op het genezingsproces: Susan Smit bv. zou best een gunstige invloed op mij kunnen hebben, Connie Palmen daarentegen zou ik niet overleven :P
pi_108481898
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:33 schreef REC het volgende:
Schrijvers kunnen overigens ook van invloed zijn op het genezingsproces: Susan Smit bv. zou best een gunstige invloed op mij kunnen hebben, Connie Palmen daarentegen zou ik niet overleven :P
Ja, allemaal leuk, maar volkomen beside the point .
pi_108482657
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:39 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, allemaal leuk, maar volkomen beside the point .
Zoals ik al schreef, in principe wil ik helemaal geen inmenging van buitenstaanders als ik met medische zorgen in een ziekenhuis lig. Maar die bemoeienis van bv. schrijvers kan onder voorwaarden voor mij nog net op de grens liggen, de opzet van vorige week gaat daar ruim overheen.
pi_108500337
http://www.nu.nl/binnenla(...)-vumc-aanpakken.html

Het muisje gaat dus toch een staartje krijgen.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:52:30 #80
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_108501069
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:51 schreef REC het volgende:

[..]

Zoals ik al schreef, in principe wil ik helemaal geen inmenging van buitenstaanders als ik met medische zorgen in een ziekenhuis lig. Maar die bemoeienis van bv. schrijvers kan onder voorwaarden voor mij nog net op de grens liggen, de opzet van vorige week gaat daar ruim overheen.
Maar dat is inderdaad iets dat anderen niet voor je moeten kunnen bepalen. En daarmee is de discussie over wie en wat er allemaal meekijkt wel af voor mij.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:53:01 #81
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_108503258
Kom op zeg, dat gezeik over meehobbelende schrijvers. Alsof een ziekenhuis een hermetisch gesloten bastion moet zijn. Alsof medische reality-tv niet al heel lang een bekend fenomeen is. Die Big Brother show was een stap te ver, maar de rest van alle ophef snap ik echt niet. Volkshysterie.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_108619825
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:32 schreef Lavenderr het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)-vumc-aanpakken.html

Het muisje gaat dus toch een staartje krijgen.
Mooi mooi... Kijken of er ratten in het ziekenhuis zitten. En of ze verdelgd kunnen worden. ~O>
pi_108811556
quote:
Bespied bij het omkleden: Heimelijk gefilmde advocate eist strafvervolging VU-ziekenhuis

Nog dizzy van een onfortuinlijke smak (dubbele armbreuk) tegen het asfalt lag ze in het ziekenhuisbed en had geen idee waar die dame in een witte verpleegstersjas het over had. Tot ze hoorde over de intussen veelbesproken ’geheime’ ziekenhuisfilmpjes voor een realitysoap. Advocate mr. Maud van ’t Hullenaar (28) eist nu dat justitie in actie komt.
http://www.welingelichtek(...)-vu-ziekenhuis2.html
pi_109454964
quote:
VU, RTL en Eyeworks delen kosten

RTL, Eyeworks en het VUmc betalen allemaal 188.000 euro om de kosten van het geschrapte tv-progamma '24 uur tussen leven en dood' te dekken.

Dat maakte het ziekenhuis vrijdag bekend. Het VUmc benadrukt dat de bijdrage van het ziekenhuis uit de algemene reserves komt en niet uit de premiegelden. 'De patiënten hebben hier geen hinder van', aldus een woordvoerster.
http://www.at5.nl/artikel(...)len-voor-realityshow

Zijn algemene reserves geen premiegelden? :{
pi_109454982
Het lijkt mij dat de verantwoordelijke bestuurders dat zelf mogen ophoesten. Het bespieden van patienten en het schenden van het beroepsgeheim en het plegen van strafbare feiten heeft immers niks met hun bestuurstaak te maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator zaterdag 24 maart 2012 @ 10:08:09 #86
249559 crew  Lavenderr
pi_109456009
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 08:20 schreef yyyentle het volgende:

[..]

http://www.at5.nl/artikel(...)len-voor-realityshow

Zijn algemene reserves geen premiegelden? :{
Waarom de 3 verantwoordelijke partijen het niet uit eigen zak laten betalen?
Algemene reserves, lekker vage term.
Trouwens, ik zie niet in dat als er betaald is er recht gedaan is aan mensen die zonder het te weten door een team bespied en gefilmd is.
Wat WS hierboven zegt dus.
pi_109456464
quote:
'VUmc mag niet opdraaien voor televisiedebacle'

Het VU medisch centrum mag niet opdraaien voor de schadevergoeding aan Eyeworks voor de geflopte tv-serie 24 uur tussen leven en dood.
De Tweede Kamerfracties van GroenLinks, PvdA en SP en de Amsterdamse VVD-wethouder Eric van der Burg willen niet dat het VUmc belastinggeld gebruikt om RTL en Eyeworks schadeloos te stellen.
http://www.parool.nl/paro(...)levisiedebacle.dhtml
  zaterdag 24 maart 2012 @ 17:17:25 #88
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_109465512
En terecht.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_109465657
quote:
9s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 17:17 schreef VeX- het volgende:
En terecht.
Dat er geen belastinggeld aan RTL/Eyeworks gegeven wordt is idd terecht.
Maar de verantwoordelijken van het VU MC moeten wel gestraft worden. De suggestie de schadevergoeding direct in te houden op hun salaris charmeert mij wel.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 18:27:53 #90
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_109467331
Het maakt het natuurlijk extra cru omdat de burger hier uiteindelijk toch voor gaat opdraaien.

Lijkt me niet dat er iemand in gaat stemmen met het inhouden van salaris van de verantwoordelijken (al zou ik hier niks op tegen hebben), aangezien de personen die hierover beslissen zichzelf dan in de vinger zouden snijden.
  Moderator dinsdag 12 juni 2012 @ 18:15:49 #91
249559 crew  Lavenderr
pi_112796598
Even kick want:

http://www.nu.nl/media/28(...)ers-en-eyeworks.html

De TK wil dat de 188.000 euro terugbetaald wordt.
Ook eventuele beelden die er nog zijn moeten vernietigd worden.

Eens kijken of Schippers eindelijk iets onderneemt.
pi_112796813
Beelden vernietigen? Hallo, dat is bewijsmateriaal. Als andere vieze gluurders in georganiseerd verband het toiletbezoek van minderjarige meisjes hebben gefilmd dan ga je die beelden toch ook niet vernietigen voordat de betrokkenen achter de tralies zitten?
  Moderator dinsdag 12 juni 2012 @ 18:23:32 #93
249559 crew  Lavenderr
pi_112796927
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:21 schreef Weltschmerz het volgende:
Beelden vernietigen? Hallo, dat is bewijsmateriaal. Als andere vieze gluurders in georganiseerd verband het toiletbezoek van minderjarige meisjes hebben gefilmd dan ga je die beelden toch ook niet vernietigen voordat de betrokkenen achter de tralies zitten?
Dat lijkt mij ook niet. Maar goed, ze hebben zo'n drie maanden de tijd gehad om dit te regelen, en er is niets gebeurd.
  † In Memoriam † zondag 11 november 2012 @ 17:32:49 #94
137949 Disana
pi_119091629
quote:
'Patiënten VUmc-serie misleid'

Patiënten die werden gefilmd voor de omstreden en geschrapte reality-serie '24 uur tussen leven en dood' zijn misleid. Dat blijkt uit onderzoeksstukken van het College Bescherming Persoonsgegevens die Nu.nl boven water heeft gekregen.

"Het VUmc wilde beelden uit de spreekkamer ook bewaren voor intern gebruik en onderwijsdoeleinden. Maar in de informatiebrief aan de patiënten stond daarover niets vermeld'', zegt onderzoeksjournalist Brenno de Winter van Nu.nl. Ook in het script dat medewerkers gebruikten om patiënten te benaderen voor deelname, werd het intern gebruik niet genoemd.

Bewijsmateriaal
Uit de stukken blijkt ook dat patiënten die in het VUmc met een verborgen camera werden gefilmd, bepaalde beelden zelf niet mochten zien. Ze mochten alleen bekijken wat er voor de uitzending werd gebruikt. Andere beelden zouden als bewijsmateriaal hebben kunnen dienen bij een medische fout.

Het VUmc wil niet reageren, onder meer omdat er naar de hele zaak nog een onderzoek loopt van het Openbaar Ministerie.

De serie '24 uur tussen leven en dood', werd geproduceerd door Eyeworks van Reinout Oerlemans. Door de commotie over de verborgen camera's in het ziekenhuis en de schending van de privacy werd de serie na één aflevering gestaakt.
http://nos.nl/artikel/439428-patienten-vumcserie-misleid.html
pi_119113751
Dit is ook een mooie:

quote:
Indien(een) betrokken persoon(en) om persoonlijke redenen weigert medewerking te verlenen aan
de opnamen, zal Eyeworks er voor zorgdragen dat de betreffende persoon(en) niet herkenbaar in beeld komen.
• VUmc en Eyeworks zullen er voor zorgdragen dat patiënten en medewerkers die herkenbaar
in beeld komen hier altijd toestemming voor hebben verleend.
Dus als je niet wilt meewerken worden de opnames toch uitgezonden. Je bent dan wel onherkenbaar in beeld maar er worden wel beelden van de behandeling uitgezonden. :X

http://www.bigwobber.nl/2(...)pnames-bij-het-vumc/
  Eindredactie Games maandag 12 november 2012 @ 07:25:42 #96
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_119113860
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 07:07 schreef lexgauw007 het volgende:
Dit is ook een mooie:

[..]

Dus als je niet wilt meewerken worden de opnames toch uitgezonden. Je bent dan wel onherkenbaar in beeld maar er worden wel beelden van de behandeling uitgezonden. :X

http://www.bigwobber.nl/2(...)pnames-bij-het-vumc/
helaas mag dit wel, kijk naast naar wegmisbruikers...
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_119113937
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2012 07:25 schreef donald_dick het volgende:

[..]

helaas mag dit wel, kijk naast naar wegmisbruikers...
Speelt wegmisbruikers zich niet op de openbare weg af?
  maandag 12 november 2012 @ 08:48:59 #98
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119114499
quote:
Vaak werd de patiënt pas in de behandelkamer om toestemming gevraagd.
zonder behandeling ben je ook geen patient

_O-
  maandag 12 november 2012 @ 08:49:44 #99
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119114515
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 07:39 schreef lexgauw007 het volgende:

[..]

Speelt wegmisbruikers zich niet op de openbare weg af?
waarbij je specifieke mensen filmt die hun eigen rechten hebben
pi_119114891
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 07:07 schreef lexgauw007 het volgende:
Dit is ook een mooie:

[..]

Overigens houdt dat onherkenbaar maken doorgaans niet in dat iemand die je kent je niet zal herkennen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')