Is dat ook te doen wanneer je mn interne harde schijf uit mn huidige pc overzet? Ik heb behoorlijk wat mediabestanden erop staan en heb geen zin om dingen te gaan formattteren en bestanden overzetten.quote:Op maandag 27 februari 2012 23:24 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Kun je beter voor bijvoorbeeld raid gaan (2 dezelfde disk als 1 laten werken, heb ik zelf ook ja dat geeft winst, als je daar om geeft).
Alleen als jij CD's gaat luisteren of FLAC/ALAC bestanden gaat afspelen op je PC en je geluidsinstallatie ook wel echt goed is. Want voor MP3 en Youtube moet je het echt niet gaan doen.quote:Op maandag 27 februari 2012 23:33 schreef Probably_on_pcp het volgende:
En de geluidskaart... als ik t zo online lees heeft t echt wel voordelen tov de inboard geluidskaart. Ik heb onlangs een behoorlijk bedrag besteed aan n nieuwe geluidsinstallatie dus een geluidskaart lijkt me dan wel een redelijke investering toch?
Ja dat is voor mij de moeite wel waard hoorquote:Op maandag 27 februari 2012 23:41 schreef Dimens het volgende:
[..]
Alleen als jij CD's gaat luisteren of FLAC/ALAC bestanden gaat afspelen op je PC en je geluidsinstallatie ook wel echt goed is. Want voor MP3 en Youtube moet je het echt niet gaan doen.
Ja.quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:33 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Dit is de lijst met componenten die ik wil bestellen:
http://tweakers.net/gallery/389110?wish_id=252260#tab:wenslijst
Iemand hier nog iets op aan te merken?
-is deze voeding geschikt?
-is het moederbord geschikt?
Dat zijn de twee voornaamste vragen die ik heb
Voornamelijk cd's en dvd's branden. Die zijn toch wat makkelijker uit te delen dan een usb stick.quote:Op maandag 27 februari 2012 20:47 schreef Bart het volgende:
[..]
wat moet je uberhaupt nog met een dvd-speler tegenwoordig.
Welke raid bedoel je? Raid 0 geeft weliswaar een hogere doorvoersnelheid, maar halveert je betrouwbaarheid en de access times liggen juist wat hoger.quote:Op maandag 27 februari 2012 23:24 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Kun je beter voor bijvoorbeeld raid gaan (2 dezelfde disk als 1 laten werken, heb ik zelf ook ja dat geeft winst, als je daar om geeft).
Mijn terratec heeft een mooier geluid dan de dac van mijn yamaha receiver. Terratec , m-audio en euzentech zijn goede geluidsskaarten.quote:Op maandag 27 februari 2012 23:47 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ja dat is voor mij de moeite wel waard hoor
En zat nog even te dubben of ik een kaart neem van EUR75 want die zijn ook goed, maar die EUR75 die maakt me eigenlijk ook niets uit. Deze pc gaat dan weer een hele tijd mee dus 100 of 200 euro meer of minder op het totaalbedrag is ook geen ramp.
Ik dacht ik ga voor een ander meer standaard merk omdat de driver ondersteuning dan misschien wat beter geregeld is (?).quote:Op donderdag 1 maart 2012 20:01 schreef machtpen het volgende:
[..]
Mijn terratec heeft een mooier geluid dan de dac van mijn yamaha receiver. Terratec , m-audio en euzentech zijn goede geluidsskaarten.
Uitdelen?quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:56 schreef Adames het volgende:
[..]
Voornamelijk cd's en dvd's branden. Die zijn toch wat makkelijker uit te delen dan een usb stick.
Met twee RAM modules maak je gebruik van Dual channel, wat twee keer zo snel moet zijn. Voor Dual Channel moet je wel twee dezelfde RAM modules gebruiken, anders werkt het niet.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 03:44 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Wat ik me nog even afvraag: het interne geheugen van 8gb bestaat uit twee modules van 4gb.
Het moederbord geeft aan: 4xDDR3.
Betekent dit dat ik gewoon 2 van deze slots gebruik op het moederbord met deze twee modules? Voor het moederbord maakt het toch niet uit wat voor intern geheugen je erin drukt qua grootte? Je kan er toch ook 1 van 4gb indrukken en 1 van 8gb bijv. en dan hou je alsnog twee slots over toch?
En maakt het een verschil om twee keer 4gb te nemen of is 1 keer 8gb beter?
Het werkt allemaal wel, maar aangezien je een dual memory controller hebt (dual channel heet dat), is het verstandig om twee identieke modules erin te stoppen, of vier identieke. Dus 2x4GB of 4x2GB. Waarbij uiteraard het eerste aan te raden is aangezien je er dan later nog twee reepjes bij kan prikken mocht je dat willen.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 03:44 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Wat ik me nog even afvraag: het interne geheugen van 8gb bestaat uit twee modules van 4gb.
Het moederbord geeft aan: 4xDDR3.
Betekent dit dat ik gewoon 2 van deze slots gebruik op het moederbord met deze twee modules? Voor het moederbord maakt het toch niet uit wat voor intern geheugen je erin drukt qua grootte? Je kan er toch ook 1 van 4gb indrukken en 1 van 8gb bijv. en dan hou je alsnog twee slots over toch?
En maakt het een verschil om twee keer 4gb te nemen of is 1 keer 8gb beter?
Thx!quote:Op zaterdag 3 maart 2012 10:35 schreef msigamer12 het volgende:
Heel net systeem
En als het niet wil lukken wil ik je wel bijsturen via skypemet het bouwen
Het geluid is gewoon voller en helderder. Ik ben niet zo'n audiofiel dat ik je in detail kan uitleggen wat er nou precies beter is, maar het verschil is duidelijk hoorbaar. Ook bij gamen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 01:59 schreef stoeltafel het volgende:
Wat is het verschil dan ? Ook beter geluid met gamen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |