En Intel als moederbord? Ik dacht zelf: processor van Intel --> moederbord van Intel maar dat is eigenlijk overbodig? En is Intel als merk goed voor een moederbord?quote:Op maandag 27 februari 2012 00:48 schreef Dimens het volgende:
Het eerste waar je naar kijkt is de socket en of deze wel bij je processor past. Die i5 2500k processor heeft een 1155 socket en gaat dus niet op een 1156 socket passen waar jij het moederbord van hebt gekozen.
Daarna ga je naar de bijzaken kijken van het moederbord. Zoals geïntegreerd audio of niet, het aantal USB porten, USB 3.0, Geheugentype en aantal(DDR3) , Internet snelheid etc..
Qua merk vind ik Asus, Gigabyte en MSI goed.
Je kunt dus best een ander moederbord nemen. Dan moet je gaan kijken naar welke factoren jij wilt hebben. Eventueel kunnen wij altijd voor je meedenken.
Ja de zijn veranderd. Alles is nu SATA.quote:Op maandag 27 februari 2012 01:42 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik bedenk me trouwens net dat er ook nog een dvd-speler in moet en ik heb een nog oudere pc staan die stof staat te happen met daarin nog een dvd-speler en writer. Ik denk dat die inmiddels 7 jaar oud is (en niet veel gebruikt). Zou ik dat zo kunnen overzetten of zijn de aansluitingen voor zo'n ding of bepaalde standaarden inmiddels veranderd?
Hebben moderne moederborden helemaal geen IDE aansluitingen meer?quote:Op maandag 27 februari 2012 08:05 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ja de zijn veranderd. Alles is nu SATA.
Sata 600 heeft hogere datasnelheden.quote:Op maandag 27 februari 2012 17:57 schreef Probably_on_pcp het volgende:
En wat is het verschil bij een HD tussen Sata 300 en Sata 600?
1 vaak nog, maar je wilt niet zo´n oude DVD speler gezien de prijzen van een nieuwequote:Op maandag 27 februari 2012 17:41 schreef Quisho het volgende:
[..]
Hebben moderne moederborden helemaal geen IDE aansluitingen meer?
Bij een HD maakt het niet veel uit, bij een SSD wel.quote:Op maandag 27 februari 2012 17:57 schreef Probably_on_pcp het volgende:
En wat is het verschil bij een HD tussen Sata 300 en Sata 600?
Voeding is afhankelijk hoeveel HD's en videokaarten je wil.quote:Op maandag 27 februari 2012 00:05 schreef Probably_on_pcp het volgende:
En waar ik heel weinig verstand van heb is moederborden. Waar moet ik vooral op letten bij een moederbord?
En zelfde geldt voor voedingen: waar moet je rekening mee houden?
Kan iemand hier nog iets over zeggen?quote:Op maandag 27 februari 2012 01:32 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Oh en die solid state drive lijkt me wel relaxed, maar voor die prijs hoeft het denk ik toch niet voor mij. Ik zet mn pc 's ochtends aan en 's avonds pas weer uit dus dat snelle opstarten is geen issue voor mij en zolang het werkgeheugen en de processor goed zijn, lijkt het me dat die SSD niet zoveel winst oplevert, of zie ik dat verkeerd?
wat moet je uberhaupt nog met een dvd-speler tegenwoordigquote:Op maandag 27 februari 2012 19:16 schreef Adames het volgende:
[..]
1 vaak nog, maar je wilt niet zo´n oude DVD speler gezien de prijzen van een nieuwe
Tja, het is een investering maar alles start wel heerlijk snel op hoor. Niet alleen Windows, maar alle programma's ook. Ik heb er sinds afgelopen weekend een, bevalt me primaquote:Op maandag 27 februari 2012 20:45 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Kan iemand hier nog iets over zeggen?
Kun je beter voor bijvoorbeeld raid gaan (2 dezelfde disk als 1 laten werken, heb ik zelf ook ja dat geeft winst, als je daar om geeft).quote:Op maandag 27 februari 2012 01:32 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Oh en die solid state drive lijkt me wel relaxed, maar voor die prijs hoeft het denk ik toch niet voor mij. Ik zet mn pc 's ochtends aan en 's avonds pas weer uit dus dat snelle opstarten is geen issue voor mij en zolang het werkgeheugen en de processor goed zijn, lijkt het me dat die SSD niet zoveel winst oplevert, of zie ik dat verkeerd?
Ik heb gigantisch mooie speakers staanquote:Op maandag 27 februari 2012 23:19 schreef Dasjonny het volgende:
Vanwaar zo'n retedure geluidskaart, er zit ook al een geluidskaart op het moederbord. Tenzij je echt gigantisch mooie speakers hebt staan zou ik niet zo'n ding kopen.
SSD is veel te duur vind ik. En ik wil mn oude harde schijf met mediabestanden overzetten naar mn nieuwe pc. De 2TB harde schijf uit het lijstje gaat dan in de oude pc (heb de persoon die hem overkoopt min of meer beloofd dat ie in totaal 3TB aan geheugen zou krijgen).quote:Op maandag 27 februari 2012 23:22 schreef Dimens het volgende:
Geluidskaart kun je wegdoen en ik snap ook niet waarom je twee HDD's nodig hebt. Neem dan een SSD.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |