abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108373879
Ik ben aan t kijken voor een nieuwe pc. Op t moment is mijn oog gevallen op de volgende twee opties:

Asus CM6650

Productbeschrijving: Asus CM6650-BN001O
Behuizing: Midi-Tower
Processor: Intel Core i5 2400 - 3,1GHz
Aantal cores: 4 (Quad-Core)
Chipset: Intel H67
Geheugen: 8 GB DDR3
Opslag (HDD): 1,5 TB 5400rpm
Grafische kaart: NVIDIA GeForce GT530 - 1 GB

http://www.paradigit.nl/P(...)680BCKZ/default.aspx

MEDION® AKOYA® PC P5326 E

* Processor: Intel® Core™ i5-2320 processor
*Besturingssysteem: Authentieke Windows® 7 Home Premium 64-bit (OEM versie)
* Kloksnelheid: 3 GHz
* Geheugen: 8 GB
* Geheugentype: DDR3 1333 MHz
* Aantal geheugenbanken: 2
* Gebruikte geheugenbanken: 2
* Harde schijf capaciteit: 2 TB
* Videokaart: NVIDIA® GeForce GTX550Ti met 1 GB DDR5 videogeheugen
* Realtek High Definition Audio (6-kanaals)
* Intel® H61 Express Chipset
* 1 x hot-swap HDD mobile rack; uitbreidbare harde schijf capaciteit met alle interne standaard 3,5" harde schijven met SATA aansluiting.

http://www.medion.com/nl/(...)tm_campaign=tweakers

-Dingen die me opvallen (ben geen echte expert):
Het verschil in chipsets; de Asus heeft H67 en de Medion H61. Wat houdt dit precies is en maakt dit een groot verschil?

-De harde schijf van de Asus heeft 5400 rpm. Is dit wel genoeg als je Bluray bestanden van je pc wil afspelen op je tv of als je Battlefield 3 wilt spelen? En wat betekent dat "hot swap" gedoe bij de Medion harde schijf informatie?

-En wat is de reputatie van het merk Asus tov Medion?

En verder zijn alle op- en aanmerkingen van harte welkom! :)
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 25 februari 2012 @ 02:59:26 #2
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_108373969
Asus nemen, want Asus ^O^

De rest merk je toch niet.
pi_108373995
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 02:59 schreef leolinedance het volgende:
Asus nemen, want Asus ^O^

De rest merk je toch niet.
Mijn gevoel zegt ook Asus ;)

Maar mijn verstand wil ook een beetje gerust gesteld worden :P
pi_108374317
Voor 700 euro kan je echt een stuk betere zelf samenstellen.
pi_108374689
De GTX550Ti is sneller dan de GT530. Als je een beetje wil gamen kun je beter de Medion pakken.
De i5-2400 is iets sneller dan de i5-2320.

Ik zou 100% zeker voor de Medion gaan. Ten eerste betaal je niet voor de merknaam 'Asus', en omdat je daarvoor niet betaald zijn de spec van de MEdion Pc gewoon beter.

Waar je als leek naar moet kijken is:
- Hoe snel is de processor (niet super belangrijk)
- Hoe snel is de grafische kaart (belangrijk voor games)
- Hoeveel intern geheugen zit er in? (veel geheugen maakt de computer wat sneller)
- Hoe groot is de harddisk?

Chipset en zo maakt niks uit. Kun je helemaal vergeten als leek zijnde.
Qua processor is de Asus niet echt sneller dan de Medion. Wel iets maar dat merk je niet wed ik.
Qua grafische kaart wint de Medion het met gemak.
Intern geheugen hebben ze evenveel (8GB)
Harddisk van de Medion is een stuk groter.

Ik zou echt voor de Medion gaan, simpele, goede computer voor een gemiddelde gebruiker.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 05:14:55 #6
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_108374738
is de best buy guide op tweakers misschien niet anders een optie?\
http://tweakers.net/revie(...)-en-gamesysteem.html
het game systeem lijkt aardig aan je eisen te voldoen op zich namelijk :)
pi_108374904
Ik heb iig zo'n model Medion, en ik ben er wel over te spreken. Wel betere specs tho, maar zelfde kast etc.

Zou zelf iig dus voor de Medion gaan, maar dat is misschien niet objectief. Ze geven in ieder geval wel goede garantie als er toch iets mis is.
pi_108375409
rpm van de hardeschijf heeft geen invloed of het aantal FPS in games. Wel zullen de laadtijden iets langer zijn.

De paradigit computer bevat een zeer beperkte videokaart. Met deze kaart zul je BF3 bijvoorbeeld nauwelijks kunnen spelen, ongeacht de grafische instellingen. De Medion GTX550ti is een stuk beter, en zal BF3 kunnen draaien op medium settings.

Persoonlijk zou ik eens kijken naar een webshop zoals Azerty, Alternate etc, de beste onderdelen selecteren die binnen je budget passen en vervolgens het ook laten assembleren door die winkel.

Dit is vrijwel altijd een meer future proof systeem dat beter gebalanceerd is. Misschien wel iets minder makkelijk.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 09:18:01 #9
351185 Quisho
Pay attention, it's free
pi_108375849
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 03:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Mijn gevoel zegt ook Asus ;)

Maar mijn verstand wil ook een beetje gerust gesteld worden :P
Jouw gevoel is goed ;)

Ik heb het hier al vaker gezegd, Medion gebruikt goedkope componenten, zoals voedingen en moederborden met slechte chipsets (SiS).

En het verschil in processors is eigenlijk heel erg miniem in dit geval.

Alleen in de videokaarten zit wel een verschil, maar ik weet niet in hoeverre je het voor gamen wil gebruiken. In spellen die niet al te zwaar zijn zul je het niet echt merken, en de GTX550Ti is nou ook niet echt een beest van een videokaart. Maar de videokaarten zijn dus het enige verschil en dan zal ik toch voor kwaliteit gaan in plaats van een iets betere videokaart, je kan altijd je videokaart nog upgraden.

Maar wat altijd goedkoper is is zelf een PC samenstellen, wil je dat niet als optie overwegen?
  zaterdag 25 februari 2012 @ 09:30:29 #10
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_108376021
Asus idd.

maar let wel op, als er n invasie is, wordt t niet vergoed.. :')
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_108397662
Medion -> De prestaties zullen hoger liggen, vooral in games.
Asus -> Veel betrouwbaarder merk dan medion. Bij medion willen nog wel eens voedingen en mobo's snel stuk gaan e.d..

Zelfbouw(Mits goed samengesteld) -> Goedkoper, net zo betrouwbaar als de Asus, zelfde prestaties als de Medion.
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
pi_108398370
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 22:07 schreef Devion het volgende:
Medion -> De prestaties zullen hoger liggen, vooral in games.
Asus -> Veel betrouwbaarder merk dan medion. Bij medion willen nog wel eens voedingen en mobo's snel stuk gaan e.d..

Zelfbouw(Mits goed samengesteld) -> Goedkoper, net zo betrouwbaar als de Asus, zelfde prestaties als de Medion.
medion zit qua prijs vaak onder zelfbouw.
pi_108405287
Ik sta op zich wel open voor zelfbouw, maar liever niet zeg maar.

Maar die Medion moet toch prima zijn denk ik dan. Ik wil wel perse BF3 kunnen spelen anders doe ik mn huidige pc ook niet weg. En ik zal hooguit een paar keer in de week een aantal uur per dag dat spel spelen. En met mn huidige pc kan ik nog steeds alles wat ik wil behalve BF3 spelen. Dat is toch wel een echte voorwaarde.

Ik haal dan die Medion op denk ik en gooi dr een goeie geluidskaart bij in.
  zondag 26 februari 2012 @ 15:32:59 #14
350723 .Bankbiljet
NEE heb je, JA kun je kopen
pi_108418464
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 02:40 schreef Probably_on_pcp het volgende:
En met mn huidige pc kan ik nog steeds alles wat ik wil behalve BF3 spelen.
heb je overwogen om alleen de videokaart te vervangen?
pi_108420836
Lijstje met componenten

Hier hoef je alleen nog maar een leuke behuizing bij te kiezen en een HDD. Al zou ik de HDD die nu in je huidige PC zit in deze zetten.

De SSD zet je als boos volume waar je Windows op installeert en al je programma's/games. De HDD gebruik je dan voor al je media zoals documenten, films, muziek e.d.
De SSD is klein qua opslag maar wel ontzettend snel. 128GB is genoeg voor Windows en behoorlijk wat programma's. Windows opstarten in Ca. 15 secondes en Adobe Photoshop is al klaar met opstarten voor je de naam van het programma kunt uitspreken. (Echt waar, ik probeerde het net.)
  zondag 26 februari 2012 @ 21:32:35 #16
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_108437897
quote:
14s.gif Op zondag 26 februari 2012 16:20 schreef Dimens het volgende:
Lijstje met componenten

Hier hoef je alleen nog maar een leuke behuizing bij te kiezen en een HDD. Al zou ik de HDD die nu in je huidige PC zit in deze zetten.

De SSD zet je als boos volume waar je Windows op installeert en al je programma's/games. De HDD gebruik je dan voor al je media zoals documenten, films, muziek e.d.
De SSD is klein qua opslag maar wel ontzettend snel. 128GB is genoeg voor Windows en behoorlijk wat programma's. Windows opstarten in Ca. 15 secondes en Adobe Photoshop is al klaar met opstarten voor je de naam van het programma kunt uitspreken. (Echt waar, ik probeerde het net.)
En dit is het antwoord op de vraag van TS? :')
pi_108441435
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 21:32 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hier heeft hij meer aan dan dat ik zeg; "Je moet die nemen."
  zondag 26 februari 2012 @ 22:32:09 #18
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_108442619
quote:
14s.gif Op zondag 26 februari 2012 22:13 schreef Dimens het volgende:

[..]

Hier heeft hij meer aan dan dat ik zeg; "Je moet die nemen."
Nee, je geeft geen antwoord op zijn vraag.
pi_108443035
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 22:32 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee, je geeft geen antwoord op zijn vraag.
Zeur eens niet zo, hij probeert hem gewoon een goed(en wss. beter) advies te geven.
pi_108445031
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 21:32 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Haha! Toen ik vanmiddag even snel zijn post las was ik juist erg enthousiast :P

Ik wil best zelf een systeem bouwen maar krijg dan al snel zo'n gevoel dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ben dus wel blij dat Dimens de moeite heeft genomen om dat even te doen!
pi_108445090
quote:
Lijstje met componenten

Zie mijn post hierboven ;)

Maar tof dat je even die moeite hebt genomen. Wat denk jij van Alternate?

Waar ik wel tegen op zie is om via tweakers de beste prijzen te vinden, maar dan alle componenten ergens anders te moeten bestellen.
pi_108445117
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 15:32 schreef .Bankbiljet het volgende:

[..]

heb je overwogen om alleen de videokaart te vervangen?
Ja heel even, maar zet nu gewoon een nieuwe pc neer.
pi_108445551
quote:
Lijstje met componenten

Een processorkoeler is trouwens niet nodig?
pi_108446270
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 23:32 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Een processorkoeler is trouwens niet nodig?
De Processor komt met een koeler in de doos. Persoonlijk vind ik hem stil genoeg voor een boxed koeler en vind ik het niet nodig een vervangende ervoor te kopen.

Ik heb niet zolang geleden zelf ook een systeem in elkaar gezet en dit was het eerste systeem ooit zelf in elkaar gezet. Ik was wel bekend met de componenten e.d. maar toch was het wel spannend. Heb er een middag voor gezeten en het is allemaal feilloos gegaan.
Er kan weinig mis gaan. Het is net lego waar alles op z'n plek past en niet anders.

quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 23:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Waar ik wel tegen op zie is om via tweakers de beste prijzen te vinden, maar dan alle componenten ergens anders te moeten bestellen.
Ik heb al m'n componenten uit twee winkels gekocht. Ik was net iets meer kwijt maar heb dan wel maar een keer verzendkosten hoeven te betalen waardoor ik niet veel meer kwijt was dan wat de berekening op Tweakers was.
pi_108446819
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 23:48 schreef Dimens het volgende:

[..]

De Processor komt met een koeler in de doos. Persoonlijk vind ik hem stil genoeg voor een boxed koeler en vind ik het niet nodig een vervangende ervoor te kopen.

Ik heb niet zolang geleden zelf ook een systeem in elkaar gezet en dit was het eerste systeem ooit zelf in elkaar gezet. Ik was wel bekend met de componenten e.d. maar toch was het wel spannend. Heb er een middag voor gezeten en het is allemaal feilloos gegaan.
Er kan weinig mis gaan. Het is net lego waar alles op z'n plek past en niet anders.

[..]

Ik heb al m'n componenten uit twee winkels gekocht. Ik was net iets meer kwijt maar heb dan wel maar een keer verzendkosten hoeven te betalen waardoor ik niet veel meer kwijt was dan wat de berekening op Tweakers was.
Ik was heel toevallig 2 dagen geleden al bezig geweest met een wenslijst van tweakers:

http://tweakers.net/gallery/389110#tab:wenslijst

Ze komen aardig overeen :) Maar het moederbord dat jij hebt geselecteerd is gewoon goed? En de videokaart ook?

Oh en dat bouwen lijkt me ook wel leuk. Heb zelf ook wel eens wat dingen ingebouwd en afgebroken en weer opgebouwd dus het zou me moeten lukken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')