abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108347845

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics.

OP topicreeks

Het is trouwens deel CXCVII , kan een mod het even aanpassen in de titel. danku
pi_108348686
The Adventures of TinTin

Vooraf was ik wat sceptisch maar WOW wat een geweldige film. De mooiste animatiefilm ooit. Maar Kuifje is meer dan dat. Hij is origineel, volgepakt met actie, leuke humor, een lekker vlot maar interessant verhaal en stuk voor stuk perfecte stemacteurs bij de al bekende figuren. Ik was eigenlijk vergeten dat ik vroeger veel kuifje keek en las maar dat kwam nu allemaal terug door met name de klunzen Jansen & Janssen. Werkelijk van begin tot eind genoten van dit spektakel dat wat mij betreft zijn weerga niet kent. Spielberg heeft zich duidelijk uit kunnen leven met zijn eerste film waar de mogelijkheden onbegrenst zijn.

Laat die vervolgen maar komen _O_
Benieuwd wat Peter Jackson van het vervolg maakt...

9.2
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:55:08 #3
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_108349850
Eens met bovenstaande, eigenlijk was ik enigszins sceptisch door de trailer, maar de uiteindelijke film was echt heel erg mooi. Spielberg heeft het wel op een enorm Indiana Jones-achtige manier verfilmd, maar dat maakt het zeker niet minder vermakelijk! :s)
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:17:33 #4
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_108350716
The Artist
Vermakelijk en charmant, zo'n stomme film . Van mij mag ie de Oscar voor beste film wel winnen, al was het maar om het 'originele' idee om het genre stomme film weer even doen her op te leven. Denk niet dat we de komende tijd doodgegooid zullen worden met zulke prenten als deze, maar dit was wel een uiterst leuk tussendoortje. Cijfer: 7,5

Midnight in Paris
Leuk :D!! Owen Wilson mag het Woody Allen-personage van deze film spelen, intellectueel, neurotisch en natuurlijk humoristisch. Doet ie prima! Wilson is daarbij ook nostalgisch ingesteld en verdwijnt tijdens de pre-honeymoon zomaar richting Parijs in de jaren '20. Aldaar ontmoet hij de uiterst charmante Marion Cottillard en een hele hoop kunstenaars, schrijvers, filmmakers. Buñuel, Hemmingway, Picasso en Dali, dat straatje dus. Het is een lekker ongecompliceerd fantasietruukje, dat Woody weer eens met succes doet. Al met al weer een erg leuk film van deze regisseur gezien. Hij weet nog steeds niet van ophouden _O_. Cijfer: 8

Germania Anno Zero (Germany Year Zero)
Het derde deel van Rossellini's oorlogstrilogie vind ik het sterkst. Vonden Roma, Citta Apertà en Paisan nog plaats in Italië, in dit deel is het verwoeste Berlijn nèt na de oorlog het decor. Wat zag dat er toen uit, echt ongelooflijk. De jonge hoofdpersoon Edmund, probeert zoveel geld voor zijn familie bij elkaar te harken, maar ondervindt alleen maar pech en ellende. Het verhaal is zoals vaker bij neorealistische films zonder veel poespas, maar wel okee dus. Wat me vooral bijgebleven is, zijn de beelden van complete destructie. Heeft iemand meer tips van dit soort na-de-oorlogfilms of documentaires? Cijfer: 8
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:26:44 #5
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_108351040
Op 7 maart voorspel ik minstens 15 reviews van John Carter, trouwens.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_108351058
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:26 schreef Garisson72 het volgende:
Op 7 maart voorspel ik minstens 15 reviews van John Carter, trouwens.
Eerder een stuk of 600
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zaterdag 25 februari 2012 @ 17:07:23 #7
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_108387059
Hugo (2011, VS, Martin Scorsese)
Vermakelijke film en mooie ode aan de begindagen van de cinema en Méliès in het bijzonder. Maar het is en blijft een familiefilm en daarom is het allemaal iets te simpel om echt tot de toppers van Scorsese te behoren.
Niet sinds Avatar ben ik bij een film zo onder de indruk geweest van het 3D gebruik.
cijfer: 7.8

Nashville (1975, VS, Robert Altman)
Mozaïekfilm over het leven in Nashville. Maar dit is geen mozaïekfilm waarbij alle verhaallijnen netjes elkaar afwisselen en opvolgen, in deze film gebeurt heel veel tegelijkertijd. Eigenlijk zit er heel weinig verhaal en is de film veel meer een sfeerschets van de verschillende facetten van het leven in de countryhoofdstad en van de gemoedstoestand van het land in het algemeen. Er gebeuren wel dingen, maar ik kreeg het gevoel alsof het om volstrekt willekeurige dagen in Nashville ging en er speciale reden waarom we de hoofdrolspelers nu precies volgen (behalve bij het eind dan dat wel bijzonder is.) Natuurlijk is het een film en is alles geschreven. Maar dat spreekt juist voor de film dat de karakters overkomen alsof ze zo'n rijke geschiedenis hebben, dat je ze zomaar op een willekeurige dag ziet. Roger Ebert somt de film perfect op imo met: "The buried message may be that life doesn't proceed in a linear fashion to the neat ending of a story. It's messy and we bump up against others, and we're all in this together."
Ondanks de lange speeltijd verfilmt de film geen moment. Sterker nog er is geen tijd om je te vervelen, want dan mis je iets.
De liedjes waren erg aanstekelijk, ik zat regelmatig mee te knikken.
cijfer: 8.2
pi_108387923
De Heineken Ontvoering

Had er wel zin in, deze verfilming van de tot de verbeelding sprekende ontvoering. Maar het was allemaal erg magertjes. Vooral de voorbereiding, uitvoering en de weken dat de ontvoering duurde was veel te mager. Er gebeurde vrijwel niks en plots hadden ze het geld en waren ze onderweg naar frankrijk. Ook de pogingen, zoals een rijexamen en zwangere vrouw, om de karakters wat diepte te geven mislukken. Vervelend is de film niet maar hier zit veel meer in. Prima dus dat Peter R hier ook een film over gaat maken.

Deze versie voelt meer aan als de rutger hauer show, die wel erg veel in beeld is terwijl de ontvoerders mij meer boeien.

6.1
  zaterdag 25 februari 2012 @ 20:33:35 #9
351185 Quisho
Pay attention, it's free
pi_108394335
American History X

Natuurlijk had ik al over deze film gehoord en ik wist dat het over neonazi's ging en het soms als een controversiële film bestempeld wordt. En dat was het dus ook in een bepaalde mate. Het plot is goed uitgewerkt, alleen probeert de film inderdaad net iets te veel een statement te maken. Maar de cinematografie is in ieder geval dik in orde, en het acteerwerk van Norton is ook weer geweldig.

Maar desondanks alle controversie greep de film mij niet zo erg als de bedoeling zou zijn geweest, misschien omdat de karakters niet interessant genoeg zijn. Ook zaten er een paar wendingen in het verhaal die een beetje ongeloofwaardig waren. De film blijft wel boeiend, al zakt het net na het middengedeelte wel iets in, maar daar staat dan weer een schokkend einde tegenover.

De film probeert net iets te veel een boodschap over te brengen en haal alle beladen onderwerpen weg en dan is de film toch wel een beetje mager. Maar alsnog wel een kijkbeurt waard, maar dan moet je er wel voor in de stemming zijn.

8.5/10

[ Bericht 5% gewijzigd door Quisho op 25-02-2012 20:40:29 ]
  zaterdag 25 februari 2012 @ 20:45:42 #10
8369 speknek
Another day another slay
pi_108394769
Leest als een 6.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 20:50:34 #11
351185 Quisho
Pay attention, it's free
pi_108394937
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 20:45 schreef speknek het volgende:
Leest als een 6.
Nou ja het is een beetje moeilijk een review te schrijven omdat er veel te veel gebeurd. Ik had eerst een 8 gegeven maar toen zag ik mensen Tintin en Hugo dezelfde en hogere cijfers geven, en deze film overstijgt het toch wel.

Maar ja, ik ben geen professionele reviewer ;)
pi_108394970
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 20:33 schreef Quisho het volgende:
American History X
[ afbeelding ]
Natuurlijk had ik al over deze film gehoord en ik wist dat het over neonazi's ging en het soms als een controversiële film bestempeld wordt. En dat was het dus ook in een bepaalde mate. Het plot is goed uitgewerkt, alleen probeert de film inderdaad net iets te veel een statement te maken. Maar de cinematografie is in ieder geval dik in orde, en het acteerwerk van Norton is ook weer geweldig.

Maar desondanks alle controversie greep de film mij niet zo erg als de bedoeling zou zijn geweest, misschien omdat de karakters niet interessant genoeg zijn. Ook zaten er een paar wendingen in het verhaal die een beetje ongeloofwaardig waren. De film blijft wel boeiend, al zakt het net na het middengedeelte wel iets in, maar daar staat dan weer een schokkend einde tegenover.

De film probeert net iets te veel een boodschap over te brengen en haal alle beladen onderwerpen weg en dan is de film toch wel een beetje mager. Maar alsnog wel een kijkbeurt waard, maar dan moet je er wel voor in de stemming zijn.

8.5/10
pi_108395528
It's Kind Of A Funny Story

Nadat ik het boek had gelezen, vond ik dat ik ook de film moest zien en daar heb ik absoluut geen spijt van. Keir Gilchrist speelt een depressieve tiener met zelfmoordneigingen die zichzelf bij een psychiatrische kliniek incheckt en daar een scala aan bijzondere personages ontmoet, waaronder Bobby (Zach Galifianakis) en Noelle (Emma Roberts). Het is een hele leuke en fijne film, met een serieus onderwerp, maar hij blijft vrij luchtig.

8
Op vrijdag 24 februari 2012 15:38 schreef Dromenvangertje het volgende:
Sooph is echt zo'n meisje die je wilt knuffelen. Niet schenken, geven of raken.
http://magnificenttttt.tumblr.com
  zondag 26 februari 2012 @ 00:15:56 #14
351185 Quisho
Pay attention, it's free
pi_108402449
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 20:51 schreef JDx het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Lol ik begrijp de grap niet :P

En It's kind of a funny story is inderdaad een leuke film.
pi_108404937
Hugo:
De tweede keer dat ik een 3d-film bekeken heb en de tweede keer dat ik met barstende koppijn de zaal verliet (wat mij betreft is die hype dus snel weer afgelopen). Mooie film, al zag ik de toevoeging van het 3d niet echt in (mede vanwege de eerder genoemde koppijn, die al begon bij de titanic-trailer vooraf). De personages (met name sacha baron cohen) hadden wat minder karikaturaal mogen zijn en het acteerwerk was niet heel bijzonder, maar Scorsese slaagde er voortdurend in zijn liefde voor film over te brengen.

My week with Marilyn:
Aardige film, terechte oscarnominatie voor Michelle Williams (al zal ze de oscar vermoedelijk niet winnen).
  zondag 26 februari 2012 @ 02:15:08 #16
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_108404961
Ik ben dus niet de enige die hoofdpijn krijgt van 3d.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_108405084
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:28 schreef planethugo het volgende:
The Adventures of TinTin
[ afbeelding ]
Vooraf was ik wat sceptisch maar WOW wat een geweldige film. De mooiste animatiefilm ooit. Maar Kuifje is meer dan dat. Hij is origineel, volgepakt met actie, leuke humor, een lekker vlot maar interessant verhaal en stuk voor stuk perfecte stemacteurs bij de al bekende figuren. Ik was eigenlijk vergeten dat ik vroeger veel kuifje keek en las maar dat kwam nu allemaal terug door met name de klunzen Jansen & Janssen. Werkelijk van begin tot eind genoten van dit spektakel dat wat mij betreft zijn weerga niet kent. Spielberg heeft zich duidelijk uit kunnen leven met zijn eerste film waar de mogelijkheden onbegrenst zijn.

Laat die vervolgen maar komen _O_
Benieuwd wat Peter Jackson van het vervolg maakt...

9.2
_O_ _O_

Compleet mee eens. _O_
  zondag 26 februari 2012 @ 08:54:33 #18
277865 Sejt
Ondertitel
pi_108406482
Incendies

Geen tijd om een review te schrijven, maar ik post omdat ik deze film kan aanbevelen!!
Let op, het is een drama die op z'n tijd als schokkend ervaren kan worden.
Maar wat een beauty.

8,5
I love my mispoken words.
  zondag 26 februari 2012 @ 09:01:27 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108406534
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 08:54 schreef Sejt het volgende:
Incendies

Geen tijd om een review te schrijven, maar ik post omdat ik deze film kan aanbevelen!!
Let op, het is een drama die op z'n tijd als schokkend ervaren kan worden.
Maar wat een beauty.

8,5
Zeer goeie film idd!
Niet meer actief op Fok!
pi_108407184
Tora! Tora! Tora!

quote:
A dramatization of the Japanese attack on Pearl Harbor and the series of American blunders that allowed it to happen.
Zeer leuke film over een historische gebeurtenis gezien vanuit twee kanten. Ook wel leuk om een film in het oorlogsgenre te zien die niet de focus legt op 1 soldaat dan wel klein groepje.

IMDB cijfer 7.5
Mijn cijfer 8.5

[ Bericht 11% gewijzigd door Pieter-utd op 26-02-2012 10:56:27 ]
pi_108409370
The woman in black

quote:
De jonge advocaat Arthur Kipps (Daniel Radcliffe) krijgt de opdracht naar een afgelegen dorpje af te reizen om het papierwerk van een onlangs gestorven cliënt te regelen. Terwijl hij alleen in het afgelegen huis aan het werk is ontdekt hij een aantal tragische geheimen. Hij voelt zich steeds minder op zijn gemak wanneer hij telkens een in zwart geklede mysterieuze vrouw blijft zien. De lokale bevolking wil hem niet helpen om er achter te komen wie de vrouw is, en voor hij het weet is hij verwikkeld in een race tegen de klok, als hij haar ware bedoelingen ontdekt.

Het verhaal zelf is een beetje slapjes maar OMG wat ben ik vaak geschrokken, ik was seriously scared!! Zweethandjes en alles erop en eraan ;)
In de bioscoop is hij wel spannender dan als je hem gewoon thuis op je tvtje kijkt denk ik.

Van dit soort films mogen ze er veel meer maken!
Dikke voldoende ^O^
pi_108411639
Het valt me op dat veel mensen Warriors hebben gezien en het een hele goede film vinden.
Is er iemand die hem in de bioscoop heeft gezien? Daar ben ik erg nieuwsgierig naar.
Hij heeft volgens mij maar een week gedraaid in de bioscopen, terwijl de trailer wel al maanden daarvoor in de bioscoop werd getoond.
Zo jammer dat ik die niet in de bioscoop heb kunnen kijken!
Binnenkort de dvd maar even kijken :)
  Moderator zondag 26 februari 2012 @ 13:17:04 #23
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_108412355
Warrior is geflopt in de bioscoop, dus heeft overal maar eventjes gedraaid. Het is echt zo'n film die door mond-tot-mond reclame populair is geworden (net zoals bv The Shawshank Redemption ooit overkomen is).
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_108413058
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 12:59 schreef musicfreakyme het volgende:
Het valt me op dat veel mensen Warriors hebben gezien en het een hele goede film vinden.
Is er iemand die hem in de bioscoop heeft gezien? Daar ben ik erg nieuwsgierig naar.
Hij heeft volgens mij maar een week gedraaid in de bioscopen, terwijl de trailer wel al maanden daarvoor in de bioscoop werd getoond.
Zo jammer dat ik die niet in de bioscoop heb kunnen kijken!
Binnenkort de dvd maar even kijken :)
Ik snap in het geheel de hele positieve verhalen niet. Niet in de bios gezien maar wel gezien en ik vond het ..... vrij standaard en matig. Een 6 tot een 7 in mijn boekje.

Elke keer verbaasd als ik hier goeie verhalen lees.
pi_108413926
Gisteren heb ik Exam (2009) gekeken. Nu schijnt dat een (exacte?) remake te zijn van El Método (The Method). Is het echt een remake? Of is The Method ook leuk om te kijken als je Exam al gezien hebt?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')