Bron: nu.nlquote:Aan de Coolhaven in Rotterdam Delfshaven woedt een grote brand. Dit meldt RTV Rijnmond.
De brand is ontstaan in de zuurkast van het commerciële laboratorium Dr. A. Verwey B.V. en sloeg over in een grote afvoerpijp, bevestigt een woordvoerder van de Veiligheidsregio Rotterdam Rijnmond tegenover NU.nl
Er zijn ook gevaarlijke stoffen aanwezig in het pand. Op dit moment worden er metingen door de brandweer verricht. De bewoners in de wijk rondom het laboratorium moeten hun ramen en deuren gesloten houden. De brand is opgeschaald naar een zeer grote brand en was om 11:00 uur nog niet onder controle. Een persoon wordt behandeld vanwege ademhalingsproblemen.
Een buurman zei me dat het laatst ook al mis was in dat labquote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:30 schreef StephanL het volgende:
Wie staat dan ook toe dat er onder woningen een lab komt met gevaarlijke stoffen?
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:25 schreef Hyperdude het volgende:
Altijd leuk hoeveel Polizei er komt kijken als er ergens niets te doen is.![]()
Luie flikkers.
Dan hebben ze daar iets niet in orde lijkt mij.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:31 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Een buurman zei me dat het laatst ook al mis was in dat lab
Benieuwd wanneer de eerste spellingsnazi de taalfouten op die site gaat aanpakken.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:32 schreef Prof_Hoax het volgende:
http://www.drverwey.nl/agrolab/
vestiging van zo'n lab.
Lach d'r maar om.quote:
Nu.nlquote:De brand is ontstaan in de zuurkast van het commerciële laboratorium Dr. A. Verwey B.V. en sloeg over in een grote afvoerpijp, bevestigt een woordvoerder van de Veiligheidsregio Rotterdam Rijnmond tegenover NU.nl.
.Er zijn ook gevaarlijke stoffen aanwezig in het pand.
Op dit moment worden er metingen door de brandweer verricht. De bewoners in de wijk rondom het laboratorium moeten hun ramen en deuren gesloten houden. De brand is opgeschaald naar een zeer grote brand en was om 11:20 uur nog niet onder controle.
Een persoon wordt behandeld vanwege ademhalingsproblemen.
Weet je wat het is, ik ben geen kenner van dit soort situaties, maar je snapt zelf toch ook wel wat er meer moet gebeuren dan alleen het blussen van een brandje? ('zeer grote brand')quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Lach d'r maar om.![]()
Die lui van de blusboot hebben ook niet echt een dikke straal nodig zo te zien.
Volgens de amateurbrandweer niet.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:59 schreef yvonne het volgende:
En is het niet zo dat je bepaalde chemische branden niet kunt blussen met water?
Klopt en sinds het om een laboratorium gaat zijn er ook meer dan genoeg middelen om alles schoon te houden en dat is ook vaak erg brandbaar.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:59 schreef yvonne het volgende:
En is het niet zo dat je bepaalde chemische branden niet kunt blussen met water?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |