Dean schaft ook eens een bas aan joh...quote:Op donderdag 23 februari 2012 21:59 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Zo dan
Gaat de goede kant op met de lage frequenties![]()
Nee, gewoon een simpel starterssetje is voldoende voor hem. Volgens mij koop je geen miskoop met die twee merken toch? Gewoon redelijke startersbasjes.quote:
Ben zelf begonnen met een Ibanez.. Maar de Squier bassen die ik in mijn handen heb gehad zijn zeker niet verkeerd te noemen.quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:21 schreef belsen het volgende:
[..]
Nee, gewoon een simpel starterssetje is voldoende voor hem. Volgens mij koop je geen miskoop met die twee merken toch? Gewoon redelijke startersbasjes.
Ik heb zelf ook een paar Ibanezgitaren, die zijn gewoon wel oké. Niet briljant, maar wel afdoende. Squire ken ik zelf niet zo goed, eik.
Ibanez SR500 is anders een gruwelijk fijne basquote:Op donderdag 23 februari 2012 22:35 schreef KaMo het volgende:
Ik zou nu Squire gekozen hebben. Ik heb het idee dat die Fenderachtige toch meer karakter hebben.
Die starterbas uit dat kitje van Ibanez (GSR180 geloof ik, met twee single coil elementen) is best aardig.. voelt erg goedkoop aan, maar speelt wel lekker. Die Squier setjes heb ik nooit geprobeerd, ze zullen ongetwijfeld iets meer Fender klinken dan de Ibanez (maar als een echte Jazz klinkt het natuurlijk nooit).quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:18 schreef belsen het volgende:
Een kennis van me wil een starterssetje kopen. Wat denken jullie Ibanez of Squire, of maakt het eigenlijk geen bal uit (wat ik eigenlijk denk).
Oja, en doorsparen voor een dure bas zit er niet in in dit stadium.
Alleen ben ik niet zo weg van de looks van een Fenderquote:Op donderdag 23 februari 2012 22:45 schreef KaMo het volgende:
08 zelfs! Ik dacht dat het 09 was![]()
Ik heb Ibanez gehad, maar ook fenderachtige. Ibanez is meer allround, want Fenders hebben meer één typisch geluid, waar ik juist van houd.
Kan gebeurenquote:Op donderdag 23 februari 2012 22:46 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Alleen ben ik niet zo weg van de looks van een Fender. Geef mij dan maar Thunderbirds of Rickenbackers ofzo
Ja, als ik daar op zoek vind ik precies diequote:Op donderdag 23 februari 2012 22:45 schreef KaMo het volgende:
08 zelfs! Ik dacht dat het 09 was![]()
Ik heb Ibanez gehad, maar ook fenderachtige. Ibanez is meer allround, want Fenders hebben meer één typisch geluid, waar ik juist van houd.
Dan heb ik me een jaartje vergistquote:Op donderdag 23 februari 2012 22:52 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, als ik daar op zoek vind ik precies die
Zou toch even kijken wat er tweede hands te koop is. Zelf heb ik voor net iets meet dan de prijs van een starter set een prima, 1 jaar oude, Yamaha bas met Peavey oefenversterker gekocht. Als het niet bevaltzal je hem tegen dezelfde prijs moeten kunnen en als het wel bevalt zal zo'n bas veel langer meegaan.quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:21 schreef belsen het volgende:
[..]
Nee, gewoon een simpel starterssetje is voldoende voor hem. Volgens mij koop je geen miskoop met die twee merken toch? Gewoon redelijke startersbasjes.
Ik heb zelf ook een paar Ibanezgitaren, die zijn gewoon wel oké. Niet briljant, maar wel afdoende. Squire ken ik zelf niet zo goed, eik.
O ja johquote:Op donderdag 23 februari 2012 22:47 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ik heb een Rickenbacker kopie met Thunderbird sounds
Ik ben gisteren bij Feedback verliefd geworden op deze:quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:47 schreef KaMo het volgende:
[..]
Kan gebeuren
Rickenbacker is wel echt mooi ja
Ik heb een Rickenbacker kopie met Thunderbird sounds
Ik hoor heel wisselende dingen over Hagstrom. De een vind het helemaal geweldig en een ander vind het weer brandhout. Volgens mij moet je een beetje geluk hebben bij welke gitaar/bas je in je handen krijgt.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:04 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik ben gisteren bij Feedback verliefd geworden op deze:
[ afbeelding ]
Een echte Hagstrom Viking, maar ik denk dat ik toch beter kan doorsparen voor een Fender Jazz.
Ik vond hem vooral mooi. Hij speelde niet slecht, maar wel een beetje houterig.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:33 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik hoor heel wisselende dingen over Hagstrom. De een vind het helemaal geweldig en een ander vind het weer brandhout. Volgens mij moet je een beetje geluk hebben bij welke gitaar/bas je in je handen krijgt.
Eén keer op een Viking gitaar gespeeld, was op zich wel aardig maar niet beter dan bijvoorbeeld een Epi Dot.
Ik heb wel eens op een hakstroom les paul gespeeld maar dat is niet goed voor je rug...quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:04 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik ben gisteren bij Feedback verliefd geworden op deze:
[ afbeelding ]
Een echte Hagstrom Viking, maar ik denk dat ik toch beter kan doorsparen voor een Fender Jazz.
Ik ben begonnen met de Ibanez GSR200 van mijn vriendin en later kreeg ik een Squier jazz.quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:18 schreef belsen het volgende:
Een kennis van me wil een starterssetje kopen. Wat denken jullie Ibanez of Squire, of maakt het eigenlijk geen bal uit (wat ik eigenlijk denk).
Oja, en doorsparen voor een dure bas zit er niet in in dit stadium.
Yep. De andere amp heeft er ook helemaal geen last van.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 23:29 schreef Witchfynder het volgende:
En de versterker zit wel in een geaard stopcontact?
Dan zou ik het ook met die van mij moeten hebben maar ik heb nergens last van.quote:
Die Jazz van jou is echt heeeeel coolquote:Op zondag 26 februari 2012 12:37 schreef PhatBassBoom het volgende:
[..]
Ik ben begonnen met de Ibanez GSR200 van mijn vriendin en later kreeg ik een Squier jazz.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb wel het een en ander aangepast aan mijn jazz.
Het zijn beide fijne beginnersbassen. Beide hebben een fijne nek maar ik vind zelf dat de squier warmer en voller klinkt dan de Ibanez. De Ibanez is dan wel weer een stuk lichter. Ik denk dat je met beide wel goed zit als beginner.
Ik heb ook wel eens op een Cort Action bas gespeeld en dat was ook echt wel prettig voor een beginners ding. Lekker compact en licht, speelde ook lekker makkelijk.
[ afbeelding ]
Thaaanksquote:Op zondag 26 februari 2012 21:36 schreef KaMo het volgende:
[..]
Die Jazz van jou is echt heeeeel cool
Makkelijk te fixen dus?quote:Op zondag 26 februari 2012 18:39 schreef The_Dean het volgende:
Kan simpelgenoeg een productiefoutje zijn hoor. Of een slechte soldering die tijdens transport loslaat...
dat deandere amp er geen van heeft wil nog niet alles zeggen. Ik heb hier in huis heelweinig geaarde stopcontacten. Mijn bassman geeft ruis terwijl musicmaster combo stil blijft.quote:Op zondag 26 februari 2012 15:21 schreef Spelvout het volgende:
[..]
Yep. De andere amp heeft er ook helemaal geen last van.
Weet nu vrijwel zeker dat er iets mis is met de bedrading in mijn gitaar. Als ik wat verder van de versterker sta wordt de ruis minder, en zodra ik mijn handen op de snaren leg is deze compleet weg.quote:Op maandag 27 februari 2012 16:58 schreef Partingglass het volgende:
[..]
dat deandere amp er geen van heeft wil nog niet alles zeggen. Ik heb hier in huis heelweinig geaarde stopcontacten. Mijn bassman geeft ruis terwijl musicmaster combo stil blijft.
Semie-steve-harris?quote:Op maandag 27 februari 2012 20:34 schreef Witchfynder het volgende:
Ik wil een lake placid blue jazz met maple hals en chromen slagplaat.
Dat klinkt idd als probleem in de gitaar. Aarde draad van brug naar Jack los ofzo.quote:Op maandag 27 februari 2012 21:10 schreef Spelvout het volgende:
[..]
Weet nu vrijwel zeker dat er iets mis is met de bedrading in mijn gitaar. Als ik wat verder van de versterker sta wordt de ruis minder, en zodra ik mijn handen op de snaren leg is deze compleet weg.
Gaaf die geen P?quote:
Daarom noem ik het Semi inderdaadquote:
Wel raar dat er niks aan de hand is als de "tone" helemaal uit staat.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 08:40 schreef Partingglass het volgende:
[..]
Dat klinkt idd als probleem in de gitaar. Aarde draad van brug naar Jack los ofzo.
Ben er achter wat het probleem is, nl. de afscherming. Toen ik hem gisteren op bed had liggen met de backplate er af maakte hij geen ruis meer (werd dus als het ware afgeschermd door mijn deken). Stom dat ik dacht dat het aan de aarde lag, als de ruis stopt door mijn hand op metalen onderdelen te leggen, betekend dat natuurlijk juist dat de aarde goed is aangesloten.quote:Op woensdag 29 februari 2012 07:26 schreef Partingglass het volgende:
Jammer. was mooi geweest als het opgelost was.
Mooi ding!quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:15 schreef Satijn het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe bas. Ibanez BTB670Klinkt als een beest!
Nee maar daar ligt het niet aan, zojuist voor de zekerheid even de mijn gitaar er op aan gesloten en daar heb ik totaal geen last van ruis. Weet bijna 100% zeker dat het de afscherming is.quote:Op woensdag 29 februari 2012 19:28 schreef brother52 het volgende:
Heb je al naar de aarding van je versterker gekeken?
Nee geen tl-balken in de buurtquote:Op woensdag 29 februari 2012 20:09 schreef brother52 het volgende:
Geen tl-balken in de buurt?
Als er in de winkel geen ruis is, lijkt het me vrij sterk dat scheiding gaat helpen. Het lijkt me eerder dat het ergens uit de omgeving komt.maar ik ben dan ook geen gitaartech
Bassisten hebben vaak moeite om over basdingen te kletsen. Maar we kunnen het over vanalles hebben hier natuurlijkquote:Op dinsdag 27 maart 2012 17:16 schreef PhatBassBoom het volgende:
Waarom zijn er toch zo weinig bassisten op fok...
Gaafquote:Op woensdag 29 februari 2012 13:15 schreef Satijn het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe bas. Ibanez BTB670Klinkt als een beest!
Hup, inleveren dat ding.quote:Op donderdag 29 maart 2012 08:54 schreef Partingglass het volgende:
Hoppa fedex komt net langs. Een grote doos met...
Jawel mijn lefty rickenbacker 4003,uit 2004 in midnight blue!
Daar zou ik serieus voor overwegen linkshandig bassen aan te leren!quote:Op donderdag 29 maart 2012 08:54 schreef Partingglass het volgende:
Hoppa fedex komt net langs. Een grote doos met...
Jawel mijn lefty rickenbacker 4003,uit 2004 in midnight blue!
Lever hem dan maar in bij Witch. Die kan er net iets meer mee dan ik.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:35 schreef Partingglass het volgende:
Dat word lastig dan. Twee keer inleveren
Plausibel. Ik kan zelfs soundchecken en een turkse pizza tegelijk eten!quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:58 schreef brother52 het volgende:
en waar ik zeg 'iets' bedoel ik natuurlijk dat hij mij helemaal dol speelt met 1 hand op de rug terwijl hij in de andere hand een kop koffie of zo heeft
Dat kan ik ook.quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:10 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Plausibel. Ik kan zelfs soundchecken en een turkse pizza tegelijk eten!.
Zeg, je moet niet de verwachting gaan wekken dat ze betaald gaan worden. Zo verpest je de markt!quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:12 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat kan ik ook.
Zodra ik een roadie kan betalen
Ach, een handjevol borrelnootjes kan snel.quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:16 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Zeg, je moet niet de verwachting gaan wekken dat ze betaald gaan worden. Zo verpest je de markt!.
Natuurlijk heb je recht op die bas. Je hebt hem betaald toch?quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:38 schreef Partingglass het volgende:
Dat is gemeen want hij is ook vele vele malen beter dan ik. Nu lijkt het net of ik niet eens recht heb op zo'n bas
Wie?quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:38 schreef Partingglass het volgende:
Dat is gemeen want hij is ook vele vele malen beter dan ik. Nu lijkt het net of ik niet eens recht heb op zo'n bas
Precies en niet doen zoals ik. Gear kopen om het gebrek aan talent te verbloemen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 13:02 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wie?
Ik denk dat je óf zo goed kan worden en dan de bas kopen die je vaardigheden verdienen, óf dat je de goede bas koopt en dan je best gaat doen om de bas te verdienen. Dus oefenen jij!
.
Ha te laat. Geloof me heb meer gear dan de gitaarwinkel in een,gemiddeld kleine plaats bij wijze van.quote:Op donderdag 29 maart 2012 13:35 schreef brother52 het volgende:
[..]
Precies en niet doen zoals ik. Gear kopen om het gebrek aan talent te verbloemen.
quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:02 schreef Partingglass het volgende:
lang voor gespaard een van de laatste bassen die ik nog echt wilde hebben. Misschien nu maar eens stoppen met verzamelen.
En tnt kwam langs met de andere bas die had gekocht een '58 national resoglass map bass
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:12 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat kan ik ook.
Zodra ik een roadie kan betalen
Dan mag ik zeker gaan soundchecken en jij drinkt dan al het bier voor me op....quote:
ja of eigen nummers, waarvan ik denk. Hoe heb ik dit ooit geschreven. Of, hoe heb ik dit ooit acceptabel gevondenquote:Op dinsdag 10 april 2012 11:42 schreef Satijn het volgende:
Hebben jullie dat ook wel eens? Dat je een nummer speelt die je vroeger heel makkelijk vond, maar waarvan je nu denkt: 'Hoe heb ik dat eigenlijk voor elkaar gekregen??'.
Deal!quote:Op dinsdag 10 april 2012 11:55 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dan mag ik zeker gaan soundchecken en jij drinkt dan al het bier voor me op....
Een jolana? Ik verzamel(de) jolana's die ric kopie heb ik nog niet. Wel beetje intresse.quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:53 schreef KaMo het volgende:
Ik niet![]()
Iemand interesse in een Tjechische Rechtshandige Rickenbacker 4004 copie?
Dat is meer dan de nieuwprijs.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:24 schreef KaMo het volgende:
Haal daar 15 vanaf en doe het dan keer 10. Dan kom je in de buurt!
Nee, het is een Bach.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:31 schreef Partingglass het volgende:
[..]
Een jolana? Ik verzamel(de) jolana's die ric kopie heb ik nog niet. Wel beetje intresse.
Hoeveel van die dingen heb je wel niet? Of ben je gestopt met tellen?quote:Maar moet even kijken moet zelf heel drastisch gaan minderen. Vanavond zoek ik er vast 5 uit om te verkopen uiteindelijk wil ik er zon 20 verkopen.
Je vraagt 300?
Oh dat kan ook idd. Wel goede bassen. Heb een non reversed t-Bird gehad van Bach.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:34 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nee, het is een Bach.
[..]
Hoeveel van die dingen heb je wel niet? Of ben je gestopt met tellen?
Waar laat je dat spul allemaal? Ik heb met 10 stuks al moeite om alles een plekje te geven.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:40 schreef Partingglass het volgende:
[..]
Oh dat kan ook idd. Wel goede bassen. Heb een non reversed t-Bird gehad van Bach.
Mijn focus gebied is europees en vintage dus dacht meteen aan jolana ipv Bach.
Met wat uitgeleend en in bouw is dacht ik nu 75. Waarvan 5 gitaren de rest bassen. Laagste aantal sinds jaren record gelijktijdig is X4. Maar toen verzamelde ik ook nog gitaren en had ik met name egmonds, venlonias, el budget Japanners.
Hangt er helemaal van af wat voor liedje je speelt. Soms vraag een nummer gewoon om een plectrum.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:09 schreef Atmosphere82 het volgende:
De klank van de snaren van een basgitaar is mooier indien je met vingers speelt vind ik.
Ja, dat is ook waar. Vaak bij metal.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:13 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hangt er helemaal van af wat voor liedje je speelt. Soms vraag een nummer gewoon om een plectrum.
Punk eerder.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:13 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ja, dat is ook waar. Vaak bij metal.
Ja, maar als je al meer dan 3 tonen per minuut speelt is het al snel metalquote:
Ik speel nu al een jaar of zestien basgitaar, maar een vette groove in een nummer leggen beheers ik helaas nog steeds niet echt. Ik krijg soms aanwijzingen van mensen die ook bas spelen en die zeggen (nadat ze me live in bands bezig hebben gezien) dat ik gewoon 'meer met de muziek mee moet gaan'. Dat is misschien een beetje moeilijk uit te leggen, maar dat was hun gevoel. Binnenkort ga ik afspraken met een gast die ook al lang bas speelt en lekker groovet qua slappen.quote:Op maandag 14 mei 2012 19:30 schreef PhatBassBoom het volgende:
Als ik weer wat geld te besteden heb wil ik echt weer gaan lessenIk heb besloten om lekker de reggae kant op te gaan, lekker grooven
![]()
Ik ben zelf nog geen held in bass spelen maar ik denk dat het vooral aan je houding ligt. Gewoon chill meebewegen en helemaal ingaan op de muziek. Lekker laid back spelen zegmaar. Dat zie ik voor me als ik denk aan grooven met reggae.quote:Op maandag 14 mei 2012 19:37 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ik speel nu al een jaar of zestien basgitaar, maar een vette groove in een nummer leggen beheers ik helaas nog steeds niet echt. Ik krijg soms aanwijzingen van mensen die ook bas spelen en die zeggen (nadat ze me live in bands bezig hebben gezien) dat ik gewoon 'meer met de muziek mee moet gaan'. Dat is misschien een beetje moeilijk uit te leggen, maar dat was hun gevoel. Binnenkort ga ik afspraken met een gast die ook al lang bas speelt en lekker groovet qua slappen.
Slappen kan ik best aardig, maar ook bij die techniek heb ik een probleem om de groove 'te vinden'. Heb jij nog tips m.b.t. groovy spelen PhatBassBoom, of anderen wellicht?
Alvast bedankt!
Hm ja, bedankt! Ja, dat laatste zou wel kunnen. In het begin had ik namelijk ook niet zo veel vertrouwen in mijn 'hammer on en popping' kunsten...quote:Op maandag 14 mei 2012 19:42 schreef PhatBassBoom het volgende:
[..]
Ik ben zelf nog geen held in bass spelen maar ik denk dat het vooral aan je houding ligt. Gewoon chill meebewegen en helemaal ingaan op de muziek. Lekker laid back spelen zegmaar. Dat zie ik voor me als ik denk aan grooven met reggae.Ik ken je natuurlijk niet maar misschien is het ook een stukje zelfvertrouwen?
Misschien minder rekening houden met anderen om je heen. Toen ik begon had ik echt heel veel moeite om te spelen in bijzijn van anderen. Het is nu nog steeds wel zo maar veeeel minder. We moeten gewoon ons houding veranderen.quote:Op maandag 14 mei 2012 19:47 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Hm ja, bedankt! Ja, dat laatste zou wel kunnen. In het begin had ik namelijk ook niet zo veel vertrouwen in mijn 'hammer on en popping' kunsten...
Vang je ook cash ofniet?quote:Op maandag 14 mei 2012 19:51 schreef Witchfynder het volgende:
Gister weer geweldig opgetreden. Wat houd ik toch van rammen op mijn bassen.
Beiden. Maar alles wat we vangen, wat al karig is, gaat naar de bandrekeningquote:Op maandag 14 mei 2012 19:54 schreef PhatBassBoom het volgende:
[..]
Vang je ook cash ofniet?Of doe je het puur voor de fun enz?
Vet manquote:Op maandag 14 mei 2012 19:57 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Beiden. Maar alles wat we vangen, wat al karig is, gaat naar de bandrekening. Ik vind spelen gewoon zo leuk! A.s. zaterdag weer optreden
.
De laatste tijd krijg ik ook complimenten over mijn basspel. Dat ik te horen ben enzo. Maar ja, helemaal niet zo normaal in metal. Nu alleen nog eindelijk eens behoorlijk tappen leren
.
Jep cool!quote:
Vind het echt tof. Ik wil ook echt wat met muziek gaan doen.. Ik wil ook lekker optredenquote:Op maandag 14 mei 2012 21:12 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Jep cool!![]()
Ik speel sinds een maand of twee bas in een koor. Ik heb in juni twee optredens en één in oktober.
Probeer in een band te komen!quote:Op maandag 14 mei 2012 21:18 schreef PhatBassBoom het volgende:
[..]
Vind het echt tof. Ik wil ook echt wat met muziek gaan doen.. Ik wil ook lekker optreden
Dat kan ik beamen! Niks zo fijn als muziek maken met andere mensen.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:21 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Probeer in een band te komen!Als je daar eenmaal bij zit gaat het meestal al snel lopen is mijn ervaring!
Nee dat is idd zo. Ik ben binnenkort klaar met school en dan ga ik keihard werken. Ben dan ook van plan om weer te gaan lessen en daarna uiteraard ook in een bandje gaan.quote:Op zondag 20 mei 2012 17:37 schreef KaMo het volgende:
Mooi ding hoor! En zonder te spelen in bandjes word je nooit ervaren, toch?
Gewoon downloadenquote:Op zondag 20 mei 2012 17:51 schreef J0ttem het volgende:
Ik (en bandleden) gebruiken zelf Tuxguitar, in principe een Linux/gratis versie van GuitarPro, kan verder ook gewoon GP bestanden openen.
(heeft alleen wat minder 'mooie' MIDI-geluidjes, maar ach)
Tuxguitar werk stukken gemakkelijker. Geen rare extra dingen maar doet gewoon wat het moet doen en is daarbij lekker compact en vreet weinig resources.quote:
Ja, tof programma! Ik heb trouwens ook een Fender Jazz Bas! En trouwens ook een Squier en een Yamaha.quote:Op zondag 20 mei 2012 17:46 schreef PhatBassBoom het volgende:
Zijn er ook mensen hier die gebruikmaken van Guitar Pro? Vind het wel echt super handig![]()
[ afbeelding ]
Ik heb nu een Squier Jazz.quote:Op zondag 20 mei 2012 20:35 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ja, tof programma! Ik heb trouwens ook een Fender Jazz Bas! En trouwens ook een Squier en een Yamaha.
Heb een tijdje Flatwounds on mijn MM Bongo gehad, beviel mij wel goed, maar ik ben inmiddels weer teruggegaan naar roundwounds voor een wat 'scherper' geluid.quote:
Ik heb nu ook roundwounds alleen ik wil flats proberen. Weet alleen niet welke.quote:Op zondag 20 mei 2012 20:44 schreef J0ttem het volgende:
[..]
Heb een tijdje Flatwounds on mijn MM Bongo gehad, beviel mij wel goed, maar ik ben inmiddels weer teruggegaan naar roundwounds voor een wat 'scherper' geluid.
Ik ga binnenkort eens een Fretless bass halen though, daar komen waarschijnlijk wel Flatwounds op
Mooie kleur hoor!quote:Op zondag 20 mei 2012 20:43 schreef PhatBassBoom het volgende:
[..]
Ik heb nu een Squier Jazz.Wel aangepast dan.
[ afbeelding ]
Thanksquote:
Ik ben voor Ernie Balls gegaan, die vind ik sowieso 't fijnst spelen (ook de Roundwounds), maar er zijn ook mensen die EB's juist weer helemaal niets vinden, dusja, dat hangt nogal af van persoonquote:Op zondag 20 mei 2012 20:45 schreef PhatBassBoom het volgende:
[..]
Ik heb nu ook roundwounds alleen ik wil flats proberen. Weet alleen niet welke.
Ernie Ball is een fijn merk inderdaad. Snaren van het merk DR spelen ook lekker.quote:Op zondag 20 mei 2012 20:50 schreef J0ttem het volgende:
[..]
Ik ben voor Ernie Balls gegaan, die vind ik sowieso 't fijnst spelen (ook de Roundwounds), maar er zijn ook mensen die EB's juist weer helemaal niets vinden, dusja, dat hangt nogal af van persoon
DR zijn fijn ja. Ik zie net dat ze ook Flats hebbenquote:Op zondag 20 mei 2012 20:59 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ernie Ball is een fijn merk inderdaad. Snaren van het merk DR spelen ook lekker.
Ja maar dan op een gitaar een Epiphone ES 335quote:
Zoals ikquote:Op zondag 20 mei 2012 20:50 schreef J0ttem het volgende:
maar er zijn ook mensen die EB's juist weer helemaal niets vinden,
Ben je al een redelijk ver gevorderde bassist? Kies dan voor een Fender, dat zijn mooie bassen die (erg) goed klinken en nog redelijk te betalen zijn. Fenders zijn er in verschillende uitvoeringen en prijsklassen. Ik heb er vlak voor de kerst vorig jaar ook één aangeschaft en het bevalt erg goed!quote:Op maandag 21 mei 2012 13:15 schreef Braddie het volgende:
Als m`n gitaar de deur uit is ga ik ook maar weer een bas kopen.
Maar wat?, zo`n vioolbas is hartstikke gaaf, maar beperkt.... een Squier Jazzbass is best veel value for money, naja.. er is voor 250-300 euro denk ik niet heel veel te krijgen wat past bij wat ik bas (Denk aan U2/Queen), en genre is voornamelijk Rock/Pop
Ik ben een hele basic bassist, ik kan de simpele grondnootjes, en de disco octaafjes en wat 2 klanken en een klein beetje slappen.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:09 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ben je al een redelijk ver gevorderde bassist? Kies dan voor een Fender, dat zijn mooie bassen die (erg) goed klinken en nog redelijk te betalen zijn. Fenders zijn er in verschillende uitvoeringen en prijsklassen. Ik heb er vlak voor de kerst vorig jaar ook één aangeschaft en het bevalt erg goed!
Haha, nee dat snap ik dan! Een Ibanez dan maar?quote:Op maandag 21 mei 2012 14:40 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik ben een hele basic bassist, ik kan de simpele grondnootjes, en de disco octaafjes en wat 2 klanken en een klein beetje slappen.
Ik ga dan geen Fender kopen
Oh sorry, dubbele reactie van mij.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:55 schreef Bigs het volgende:
Ibanez heeft op zich wel leuke betaalbare bassen zoals bijvoorbeeld de SR300 voor onder de 300 euro. Hij klinkt niet als een Jazz bass, maar heeft wel een goede rock sound. Bovendien spelen Soundgears erg lekker door de smalle hals. Maargoed als je een lekkere knorrende Jazz bass wil is er volgens mij geen betaalbaar alternatief buiten Fender/Squier.
Het liefst heb ik die Squier Jazzbass, maar naja... 229 euro is wel redelijk wat geld.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:55 schreef Bigs het volgende:
Ibanez heeft op zich wel leuke betaalbare bassen zoals bijvoorbeeld de SR300 voor onder de 300 euro. Hij klinkt niet als een Jazz bass, maar heeft wel een goede rock sound. Bovendien spelen Soundgears erg lekker door de smalle hals. Maargoed als je een lekkere knorrende Jazz bass wil is er volgens mij geen betaalbaar alternatief buiten Fender/Squier.
Voor een rock knor zou ik lekker deze nemen.quote:Op maandag 21 mei 2012 15:13 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het liefst heb ik die Squier Jazzbass, maar naja... 229 euro is wel redelijk wat geld.
Die bas heeft hier een tijdje gestaan, was best ok, zeker met roundwounds.
Ik twijfel nog altijd of ik niet gewoon moet doorsparen voor een mooie stingrayquote:Op maandag 21 mei 2012 18:27 schreef Atmosphere82 het volgende:
Bassen van het merk MusicMan spelen ook erg lekker vind ik, maar zijn vaak behoorlijk prijzig en soms ook vijfsnarig. Dat moet je maar net liggen natuurlijk!![]()
Hieronder twee exemplaren:
[ afbeelding ]
Sandbergs zijn ook geilquote:Op maandag 21 mei 2012 22:02 schreef Witchfynder het volgende:
Ik vind een Stingray helemaal niet fijn spelen. Alsof ik op een honkbalknuppel aan het bassen ben.
Ik wil graag een P en/of een Sandberg JM of PM. Maar zo Sandberg kost net zoveel als mijn keuken
.
Fixed.quote:
Yep. Ik had een HA3500, maar die ging dood helaas en nu heb ik een LH-500 met een bijpassende HyDrive 4x10. Awesomequote:Op dinsdag 22 mei 2012 13:37 schreef Atmosphere82 het volgende:
Relaxte versterkers zijn dat hè? Wel redelijk groot en soms niet zo handzaam maar ze bezitten een
lekker volume.
Ik heb ooit een bas gebouwd uit MDF, klonk erg fijn dat ding!quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:55 schreef Braddie het volgende:
Er staat hier nu een bas van Hartke (Van MDF) En de bijgeleverde 20watt hartke versterker kon mij niet bekoren, wat een rommelige sound.
Via mijn Hi-Fi speakers klinkt het veel fijner!
deze bas klinkt opzich ook best ok, heeft alleen amper sustain, zelfs een Hofner Violinbas heeft nog meerquote:Op woensdag 20 juni 2012 18:07 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ik heb ooit een bas gebouwd uit MDF, klonk erg fijn dat ding!
Ik had alleen de constructie niet echt goed uitgedacht
IEts minder hoog en middle in je geluid mixenquote:Op donderdag 21 juni 2012 10:30 schreef Lithia het volgende:
Heb voor de plectrum gekozen, maar ik moet er nog aan wennen. Je hoort de plectrum schuren langs de snaren, denk niet dat dat de bedoeling is.
Je moet zo plat mogelijk met de plectrum op de snaar slaan, dan schraapt hij minder. Doe je dat?quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:30 schreef Lithia het volgende:
Heb voor de plectrum gekozen, maar ik moet er nog aan wennen. Je hoort de plectrum schuren langs de snaren, denk niet dat dat de bedoeling is.
Ik wil nog steeds eens een vioolbas kopen...quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:29 schreef Braddie het volgende:
[..]
deze bas klinkt opzich ook best ok, heeft alleen amper sustain, zelfs een Hofner Violinbas heeft nog meer
Hey Lithia, heb jij misschien interesse in een methode boek?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:38 schreef Lithia het volgende:
Hm, nee ik doe het niet plat denk ik.
*gaat verder experimenteren*
Zoiets heb ik momenteel wel nodig. Even kijken wat Dean hiervan vindt.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:51 schreef KaMo het volgende:
[..]
Hey Lithia, heb jij misschien interesse in een methode boek?
[ afbeelding ]
Die linker, kan ik voor een tientje inclusief verzenden wel opsturen?
Ik vond hem zelf in het begin erg leerzaam
Die nieuwe hofners zijn erg leuke basjes en aardig geprijst. Leuk voor erbij maar ook als hoofdbas prima. Ik vind ze net wat moderner klinken dan de oude. Opzich is dat voor de meeste alleen maar een voordeel.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:15 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ik wil nog steeds eens een vioolbas kopen...
En wat doet dat qua sound.quote:Op donderdag 1 november 2012 22:31 schreef Witchfynder het volgende:
De Jaguar heeft een preamp, de Jazz niet per definitie.
Ja, misschien moet ik komende week toch maar even terug om beide uit te proberen... Ben nu toch wel erg aan 't twijfelen, namelijk.quote:
Wel stoer, maar niet geheel mijn sound.quote:Op vrijdag 2 november 2012 10:50 schreef Braddie het volgende:
Zo, ik ben een tevreden man.
Mijn Hofner Violinbas is binnen.
[ afbeelding ]
Ook niet geheel mijn sound, maar voor bepaalde dingen is het wel tof, ik heb ook nog een starters Hartke staan (Niet meer in te beste staat helaas) en die gebruik ik voor de wat stevigere nummers, maar voor bijvoorbeeld Ballads/U2/The Beatlesquote:Op vrijdag 2 november 2012 10:54 schreef belsen het volgende:
[..]
Wel stoer, maar niet geheel mijn sound.
Ja, het is een nieuwe (Zo een van 269 euro inclusief koffer weetje wel)quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:12 schreef Partingglass het volgende:
Een nieuw zo te zien? Die klinken net wat moderner dan de oude. Bruikbaarder voor veel mensen. Heb zelf een klira twenstar als vioolbas. Vind het leuke basjes. Heel licht van gewicht en lekker compact.
Een Hofner dan of een imitatie?quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:32 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja, het is een nieuwe (Zo een van 269 euro inclusief koffer weetje wel)
Een Hofner..quote:Op zaterdag 3 november 2012 20:57 schreef belsen het volgende:
[..]
Een Hofner dan of een imitatie?
Ik heb vanmiddag heel veel bassen uitgeprobeerd (waaronder voor de lol trouwens ook zo'n vioolbas). Ik had mijn zinnen ooit gezet op een Fender Jazz, mede naar aanleiding van tips hier in het topic, maar donderdag dus gespeeld op een heel fijne Fender Jaguar met gelakte hals.
Ik heb allerhande Fender Jazzen in mijn handen gehad, van de goedkope Mexicaanse varianten tot de duurdere Amerikaanse. Ook nog een Precision bas en een Telecaster, maar mijn verliefdheid op de Jaguar bleef, dus heb ik maar de knoop doorgehakt en deze gekocht. Toch wel blij mee.
Het is overigens wel een uitgekleed exemplaar een Modern Player, deze heeft dezelfde toonregeling als een Fender Jazz, maar 1 element ála Jazz en 1 element ála Precision.
[ afbeelding ]
Hij heeft een mooi open geluid, maar ook sterk en prominent aanwezig en hij speelt lekker. Dus ik hoop maar dat ik er geen spijt van krijg de komende weken.
Netjes! Is het een Fender of een Squier?quote:Op zaterdag 3 november 2012 20:57 schreef belsen het volgende:
[..]
Een Hofner dan of een imitatie?
Ik heb vanmiddag heel veel bassen uitgeprobeerd (waaronder voor de lol trouwens ook zo'n vioolbas). Ik had mijn zinnen ooit gezet op een Fender Jazz, mede naar aanleiding van tips hier in het topic, maar donderdag dus gespeeld op een heel fijne Fender Jaguar met gelakte hals.
Ik heb allerhande Fender Jazzen in mijn handen gehad, van de goedkope Mexicaanse varianten tot de duurdere Amerikaanse. Ook nog een Precision bas en een Telecaster, maar mijn verliefdheid op de Jaguar bleef, dus heb ik maar de knoop doorgehakt en deze gekocht. Toch wel blij mee.
Het is overigens wel een uitgekleed exemplaar een Modern Player, deze heeft dezelfde toonregeling als een Fender Jazz, maar 1 element ála Jazz en 1 element ála Precision.
[ afbeelding ]
Hij heeft een mooi open geluid, maar ook sterk en prominent aanwezig en hij speelt lekker. Dus ik hoop maar dat ik er geen spijt van krijg de komende weken.
Nee, een originele Fender. Ik wilde ook een stapje vooruit en had een heel fijne Music Man imitatie en ging nu ook wel bewust voor een Fender. Ik hoop alleen dat ik geen spijt krijg van het feit dat dit een Jaguar is en geen Jazz...quote:Op zaterdag 3 november 2012 22:07 schreef KaMo het volgende:
[..]
Netjes! Is het een Fender of een Squier?
Toffe basjes, maar balans is niet altijd even fijn (neckdive)
De hamvraag is natuurlijk of-ie kan knorren.quote:Op zaterdag 3 november 2012 23:20 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik hoop alleen dat ik geen spijt krijg van het feit dat dit een Jaguar is en geen Jazz...
Niet echt, maar daarom wilde ik ook geen bas met humbucks...quote:Op zondag 4 november 2012 00:39 schreef Philosocles het volgende:
[..]
De hamvraag is natuurlijk of-ie kan knorren.
Humbucks zijn toch a.h.w. de 'P'-elementen en deze heeft toch een 'J'-element (single coil) bij de brug? Gaat-ie dan niet knorren als je 'm alleen op het J-element zet? Zeg maar... zoals het hoort?quote:Op zondag 4 november 2012 00:58 schreef belsen het volgende:
[..]
Niet echt, maar daarom wilde ik ook geen bas met humbucks...
Geen idee, ik zal het eens voor je uitprberen.quote:Op zondag 4 november 2012 01:07 schreef Philosocles het volgende:
[..]
Humbucks zijn toch a.h.w. de 'P'-elementen en deze heeft toch een 'J'-element (single coil) bij de brug? Gaat-ie dan niet knorren als je 'm alleen op het J-element zet? Zeg maar... zoals het hoort?
VLNR:quote:Op zondag 4 november 2012 10:58 schreef belsen het volgende:
[..]
Geen idee, ik zal het eens voor je uitprberen.
Ik weet eigenlijk nooit zo goed hoe die knopjes werken.
wrss word dat minder als de snaren oude worden. niets mooier dan oude flatwounds vind ik. zeker op een hollowbody. De nieuwe hofners zijn wat feller dan de oude daardoor krijg je die macca sound er net wat minder goed uit. Zijn wel erg leuke basjes.quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:32 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja, het is een nieuwe (Zo een van 269 euro inclusief koffer weetje wel)
Hij weegt geen drol en heeft opzich (met die flatwound snaren die er nu op zitten vanuit de fabriek volgens mij) best een fijne sound, al moet ik wel veel palmmuten om die McCartney sound te hebben
quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:32 schreef Braddie het volgende:
[..]
al moet ik wel veel palmmuten om die McCartney sound te hebben
Die classic sound komt vlgs mij ook doordat de eerste die macca gebruikte, de elementen bij de hals had zitten.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:58 schreef Partingglass het volgende:
[..]
wrss word dat minder als de snaren oude worden. niets mooier dan oude flatwounds vind ik. zeker op een hollowbody. De nieuwe hofners zijn wat feller dan de oude daardoor krijg je die macca sound er net wat minder goed uit. Zijn wel erg leuke basjes.
Wat is dat toch een held!quote:Op zondag 4 november 2012 22:16 schreef Philosocles het volgende:
Jaco Pastorius, was altijd te porren voor een potje knorren:
Dat funky hoor ik er niet zo in. Bij funk(-bas) en metal denk ik meer hier aan:quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:40 schreef Witchfynder het volgende:
[..] Deze bassist, Timi Hansen, is een van mijn grootste voorbeelden. Hoewel dit duistere metal is weet hij heerlijke funky stukjes er in te verwerken. Awesome!
Oh en hij speelt met zijn vingers.
Hier als geniale gek.quote:
Nou ja, misschien bedoelde ik meer groovy. Hoe dan ook, het swingt voor mijquote:Op dinsdag 6 november 2012 21:20 schreef Philosocles het volgende:
[..]
Dat funky hoor ik er niet zo in. Bij funk(-bas) en metal denk ik meer hier aan:
Of deze, mmv. the prince of fuckin' darkness himself:
TE stoer gewoon!quote:Op zaterdag 10 november 2012 23:13 schreef Philosocles het volgende:
[..]
Hier als geniale gek.
Hij speelt flageoletten die met losse snaren niet eens bestaan.
Dat speelt zeker mee m aar ook zeker de heel andere klank die de moderne pups hebben.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:58 schreef Philosocles het volgende:
[..]
[..]
Die classic sound komt vlgs mij ook doordat de eerste die macca gebruikte, de elementen bij de hals had zitten.
[ afbeelding ]
Heruitgave van de 'Cavern'-bas
Later heeft-ie ook modellen gebruikt met een brugelement (net als die van dhr Braddie), maar z'n sound lijkt me er toch typisch eentje die bij de hals wordt opgepikt.
Ik vind de meeste van dat soort bassisten niet te genieten, maar David zei dat wij wat melodische tips van Stanley had opgepikt, dus ben benieuwd.quote:Op maandag 12 november 2012 09:58 schreef Partingglass het volgende:
[..]
Dat speelt zeker mee m aar ook zeker de heel andere klank die de moderne pups hebben.
@witchfinder succes ik vind die Stanley niet te hebben maar goed Jacco doet me ook niets.
De eerste minuut van deze bassolo van Mark King komt uit het Level 42-nummer Dune Tune, en dat is op Stanley Clarke geïnspireerd.quote:Op maandag 12 november 2012 10:10 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik vind de meeste van dat soort bassisten niet te genieten, maar David zei dat wij wat melodische tips van Stanley had opgepikt, dus ben benieuwd.
Jacco vind ik ook niks, krijg er zwaar de zenuwen van.
Het geluid is helaas soms zacht en dan weer hard, maar dat mag de pret niet drukken.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:40 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Ergens anders heb ik gelezen, dat de bas-solo er met opzet ingeschreven was.
Kijk ook even zijn gezichtsuitdrukking op 2'48![]()
Leuk joh, snel kwinten rammen. Doe ik hier in het refrein:quote:Op dinsdag 20 november 2012 10:05 schreef Partingglass het volgende:
Dat hala ik niet met mijn kwinten geram. De demo is bij ons nu klaar, vergeten de backing vocals erop te zetten maar goed is slechts bedoeld om iets ter indicatie te kunne nversturen. En met deze band willen niet zoals in de vorige 50/60 keer per jaar gaan spelen maar gewoon zo nu en dan een optreden doen. een keer of 10 tot 15 per jaar is als max afgesproken.
24e mogen we weer een potje betonfolk het luchtledige intrappen in Beugen. Wel weer zin in. Het is maar een uurtje wat we aan speeltijd hebben maar dan kun je mooi een lekker korte festivalset spelen.
quote:Op dinsdag 27 november 2012 00:43 schreef Philosocles het volgende:
Kolere wat een groove van Jaco Pastorius.. Uit een docu, nummer met Herbie Hancock, heb niet uit kunnen vissen welke.
Mijn dank is groot.quote:
Dat heb ik jarenlang gehad, maar een paar weken terug ben ik hem om lastig te verklaren redenen plotseling erg gaan waarderen.quote:Op woensdag 28 november 2012 13:24 schreef Witchfynder het volgende:
Sinds ik begonnen ben met bassen vind ik Pastorius al goed, maar niet leuk.
Dat heb ik ook.quote:Op woensdag 28 november 2012 13:24 schreef Witchfynder het volgende:
Sinds ik begonnen ben met bassen vind ik Pastorius al goed, maar niet leuk.
Hahaha, thanksquote:Op donderdag 29 november 2012 18:03 schreef Partingglass het volgende:
Ik verschillende keren nummers van jullie geluisterd vind het altijd lekker klinken. Mijn te technisch hahaha.
Godver wat een held is dit!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:07 schreef E.B.A.H. het volgende:
Ik ben heel lang niet op FOK! geweest dus ik heb dit topic dan ook heel lang niet gevolgd. Is Aram Bedrosian al gepost hier?
Ik heb om dit ooit te kunnen leren speciaal naar een 24 frets bas gezocht voor mijn nieuwe aankoop.quote:
Deze man snapt het helemaal! Negerbassisten vallen eigenlijk ook nooit tegen in hun spel, is jullie dat niet opgevallen?quote:Op zondag 6 januari 2013 23:22 schreef Philosocles het volgende:
Handig...
Zoals het niet moet:
En zoals het wel moet:
In het verlengde hiervan: jazzbassist Hein van de Geyn vertelde bij z'n afscheid het volgende verhaal. Hij dacht dat mensen na de bas-solo gingen klappen vanwege de solo, maar ontdekte dat dit allerminst het geval was. Ze klapten omdat de muziek weer begon.
Ik zou niet weten wie dat is, maar het is in feite het oude credo van Charlie Parker: "Master your instrument. Master the music. Then forget all that shit and just play." En dat betekent dat de basmeneer waar jij op doelt het denk- en oefenwerk thuis heeft gedaan zodat-ie 'on the job' geen sores meer heeft over hoe of wat. Dan is-ie vrij.quote:Op maandag 7 januari 2013 18:04 schreef Atmosphere82 het volgende:
maar de producer die daar werd geïnterviewd zei dat hij voor die groep met een sessiebassist had gewerkt die 'niet met zijn hoofd' maar 'geheel met zijn vingers dacht'.
Speelde hij serieus alleen maar met plectrum?.. ik heb geprobeerd i will follow te spelen met plectrum, maar dat gaat me zonder toch iéts beter af hahaquote:Op maandag 7 januari 2013 19:37 schreef Atmosphere82 het volgende:
En hij speelt ook steeds beter hè? Zeker vergeleken met de tijd (ik denk pakweg tot net voor 'POP')
waarin hij alleen met plectrum speelde. Voor de opnamen van 'POP' nam Adam baslessen heb ik gelezen. Hij ging toen technisch goed vooruit en ging ook 'ingewikkelder' spelen.
Hehequote:Op maandag 7 januari 2013 19:44 schreef Atmosphere82 het volgende:
Haha dat is zo grappig, ik heb precies hetzelfde met 'I Will Follow'!![]()
![]()
Maar inderdaad, simpel en doeltreffend vind ik hem ook het beste spelen!
Mwah, dat vind ik best aardig, zo lekker in die hogere regionen.quote:Op maandag 7 januari 2013 19:45 schreef Braddie het volgende:
[..]
HeheOp gitaar gaat het trouwens dan weer wél goed
Hij moet niet van die gekke dingen doen zoals op Unknown Caller haha
Dat wel hoorquote:Op maandag 7 januari 2013 19:48 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Mwah, dat vind ik best aardig, zo lekker in die hogere regionen.
Ik vind wel dat ze hier sinds vanouds weer erg gay aan het doen zijn met z'n tweeën!quote:Op maandag 7 januari 2013 19:47 schreef Braddie het volgende:
Fuuucckkk dat lijntje op 0:56Wat FIIJJJNN
Ja daarom!quote:Op maandag 7 januari 2013 19:49 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat wel hoorMaar hij haalt een beetje un adamy fratsen uit haha
Of het komt omdat ik z`n oude speelstijl gewend ben.
Hahahaha, ja!quote:Op maandag 7 januari 2013 19:50 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ik vind wel dat ze hier sinds vanouds weer erg gay aan het doen zijn met z'n tweeën!
Ja klopt!quote:Op maandag 7 januari 2013 19:52 schreef Braddie het volgende:
[..]
Hahahaha, ja!Maargoed, ze hebben er lol in, hoeveel bands hebben dat nog tegenwoordig?
Als ik Adam hoor praten hoor ik wel een lichtelijk iets verwijfd in z`n stem..quote:Op maandag 7 januari 2013 20:00 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ja klopt!![]()
Er wordt trouwens nogal eens gefluisterd dat Adam gay zou zijn. Hij ontkent het niet echt, bevestigd het ook niet, evenals zijn bandmaatjes. Hoe denk jij erover?![]()
Ik weet het niet, maar op een cover van een CD gaan staan (Achtung Baby) zonder ook maar iets aan vind ik wel een beetje verdacht...
Ja, hij is echt zo ontiegelijk homofiel Britsquote:Op maandag 7 januari 2013 20:15 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ja haha inderdaad!
En Adam komt zo bekakt dandy-achtig Brits over hè!? De enige echte Ieren in de band zijn eigenlijk Bono en Larry hè!
Thanksquote:
Thanksquote:Op zondag 6 januari 2013 22:22 schreef Atmosphere82 het volgende:
Vervelend, ik heb maar twintig fretten op mijn drie basgitaren...![]()
Zijn dat dure bassen E.B.A.H.? Het zal niet heel goedkoop zijn zeker of wel?
Mooie bas trouwens hoor inderdaad!
Jaja, Gaelic en in het bijzonder het taaltje uit 'Lypton Village', hun fantasiewereld waarin bijvoorbeeld ook Dick Evans (een broer van Edge) fungeerde!quote:Op maandag 7 januari 2013 20:35 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja, hij is echt zo ontiegelijk homofiel Brits
Naja, ik vind Dave eigenlijk ook wel erg iersDie kan toch dat echte iers praten samen met Bono? Hoe heette dat ookalweer?
dat taaltje
Oh, wat mooi, ook dit exemplaar. Inderdaad, ik moet me ook vaak inhouden om niet nog een bas aan te schaffen! Zo wil ik al heel lang een acoustische bas aanschaffen, maar van de prijs schrik je nogal hoor!quote:Op maandag 7 januari 2013 21:45 schreef E.B.A.H. het volgende:
[..]
Thanks
[..]
ThanksOmdat ik zelf niet zo veel verdien was het wel een klap geld. Ik heb er zelf 695 euro voor betaald.
Ben alweer aan het sparen voor een volgende.. Het is een ziekte
![]()
[ afbeelding ]
Inderdaad. Die krengen zijn ook prijzig maar het is het wel waard. Wil ook ooit een akoestischequote:Op maandag 7 januari 2013 22:56 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Oh, wat mooi, ook dit exemplaar. Inderdaad, ik moet me ook vaak inhouden om niet nog een bas aan te schaffen! Zo wil ik al heel lang een acoustische bas aanschaffen, maar van de prijs schrik je nogal hoor!
Ik heb er een van Harley Benton. Die was goed te betalen en speelt heerlijkquote:Op maandag 7 januari 2013 22:56 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Oh, wat mooi, ook dit exemplaar. Inderdaad, ik moet me ook vaak inhouden om niet nog een bas aan te schaffen! Zo wil ik al heel lang een acoustische bas aanschaffen, maar van de prijs schrik je nogal hoor!
Ik heb ze overigens nog nooit echt Gaelic horen praten, en ook niet dat fantasie wereld taaltje hahaquote:Op maandag 7 januari 2013 22:55 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Jaja, Gaelic en in het bijzonder het taaltje uit 'Lypton Village', hun fantasiewereld waarin bijvoorbeeld ook Dick Evans (een broer van Edge) fungeerde!
Ja, dat was ook echt iets uit de tijd voor hun 20e levensjaar volgens mij!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 09:38 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik heb ze overigens nog nooit echt Gaelic horen praten, en ook niet dat fantasie wereld taaltje haha
Ik heb het een paar keer geprobeerd, kreeg er wel fatsoenlijk geluid uit, niet super zuiver en hield het niet heel lang vol, maar het ging .quote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:05 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik heb net even op google afbeeldingen gekeken bij 'Harley Benton acoustische basgitaar'. Zien er inderdaad mooi uit!
Heeft één van jullie trouwens ervaring met het spelen op dubbele bassen (double bass)? Zo'n instrument dat John Deacon van Queen bijvoorbeeld gebruikt in '39' op 'A Night At The Opera'.
Ja klopt, maar zou wel geinig geweest zijn als Edge dat zou aankaarten (lijkt me daar wel het persoon voorquote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:02 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ja, dat was ook echt iets uit de tijd voor hun 20e levensjaar volgens mij!
Aha! Een vriend van me heeft trouwens onlangs een fretloze bas gekocht. Ik mocht er ook op spelen. Het ging me best goed af eigenlijk. Hij bast nog maar net en hij wil ook echt op die manier met bassen beginnen... Dat vindt hij een uitdaging... Veel succes ermee zou ik zeggen!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:12 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik heb het een paar keer geprobeerd, kreeg er wel fatsoenlijk geluid uit, niet super zuiver en hield het niet heel lang vol, maar het ging .
Op een fretloze bas leren bassenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:19 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Aha! Een vriend van me heeft trouwens onlangs een fretloze bas gekocht. Ik mocht er ook op spelen. Het ging me best goed af eigenlijk. Hij bast nog maar net en hij wil ook echt op die manier met bassen beginnen... Dat vindt hij een uitdaging... Veel succes ermee zou ik zeggen!![]()
Nu wil hij ook basles van mij kregen. Ja, ik vind het best maar ik heb natuurlijk geen ervaring op een fretloze bas!![]()
Oké, hij is muzikaal en pikt dingen snel op maar ik vind het toch nogal wat zo...
Beidequote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:13 schreef McCandless het volgende:
Plectrum. Om de TT te beantwoorden..
Ben pas een paar maandjes bezig, maar kan met m'n vingers echt geen fatsoenlijke toon produceren, al begint dat langzaam iets beter te worden.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:14 schreef Braddie het volgende:
[..]
BeideIk vind Queen dingen leuker om te bassen met plectrum, maar U2 shit is leuker met je vingers.
Goede oefeningen, zéker I Will Follow en New Years Day.
Had ik ook in het begin, nu nog af en toe.. dan krijg je van die vervelende *plonk* tussendoor omdat ik verkeerd aanslaquote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:16 schreef McCandless het volgende:
[..]
Ben pas een paar maandjes bezig, maar kan met m'n vingers echt geen fatsoenlijke toon produceren, al begint dat langzaam iets beter te worden.
Dat is een leuke baslijn, probeer dan ook eens Mysterious ways en bijvoorbeeld Bad (Dat zijn 2 akkoorden)quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:16 schreef McCandless het volgende:
En van U2 kan ik alleen With or Without You spelen.
Zal wel eens kijken, moet nog ff wat nummers erin rammen die we met ons bandje willen gaan spelen in eerste instantie. En dat wordt geen U2-cover bandje.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:19 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat is een leuke baslijn, probeer dan ook eens Mysterious ways en bijvoorbeeld Bad (Dat zijn 2 akkoorden)
Ahh, nee preciesquote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:25 schreef McCandless het volgende:
[..]
Zal wel eens kijken, moet nog ff wat nummers erin rammen die we met ons bandje willen gaan spelen in eerste instantie. En dat wordt geen U2-cover bandje..
Ja klopt, daarom hebben we With or Without You ook gekozen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:27 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ahh, nee preciesmaar ik raad mensen die net bassen U2 aan omdat die lijntjes heel rechttoe recht aan zijn, maar wél groovy.
Ahh op die manierquote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:28 schreef McCandless het volgende:
[..]
Ja klopt, daarom hebben we With or Without You ook gekozen..
Bedankt voor de info. Zal eens aan onze gitarist vragen wat die voor versterker heeft. Zat zelf te denken om een tweedehandsje via marktplaats aan te schaffen, scheelt toch weer iets in de kosten. Had nog niet echt een maximaal bedrag in gedachten eigenlijk.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 18:56 schreef Brammie1 het volgende:
Misschien zo iets:
http://www.thomann.de/nl/fender_rumble_150.htm
Wat is je budget?
Ik heb deze nog staan, mag je voor 50 euro ophalenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 11:08 schreef McCandless het volgende:
[..]
Bedankt voor de info. Zal eens aan onze gitarist vragen wat die voor versterker heeft. Zat zelf te denken om een tweedehandsje via marktplaats aan te schaffen, scheelt toch weer iets in de kosten. Had nog niet echt een maximaal bedrag in gedachten eigenlijk.
Dat is inderdaad mooi goedkoop, maar Friesland ligt niet meteen om de hoek en weet niet of 100 watt wel genoeg is. Zal dr eens over nadenken, mocht ik interesse hebben dan weet ik je wel te vinden.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:22 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik heb deze nog staan, mag je voor 50 euro ophalen
V&A / [TK] London City LCB-100/15 basscombo
Hij gaat wel lekker hard. Proberen mag altijd natuurlijk, ik hoor het welquote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:30 schreef McCandless het volgende:
[..]
Dat is inderdaad mooi goedkoop, maar Friesland ligt niet meteen om de hoek en weet niet of 100 watt wel genoeg is. Zal dr eens over nadenken, mocht ik interesse hebben dan weet ik je wel te vinden..
Ziet er tof uit.quote:Op zondag 13 januari 2013 14:13 schreef E.B.A.H. het volgende:
Ik gebruik dit sinds kort. Moest even spelen met Guitar Rig voordat ik erachter kwam hoe ik kon opnemen. Het werkt echt super. Voor 25 euro kan je best nette opnamen maken.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |