abonnement Unibet Coolblue
pi_125366563
Hier gelukkig geen kruisallergie, behalve dan bruine pleisters. Maar ik heb het flink benauwd, snotterig, bloedneuzen en mijn ogen doen vervelend. Ik neem nu maar 2 keer per dag cetrizine, maar daar word ik wat slaperig van.
  donderdag 18 april 2013 @ 07:24:40 #102
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_125428845
Nou hier is het onderhand wel echt los. Dikke ogen, niezen, snotterig, extra benauwd. Dus nu 1 a 2 keer per dag Ventolin, een Allerfree een tabletje. Ik heb veel zwaardere antihistamine, maar daar wordt ik enorm slaperig van en wil ik liever niet mee autorijden of werken. Bleh!

Ik heb heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel kruisallergieen. Ik kan bijna geen rauw fruit/groente eten (wel citrus en banaan), bijna alle noten, pinda's en lupine. Begon toen ik 16 was, met appels, langzamerhand steeds meer geworden. Pinda's en noten veroorzaken zelfs shock en ik heb dus ook een epipen. Idd, oa het paraberk syndroom. Helaas ben ik atopisch (allergieen, exceem en astma).
pi_125428908
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 17:53 schreef BrainTeaser het volgende:
Zijn er hier ook mensen met kruisallergieën?

Ik merkte een tijdje terug al een paar keer dat mijn mond geïrriteerd raakte na het eten van een appel. En nu ik sinds kort meer groente en fruit probeer te eten, heb ik ook regelmatig last van mijn maag en darmen.
Ik had de link zelf eerst niet eens gelegd, maar een collega zat vandaag te vertellen dat kruisallergieën best vaak voorkomen, vooral als je sterk reageert op berken (paraberk syndroom).

Meer mensen die dit herkennen?
Behalve hooikoorts ook wel allergisch voor het volgende rauwe / onbewerkte voedsel, als het gekookt / bewerkt is heb ik er eigenlijk geen last van: Wortels, aardappelen, kersen (echt heel erg), appels, kiwi's en walnoten.
Hiernaast ook nog contactallergie voor gras.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 18 april 2013 @ 08:12:11 #104
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_125429267
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 07:32 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Behalve hooikoorts ook wel allergisch voor het volgende rauwe / onbewerkte voedsel, als het gekookt / bewerkt is heb ik er eigenlijk geen last van: Wortels, aardappelen, kersen (echt heel erg), appels, kiwi's en walnoten.
Hiernaast ook nog contactallergie voor gras.
Contactallergie met bijna alle planten. Als ik de kerstboom wil optuigen moet ik handschoenen aan bijvoorbeeld.
pi_125432869
Kerstbomen, coniferen en taxus moet ik ook niet aanraken, dan zit ik meteen onder de rode uitslag.
  donderdag 18 april 2013 @ 12:34:58 #106
392412 Trini-Kwan
The power is on!
pi_125436361
Ik heb sinds de twee jaar dat ik hier woon elke lente last van snotterige ogen. Nu staan hier in de voortuin meerdere walnootbomen.
Kun je enkel hooikoorts krijgen van walnootbomen?

Ik heb het namelijk nog nooit eerder gehad.
pi_125452295
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 07:24 schreef Silmarwen het volgende:
Nou hier is het onderhand wel echt los. Dikke ogen, niezen, snotterig, extra benauwd. Dus nu 1 a 2 keer per dag Ventolin, een Allerfree een tabletje. Ik heb veel zwaardere antihistamine, maar daar wordt ik enorm slaperig van en wil ik liever niet mee autorijden of werken. Bleh!

Ik heb heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel kruisallergieen. Ik kan bijna geen rauw fruit/groente eten (wel citrus en banaan), bijna alle noten, pinda's en lupine. Begon toen ik 16 was, met appels, langzamerhand steeds meer geworden. Pinda's en noten veroorzaken zelfs shock en ik heb dus ook een epipen. Idd, oa het paraberk syndroom. Helaas ben ik atopisch (allergieen, exceem en astma).
Zo, da's heftig! Of ik het ook met noten heb zou ik niet weten, aangezien m'n vriend een notenallergie heeft (vanaf heel jonge leeftijd al), dus die hebben we sowieso nooit in huis. ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 07:32 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Behalve hooikoorts ook wel allergisch voor het volgende rauwe / onbewerkte voedsel, als het gekookt / bewerkt is heb ik er eigenlijk geen last van: Wortels, aardappelen, kersen (echt heel erg), appels, kiwi's en walnoten.
Hiernaast ook nog contactallergie voor gras.
Ja, het schijnt ook vooral met rauw/onbewerkt voedsel te zijn, omdat de eiwitten die voor een reactie zorgen kapot gaan zodra het bewerkt wordt ofzo.

Maar waar hebben jullie dan vooral last van?
Ik denk het nu vooral te merken met appels (last van irritatie/jeuk/tintelingen in m'n mond) en rauwe/onbewerkte tomaten en paprika (last van m'n maag en darmen).
Kan dat eigenlijk, dat je verschillende symptomen hebt bij verschillende soorten voedsel?

Ik ga die dingen voorlopig maar even mijden, om te kijken of het dan beter wordt. En binnenkort maar eens langs de huisarts denk, kijken of die ook echt wat kan vinden.
Smile, tomorrow will be worse...
  vrijdag 19 april 2013 @ 07:50:56 #108
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_125468236
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 20:02 schreef BrainTeaser het volgende:

[
Maar waar hebben jullie dan vooral last van?
Ik denk het nu vooral te merken met appels (last van irritatie/jeuk/tintelingen in m'n mond) en rauwe/onbewerkte tomaten en paprika (last van m'n maag en darmen).
Kan dat eigenlijk, dat je verschillende symptomen hebt bij verschillende soorten voedsel?

Als ik bijvoorbeeld aardappels schil knallen mijn ogen van de jeuk uit mijn kop en blijft er snot uit mijn neus lopen, hetzelfde als ik bijvoorbeeld een wortel rasp. Zal dan wel te maken hebben met de sappen die in de lucht komen denk ik.

Als ik voedsel eet waar ik allergisch voor ben krijg ik ook jeukende ogen, loopneus en vaak ook nog wel een heel vervelend gevoel in mijn keel. Nou moet ik zeggen dat het best nog wel meevalt, ik kan bijvoorbeeld wel 1 appel of wortel eten, pas bij grotere consumptie krijg ik echt last. Dit is iets wat ik zelf een beetje heb opgebouwd, ik merk bijvoorbeeld hoe vaker ik appels eet, hoe beter ik er tegen kan. Voor verse kersen ben ik echt heel allergisch, mijn keel slaat dan gelijk dicht, 10 jaar geleden voor het laatst kersen gegeten, daarna nooit mee, hele angstige ervaring.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 20:02 schreef BrainTeaser het volgende:
Ik ga die dingen voorlopig maar even mijden, om te kijken of het dan beter wordt. En binnenkort maar eens langs de huisarts denk, kijken of die ook echt wat kan vinden.
Probeer het met bepaalde voedingsmiddelen anders wat rustig aan op te bouwen, bijvoorbeeld elke dag een stukje appel of paprika en de hoeveelheid dan elke week iets omhoog.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_125492397
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 07:50 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Als ik bijvoorbeeld aardappels schil knallen mijn ogen van de jeuk uit mijn kop en blijft er snot uit mijn neus lopen, hetzelfde als ik bijvoorbeeld een wortel rasp. Zal dan wel te maken hebben met de sappen die in de lucht komen denk ik.

Als ik voedsel eet waar ik allergisch voor ben krijg ik ook jeukende ogen, loopneus en vaak ook nog wel een heel vervelend gevoel in mijn keel. Nou moet ik zeggen dat het best nog wel meevalt, ik kan bijvoorbeeld wel 1 appel of wortel eten, pas bij grotere consumptie krijg ik echt last. Dit is iets wat ik zelf een beetje heb opgebouwd, ik merk bijvoorbeeld hoe vaker ik appels eet, hoe beter ik er tegen kan. Voor verse kersen ben ik echt heel allergisch, mijn keel slaat dan gelijk dicht, 10 jaar geleden voor het laatst kersen gegeten, daarna nooit mee, hele angstige ervaring.

[..]

Probeer het met bepaalde voedingsmiddelen anders wat rustig aan op te bouwen, bijvoorbeeld elke dag een stukje appel of paprika en de hoeveelheid dan elke week iets omhoog.
Maar is het bij voedselallergieën normaal gesproken niet zo dat het alleen maar erger wordt als je het blijft eten? Dat dacht ik tenminste...
Volgens mij is dat ook -mede- de reden dat sommige mensen nu zo heftig reageren; omdat men vroeger redeneerde dat je 'er wel overheen zou groeien.'
Smile, tomorrow will be worse...
pi_125495579
Hmm.. ik heb sinds een aantal jaar ook hooikoorts. Ik ben, geloof ik, allergisch voor bijna alle pollen. En sinds enige tijd ook allergisch voor voedingsmiddelen (appel, kers (heel erg) en hazelnoten). Ik vrees dat ik aardbei ook aan dat rijtje mag toevoegen. Ik vind het maar vervelend.

Steeds komen er weer nieuwe producten bij waar ik allergisch op reageer (van rare zere kriebel tot opzwellen als een ballon).

Volgens de huisarts is dit alles te linken aan de pollen (kruisallergie) en moet ik maar zelf uitzoeken waar ik allergisch voor ben. Is er ook een andere manier dan op de gok maar dingen gaan eten?

Momenteel ook veel last van snot en waterige ogen.
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
pi_125586786
Ooooo ik lig mijn gewoon wakker van de irritaties. :(
Mijn keel, gehemelte, neus, oren, alles jeukt. :(
Heb maar een pilletje ingenomen want ik wil nog wel even slapen vannacht..
  maandag 22 april 2013 @ 22:13:45 #112
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_125620311
ik heb nog niet eerder zulke hooikoorts gehad als dit jaar voor mijn gevoel. Het is een paar dagen geleden begonnen... vannacht idd. ook wakker gelegen en gefrustreerd met een wattenstokje in mn oor zitten jeuken (mag niet, I know)

jeuk in mn neus (en pijn), jeuk ín m'n voorhoofd, keel, ogen, oren, atopisch eczeem speelt sterker op... nu ook snipverkouden. benauwd dit jaar ook voor het eerst.

ik heb neusspray en pillen van de kno-arts, maar mijn nieuwe huisarts heeft de loratadinepilletjes (aerius) niet bij t herhalingsrecept gedaan... alleen de neusspray helpt echt niet (avamys) dus binnenkort maar weer eens langs...

gek genoeg ben ik door de kno toen (paar jaar geleden) getest op inhalatie-allergieën, en daar kwam alleen huisstofmijt en katten uit. maar ik heb de hele winter geen last gehad, en onze kat heb ik ook al een jaar geen tot nauwelijks klachten van. hooikoorts heb ik al jaren volgens mij. kan het dat dat er niet echt uit komt in bloedonderzoek? ik heb volgens mij niet van alle pollen last... brandnetel heel erg en volgens mij ook berken aan de timing te merken... gras minder dacht ik.

w.b. kruisallergieën: ik word erg misselijk van wortels, kan dat een allergie zijn?
Kwak
pi_126030591
Vandaag ook echt weer heel de dag lopen niezen :{ Hoorde op de radio dat het ook echt een hele slechte dag was voor mensen met hooikoorts, omdat de grassen ook weer in bloei komen. Dat was wel te merken ook!

Wat betreft die kruisallergieën: bij mij is het vooral irritatie, niet zozeer misselijkheid. Mijn lippen, mond en keel voelen erg geïrriteerd aan als ik iets verkeerds eet.
En ik heb inderdaad een hoop (voedsel)allergieën bleek deze week na bloedonderzoek: huisstofmijt, honden, katten, boom-, gras- en kruidpollen, appel, tomaat, kiwi, komkommer, soja, pinda, noten, tarwe..en een glutenintolerantie.. :') Ik denk dat ik maar gewoon stop met eten ofzo..
Smile, tomorrow will be worse...
  vrijdag 3 mei 2013 @ 18:43:58 #114
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_126031226
Het eerste gras gaat de komende dagen bloeien, in het zuiden van het land. Dat betekent dat ik hier (in het midden van het land) over een week of twee de eerste hooikoortsverschijnselen wel zal krijgen. Nu nog werkelijk nergens last van, alles voelt zo lekker fris bij diep inademen. Helaas gaat dat dus verdwijnen binnenkort...
pi_126032301
Laatste paar dagen en vooral vandaag veel last gehad, niezen, jeukende ogen en ik heb allergiebultjes in mijn gezicht. :{

Ik heb gemerkt dat ik na het aanraken van brandnetel ook zo'n heftige aanval krijg van niezen enzo..
Handig als je een moestuin hebt. Volgende keer gaan de handschoenen weer mee.. :')
  vrijdag 3 mei 2013 @ 22:51:13 #116
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_126042285
Denk dat ik maar een feestje ga vieren, want tot op heden nog vrijwel geen last van hooikoorts..
Don't let my username fool you...
  zaterdag 4 mei 2013 @ 00:21:21 #117
123170 alors
zlata1234
pi_126046052
Ik heb nu een beetje last, maar niet zo erg als tijdens en na die 2 mooie dagen in maart.
know'm sayin?
×
word? word.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 4 mei 2013 @ 00:23:35 #118
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_126046115
Afgelopen dag voor het eerst 'last' gehad. Paar keer al 3x moeten niezen en ik voel m'n neus.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 00:32:06 #119
123170 alors
zlata1234
pi_126046334
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 19:27 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Maar is het bij voedselallergieën normaal gesproken niet zo dat het alleen maar erger wordt als je het blijft eten? Dat dacht ik tenminste...
Volgens mij is dat ook -mede- de reden dat sommige mensen nu zo heftig reageren; omdat men vroeger redeneerde dat je 'er wel overheen zou groeien.'
Dat vraag ik me dus ook af... Wordt het erger of maakt het niet uit? Ik was even aan het googlen maar het verschilt blijkbaar per kruisallergie en persoon... Ja daar hebben we wat aan :') Veel sites gaan alleen maar in op het vermijden ivm klachten, nouja ik heb die klachten er soms best wel voor over. Alleen als het invloed heeft op de lange duur dan niet :P
know'm sayin?
×
word? word.
pi_126046460
Net als elk ander jaar nog geen last, voor mij begint het pas eind mei/ begin juni.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 07:41:28 #121
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_126049742
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 00:32 schreef alors het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus ook af... Wordt het erger of maakt het niet uit? Ik was even aan het googlen maar het verschilt blijkbaar per kruisallergie en persoon... Ja daar hebben we wat aan :') Veel sites gaan alleen maar in op het vermijden ivm klachten, nouja ik heb die klachten er soms best wel voor over. Alleen als het invloed heeft op de lange duur dan niet :P
Ja ik geloof ook dat het verschilt. Fruit wordt bij mij erger, maar de hooikoorts wordt per jaar minder heftig. Deze week wel echt al aan de anti histamine. Vooral mijn ogen.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 08:12:05 #122
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_126049824
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 17:53 schreef BrainTeaser het volgende:
Zijn er hier ook mensen met kruisallergieën?

Ik merkte een tijdje terug al een paar keer dat mijn mond geïrriteerd raakte na het eten van een appel. En nu ik sinds kort meer groente en fruit probeer te eten, heb ik ook regelmatig last van mijn maag en darmen.
Ik had de link zelf eerst niet eens gelegd, maar een collega zat vandaag te vertellen dat kruisallergieën best vaak voorkomen, vooral als je sterk reageert op berken (paraberk syndroom).

Meer mensen die dit herkennen?
ik herken het. Tintelende lippen, blaasjes en roodheid in gezicht als gevolg. Zoek ook eens op het oral allergy syndroom. Nu 2x gehad maar de veroorzaker nog niet kunnen vinden. Daarvoor wel fexofenadine (180mg) van de huisarts gekregen. Wat is het leuk om een oaar dagen niet te niezen! Heb momenteel ook een lekkere snotneus en brandende ogen.
pi_126050981
Ik werd vanochtend om 6 uur wakker van de klachten. Mijn 2 e pilletje van dit seizoen genomen.
Het is de laatste jaren wel afgenomen bij mij en afgelopen jaar heb ik bv voor het eerst weer rauwe appels kunnen eten.
Dus ergens is mijn immuunsysteem aan het herstellen. Hoera! ;)

Hoewel ik nu even geen rauwe appels ga eten want ik ga er niet om vragen nu het al 'gevoelig' ligt :')

Ik heb ook Paraberk syndroom trouwens.
pi_126054569
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 00:32 schreef alors het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus ook af... Wordt het erger of maakt het niet uit? Ik was even aan het googlen maar het verschilt blijkbaar per kruisallergie en persoon... Ja daar hebben we wat aan :') Veel sites gaan alleen maar in op het vermijden ivm klachten, nouja ik heb die klachten er soms best wel voor over. Alleen als het invloed heeft op de lange duur dan niet :P
Dat dus precies ja! Ik ga het nog steeds niet expres opzoeken (als in: een volle bak appels/tomaten eten ofzo), maar als het niet veel erger/gevaarlijker wordt ofzo, wil ik af en toe best een risico lopen. Zolang het 'alleen' vervelend is.

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 08:12 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

ik herken het. Tintelende lippen, blaasjes en roodheid in gezicht als gevolg. Zoek ook eens op het oral allergy syndroom. Nu 2x gehad maar de veroorzaker nog niet kunnen vinden. Daarvoor wel fexofenadine (180mg) van de huisarts gekregen. Wat is het leuk om een oaar dagen niet te niezen! Heb momenteel ook een lekkere snotneus en brandende ogen.
Ja, dat Oral Allergy Syndrome kwam ik inderdaad ook al tegen ja. Sommige sites claimen dat dat inderdaad minder ernstig/gevaarlijk is, maar zondere verdere onderbouwing ofzo..
Smile, tomorrow will be worse...
pi_126058404
Shit bij mij gaat het ook beginnen en de grassen moeten nog bloeien. Zal wel weer een dramajaar worden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')