abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108288624
Hoe te posten in dit topic
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken serie neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie serieposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de serie vindt. Let op: controversiėle meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de serie nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de serie niet verpest, als men ooit besluit de serie nog eens te kijken.

OP is overgenomen van het filmtopic.
pi_108288636
Ik zal meteen het goede voorbeeld geven:

Homeland

Echt een heerlijke serie. Ik heb deze serie in een paar dagen gekeken en was na de pilot al meteen verkocht. De spanning wordt goed opgebouwd en vooral het acteerwerk Claire Danes en Damian Lewis was dik in orde. Ook de flashbacks waren erg mooi en de season finale indrukwekkend. Het is in 2011 gekozen tot de beste dramaserie en dat is in mijn ogen meer dan terecht. Gelukkig is er al bekend gemaakt dat er ook een tweede seizoen gaat komen van deze verslavende serie.

IMDB Cijfer: 8.7/10
Mijn Cijfer: 9/10
pi_108355378
Is dit topic puur voor afgeronde seizoenen bedoeld of ook voor tussentijdse meningen/recensies?
pi_108355441
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 18:41 schreef Nickske1912 het volgende:
Is dit topic puur voor afgeronde seizoenen bedoeld of ook voor tussentijdse meningen/recensies?
Van mij mag het allebei, dan is er misschien ook wat meer animo.
pi_108356516
Alcatraz seizoen 1 (2012)

Gezien: 7 afleveringen

Ik heb de serie inmiddels 7 afleveringen de kans gegeven, maar dit gaat hem niet worden voor mij. Het mysterieuze aspect wordt volledig ondergesneeuwd door de matig uitgewerkte wekelijkse cases en dat is zonde. De serie komt hierdoor erg dertien in een dozijn over, terwijl er veel meer uit te halen valt. De hoofdpersonages zijn niet interessant omdat ze nauwelijks uitgediept worden. Zo haalt Jorge Garcia als Dr. Soto bij lange na niet het niveau dat hij als Hurley in Lost wist te bereiken.

Maar goed, Lost en Fringe zijn twee van mijn favoriete series, dus wellicht ben ik gewoon teleurgesteld dat het niet die kant op blijkt te gaan terwijl het daar in het begin wel op leek.

Ik ga de rest van het seizoen opsparen en lees na afloop wel of het nog de moeite waard is. Met Terra Nova heb ik vanaf de eerste aflevering hetzelfde gedaan met als resultaat dat ik geen overbodige tijd aan die serie ben kwijtgeraakt. Wellicht wordt Alcatraz nog interessant, maar ze stellen de kijker wel op de proef op deze manier.

Mijn Cijfer: 5,5
pi_108381868
Sherlock
Geweldige serie met een 'moderne' Sherlock Holmes: De pijp is vervangen door nicotinepleisters en telefoons en computers worden volop gebruikt.
Spannend met hier en daar wat humor: een absoluut meesterwerk.
Leuk verhaal, met goeie personages! Jammer dat er pas 6 afleveringen (van anderhalf uur) zijn.

Mijn cijfer: 9+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')