Alcatraz seizoen 1 (2012)![MV5BNzQ4ODE2ODk2NF5BMl5BanBnXkFtZTcwMzQwNDIyNw@@._V1._SY317_.jpg]()
Gezien: 7 afleveringen
Ik heb de serie inmiddels 7 afleveringen de kans gegeven, maar dit gaat hem niet worden voor mij. Het mysterieuze aspect wordt volledig ondergesneeuwd door de matig uitgewerkte wekelijkse cases en dat is zonde. De serie komt hierdoor erg dertien in een dozijn over, terwijl er veel meer uit te halen valt. De hoofdpersonages zijn niet interessant omdat ze nauwelijks uitgediept worden. Zo haalt Jorge Garcia als Dr. Soto bij lange na niet het niveau dat hij als Hurley in Lost wist te bereiken.
Maar goed, Lost en Fringe zijn twee van mijn favoriete series, dus wellicht ben ik gewoon teleurgesteld dat het niet die kant op blijkt te gaan terwijl het daar in het begin wel op leek.
Ik ga de rest van het seizoen opsparen en lees na afloop wel of het nog de moeite waard is. Met Terra Nova heb ik vanaf de eerste aflevering hetzelfde gedaan met als resultaat dat ik geen overbodige tijd aan die serie ben kwijtgeraakt. Wellicht wordt Alcatraz nog interessant, maar ze stellen de kijker wel op de proef op deze manier.
Mijn Cijfer: 5,5