Nu hebben we een beetje een verschil van mening over het volgende:
Wanneer je in een relatie zit waar je naast liefde ook nog hechte vrienden met elkaar bent en de één wordt verliefd op een ander, is dat dan een reden om je relatie te beeindigen.
Er vanuit gaande dat de "nieuwe" liefde niet een overwaaiend iets is, maar ietsje structureler van aard.
Ik denk zelf dat wanneer je verliefd op een ander wordt je je relatie moet beeindigen omdat je blijkbaar niets vruchtbaars meer hebt in je huidige...... ben ik dan gek
Als je verliefd wordt op een ander heb je zelf de keuze wat je er mee doet. Als je besluit dat je wil vechten voor je relatie dan moet je dat doen. Als je besluit dat je voor je nieuwe liefde wil gaan dan is het natuurlijk zo eerlijk om het uit te maken.
Geen enkele relatie is honderd procent van de tijd perfect en mensen zijn geen computers, je kunt nou eenmaal wel eens gevoelens krijgen voor iemand anders en het is dan niet zo rechtlijnig dat je relatie dan dús reddeloos verloren is. Dat is voor een groot deel helemaal aan jezelf. Maar je moet dan wel bereid zijn om ervoor te vechten en het zal moeilijk worden. Er zullen ook relaties gaan die wel stuklopen op zoiets, maar dat is geen wet van meden en persen.
In de liefde kun je niet zo snel zeggen: zó is het. Elke situatie is weer uniek en je hebt je leven voor een groot deel ook in eigen hand. Ik heb het idee dat mensen veel te veel bezig zijn met algemeen geldende regeltjes op te stellen waarvan ze vinden dat ze voor iedereen op moeten gaan, maar iedere relatie is anders en is gebaat bij andere oplossingen.
In elke lange relatie zal het wel eens voorkomen dat 1 van de partners verliefd wordt op een ander en het is dan maar net wat je ermee doet.
quote:sluit me hierbij aan
Op zondag 21 juli 2002 01:21 schreef Angeles het volgende:
Dat hangt helemaal van de situatie af. Ik denk niet dat daar vaste regels of wetten voor zijn. Elke relaties kent ook mindere periodes of momenten waarin het misschien kan gebeuren dat je verliefd wordt op een ander. Dat wil niet zeggen dat je relatie per definitie niks meer waard is. Liefde is nou eenmaal niet zo zwart wit, het is geen wiskunde. Je kunt niet zeggen: als X, dan Y.Als je verliefd wordt op een ander heb je zelf de keuze wat je er mee doet. Als je besluit dat je wil vechten voor je relatie dan moet je dat doen. Als je besluit dat je voor je nieuwe liefde wil gaan dan is het natuurlijk zo eerlijk om het uit te maken.
Geen enkele relatie is honderd procent van de tijd perfect en mensen zijn geen computers, je kunt nou eenmaal wel eens gevoelens krijgen voor iemand anders en het is dan niet zo rechtlijnig dat je relatie dan dús reddeloos verloren is. Dat is voor een groot deel helemaal aan jezelf. Maar je moet dan wel bereid zijn om ervoor te vechten en het zal moeilijk worden. Er zullen ook relaties gaan die wel stuklopen op zoiets, maar dat is geen wet van meden en persen.
In de liefde kun je niet zo snel zeggen: zó is het. Elke situatie is weer uniek en je hebt je leven voor een groot deel ook in eigen hand. Ik heb het idee dat mensen veel te veel bezig zijn met algemeen geldende regeltjes op te stellen waarvan ze vinden dat ze voor iedereen op moeten gaan, maar iedere relatie is anders en is gebaat bij andere oplossingen.
quote:Spot-on. Hulde voor de man die lulde. Je hebt altijd nog zelf in de hand wat je met je verliefdheid doet. Kun je voor jezelf afkappen en een grens trekken, of je kunt er zonder het je partner te vertellen in meegaan. En dat laatste is fout en m.i. net zo erg als vreemdgaan. Als zou blijken dat mijn (denkbeeldige
Op zondag 21 juli 2002 11:35 schreef Remi het volgende:
Verliefd zijn op een ander is geen vreemdgaan. Dat is het pas als jij op die verliefdheid ingaat en je vriendin niks verteld.
quote:*onderstreept woorden*
Op zondag 21 juli 2002 01:16 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik denk het niet... je kunt best tussendoor gevoelens voor een ander krijgen, in al die jaren zeker... dat zegt niet meteen dat er iets mist in je eigen relatie, of dat je eigen relatie dan minder is...
Je kunt dan gewoon kiezen om bij je vriendin te blijven omdat je van elkaar houdt, toch?
Maar ja, niet iedereen snapt dat
Het is gewoon maar hoe sterk je respectievelijk in je relatie en je schoenen staat, dat bepaalt de weg die je gaat kiezen dan als je verliefd bent op een ander.
Mijn ex-vriendin was ook verliefd op een ander, toen heb ik haar de keuze gegeven, of bij mij en hem niet meer zien of het was uit. Zoals je al begrijpt was optie 2 toch interessanter . Ik kan het haar niet kwalijk nemen, ze is nooit een erg stabiel persoon geweest en bovendien was ik haar eerste vriendje.
Maar is het vreemdgaan? Misschien voor het gevoel van het lijdende voorwerp wel, immers... als ze het pas na een week verteld heb je in die week wel met iemand dingen gedaan die aan een ander dacht ondertussen.
Het gekke is dat mensen uit mijn flat een week nadat het uit was zeiden dat we er zo verliefd uitzagen( ze kwam spullen ophalen)
Ik wens haar veel succes, maar in de strikte zin is verliefd worden op een ander geen vreemdgaan. Ik ben zelf ook 2 maal verliefd geweest op een ander toen ik met mijn ex had, maar heb altijd voor mijn ex gekozen. Het kwam eerlijk gezegd niet eens in mij op om iets met een ander te beginnen.
ha'k dus nie moeten doen he, zij ook twee keer, de eerste keer ging ze vreemd en de laatste keer moest ik het dan maar uitmaken( onder het gejoel van dat meen je niet en dat kan niet).
[Dit bericht is gewijzigd door Tranceptor op 21-07-2002 13:44]
PS
Ik heb het zelf nooit gehad, maar ik kan me er iets bij voorstellen.
Ik vind nog immer wat ik hierboven heb gesteld, met aanvulling dat ik niet denk dat je op twee personen tegelijk verliefd kunt zijn.Je kunt wel van iemand houden en daarnaast verliefd zijn op een ander.quote:Op maandag 22 juli 2002 09:22 schreef freud het volgende:
Toch denk ik dat je er vaak beter aan doet duidelijk te wezen. Of je wilt bij je verliefdheid zijn en verbreekt de relatie of je houdt je bek en verbreekt contact en komt erover...quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 13:37 schreef SEMTEX het volgende:
Het is niet vreemdgaan zolang je je er niet aan overgeeft, maar het ondermijnt je relatie wel behoorijk en het is zeker niet eerlijk tegenover je partner.
Hmmmm, misschien is het eerder emotioneel vreemdgaan. En ja, dat is toch ook een soort vreemdgaan.
Wij zeggen dat. Maar hoeveel mensen doen dat in de praktijk nu echt? Er zijn maar betrekkelijk weinig mensen met een echte ruggegraat in het leven en het is ook ontzettend moeilijk om te hebben.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 13:42 schreef SEMTEX het volgende:
Tuurlijk, maar juist die verliefdheid voor een ander breekt naar mijn idee stukjes af van het 'houden van'-gevoel voor die ander. IMO kan het niet goed naast elkaar bestaan en moet je idd, zoals jij zegt, een duidelijke keuze maken.
Het is vaak toch wel een teken dat iets in de basis van je relatie niet goed zit, al zijn er ook wel gevallen die anders zijn. Het gelul van 'het is me overkomen' is natuurlijk onzin en excuuscultuur. Op een bepaalde manier ga je ergens een grens over die je kent, je flirt wat meer dan normaal etc etc. De meeste mensen weten dit ook wel, maar doen het af omdat iedereen het doet of om andere redenen die natuurlijk niet echt goed onderlegd zijn. Dat weet iedereen ook wel, maar door de schaal is het een pot verwijt ketel-verhaal aan het worden.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 13:48 schreef Lucille het volgende:
Verliefd zijn is niet vreemdgaan. Veel mensen die getrouwd zijn die zijn verliefd op een ander op een bepaald moment in hun leven. Voor velen gaat dat gevoel ook vanzelf weer weg. Verliefd zijn is ook geen slecht iets, waar het om gaat dat is of je er ietsmee doet of niet. Als je er verder niks mee doet, is het prima toch?
Ik heb in mijn relatie (die al weer 13 jaar duurt), ook weleens 'de kriebels' (in positieve zin in dit geval) voor iemand anders gehad. Het gaat er idd om wat je met die gevoelens doet/wilt, en dat is in mijn geval niet meer dan van dat gevoel genieten voor zo lang het duurt... Leuk om even bij weg te dromen, toch? (En nee, in bed ben ik altijd maar met één iemand bezig, en dat is mijn partner).quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 13:48 schreef Lucille het volgende:
Verliefd zijn is niet vreemdgaan. Veel mensen die getrouwd zijn die zijn verliefd op een ander op een bepaald moment in hun leven. Voor velen gaat dat gevoel ook vanzelf weer weg. Verliefd zijn is ook geen slecht iets, waar het om gaat dat is of je er ietsmee doet of niet. Als je er verder niks mee doet, is het prima toch?
Wat een onzin! Dat ik een relatie heb wil niet zeggen dat ik oogkleppen op heb ofzo... Mijn relatie betekend alles voor me, vandaar dat ik verder niets doe met gevoelens van verliefdheid. Garantie op sex? Kom op zegquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 17:04 schreef thabit het volgende:
Verliefd zijn op een ander is zeer zeker wel vreemdgaan. Dat wijst er namelijk op dat je je partner gebruikt als een soort garantie op seks of iets dergelijks maar dat hij/zij niet de absolute ware voor je is. Je huidige relatie zal dan ook wel niet zo heel veel voor je betekenen, anders had je niet verliefd kunnen worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |